Kuvottavaa naiskuvaa
http://static.iltalehti.fi/viihde/pirelli3_0112JID_vi.jpg
Kuva on siis Lagerfieldin uudesta Pirelli-kalenterista.
Kuva sinänsä on hieno - ja tietysti käsiteltykin. Mutta harmittaa ja inhottaa, että myös tällä tavalla ihannoidaan aivan liian laihaa naiskuvaa.
En tarkoita, että kaikkien kalenterin mallien pitäisi olla mitään XL-mallejakaan. Mutta mielestäni tuollainen ei ole tervettä. Eikä tämä varmaan ole edes pahimmasta päästä (muistan muutaman vuoden takaisen Suvi Koposen kuvan, joka oli myös järkky).
Kommentit (130)
renkaiden kalenteriin urheilullisuus niin miksi siellä pitäisi olla lyhyitä tai lihavia?
Sopusuhtainen ihminen on ihanne urheilussa, vain penkkiurheilija voi olla epätäydellinen. Kun mainostetaan tuote on täydellinen kuten ihmishahmot, jumallallisia kuten tässä kreikan mytologioita myötäilevässä kuvastossa.
Doven tyyli on eri ja kohderyhmät myös. samoin tuot ei pyri olemaan alansa paras ja kisojen voittaja.
naisella saa olla ihannenaisvartaloa mielessään? Jos mun mielestä suurehkot rinnat on kauniimmat kuin pienet niin ei se johdu miesten mielipiteistä vaan ihan omasta sopusuhtaisuuskäsityksestäni. Jotkut miehet kuulemma pitävät enemmän pienistä rinnoista, mutta ei se muuta minun mielipidettäni. Mä itse olisin mieluiten joka asiassa, kuten myös ulkonäössä, täydellinen, mitä en ole. On minulla silti mielessäni kuva siitä, mikä on täydellistä minun mielestäni.
Jos jossain on kuva laihasta naisesta niin kirjoitat av:lle ketjun aiheesta että onpa kuvottava ja annat ymmärtää että tommoisia ei saisi kuvata niin ei siitä voi muuta päätelllä kuin että laihuudessa on jotain vikaa ja laihojen pitäisi panna pussi päähän etttei sun tarttis heitä nähdä eikä yökkiä sen vuoksi.
Olisko susta ok kommentoida jotain XXXL-mallin kalenterikuvaa että onpa kuvottavaa naiskuvaa, hyi miksi tuommoista läskiä naisihannetta levitetäään?
Et ehkä sanonut ettei laihoja saa olla mutta jos ja kun jonkun ihmisen ihan nätti kuva on kuvottava niin onhan se nyt aivan selvä että siinä ihmisessä on jotain vikaa sun mielestäsi.
Mene itseesi jos et tajunnut mikä viestissäsi oli loukkaavaa.
ja muita tekstejäni lueta ja/tai edes haluta ymmärtää lukemaansa.
En ole missään kieltänyt laihojen ihmisten olemassaoloa.
että laiha ei saa olla koska Morre määrää kuka on liian laiha ja yökkii kaikille jotka ovat liian laihoja.
Kuinka paljon minun pitäisi painaa että kelpaisin sinulle? Pituuteni on 165.
omalta osaltani. En vain jaksa toistaa itseäni.
Ko. kuvan nainen on minusta liian laiha (tai liian laihaksi käsitelty, en tiedä minkälainen hänen vartalonsa on oikeasti).
Jos hän olisi vain yksi tuota vartalotyyppiä esittävä malli ko. kalenterissa, niin mikäs siinä. Toinen voisi olla lyhyempi, kolmas lihavampi, neljäs urheilullisempi, viides vanhempi jne.
Kuitenkin etenkin mallimaailmassa tuota sairaalloista hoikkuutta ihannoidaan liikaa. Kukaan ei ole voinut olla kuulematta eri tahojen huolta ns. 0-koon malleista ja siitä naiskuvasta, mitä heidän käyttämisensä antaa.
Erilaisuudella tarkoitan sitä, että olisi hienoa mallimaailmassakin (ja muutenkin) pyrkiä erilaisiin naisvartalokuviin eikä aina työntää catwalkille, lehtiin, mainoksiin ym. sitä yhtä ja samaa - liian laihaa (liian laihaksi kuvakäsiteltyä).
omalta osaltani. En vain jaksa toistaa itseäni.
Ko. kuvan nainen on minusta liian laiha (tai liian laihaksi käsitelty, en tiedä minkälainen hänen vartalonsa on oikeasti).
Jos hän olisi vain yksi tuota vartalotyyppiä esittävä malli ko. kalenterissa, niin mikäs siinä. Toinen voisi olla lyhyempi, kolmas lihavampi, neljäs urheilullisempi, viides vanhempi jne.
Kuitenkin etenkin mallimaailmassa tuota sairaalloista hoikkuutta ihannoidaan liikaa. Kukaan ei ole voinut olla kuulematta eri tahojen huolta ns. 0-koon malleista ja siitä naiskuvasta, mitä heidän käyttämisensä antaa.
Erilaisuudella tarkoitan sitä, että olisi hienoa mallimaailmassakin (ja muutenkin) pyrkiä erilaisiin naisvartalokuviin eikä aina työntää catwalkille, lehtiin, mainoksiin ym. sitä yhtä ja samaa - liian laihaa (liian laihaksi kuvakäsiteltyä).
etten olisi näin kuvottava? Olen 182 cm.
Ja voin jo arvata, että en tietenkään saisi olla näin pitkäkään. Laiha ja pitkä vasta kuvottavaa onkin :(
Jotta ei mene jankkaamiseksi, niin kannattaa lukaista aiemmat kommenttini tuosta naiskuvasta. On jotenkin hassua, ettei täällä tajuta sitä ilmiötä? Mitä omaan itsetuntooni tulee, niin se on pääasiassa ok.
HÄH!! eihän tuossa kyllä ole mitään kuvottavaa, aivan uskomattoman kaunis nainen! Millanen läski sitä pitäis sitte olla!! :/
HÄH!! eihän tuossa kyllä ole mitään kuvottavaa, aivan uskomattoman kaunis nainen! Millanen läski sitä pitäis sitte olla!! :/
tällainen: http://therecshow.com/wp-content/uploads/2009/08/monica-bellucci.jpg
Kysykääpä miehiltänne, mitä mieltä hän on tuosta aloituskuvasta?
en liho vaikka tekisin mitä. Olen tyytyväinen vartalooni ja harvoin oikeastaan mietin millaiselta näytän. Näytän itseltäni. Raskaus- ja imetysaikana rintani olivat D-kuppia ja ihan nätit, mutten koskaan niihin oikein tottunut. Näytin ehkä muiden silmiin kauniilta ja muodokkaalta, mutta tunsin itseni silti tätimäiseksi.
Tärkeintä on se, että on sinut vartalonsa ja olemuksensa kanssa. Sekä ennen muuta päänsä sisällön.
Vai pelkkiä minä-minä-ihmisiä? Mainittiinko aloituksessa, minkäpainoinen nainen on sopiva? Mainittiinko, että 182 cm on liian pitkä? Voi järkytys, miten joillakin voi elämä pyöriä vain oman itsensä ympärillä. Tottakai Morre teki aloituksen teistä. Juuri teistä. Ja tottakai te näytätte tuon naisen identtisiltä kopioilta. Mitä siitä, että naisen vartaloa on kuvakäsitelty laihemmaksi? Te olette luomuna juuri tuollaisia. Tai ehkä jopa ihan te olette siinä kuvassa. Ja Morre siis sanoi, että luoja mikä kuvatus tuo nainen. Kylläpä oksettaa. Vai sanoiko?
Nyt nopeasti hankkimaan silmälasit, ne ainakin olisi hyvä teidän saada laihoihin päihinne heti. Morre käsitteli aloituksessaan laihemmaksi käsiteltyjen kuvien antamaa naiskuvaa! MIkä tässä on niin vaikea ymmärtää? Morre ei maininnut teitä. Ei muuten maininnut tuota naistakaan rumaksi. Hänestä oli kuvottavaa, että hoikkaa naista on käsitelty laihemmaksi ja että tuollaista kuvaa tarjotaan naisihanteeksi. Minustakin se on arveluttavaa. Tosiaan Doven mainoksessa on paljon terveempiä malleja. Jossain vaiheessa pitäisi alkaa ottaa vastuu nuorten heikosta itsetunnosta ja kyvyttömyydestä nähdä vartaloaan arvokkaana. Medialla on tietysti tässä suuri vastuu. Mutta ennen kaikkea se lähtee meistä kaikista itsestämme. Mitä me hyväksymme ja pidämme ihanteena?
No, useimmat tässä ketjussa pitivät yleisen tason keskustelua henkilökohtaisena loukkauksena, ja aloittajaa outona, läskinä ja syyllisenä ihan kaikkeen, mitä maailmassa on ongelmia. Tämä aloitus kyllä osui ja upposi. On selvää, että keskivertomamma haluaa tarjota tyttärilleen kuvakäsiteltyjä malleja roolimalleiksi. Kun kuitenkin tiedetään, että lihavuus on suuri ongelma ja kun tällä palstalla suurin osa on ilmoittautunut yhtä hoikaksi kuin kuvan kuvakäsitelty malli, niin missä ne lihavat ihmiset ovat? Ne tyttäretkö kenties? Ja ratkaisuna mammat näkevät sen, että tarjotaan laihaakin laihempaa mallia, jotta tytöt tajuaisivat alkaa laihduttaa. Mitä väliä itsetunnosta ja oman vartalon arvostamisesta?
Niin, ja itse olen lukutaitoinen mutta en mallimittainen. Pituutta 162 cm ja painoa 47 kg. Teini-ikäisenä olin ylipainoinen, vihasin vartaloani ja kuvittelin, että en voi koskaan olla hoikka, koska en voisi syödä lainkaan. Päätin sitten toteuttaa tilanteen ja laihduin toki. Takana on erinäisiä reissuja sairaalaan ja vuosien terapioita. Painon sääteleminen on edelleen hukassa. En toki halua olla lihava, mutta toivon pääseväni joskus sinuiksi oman vartaloni kanssa. Toivon, että joku muu voisi joskus julkisuudessa armahtaa naisvartaloa eikä vain ruokkia tätä ainaista kontrollin tarvetta, nuoruuden, hoikkuuden ja täydellisyyden ihannointia. Kun ollaan tarpeeksi laihoja, ei vartalo tietenkään ole muuttunut täydelliseksi. Rinnat ovat liian pienet, lantio suhteessa liian iso, polvet rumat, kämmenet kuin lapiot jne. Mihin se raja vedetään? Miten paljon voidaan omaa vartaloa käsitellä, jotta saavutetaan se kuvakäsitellyn mallin vartalo? Koska vaikka aika moni julisti täällä av:llä omaavansa tämän ihannoidun vartalon, koen vaikeuksia uskoa. On varmasti syy, miksi kuvassa on tuo nainen eikä av-mamma.
vyötärön seutu, mikä eniten pistää omaan silmään. Siis heti rintojen alapuolelta (rinnat ovat kauniit) lantiolle saakka. Minusta siis siinä kohdin liian laiha - tai liian laihaksi käsitelty.
ovat luonnostaan noin laihoja kuten kuvan nainen. Kuten minä itse, näin esimerkkinä. Nyt kahden lapsen jälkeen vartaloni on edelleenkin tuollainen, voin syödä mitä haluan enkä liho. Enkä ole ikinä ollut dieetillä enkä juurikaan harrasta kuntoiluakaan.
Onko vartaloni mielestäsi jotenkin vääränlainen? Olisiko minut helpompi hyväksyä, jos minulla olisi läskiä vyötäröllä? Tai vaikka silikonitissit tai roikkuvat, tuollaisten luonnollisten pystyjen rintojen sijaan?
Jos lihavan naisen kuvasta aloittaisi keskustelun että onpa kuvottavaa että tällaisia kuvia saa edes julkaista niin se olis painorasismia.
--toki normaalipainon alarajalla olevalta kuitenkin.
MorreDin BMI taitaa olla yli 25?
Ukko varmasti tykkää, en voi nyt kysyä, mies kun nukuttaa lapsia. Minä pidän!
Mitä siihen alkuperäseen kuvaan tulee niin minusta ei ole liian laiha! Pitää ottaa huomioon naisen asento: kädet on vedetty pään korkeudelle joten kyllä rintojen kuuluu nousta ja "roikkua noin", näkee että naisella ON rinnat! Ja mitkä ihmeen kylkiluut paistaa? Kyllä todella hoikalla tuossa asennossa paistaisi kunnollinen rivistö kylkiluita.
En tajua miten plösön ihmisen omppuvyötäröä tässä pitäisi kuvassa katsoa, jossa ei YKSIKÄÄN kylkiluu näkyisi?!
Hyvät lihaksetkin naisella on, muodokas lyyli. Ja nimenomaan lihaksien vuoksi muodokas, ei läskin takia.
Toi Hunksien heitto oli hyvä veto! Poikien äitinä mietityttää kasvavien lapsieni näkemät moisista vatsalihaksista. :(
Poikien syömishäiriöistä puhutaan liian vähän.
Ja näemmä heikolla itsetunnolla varustettu. Sääli :(
siitä kalenterin miesmallista? Yhtälailla kipeää semmoinen.
Miksi Morre ei valittanut siitä kalenterin miesmallista? Yhtälailla kipeää semmoinen.
kauniista vartalosta.
eikä tyytyä siihen, että vyötäröllä on läskimakkaroita ja painoa on liikaa. Ihan jo kansanterveyden kannalta olis parempi, että naiset olisivat hoikkia kuin muhkeita.
Hirveät latteat silarit laihassa kropassa.tällainenko on nykyään naisten ihannevartalo ???
t. laiha, jonka mielestä tämä kuva ei silti ole kaunis. ryhdynkin heti syömään keksejä.
mikä mussa on nyt siis vikana?
Vähän mulla on isommat ja riippuvammat tissit (kaksi imetystä takana), mutta muutoin toi voisi olla minä.
Olen aina ollut tällainen, enkä tiedä miten voisin tulla ja miksi pitäisi tulla lihavammaksi?
Mulla on hyvä olo tällaisena, eikä vatsaa pömpötä kun olen lopettanut viljan syönnin.