Kuvottavaa naiskuvaa
http://static.iltalehti.fi/viihde/pirelli3_0112JID_vi.jpg
Kuva on siis Lagerfieldin uudesta Pirelli-kalenterista.
Kuva sinänsä on hieno - ja tietysti käsiteltykin. Mutta harmittaa ja inhottaa, että myös tällä tavalla ihannoidaan aivan liian laihaa naiskuvaa.
En tarkoita, että kaikkien kalenterin mallien pitäisi olla mitään XL-mallejakaan. Mutta mielestäni tuollainen ei ole tervettä. Eikä tämä varmaan ole edes pahimmasta päästä (muistan muutaman vuoden takaisen Suvi Koposen kuvan, joka oli myös järkky).
Kommentit (130)
Mulla on mielestäni pienet rinnat, mutta on ne nyt varmaan tuplat tuohon verrattuna. Mulla on aina ollut alemmuuskompleksi rinnoistani, joten olen superiloinen, että noin pienirintainen nainen poseeraa kalenterissa! Ei ole aina niitä jättitissejä jättitissien perään. Harmi kun ei ole oma kroppa noin timmi. Ihan noin hoikka en haluais ollakaan, mutta lähelle. Tuskin siihen enää pääsenkään, kun olen jo 40 v.
Minä olen sinua 4 vuotta vanhempi ja hoikka. En ole aina ollut hoikka, näihin mittoihin laihdutin pari vuotta sitten johdonmukaisella ruokavaliolla ja liikunnalla.
hoikkuus ei todellakaan tee vartalosta kaunista.
Tuskin kukaan jaksaisi lihvoja kalenterissa katsella
Ei kyseessä ole malli ole mielestäni vielä "kuvottavan" laiha, näkyy olevan jonkin verran lihaksiakin. Solakka toki, mutta ihan OK. Ihon läpi pistävät luut ym. häiritsevät minuakin, mutta tämä kuva ei.
Tykkään muuten kyseisen kalenterin teemasta, joskaan mallit eivät tunnu oikein lähteneen jumalatarteemaan mukaan... Tämänkin mallin ilme on kuin mistä tahansa muotikuvauksesta.
tuohan on oikein sopivan kokoinen.. Ei ole anoreettisia piirteitä vielä tuossa.
Tykkään muuten kyseisen kalenterin teemasta, joskaan mallit eivät tunnu oikein lähteneen jumalatarteemaan mukaan... Tämänkin mallin ilme on kuin mistä tahansa muotikuvauksesta.
Siksikin oikeastaan tämä harmittaa varmaan enemmän. Esim. jos niihin antiikin ajan jumaltar-patsaisiin vertaa, niin kovasti on vartalonkuva toisenlainen.
Kerrassaan upeavartaloinen nainen, jolla on rinnatkin.
Jos ap on itse ylipainoinen, se ei tarkoita sitä, että hoikat naiset on "kuvottavia".
Ihan turhaa taistella muutenkaan tuulimyllyjä vastaan - ei muotisuunnittelijat halua reheviä/ylipainoisia/muodokkaita naisia malleikseen. Niin se vaan on.
Eivät nuo ole liian laihoja. Aivan normaali vartaloisia hoikkia naisia.
Hoikkuuttaa kuuluukin ihannoida, laihuuttaa tai ylipainoa ei. ns. normaali painoisellakin on liikaa rasvaa esim sisäelinten ympärillä, joten todellakin hoikkuuden ihannointi on ihan terveellistäkin. Juurihan julkaistiin joku tutkimuskin että vielä 80 luvulla lihavina pitämämme mitat ovat nykyään jo normaalin kokoisia.
Pääasia kai olisi se että varsinkin nuoret naiset ihannoisivat "luonnollisia" naisia ei brassivahattuja ,kumilla pumpattuja ,kuparinruskealla värillä käsiteltyjä, hiusvärin liikakuluttajia:D
vyötärön kohdalta mallia on ehkä kavennettu, siitä näyttäisi olevan "eri paria" muun vartalon kanssa. Muutenhan mallilla on jopa lihaksia ja muotojakin ;)
Muissa kuvissa ei vartaloa näy (ainakaan Iltiksen sivuilla).
Ja kuten alussa sanoin, en tarkoita että pitäisi olla XL-malleja.
Mutta minusta tuo nainen on liian laiha. Kylkiluut työntyvät kamalalla tavalla esiin, vaikka asento toki siihen tähtääkin.
Hoikkuutta voi toki ihannoida. Ei laihuutta.
...kuunsirpistä ja jousesta päätellen, niin hassumpaahan se olisi, jos Artemis olisi pullea. :) Kuvittelepa XL-Artemista juoksemassa puuskuttaen metsässä koirineen ja jousineen!
Itse olisin valinnut kuvaan hoikan, mutta urheilullisen ja lihaksikkaan mallin. Tämä kuvassa nyt esiintyvä ei ole varsinaisesti huono.
t. 3
Tuolla naisellahan on hyvä peppu, rinnat ja reidetkin. Ei todellakaan mikään anorektikko.
Kaunis kuva.
tämä ei kyllä näytä liian laihalta vaan ihan kaunis vartalo, peppu oli nätti ja jalatkin kauniit ja rinnat sopivan kokoiset. Tämä ei minun mielestä ole kyllä ollenkaan sieltä pahimmasta päästä vaan näytti hyvinvoivalta kaunokaiselta.
Kylkiluut työntyvät kamalalla tavalla esiin, vaikka asento toki siihen tähtääkin.
Mulla työntyy kylkiluut huomattavasti enemmän esiin kuin kyseisessä kuvassa, ja olen normaalipainon ylimmässä kolmanneksessa (172 cm, 70 kg).
käyttää kuvauksissa hoikkia/laihoja malleja, vaikka suurin osa miehistä tykkää normaalikokoisista naisista, joilla kunnon muodot. Tämä ei tarkoita lihavaa. Suurin osa miehistä pitää koon 40 vai oliko se 42 kokoisesta naisesta, tästä oli tutkimuskin. Usein muotisuunnittelijat homoja, joten tykkäävät, jos malli on hyvin laiha ja androgyynin näköinen.
(Taisi olla nyt kolmas kerta kun asiasta mainitsen...)
http://cc.oulu.fi/~yseppa/pics/image_artem_b.jpg
Tässä Artemiin patsas. Tietysti hankala verrata, koska Artemiksella on vaate päällään (hänhän oli hyvin siveä ;) ).
Mutta tästäkin huolimatta näkee, että tyyli on kalenterissa aivan eri.
käyttää kuvauksissa hoikkia/laihoja malleja, vaikka suurin osa miehistä tykkää normaalikokoisista naisista, joilla kunnon muodot. Tämä ei tarkoita lihavaa. Suurin osa miehistä pitää koon 40 vai oliko se 42 kokoisesta naisesta, tästä oli tutkimuskin. Usein muotisuunnittelijat homoja, joten tykkäävät, jos malli on hyvin laiha ja androgyynin näköinen.
posket on aika lommolla.
Liiallista laihuutta sen enempää kuin ylipainokaan ei todellakaan pidä "palvoa".
Molemmat huono... Tämä malli näyttää kyllä ihan hoikalta ja hyväkuntoiselta.
Suurempi vaara tässä nykymaailmassa on kyllä ylipaino, joka on länsimaiden suurin vitsaus.
Nykyisinhän maailmassa on enemmän ylipainoisia kuin normaali- tai alipainoisia yhteensä (mukaan luettuna nälkäänäkevät).
Surullista.
nuoresta naisesta! Ja rinnatkin näytti luonnolliselta.
Mielestäni juuri tällaista tulisi näyttää lisää Pamela Andersonien ja kaiken maailman bb-tähtien sijaan!
Mulla on mielestäni pienet rinnat, mutta on ne nyt varmaan tuplat tuohon verrattuna. Mulla on aina ollut alemmuuskompleksi rinnoistani, joten olen superiloinen, että noin pienirintainen nainen poseeraa kalenterissa! Ei ole aina niitä jättitissejä jättitissien perään. Harmi kun ei ole oma kroppa noin timmi. Ihan noin hoikka en haluais ollakaan, mutta lähelle. Tuskin siihen enää pääsenkään, kun olen jo 40 v.