Oletko sellaisessa työssä että et voi asioida oman paikkakunnan jossain paikassa
koska ihmiset katsoo että mitä tuossa asemassa oleva ihminen täällä tekee? Esim olet pienen paikkakunnan pappi etkä voi käydä ostamassa väkiviinaa paikallisesta alkosta vaan joudut menemään isompaan kaupunkiin sitä varten?
Kommentit (10)
Aiemmin ajattelin näin. Nyt en enää jaksa. Olen rehtorina ja mulla on hoitava psykiatri, jonka luona käyn aina toisinaan juttelemassa ja lääkitystä säätämässä. On siellä odotushuoneessa joskus näkynyt esim. koulun oppilaiden vanhempia. Kevyt nyökkäys tervehdyksenä, eikä ketään huvita asiasta enempää puhua.
Vierailija kirjoitti:
Asun Kannuksessa enkä voi käydä Alkossa.
Mikset?
Näin lapseni opettajan tulevan Alkosta. Hän oli (suotta) nolona ja sanoi tulevansa "pahuuksien kaupasta".
Olen ratkaissut tämän niin, että olen töissä eri paikkakunnalla kuin missä asun. Asuinpaikkakunnallani saan olla täysin nobody, työssäpakkakunnallani tämä ei onnistuisi.
No onneksi en asu sillä paikkakunnalla, jossa opetan yläkoulussa. En menisi esimerkiksi kyseisen kaupungin uimahalliin nakuilemaan. Ties vaikka joku oppilas sattuisi olemaan pukkarissa ja saisi päähänsä vaikka kuvata minua. Pelkät puheetkin siitä, miltä äikänope näyttää alasti, olisivat juttu, jonka mieluummin vältän.
Alkossa voin kyllä käydä.
Vierailija kirjoitti:
No onneksi en asu sillä paikkakunnalla, jossa opetan yläkoulussa. En menisi esimerkiksi kyseisen kaupungin uimahalliin nakuilemaan. Ties vaikka joku oppilas sattuisi olemaan pukkarissa ja saisi päähänsä vaikka kuvata minua. Pelkät puheetkin siitä, miltä äikänope näyttää alasti, olisivat juttu, jonka mieluummin vältän.
Alkossa voin kyllä käydä.
Mä olen ollut ala-asteen opettajani kanssa samaan aikaan uimahallin saunassa
En työskentele asuinpaikkakunnallani, eikä miehenikään. Ihan tarkoituksella olemme eri paikkakunnalla töissä, ettei kotiseudulla tapaa asiakkaita.
Eli olemme ihan "vapaita" tekemään mitä haluamme
Onneksi asun niin suuressa kaupungissa, ettei ole tätä ongelmaa. Siksi alunperin muutinkin kaupunkiin.
Olen opettaja. Mies ei kehtaa palauttaa lonkerotölkkejään, joten minä palautan. Enkä selittele, vaikka siinä joskus oppilaita tai vanhempia on. Alkossakin käyn jos haluan. Samoin uimahallissa.
En anna oppilaiden rajoittaa elämääni. Ei kukaan ole mitään ihmetellyt. Eikä kuviakaan ole nettiin tullut. Ja jos tulee, niin sitten tulee. Noloja on ihmiset, jos katselevat vanhan akan kulahtanutta kroppaa.
Asun Kannuksessa enkä voi käydä Alkossa.