Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ryhtyisi perheesi kanssa tukiperheeksi?

Vierailija
30.11.2010 |

Tukiperheistä on paljon pulaa. Perheeksi kelpaa tavallinen perhe, iso tai pieni. Tukiperhettä hakee ihan tavallisiakin lapsia, joissa esim. toinen vanhemmista vain puuttuu, erityistarpeita on vain osalla. Tukiperheen luona lapsi viettää yleensä yhden viikonlopun kuussa. Oletko koskaan ajatellut, että olisi mukavaa ottaa tällainen "tukilapsi"? Siteet kestävät parhaimmillaan monta vuotta. Lisää tietoa saa vaikka neuvolasta.

Olen miettinyt tätä, kun me jonotamme tukiperhettä ja niitä on niin vähän. Toisaalta tiedän paljon mukavan oloisia perheitä, joista varmasti olisi tukiperheiksi, jos vain saisivat aikaiseksi tai tietäisivät tarpeesta. Itsestäni ei tässä elämänvaiheessa tukiperheeksi ole.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suoraan sanoen kiinnosta hoitaa ongelmaperheiden lapsia.

Tuo luulo tuntuu pahalta, kun mekin esim. olemme ihan tavallinen yh-perhe, ja haimme tukiperhettä ennaltaehkäistäksemme mahdollista uupumustani ja jotta lapsi saisi miehen mallia ja minä vähän omaa aikaa. Mitään muita "ongelmia" ei meillä ole. Mukavaa, että vastaatte rehellisesti. Viestini tarkoitus olikin, että jos joku tulisi ajatelleeksi, että hänestähän voisi tulla ihan hyvä tukiperhe.

Muutenhan lapsen isä tai tämän vanhemmat mielellään hoitaisivat lasta.

Vierailija
22/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiperheenä lapseni menettäisivät rauhallisen kodin ainakin siksi ajaksi, jolloin tukilapsi olisi meillä. Kiitos ei, en halua sotkea lasteni lapsuutta tarpeettomilla ongelmilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy edes pienessä mielessä, että ottaisin meille kerran kuussa huonostikasvatettuja lapsia hoitoon, jotta vanhempansa pääsevät aikuisesti hoitamaan parisuhdetta eli ryyppäämään.

Aikuisten oikeasti: tukiperhettä tarvitsevat perheet eivät pääsääntöisesti viitsi kasvattaa omia lapsiaan, joten tukiperheen aika menee ihan perusasioihin eli toista ei saa lyödä eikä tavaroita saa rikkoa.

En ole toi ap, enkä edes yh, mutta ajatteletko näin myös omasta lapsestasi jos hän joskus jää yksinhuoltajaksi, ja pyytää sinua katsomaan lastenlastasi että saisi levätä?

Jokainen ihminen tarvitsee joskus omaa aikaa.

Eikö sun lasta ole ikinä hoitanut kukaan muu kuin sinä itse?

Eivätkä yksinhuoltajuus tee vanhemmasta sen huonompaa, kuin muistakaan. Oikeastaan päinvastoin; ne paremmat osapuolethan eron sattuessa jäävät huolehtimaan lapsista ja ne paskemmat häipyvät.

Enkä usko että tukiperheitten tarvitsijat ovat myöskään yhtään sen huonompia kuin muut vanhemmat.

Heillä vaan ei ole mummoja, eikä sellaisia kummeja lapsilla eikä kavereita, joilta voisi pyytää hoitoapua.

Vierailija
24/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta myös mieheni on masennukseen taipuvaista sorttia ja ei oikein henkisesti jaksa muita lapsia kuin omiaan. Niitäkään ei aina oikein jaksaisi.

Minä voisinkin ryhtyä tukivanhemmaksi, jos olisi joku muu miehenä.

Vierailija
25/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kun ihan tavisäitinä normaali avioliitossakaan ei ole sitä omaa aikaa. Ja toiseksi, olen kyllästynyt siihen yksinhuoltajien ja ongelmaperheiden hyysäämiseen. Kun koulussa oli ongelma kiusaajien kanssa niin näitä aina hyysättiin ja meillekin puhuttiin, että yrittäkää nyt ymmärtää, että se Antti veteli turpiin teidän poikaa kun sillä on niin vaikeat olot.

