G: Onko sopivaa imettää hääjuhlissa ruokapöydässä?
Kommentit (154)
Kyseessä on ruokapöytä ja kaiki eivät halua ruokaillessa nähdä mitään muksua tissi suussa. Kyllä pitää löytyä toinen paikka, missä hoitaa imetys.
pienen vauvan kanssa voi hyvin olla pyödässä lue alle 6 viikkoa.
isomman kanssa siiryisin sivuun
yli puolivuotiaan imettäisin niin ettei ajottudu pöydässä oloaikaan (ruokailuun)
Itse varmaan hakisin jonkin rauhallisemman paikan. Ja joka tapauksessa varaisin ison huivin tms. Imetys sinänsä on luonnollista, mutta on epäkohteliasta tehdä se niin, että mitään näkyy. Se ei haittaa, että joku tajuaa, että tuossa imetetään.
Olkoonkin maailman luonnollisin asia, mutta se imettäminen julkisesti ei kuulu hautajaisiin tai hääpöytään. Sivummallekin voi siirtyä.
Eiköhän senkin voi ajoittaa muuhun ajankohtaan?
Olkoonkin maailman luonnollisin asia, mutta se imettäminen julkisesti ei kuulu hautajaisiin tai hääpöytään. Sivummallekin voi siirtyä.
Vaikka kyseessä onkin ruokapöytä ja vauvan ruokailu, niin en koe tuota sopivaksi. Etenkään hautajaisissa. Tissien paljastelu julkisesti edes tässä mielessä ei kuulu etenkään surevien ihmisten silmien alle.
Pienen vauvan kanssa ei voi ajoittaa imetystä ja ruokailua (jos hääväki ei ole valmis joustamaan...) vaan se tapahtuu silloin kun vauva niin tahtoo. Isomman kanssa toki on kohteliasta pyrkiä siihen, että lapsi olisi syötetty ennen ruokailua.
Toiseksi on otettava huomioon tuo kakkosen mainitsema juttu, eli rinnan näyttely ei ole ok julkisesti, mutta siitä selviää helposti huivilla tms.
Eli siis sopii kyllä hyvin ainakin meidän häissämme, kunhan tekee sen siististi.
Miten muuten te jotka vastasitte ei... Onko imettäminen pöydässä kiellettyä vain ruokailun ajan, vai koko häiden ajan? Miten järjestätte vauvojen hoidon/ettekö tahdo imeväisiä häihin? Miten suunnittelette pöytäjärjestyksen, jos ajattelette että viereiset ihmiset häiriintyvät (meillä olivat perheet pöydittäin, joten oletettavasti vauvan sisarukset, isä, mummo jne eivät häiriinny imetyksestä)?
noin yleisellä tasolla sanoisin: Kyllä ja Kyllä.
Minusta on kohtuutonta eristää imettäjä muusta seurueesta muiden rajoittuneisuuden (eläköön pullot ja korvikkeet!) takia. Eri asia on, jos imettäjä itse haluaa siirtyä muualle.
Pienen vauvan kanssa ei voi ajoittaa imetystä ja ruokailua (jos hääväki ei ole valmis joustamaan...) vaan se tapahtuu silloin kun vauva niin tahtoo. Isomman kanssa toki on kohteliasta pyrkiä siihen, että lapsi olisi syötetty ennen ruokailua.
Toiseksi on otettava huomioon tuo kakkosen mainitsema juttu, eli rinnan näyttely ei ole ok julkisesti, mutta siitä selviää helposti huivilla tms.Eli siis sopii kyllä hyvin ainakin meidän häissämme, kunhan tekee sen siististi.
Miten muuten te jotka vastasitte ei... Onko imettäminen pöydässä kiellettyä vain ruokailun ajan, vai koko häiden ajan? Miten järjestätte vauvojen hoidon/ettekö tahdo imeväisiä häihin? Miten suunnittelette pöytäjärjestyksen, jos ajattelette että viereiset ihmiset häiriintyvät (meillä olivat perheet pöydittäin, joten oletettavasti vauvan sisarukset, isä, mummo jne eivät häiriinny imetyksestä)?
pystyi hyvin imettämään. En näe fiksuna tapana imettämistä ruokapöydässä, etenkin kun kaikki ihmiset eivät istu perhekunnittain. Ihmisellä pitää olla sen verran pelisilmää, että huomaa esimerkiksi missä on fiksua imettää ja missä ei.
... imettäminen epäsopivaa silloin, kun YHTÄÄN MITÄÄN ei vilahda. Eli vauva on huivin sisällä ja kukaan ulkopuolinen ei näe yhtikäs mitään "epäsopivaa". Mikä sellaisessa tilanteessa häiritsisi?
Vastauksia kiitos, ja perustelut mukaan.
tiesin heidän olevan tällaisia luomuhörhöjä tissin esiin lätkäyttäviä.
Sijoitin heidät pöytäjärjestyksessä omaan pöytäänsä miehineen hieman syrjään muista vieraisa, etteivät pilaa muiden ruokahalua paljaine tisseineen. Saivat sitten siellä istua omassa pöydässään tissit esillä.
Tämä on yksi hyvä ratkaisu näille julki-imettäville äideille.
mahdollisesti tunneiksi vessaan yksinään... Miksi ylipäätään kutsua naisia vauvoineen jos ei heitä juhlaväen joukkoon tahdo, kun kerran lienee itsestään selvää kaikille mitä vauvat syövät ja miten? Minä itse kutsun vain ihmisiä jotka todella tahdon paikalle, ja hyväksyn heidät paikalle juuri sellaisina kuin ovat. Eihän se Kerttu-mummon kahvinryystäminenkään varmaan kenenkään juhlatunnelmaa kohota, saati dementoitunut Pentti-eno juttuineen, mutta jos heidät päätän kutsua, heitä kohdellaan kutsuvieraina!
hääpari saa päättää, haluaako häävieraan istua tissit paljaana pöydässä pilaamassa muiden juhlaa.
tai vetäytyä johonkin rauhallisempaan paikkaan imettämään, niin saa jäädäkin kotiin. Kyseessä on juhla, ei maalaismarkkinat.
Itse olen menossa ensi kesänä naimisiin enkä katsoisi hyvällä jos joku imettäisi ruokailun aikan pöydässä. En ole myöskään imetysvastainen, imetän edelleen itsekin 9kk vanhaa poikaani.
Itse olen menossa ensi kesänä naimisiin enkä katsoisi hyvällä jos joku imettäisi ruokailun aikan pöydässä. En ole myöskään imetysvastainen, imetän edelleen itsekin 9kk vanhaa poikaani.
Jos sinun vauvasi syö tuntikausia niin kannattaisiko käydä lääkärissä. Teillä on varmaan joku isompi ongelma.
mahdollisesti tunneiksi vessaan yksinään... Miksi ylipäätään kutsua naisia vauvoineen jos ei heitä juhlaväen joukkoon tahdo, kun kerran lienee itsestään selvää kaikille mitä vauvat syövät ja miten? Minä itse kutsun vain ihmisiä jotka todella tahdon paikalle, ja hyväksyn heidät paikalle juuri sellaisina kuin ovat. Eihän se Kerttu-mummon kahvinryystäminenkään varmaan kenenkään juhlatunnelmaa kohota, saati dementoitunut Pentti-eno juttuineen, mutta jos heidät päätän kutsua, heitä kohdellaan kutsuvieraina!
mutta huomaamattomasti, ei tyyliin tissi esiin... Siis vaan imetyspaidan raosta raotetaan sen verran että vauva saa otteen eli sentin tai kaksi, vauvan pää peittää sen alueen. Röyhkeitä on nää jotka ottaa koko lollon pöydälle ja alkaa siitä imettämään niin että koko rinta on paljaana. Tietty jos ei osta imetyspaitaa eikä osaa huomamattomasti imettää, silloin on pare poistua nurkan taakse.