Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

no hamstrasitteko ikean lampaantaljoja?

Vierailija
01.12.2010 |

oli kiva mennä klo 15 ja kaikki loppu...

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina 4.12. avaamme klo 9. Ja luvassa on seuraavia tarjouksia/tapahtumia:

Ilmainen aamupala klo 9-11

Jaamme 100 ensimmäiselle asiakkaalle ilmaisen LÖTTORP-lampaantaljan. 1 kpl/talous

Siiri-Tonttu ja Svengi-Poro viihdyttävät lapsia koko päivän

Tarjoukset voimassa 4.12. niin kauan kuin tavaraa riittää.

Vierailija
2/65 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itse askosta ihanan valkoisen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tumman harmaankirjavan lampaantaljan. Ihanan silkkistä, kiharaista pitkää karvaa, maksoi 160 e ja kehtaa pitää lattialla.

Vierailija
4/65 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aito lampaantalja ja koska se on pienempi ja ohuempi, se oli niin halpa! Ja koska haluttiin joku hyvä sisäänveto tuote :) t. ikean työntekijä jolla 14 taljaa

mikä on taljan oikea hinta?

Vierailija
5/65 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli aito. Hieman pienmpi kuin normaalisti myynnissä oleva, mutta satuin saamaan lyhytkarvaisen ja ihanan pehmeän.

Taljat (niin Ikealla kuin muuallakin) ovat erilaisia. Osa lyhytkarvaisia, osa pitkäkarvaisia - osa pehmeitä osa karheampia.

Vierailija
6/65 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mistä on kyse? kannattaisko mainita paikkakin?

Vierailija
7/65 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina 4.12. avaamme klo 9. Ja luvassa on seuraavia tarjouksia/tapahtumia: Ilmainen aamupala klo 9-11 Jaamme 100 ensimmäiselle asiakkaalle ilmaisen LÖTTORP-lampaantaljan. 1 kpl/talous Siiri-Tonttu ja Svengi-Poro viihdyttävät lapsia koko päivän Tarjoukset voimassa 4.12. niin kauan kuin tavaraa riittää.

Vierailija
8/65 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lampoaan elämän tarkoitus olisikin tulla syödyksi, ei se poista sitä, etteikö sen elämä voisi ola hyvä. Lampaalla on hyvä elämä, jos se saa laiduntaa vapaasti lajitovereidensa kanssa ja saa hyvää ruokaa ja siitä pidetään huolta. Lammas ei osaa toivoa kuolevansa vanhuuteen. LAmmas on onnellinen siinä hetkessä mitä sillä on. Onnelllisen elämän määrittää myös kolemisen tapa. jos teurastus on julma ja kuljetusmatkat teurastamolle pitkät, ei vois sanoa lampaan saaneen hyvää elämää.

Ikean taljat ovat todennäköisesti uudesta seelannista, missä melkein kaikki maailman lampaat kasvaa. Itse ostaisin lampaantaljan skueten myös lampaan lihan suomalaiselta luonmutilalta ennemmin kuin uusiseelantilaista lihaa. siellä on tehotaloutta ja ja lamapaiden olot ei eihkä onnellisuuskriteereitä täyttäviä.

silloin myöskään taljoja ei ole kerosiinin voimalla kuljetettu toiselta puolelta maapalloa.

Mistä ihmeestä sinä voit tietää, onko taljaksesi päätynyt lammasparka elänyt onnellisen vai onnettoman elämän? Olivatko ne muka "onnellisen lampaan taljoja"?

Mun mielestä eläimen onnellisuuden voi kyseenalaistaa hyvin vahvasti jos sen ainoa tarkoitus tässä maailmassa on ensisijaisesti tulla syödyksi ja nyljetyksi jonkun av-mamman taljafetissin vuoksi. Onnellinen eläin ei tahdo tulla syödyksi hyötyeläimenä, se tahtoo elää onnellisena lajitoveriensa seurassa ja kuolla vanhuuteen.

on ekologista käyttää kaikki ruhon osat hyödyksi. Lammas on lisäksi elänyt onnellise elämän, joten siitäkään ei tarvitse olla huolissaan. Lampaantalja on loistava ja lämmin luonnontuote.

miettisin vaan sitä eläintä:'(

Vierailija
9/65 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinasta tuli kuorma myrkkytaljoja,oliskohan noi niitä? Kyllä pistäs miettimään,jos olis mun lapseni rattaissa.Mä olen ostanu taljan suoraan tuottajalta hinta 60 euroo ja kehtaa esitellä ei semmonen kusenkeltanen riepu ku noi Ikealaiset.

Vierailija
10/65 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viisi. Olin jo lappanut ne kärryihini ja lähdössä kassalle ja yksi (av?)mamma alkoi sieltä ottaa!!! Rääyin että ne on minun näpit irti!! Mamma vaan piti kiinni ja huusi että se on hänen. Sanoin että otit kyllä mun kärryistä!!! Se kiskoi sitä ja repi niin että kuului RÄKS. Päästin äkkiä irti ja juoksin takaisin siihen kohtaan missä taljat oli ja otin uuden tilalle. Ja juoksin kassalle pitäen hyvää huolta viidestä kullanmurustani :)

Olette hulluja!!!! Lampaantaljoista!!!! REPS!!!

Vierailija
11/65 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oon käyny nyt syksyllä

Vierailija
12/65 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ostanut Jyskistä vuosien varrella 3 lampaantaljaa hintaan 14,90.

Joo eivät ole isoja, mutta meillä noita on käytetty ainoastaan rattaissa ja pulkassa ja niihin ovat juuri kuin mittojen mukaan tehtyjä.

Kuka noita edes käyttää jossain sisustuksessa?

Seitsemän taljaa, voi jestas!

Vierailija
13/65 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ostanut Jyskistä vuosien varrella 3 lampaantaljaa hintaan 14,90.

Joo eivät ole isoja, mutta meillä noita on käytetty ainoastaan rattaissa ja pulkassa ja niihin ovat juuri kuin mittojen mukaan tehtyjä.

Kuka noita edes käyttää jossain sisustuksessa?

Seitsemän taljaa, voi jestas!

En kyllä ajatellut koko kotia taljoilla sisustaa!

Vierailija
14/65 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin siellä heti aamusta lasten kanssa muuten ostoksilla, mutta välillä sai tosissaan väistellä kun taljanpyydystäjät ryntäili paikasta toiseen. Olis tosiaan siellä jotenkin järkevämmin hoitaa tuo myynti... Naurettavaa touhua aikuisilta ihmisiltä!

Vierailija
15/65 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sukulainen/kaveri kiikuttaa meidän muksuille tuollaisen halpispaskan niin saa sen kyllä bumerangina takasin!

*huutonaurua luusereiden puolesta*

Vierailija
16/65 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää se tupakointi ja sidukan kittaaminen, niin on varaa kunnon taljaan tai vaikka makuupussiin rattaiden lämmikkeeksi. Hullujen puuhaa tuo tuommoinen sekoilu Ikeassa.

Jos joku sukulainen/kaveri kiikuttaa meidän muksuille tuollaisen halpispaskan niin saa sen kyllä bumerangina takasin!

*huutonaurua luusereiden puolesta*

Vierailija
17/65 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä sinä voit tietää, onko taljaksesi päätynyt lammasparka elänyt onnellisen vai onnettoman elämän? Olivatko ne muka "onnellisen lampaan taljoja"?

Mun mielestä eläimen onnellisuuden voi kyseenalaistaa hyvin vahvasti jos sen ainoa tarkoitus tässä maailmassa on ensisijaisesti tulla syödyksi ja nyljetyksi jonkun av-mamman taljafetissin vuoksi. Onnellinen eläin ei tahdo tulla syödyksi hyötyeläimenä, se tahtoo elää onnellisena lajitoveriensa seurassa ja kuolla vanhuuteen.

on ekologista käyttää kaikki ruhon osat hyödyksi. Lammas on lisäksi elänyt onnellise elämän, joten siitäkään ei tarvitse olla huolissaan. Lampaantalja on loistava ja lämmin luonnontuote.

miettisin vaan sitä eläintä:'(

Vierailija
18/65 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sattuu aikaa/energiaa olemaan, niin siitä vaan huutista "kyttäämään" ja kyselemään 1.12. jälkeen myyntin tulleiden valkoista taljojen ostopaikkaa ja -hintaa. Kirppispaltoillakin niitä varmasti myydään, mutta sinne ei (valitettavasti) voi tehdä julkisia kysymyksiä taljan alkuperästä ja ostohinnasta. Kyllähän sillä ihan hyvin tienaa, jos ostaa 10 taljaa á 10e ja myy ne 20e/kpl... Ostorajoitus olisi ollut ihan tarpeen; kiva tarjous mutta eipä vaan kovin moni päässyt siitä hyötymään.

Vierailija
19/65 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulasta ja kepeää-blogi....

Vierailija
20/65 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jurtanko meinasit niistä ommella, vai ihan myyntiin?

Meillä on 1 lampaantalja, n. 30 v vanha jonka vanhempani alunperin ostivat kun olin vauva ja me saimme sen sitten kun esikoinen syntyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan