Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ryhtyisi perheesi kanssa tukiperheeksi?

Vierailija
30.11.2010 |

Tukiperheistä on paljon pulaa. Perheeksi kelpaa tavallinen perhe, iso tai pieni. Tukiperhettä hakee ihan tavallisiakin lapsia, joissa esim. toinen vanhemmista vain puuttuu, erityistarpeita on vain osalla. Tukiperheen luona lapsi viettää yleensä yhden viikonlopun kuussa. Oletko koskaan ajatellut, että olisi mukavaa ottaa tällainen "tukilapsi"? Siteet kestävät parhaimmillaan monta vuotta. Lisää tietoa saa vaikka neuvolasta.

Olen miettinyt tätä, kun me jonotamme tukiperhettä ja niitä on niin vähän. Toisaalta tiedän paljon mukavan oloisia perheitä, joista varmasti olisi tukiperheiksi, jos vain saisivat aikaiseksi tai tietäisivät tarpeesta. Itsestäni ei tässä elämänvaiheessa tukiperheeksi ole.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloudellista korvausta, mikä on mielestäni vielä ihan reilua korvausta, joten se ei ole pelkästään mikään uhrautuminen toisten hyväksi vaan hyvä lisätienesti myös vähätuloisille perheille

itse olen opiskelijana toiminut tukihenkilönä ja minun mielestäni tukiperheenä toimimisesta maksetaan vielä paremmin

silti siinä pitää olla myös sydän mukana ja oikea asenne jotta sellaista hommaa jaksaa ja voi hoitaa

Vierailija
42/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa mitään ylimääräistä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muista puhuvat ongelmaperheinä ja itselläkään ei ole voimavaroja hyvä jos omaan jälkikasvuun.

Vierailija
44/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ennemmin olla ongelmaperheitä ne joista ei ole tukiperheiksi kun muista puhuvat ongelmaperheinä ja itselläkään ei ole voimavaroja hyvä jos omaan jälkikasvuun.

omien voimien mukaan.

Vierailija
45/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko sitä nyt kauheaksi korvaukseksi sanoa, kun sain 25 Euroa/kk? Tuota vastaan juoksin monta kertaa kuussa hakemaan lasta ulos äidin pyynnöstä, syötin hamppareita baarissa ja maksoin uimalippuja. Eipä tuota rahasta kannata tehdä. Miinukselle se jäi. Toki työ onkin vapaaehtoista, mutta turha puhua palkkioista. Kyllä ne menee ihan siihen lapsen kestitsemiseen!

Vierailija
46/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yleisesti ottaen pidä lapsista, muista kuin omastani. Kun lapsella on kavereita, siedän kyllä heitä, mutta he koettelevat kärsivällisyyttäni potenssiin kymmenen verrattuna omaan lapseen. Oma lapsi ei osaa koskaan olla niin ärsyttävä kuin vieraat lapset.

Vierailija
47/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka meneekin joskus baariin, miksi muiden baarissa käynti vapaa-aikana on hyväksytympää? Ihme asenteita, oikein ällöttää.

Ja ne jotka luulee että tukiperheessä on tehtävä jotain erikoista, niin eiköhän lapset kaipaa juuri sitä normaalia arkea.

Ja, onhan nainen totaali-yh silloinkin jos ex vaikka istuu elinkautista, asuu ulkomailla, ei tapaa lasta lainkaan tai ei edes tiedä tästä? Yh-äiti tarkoittaa yksin lapsesta huolehtivaa, ei vain isättömän lapsen äitiä.

Vierailija
48/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko sitä nyt kauheaksi korvaukseksi sanoa, kun sain 25 Euroa/kk? Tuota vastaan juoksin monta kertaa kuussa hakemaan lasta ulos äidin pyynnöstä, syötin hamppareita baarissa ja maksoin uimalippuja. Eipä tuota rahasta kannata tehdä. Miinukselle se jäi. Toki työ onkin vapaaehtoista, mutta turha puhua palkkioista. Kyllä ne menee ihan siihen lapsen kestitsemiseen!

Kuka hullu nyt tuollaista naurettavaa palkkiota vastaan tukiperheeksi ryhtyisi??

Vierailija
49/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään ottaa lauantaisin saunakaljan (se ei olisi varmaan sallittua, jos läsnä olisi tukilapsi). Tietääkö kukaan asiasta?

Vierailija
50/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on välillä aika sotaista porukkaa.. lapset tappelee keskenään ja vanhemmilla pinna kireällä ja ääni nousee helposti.. toiseksi ollaan enemmän tai vähemmän joka viikonloppu töissä, ainakin jonpikumpi. molemmat tykätään yleensäkkin ottaen lapsista ja tullaan lasten kans hyvin toimeen mutta en usko että meille voisi antaa mitääm ongelmaperheen lasta katsomaan kun me karjutaan omille lapsille..

Just meinasin kirjoittaa samaa.

Lisäksi vielä pelkään niitä ongelma perheen aikuisia, entä jos niistä tulee jotain harmia. Alkavat kiusaamaan tai uhkailemaan.

Vierailija
51/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta alammekin tukiperheeksi. (Toisaalta toimimme jo tavallaan sellaisena yhdelle tuttavalapselle ja yhdelle vanhukselle).

Aikaisemmin on ollut työkiireitä jne. ja oma lapsemme on erityislapsi, joka on tarvinnut aikaa. Eli ajanpuute on ollut suurin syy. Koskaan emme miehen kanssa ole saaneet viettää kahdenkeskista aikaa lapsen syntymän jälkeen, joten joku varmaan ajattelisi, että olemme itse tukiperheen tarpeessa. :) (Lapsemme on kohta 9 vuotta).

Olen toisaalta miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että jäisin kokonaan kotiin, koska yritys, jossa työskentelen lopettaa toimintansa, ja ottaisimme pari sijoituslasta. Mutta se vaatii vielä paljon harkintaa, koska meidän pitää punnita riittävätkö voimamme tähän.

Oma lapsuutemme on ollut melkoisen rankka ja ehkä sen vuoksi ymmärrämme kuinka vaikeaa pienellä viattomalla lapsella voi olla ja haluaisimme auttaa jotakin nyt kun meillä itsellämme on asiat hyvin. Meillä on lisäksi omakohtaista kokemusta siitä, mitä ennakkoluuloja erityislapsia kohtaan on ja olemme joutuneet jo monet "taistelut" käymään.

Vierailija
52/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuskin kelvattaisiin kun olen monen lapsen yh ja vauva syntyy parin kk:n päästä. Toinen teinini myös huostaanannettuna koulunkäymättömyyden ja sen takia ettei hyväksynyt aikuisen auktoriteettia (omasta pyynnöstäni siis kun tilanteista kärsivät muut lapset). Muiden lasten osalta emme ole ls- tai sossun asiakkaita (eivät ole nähneet edes tarpeelliseksi tavata muita lapsiamme).

Emme siis täyttäisi varmaan kriteerejä, mutta silti sen kerran kk meillä on tuon sukulaisperheen kaksi (toinen erityislapsi, toisella epäily)tai kaverini yksi lapsi.

Vierailija
53/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuskin kelvattaisiin kun olen monen lapsen yh ja vauva syntyy parin kk:n päästä. Toinen teinini myös huostaanannettuna koulunkäymättömyyden ja sen takia ettei hyväksynyt aikuisen auktoriteettia (omasta pyynnöstäni siis kun tilanteista kärsivät muut lapset). Muiden lasten osalta emme ole ls- tai sossun asiakkaita (eivät ole nähneet edes tarpeelliseksi tavata muita lapsiamme). Emme siis täyttäisi varmaan kriteerejä, mutta silti sen kerran kk meillä on tuon sukulaisperheen kaksi (toinen erityislapsi, toisella epäily)tai kaverini yksi lapsi.

Omat asiasi on riittävän sekaisin, ei kannata sotkea toistenkin asioita lisää.

Vierailija
54/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottava ajatuskin. Kunhan jotenkin saan itse elämäni hoidettua niin se riittää.10

Vierailija
55/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niin päättelet? Miten asiani pitäisi olla jotta ne eivät olisi mielestäsi sekaisin? Mistä voit tietää miten asiat on kun et ole näkemässä? Meinaatko että se että hoidan sukulaisteni ja ystävieni lapsia sekoittaa heidän asioitaan jotenkin, vai mitä tarkoitat?

Kerropa mulle kun paremmin tiedät miten saisin "asiani kuntoon", itse kun en näe mitään mikä olisi pielessä? Päinvastoin, asiat ovat juuri niinkuin pitääkin tällä hetkellä olla ja perheeni voi hyvin.

mutta tuskin kelvattaisiin kun olen monen lapsen yh ja vauva syntyy parin kk:n päästä. Toinen teinini myös huostaanannettuna koulunkäymättömyyden ja sen takia ettei hyväksynyt aikuisen auktoriteettia (omasta pyynnöstäni siis kun tilanteista kärsivät muut lapset). Muiden lasten osalta emme ole ls- tai sossun asiakkaita (eivät ole nähneet edes tarpeelliseksi tavata muita lapsiamme). Emme siis täyttäisi varmaan kriteerejä, mutta silti sen kerran kk meillä on tuon sukulaisperheen kaksi (toinen erityislapsi, toisella epäily)tai kaverini yksi lapsi.

Vierailija
56/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niin päättelet? Miten asiani pitäisi olla jotta ne eivät olisi mielestäsi sekaisin? Mistä voit tietää miten asiat on kun et ole näkemässä? Meinaatko että se että hoidan sukulaisteni ja ystävieni lapsia sekoittaa heidän asioitaan jotenkin, vai mitä tarkoitat? Kerropa mulle kun paremmin tiedät miten saisin "asiani kuntoon", itse kun en näe mitään mikä olisi pielessä? Päinvastoin, asiat ovat juuri niinkuin pitääkin tällä hetkellä olla ja perheeni voi hyvin.

Ei normaalista perheestä lapsia huostaanoteta. Lisäksi sanot olevasi monen lapsen yh ja seuraava muksu on tulossa. Ei sinusta ole muiden lapsista huolehtimaan.

Vierailija
57/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tilanne voi joskus olla edessä kenellä tahansa teistä.

Vierailija
58/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kelvollisuuttamme tukiperheeksi arvioitiin. Vastasimme nimenomaan että käymme lauantai-iltaisin saunassa jolloin lapset juovat mehut ja aikuiset juovat yhdet oluet. Olisipa varsinainen vitsi jos se olisi ongelma!

tykkään ottaa lauantaisin saunakaljan (se ei olisi varmaan sallittua, jos läsnä olisi tukilapsi). Tietääkö kukaan asiasta?

Vierailija
59/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tilanne voi joskus olla edessä kenellä tahansa teistä.

Sanopas vaikka vain yksi syy miten muka voisi olla.

Vierailija
60/67 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta myös mieheni on masennukseen taipuvaista sorttia ja ei oikein henkisesti jaksa muita lapsia kuin omiaan. Niitäkään ei aina oikein jaksaisi.

Minä voisinkin ryhtyä tukivanhemmaksi, jos olisi joku muu miehenä.

Olisin voinut.