Eli olen niin kyynistynyt, että haluan antaa omille lapsille sen ajan, minkä olen vapailla.

Tuo luulo tuntuu pahalta, kun mekin esim. olemme ihan tavallinen yh-perhe, ja haimme tukiperhettä ennaltaehkäistäksemme mahdollista uupumustani ja jotta lapsi saisi miehen mallia ja minä vähän omaa aikaa. Mitään muita "ongelmia" ei meillä ole.

Mukavaa, että vastaatte rehellisesti. Viestini tarkoitus olikin, että jos joku tulisi ajatelleeksi, että hänestähän voisi tulla ihan hyvä tukiperhe.

Vierailija
26/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tuskin olisi hirveästi apua noille perheille.

Vierailija
27/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy edes pienessä mielessä, että ottaisin meille kerran kuussa huonostikasvatettuja lapsia hoitoon, jotta vanhempansa pääsevät aikuisesti hoitamaan parisuhdetta eli ryyppäämään. Aikuisten oikeasti: tukiperhettä tarvitsevat perheet eivät pääsääntöisesti viitsi kasvattaa omia lapsiaan, joten tukiperheen aika menee ihan perusasioihin eli toista ei saa lyödä eikä tavaroita saa rikkoa.

En ole toi ap, enkä edes yh, mutta ajatteletko näin myös omasta lapsestasi jos hän joskus jää yksinhuoltajaksi, ja pyytää sinua katsomaan lastenlastasi että saisi levätä? Jokainen ihminen tarvitsee joskus omaa aikaa. Eikö sun lasta ole ikinä hoitanut kukaan muu kuin sinä itse? Eivätkä yksinhuoltajuus tee vanhemmasta sen huonompaa, kuin muistakaan. Oikeastaan päinvastoin; ne paremmat osapuolethan eron sattuessa jäävät huolehtimaan lapsista ja ne paskemmat häipyvät. Enkä usko että tukiperheitten tarvitsijat ovat myöskään yhtään sen huonompia kuin muut vanhemmat. Heillä vaan ei ole mummoja, eikä sellaisia kummeja lapsilla eikä kavereita, joilta voisi pyytää hoitoapua.

Todennäköisesti ajattelen. Koska jos yh on töissä ja lapsi päivät hoidossa, jää heille yhteistä aikaa vain viikonloppuisin. Minusta on lapsen kannalta hyvin kummallista, jos vanhempi ei edes sen vertaa halua jaksaa, että olisi lapsensa kanssa 8 päivänä kuukaudessa. Silloin lapsen kannalta paras vaihtoehto on sijaisperhe, josta häntä ei sysätä sivuun.

Vierailija
28/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi, mihin näitä tukiperheviikonloppuja käytetään. Nimittäin lastenkoti on myös yksi mahdollisuus saada ns. vapaata latautumisaikaa.

Suurin syy on se, että on löytynyt uusi rakkaus ja entiset lapset pitää saada välillä pois. Sitten pukataankin tämän uuden kanssa uutta rakkauslasta. Yleensä sekin suhde kariutuu ja kohta samalla mammalla on lapsia lastenkodissa monelle miehelle.

Monta muutakin realistista tarinaa olen kuullut näistä, joten ei todellakaan kiinnosta pienellä korvauksella alkaa tukiperheeksi.

Vierailija
29/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillani on kavereina sisarukset jotka käyvät tukiperheessä ja nuo lapset ovat ihan tavallisia, iloisia ja mukavia lapsia. Heillä ei vain ole enää toista vanhempaa, ollenkaan.

Vierailija
30/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa hommaa kun siihen on voimia. Entiset tukilapset pitävät edelleen yhteyttä ja ovat toisinaan käymässä. Ovat "ongelmaperheen" lapsia, mutta kyllä heidän kanssa oikein hyvin pärjäsi.

Nyt on elämä koetellut niin paljon, että voimavarat on aivan lopussa emmekä voi olla tukiperheenä. Ehkä taas joskus jos elämä lakkaa jatkuvasti lyömästä pahimmalla mahdollisella tavalla ja saa elämän taas raiteilleen.

Vierailija
31/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi lisää olisi muilta sitä vanhempien aikaa pois. Vuorokaudessa on 24h ja jokainen lapsi tarvitsee aikaa vanhemmiltaan, mutta vanhempien pitää yleensä myös käydä töissä ja tehdä kotitöitä.

Panostan siis omiin lapsiini. Mielummin teen viikonloppuisin jotain heidän kanssaan, kuten käymme vaikka laskettelemassa tai huolehdimme lasten harrastusmenoista tai näemme mummoa.

Vierailija
32/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluaisi järisyttää lapseni elämää sillä, että tähän tulisi pyörimään silloin tällöin joku ongelmakodin lapsi. Tylysti sanottu, mutta tämä oli se eka ajatus, mikä minulle asiasta tuli.

Vierailija
33/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tukiperheeksi ryhdytä siksi että voidaan tarjota lapselle jotakin hyvää? Minulle olisi vanhempien tukiperheen tarve sivuseikka, lapsia varten sitä hommaa tehdään hyvänen aika! Ja pois jaloista siivottavat lapset vasta lämpöä tarvitsevatkin!

kertoi, mihin näitä tukiperheviikonloppuja käytetään. Nimittäin lastenkoti on myös yksi mahdollisuus saada ns. vapaata latautumisaikaa. Suurin syy on se, että on löytynyt uusi rakkaus ja entiset lapset pitää saada välillä pois. Sitten pukataankin tämän uuden kanssa uutta rakkauslasta. Yleensä sekin suhde kariutuu ja kohta samalla mammalla on lapsia lastenkodissa monelle miehelle. Monta muutakin realistista tarinaa olen kuullut näistä, joten ei todellakaan kiinnosta pienellä korvauksella alkaa tukiperheeksi.

Vierailija
34/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ne kokemuksetkaan ainakaan mun lähipiirissä kummoisia ole. Lähtökohtahan on aina, että lapset pyytää koko ajan jotain, vanhemmat velvoittaa tukiperheen maksamaan ja ovat katkeria, jos ei pidä sovittua enempää.

Esimerkiksi kaverini oli tukihenkilönä lapselle. Lapsi oli kiva, mutta kaikki oli niin vaikeaa. Aina nälkäinen, janoinen, äiti pyysi jatkuvasti viemään johonkin tyyliin elokuvat ja tämä kaveri sai opiskelijabudjetistaan maksaa niitä piirrettyjä myös tällä tukilapselle jne. Tuntui, että siinä roolissa oli tuon äidin piika vaan.H

Vierailija
35/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo luulo tuntuu pahalta, kun mekin esim. olemme ihan tavallinen yh-perhe, ja haimme tukiperhettä ennaltaehkäistäksemme mahdollista uupumustani ja jotta lapsi saisi miehen mallia ja minä vähän omaa aikaa. Mitään muita "ongelmia" ei meillä ole. Mukavaa, että vastaatte rehellisesti. Viestini tarkoitus olikin, että jos joku tulisi ajatelleeksi, että hänestähän voisi tulla ihan hyvä tukiperhe.

Vierailija
36/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt totaali-yh tai yh voisi olla muutenkin.

Onkohan se joku biologinen juttu vai mikä, että miehet useammin ei halua, mutta nainen haluaisi?

Vierailija
37/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta olen seurannut yhden sijaisperheen elämää ja TOKI arvostan heitä. Meidän perhe ei halua, joo olemme itsekkäitä. Antakaa anteeksi ja kiitos!

Vierailija
38/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierasta lasta niinkuin omaani. Pikemminkin suojelen omaa lastani leijonaemon lailla niin että haluan antaa parasta omalle lapselleni ja jos jaan energiaani liikaa muille, se on pois omalta lapseltani, joka on tärkein henkilö maailmassa.

Vierailija
39/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt totaali-yh tai yh voisi olla muutenkin. Onkohan se joku biologinen juttu vai mikä, että miehet useammin ei halua, mutta nainen haluaisi?

Neitsyt Maria oli ainoa, jonka huijaus meni läpi.

Vierailija
40/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt totaali-yh tai yh voisi olla muutenkin. Onkohan se joku biologinen juttu vai mikä, että miehet useammin ei halua, mutta nainen haluaisi?

se on biologiaan perustuva juttu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme