Mitä teet, jos lapsesi antaa lapselleen karsean nimen?
Kommentit (24)
Jos mulla olis tuollainen anoppi niin en antaisí tavata lapsiani. Se on perheen äidin ja isän päätös mitkä nimet lapsille annetaan, ei mummon. Sinun tehtäväsi on olla hyvä isoäiti lastenlapsillesi ja osana sitä tehtävää olisi syytä oppia jonkinlainen kunnioitus lasten äitiä kohtaan.
estää tämän kauhean virheen puhumalla papin kanssa ennen ristiäisiä. Saa lisätä saarnansa kohda "onko kellään mitään vastaan sanomista..." jotta voin kuuluvasti esittää eriävän mielipiteeni. Jos ruma nimi lapselle kuitenkin annetaan, niin välit poikki.
Ihan oikeesti kasva MUMMI aikuiseksi!
kutsun lastenlapsia aina omakeksimilläni nimillä, että eipä haittaa yhtään mitkä lie nimet laittoivatkin. Miniä ei tykkää, mutta kyllähän se minun on oikeus kutsua OMIA lastenlapsiani millä nimillä haluan. Aina olen halunnut oman mummoni ja vaarini nimet lastenlapsille, että pysyy kauniit nimet suvussa, mutta miniällepä ei kelvannut, no nyt saakin nokilleen. Hän laittoi oman äitinsä toisen nimen ja jonkun mut Oman sukunsa perinne nimen... kuinka itsekäs onkaan, mutta jätän omaan arvoonsa.
sitten varmaan ok, että miniälläkin on oikeus kutsua OMIEN lastensa mummoa millä nimellä haluaa? Eikö vain "Ärjy-Hilma"?
ei miniän tarvi minua kutsua millään nimellä, kun ei olla väleissä...
Minua omakeksimillään nimillä jo. mm. "hullu-akka", "sekopää", päällepäsmäri", "vanha luuska". Ärjy-Hilma olisi ihan kiva ja asiallinen nimi.
Mitä se edes minulle kuuluu, että minkä nimen lapseni ja puolisonsa omalle lapselleen antavat?
Sellainen äiti, jolle aikuisen lapsen valinnat tuntuvat ylitsepääsemättömän vääriltä ja vaikeilta, voisi alkaa opettelemaan vaikka heti napanuoran katkaisua ja itsehillintää, antaa lapsensa hiljalleen itsenäistyä. Anna lapsesi kasvaa itsestäsi riippumattomaksi, fiksuksi aikuiseksi.