Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet, jos lapsesi antaa lapselleen karsean nimen?

Vierailija
03.12.2010 |

T. MUMMI jonka lapsenlapsi on Kaarina. :(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muksulle lempinimeä.

Vierailija
2/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on heidän perheensä sisäinen asia.

Oma anoppini aikanaan kommentoi ikävästi esikoisemme nimeä. Hänelle olisi pitänyt olla jokin perinnenimi tyyliin Matti tai Pekka.

Sitä paitsi Kaarinahan on kaunis nimi! Vai liittyykö sinulla siihen ikäviä assosiaatioita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuoda pikku-hjördiksejä meidän taloon,ei!

Vierailija
4/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuoda pikku-hjördiksejä meidän taloon,ei!

Vierailija
5/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät anna mummin nimetä lasta.

Vierailija
6/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tietää kyllä milloin hänestä puhutaan

T: kahden mummi

Vierailija
7/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tietää kyllä milloin hänestä puhutaan

T: kahden mummi

Vierailija
8/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin huonosti käy!

Vierailija
9/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella epäkohtelias. Onneksi et ole minun lasteni mummi >:(

Minä käytän lapsen toista nimeä puhuessani tyttärentyttärestä

Tyttö tietää kyllä milloin hänestä puhutaan T: kahden mummi

Vierailija
10/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsun lastenlapsia aina omakeksimilläni nimillä, että eipä haittaa yhtään mitkä lie nimet laittoivatkin. Miniä ei tykkää, mutta kyllähän se minun on oikeus kutsua OMIA lastenlapsiani millä nimillä haluan.

Aina olen halunnut oman mummoni ja vaarini nimet lastenlapsille, että pysyy kauniit nimet suvussa, mutta miniällepä ei kelvannut, no nyt saakin nokilleen.

Hän laittoi oman äitinsä toisen nimen ja jonkun mut Oman sukunsa perinne nimen... kuinka itsekäs onkaan, mutta jätän omaan arvoonsa.

Vierailija
11/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän laittoi oman äitinsä toisen nimen ja jonkun mut Oman sukunsa perinne nimen... kuinka itsekäs onkaan, mutta jätän omaan arvoonsa.

Vierailija
12/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsun lastenlapsia aina omakeksimilläni nimillä, että eipä haittaa yhtään mitkä lie nimet laittoivatkin. Miniä ei tykkää, mutta kyllähän se minun on oikeus kutsua OMIA lastenlapsiani millä nimillä haluan. Aina olen halunnut oman mummoni ja vaarini nimet lastenlapsille, että pysyy kauniit nimet suvussa, mutta miniällepä ei kelvannut, no nyt saakin nokilleen. Hän laittoi oman äitinsä toisen nimen ja jonkun mut Oman sukunsa perinne nimen... kuinka itsekäs onkaan, mutta jätän omaan arvoonsa.

No on se hyvä että miniä on itsekäs kun antoi haluamat nimensä omille lapsilleen :D Olisit antanut ne kauniit nimet omille lapsillesi?

Vierailija
13/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi/pitäisi tehdä?

Kyllä lapsen nimeen ajan myötä tottuu, vaikka ei ensin siitä pitäisikään.

Vierailija
14/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiassa ansiokas nimi. Kangasallakin eli kolme kuuluisaa Kaarinaa.

Lapsellani on luokkakaveri nimeltään Anniina ja hänen mummonsa kutsuu itsepintaisesti tätä Annikaksi.

Vierailija
15/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vikaa on nimessä Kaarina? Ei ehkä ole niitä tämän hetken suosikkeja, mutta pitääkö kaikilla ollakaan, kyllä se on lapsellekin helpompaa jos ei ole luokallaan se kolmas Lumi tai Minea.

Ja jos pidät tuota nimeä karseana, niin mitähän mieltä olisitkaan näistä "erikoisuuden tavoittelijoiden" nimihirviöistä, joilla he ovat lapsiaan paiskanneet...

Vierailija
16/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan ala kutsua lasta jollain minua enemmän miellyttävällä nimellä. Todella tvhmää ja epäkohteliasta.

Päivittelen hiljaa mielessäni ja päätän tottua asiaan, mitä muutakaan voi tehdä?

Vierailija
17/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempia ja kehun mukavaa nimeä. Saatan mainita, että valinta oli yllättävä ja kysyn varmaan miten päätyivät nimeen.

Sekä muistelen kuinka oma anoppini kauhistui lapsemme nimestä (vähän samaa "sarjaa" kuin Kaarina) ja kauhisteli sitä kaikille tutuilleenkin. (Jotka olivat tosin toppuutelleet, ettei nimessä mitään vikaa ole.) Ja muistan kuinka ikävältä se vanhempana tuntui. Olisi pitänyt omana tietonaan, jos ei tykkää.

Ja kyllä sinäkin Kaarina-vauvaan totut. On minunkin anoppini jälkikäteen todennut, että kyllä siihen tottui ja on se ihan hyvä nimi. Ja että on niitä paljon kamalampiakin nimiä.

Vierailija
18/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kelvannut exanopille Lotta nimi piti olla joku uskonnoliinen nimi.No toinen nimi on Maria,mutta se on siksi kun mummoni oli Lempi Maria ja hänen äitinsä Maria.Itse olisin halunnut Lotta Helinän ei mennyt exälle läpi.Jokaiseen nimeen tottuu!!.

Vierailija
19/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsun lastenlapsia aina omakeksimilläni nimillä, että eipä haittaa yhtään mitkä lie nimet laittoivatkin. Miniä ei tykkää, mutta kyllähän se minun on oikeus kutsua OMIA lastenlapsiani millä nimillä haluan.

Aina olen halunnut oman mummoni ja vaarini nimet lastenlapsille, että pysyy kauniit nimet suvussa, mutta miniällepä ei kelvannut, no nyt saakin nokilleen.

sitten varmaan ok, että miniälläkin on oikeus kutsua OMIEN lastensa mummoa millä nimellä haluaa? Eikö vain "Ärjy-Hilma"?

Vierailija
20/24 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsun lastenlapsia aina omakeksimilläni nimillä, että eipä haittaa yhtään mitkä lie nimet laittoivatkin. Miniä ei tykkää, mutta kyllähän se minun on oikeus kutsua OMIA lastenlapsiani millä nimillä haluan. Aina olen halunnut oman mummoni ja vaarini nimet lastenlapsille, että pysyy kauniit nimet suvussa, mutta miniällepä ei kelvannut, no nyt saakin nokilleen. Hän laittoi oman äitinsä toisen nimen ja jonkun mut Oman sukunsa perinne nimen... kuinka itsekäs onkaan, mutta jätän omaan arvoonsa.

sitten varmaan ok, että miniälläkin on oikeus kutsua OMIEN lastensa mummoa millä nimellä haluaa? Eikö vain "Ärjy-Hilma"?

ei miniän tarvi minua kutsua millään nimellä, kun ei olla väleissä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi