Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te teette LANTTULAATIKON?

Vierailija
10.12.2010 |

Siis kun teette sen itse ettekä lämmitä kaupan valmista :) Miten tulee hyvää ja paljonko lanttulaatikkoa valmistatte kerralla, monta kiloa lanttuja kannattaa ostaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitän joukkoon kermassa turvotettuja gluteenittomia korppujauhoja.

Maustan suolalla, pippurilla ja siirapilla. Laitan pinnalle korppujauhoja ja voita. ja heitän uuniin. nam.

Sen kummempaa ohjettaei ole, kun teen sen aina näppituntumalla.

Mut mene kotikokki. net sivuille siellä on paaljon ohjeita ja niitä on myös kommentoitu. joten näkee mistä immeiset on tykänny :)

Vierailija
2/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkusen vähemmän muistaakseni muskottia ja avot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teekeekö kaikki sen valmiista lanttusurvoksesta?

Mitä se maksaa?

En ole sellaiseen törmännytkään mutta ostin neljä kiloa oikeita lanttuja. Nyt mietin että onko se tarpeeksi vai liian vähän. Haluan pakastaa valmiit laatikot sillä rakastan lanttulaatikkoa, en ole vain koskaan tehnyt sitä itse.

t. ap

Vierailija
4/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei käy niin, että aatonaattona sulatat ja aattona lämmität ja sitten se maistuukin ihan karsealta.

Näin kävi mulle kun ekaa kertaa tein innokkaana kodinhengettärenä lanttulootaa..

Tein ihan ohjeen mukaan ja se maistui ihan rakeiselta korvavaikulta. Joo, miestäkin oikein nauratti että miten ihmeessä olen saanut tästä lootasta näin julmetun pahaa??!! Ja siis mieheni syö mitä vain ja kehuu aina kaikkea tekemääni. Sitä lootaa ei pystynyt syömään mitenkään.

Vierailija
5/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika paljon, tai tietysti riippuu, millaiselle poppoolle kokkaat...

Minä keitän kuoritut ja pilkotut lantut (2 kg), soseutan, lisään kerman ja mausteet (näppituntumalla minäkin).

Vierailija
6/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekaan kananmunaa, kermaa, voita, suolaa, inkivääriä ja voita, päälle korppujauhoja ja uuniin

Vierailija
7/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeista lantuista. Nykyisin oikaisen ja ostan valmista lanttusurvosta. Maustan suolalla ja pippurilla, laitan kananmunia ja kermaa. Päälle voinokareita ja korppujauhoja. Täytyy myöntää, että parempaa oli omista lantuista tehtynä, mutta menee tuo valmiina hankittu survoskin.

Valmiita laatikoita en osta koskaan.

Vierailija
8/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirappia myös.

Vierailija
9/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lantut ja sitten niistä valmistetaan ja käytetään siihen mahd paljon aikaa. Sama pätee porkkana- ja perunalaatikoihin.

Itse ostan sitä survosta ja teen ohjeen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi