Kuka hullu ostaa oikeasti yli 1500€ maksavan luurin?
Kommentit (51)
Silloin harvoin kun päivitän puhelimeni, ostan parasta mitä rahalla saa. Silloin puhelin toimii hyvin seuraavat 5-6 vuotta jäämättä välittömästi kehityksen jalkoihin. Jos tämä on jollekin ongelma, niin jaxuhali!
Vierailija kirjoitti:
Silloin harvoin kun päivitän puhelimeni, ostan parasta mitä rahalla saa. Silloin puhelin toimii hyvin seuraavat 5-6 vuotta jäämättä välittömästi kehityksen jalkoihin. Jos tämä on jollekin ongelma, niin jaxuhali!
Itse käytän puhelinta vain soittamiseen ja tekstieviesteihin. Ei ole pelkoa, että puhelin jää kehityksen jalkoihin. Nykyinen luuri on Nokia 5 vuodelta 2018 ja se maksoi silloin 139 euroa. Minulle riittää jopa 4G todella hyvin.
Kun viimeksi ostin puhelimen, ostin parhaan iPhonen joka oli markkinoilla. Se oli Phone XS Max ja maksoi noin 1600 euroa. Tämä oli joulukuussa 2018 eli yli 7 vuotta sitten. Koko tämän ajan puhelin on toiminut moitteettomasti. Ei ikinä tarvinnut mitään huoitoa tai korjausta. Akunkesto tietysti nykyään heikompi, mutta vielä ok sekin. Tänä keväänä huomasin ekan kerran että ei enää kykene pyörittämään tiettyjä sovelluksia, joten uuden osto on edessä. Aion jatkaa samaa hyväksi havaittua linjaa, eli ostan parhaan iPhonen joka on saatavissa. Olen varautunut noin 2000 euroa maksamaan.
Näiden vuosien aikana useampi tuttu on vaihtanut halvempia puhelimiaan pari-kolme kertaa jo. Maksaa sekin, ja lisäksi vaivalloista.
Mieti kun joku ostaa autonkin joka maksaa 300 000€.
Minulle on sama, mitä puhelin maksaa kunhan toimii hyvin. Periaatteesta en kuitenkaan osta iPhonea. Onko yleistä sanoa puhelinta luuriksi? En ole ennen kuullut.
Aika monella korvaa nykyään jo tietokoneenkin. Siinä mielessä tuo summa on vielä ok.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on sama, mitä puhelin maksaa kunhan toimii hyvin. Periaatteesta en kuitenkaan osta iPhonea. Onko yleistä sanoa puhelinta luuriksi? En ole ennen kuullut.
Luuri,kalikka,kapula mitä näitä nyt on.
Mitä ihmeen väliä mihin muut ihmiset rahansa laittavat?
Kaikki ei ole köyhiä. Monelle tuo on täysin merkityksetön raha.
Onko se keneltäkään pois.Jokainen ostaa sellaisen hintaluokan puhelimen kuin haluaa.
Jokainen ostaa mitä ostaa. Mielummin ostaisin kyllä tuohon hintaan hyvän läppärin.
kaveri joka on noihin perehtynyt sanoi että noissa kalliimmissa laitteissa on todella paljon ilmaa ominaisuuksiinsa nähden.
1. henkilö jolla on rahaa sen verran että 1500 euroa tuntuu 150 eurolta
2. henkilö jolla ei ole rahaa mutta itsetunto vaatii 1500 euron luurin osamaksulla
Se on statusta. Ilma hinnassa maksaa. Fiksu kuluttaja suosii kotimaista laatua ja tukee kotimaista työllisyyttä.
Saa ostaa kuinka kalliin haluaa, mutta jollain 500e saa tehokkaan luurin 5 vuodeksi, joka ei "jää kehityksen jalkoihin". Aiemmin loppuu sovellustuki, kuin puhelimesta tehot
Minä ostan sellaisen luurin kuin koen tarvitsevani. Nykyinen Motorola Razr 60 Ultra taisi maksaa ~1300€.