Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Onko sopivaa imettää hääjuhlissa ruokapöydässä?

Vierailija
29.11.2010 |

Tai hautajaisissa?

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielenkiintoista, kuinka lastaan imettävä äiti on se minäminäminä ihminen, eikä se, joka kovaan ääneen valittaa kun MINÄ häiriinnyn ja kyllä MINUN tunteitani pitäisi ajatella ja kuinka MINUA ällöttää tuo tuollainen imetys.

t. 152, joka mietiskeli melkolailla samaa - tai siis anteeksi, unohdin: niillä toisilla minäminäminä ihmisillä on määriteltynä, että on ihan KAUHEAN epäkohteliasta imettää julkisesti. Vaikka´se ei ketään muuta kyseisessä tilassa loukkaisi...

Vierailija
142/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielenkiintoista, kuinka lastaan imettävä äiti on se minäminäminä ihminen, eikä se, joka kovaan ääneen valittaa kun MINÄ häiriinnyn ja kyllä MINUN tunteitani pitäisi ajatella ja kuinka MINUA ällöttää tuo tuollainen imetys. Sellaisen ihmisen, jota ahdistaa nainen, joka huvin alla piilossa katseilta imettää pientä vauvaa huomaamattomasti, kannattaisi mennä puhumaan ongelmistaan jollekin, joka ammattinsa puolesta osaisi auttaa.

että imettävä äiti tosiaan on itsekäs omaan napaansa tuijottaja, joka ei ymmärrä huomioida muita. Eihän imetyksessä ole äidin tarpeista kyse, vaan lapsen tarpeista. Jos tässä jotain pitäisi haukkua itsekkääksi, niin sitä lasta, joka ei ole ollenkaan kiinnostunut siitä, mitä muut ihmiset ajattelevat, kun HÄN haluaa rintaa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokapöytä noin yleensäkin juhlista puhumattakaan

Vierailija
144/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat niin kateellisia muiden huomiosta, että väkisin repivät tissejä esiin miesten katsottavaksi, ettei morsian saisi liikaa huomiota. Säälittävää. Sellaista en häihini haluakaan.

Toisten miehet eivät kiinnitä mitään huomiota imettäviin äiteihin. Sitten niin mitään huomiota.

Toisten miehet näet ovat aikuisia ihmisiä.

Vierailija
145/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat niin kateellisia muiden huomiosta, että väkisin repivät tissejä esiin miesten katsottavaksi, ettei morsian saisi liikaa huomiota. Säälittävää. Sellaista en häihini haluakaan.

Toisten miehet eivät kiinnitä mitään huomiota imettäviin äiteihin. Sitten niin mitään huomiota.

Mun mies ei ikinä edes huomaa, kun joku imettää. Liekö tuo niin tottunut näkyyn, kun mä olen imettänyt meidän lapsia yhteensä kahdeksan vuotta....

Vierailija
146/154 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole koskaan imettänyt juhlapöydässä - en häissä, hautajaisissa, synttäreillä enkä muissakaan kekkereissä. Olen mennyt toiseen huoneeseen, sekä taatakseni kaikille muille häiriöttömän juhla-aterian jatkumisen että siksi, että itse olen halunnut häiriöttömän imetyshetken, jotta tapahtuma on miellyttävä ja onnistuu. Jopa omilla vanhemmilla vieraillessani olen vetäytynyt toiseen huoneeseen imettämään rauhassa.

Jos tuntee olonsa mukavaksi julkisesti imettäessä, sen kun. MUTTA kun kysymys on juhlasta, mielestäni on mölliä olla olematta hienotunteinen. Jotkut puhuvat siitä, eivätkö juuri ne, jotka puhuvat hienotunteisuuden puolesta, ole itsekkäitä ja itsekkäämpiä kuin täysin normaalia toimintaa suorittavat äidit. Ehkä ovat, ehkä eivät - ei ole minusta se olennainen juttu tässä vaan se, että imettämällä sivummalla ei aivan varmasti kukaan tykkää pahaa, kun taas julkinen suoritus saattaa hyvinkin olla ikävä kokemus jollekin paikallaolijalle. Mitä silloin auttaa asiasta inttäminen ja omien oikeuksien perääminen, se ei ole muuta kuin huonoa käytöstä.

Vierailija
147/154 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on vaihtunut huomaamattomaan imetykseen pashminahuivin tai kantoliinan alla.

VAstaan niin kuin joskus aiemminkin, että on sopivaa imettää missä vaan, jos se ei ketään häiritse, siis on täysin huomaamatonta. Valitettavasti omalle kohdalleni on sattunut niin, että oma imetykseni ei ole ollut huomaamatonta, ja lisäksi olen törmännyt kolmissa juhlissa hyvin näkyvään imetykseen (siis äidin puolelta), joka häiritsi muita. Yhdessä siis jopa puheenpitäjä joutui keskeyttämään, kun äiti ja vauva veivät shown (ehkä vähän tahtomattaankin).

Totean siis vielä kerran, että jos osaat imettää huomaamattomasti, asia on ok eikä vaivaa minua eikä varmaan ketään muutakaan, vaikka sitten imettäisit laskiessasi seppelettä haudalle. Emmehän silloin tiedä, että imetät. Mutta jos rintasi vilahtaa esiin, vauvaa huutaa ja riuhtoo päätään tai kaivaa tissiä puseron alta villisti huutaen, konttaa pakoon tai jos juhlavaatteissa imettäessäsi joudut vetämään helman ylös pystyäksesi mukavaan imetykseen koko juhlakansan voidessa ihailla mm. pikkuhousujasi sekä vatsamakkaroitasi, ei ole ok imettää pöydässä. Vielä korjaan sen verran, että nämä nolot imetystilanteet ovat toki tapahtuneet vasta silloin, kun ruoka on jo syöty. Silti istuttiin pöydässä, kuunneltiin puhetta/juotiin kahvia/keskusteltiin tai katsottiin ohjelmaa, ja näistä toimista huolimatta se imetys vei huomion kaikilta läheltä olevilta.

Oma mieheni on nähnyt minun paljastelevan imetykseni ja tottunut siis melko isoeleiseen imetykseen mutta näissä kolmissa juhlissa oli tukehtua kahviinsa.

Vierailija
148/154 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä juhlissa missä itse olen ollut, on ollut montakin imettävää äitiä ja ollaan porukalla imetetty syrjemmällä rauhassa ja juteltu keskenään. Mutta ei mua silti häiritse yhtään jos joku lastansa pöydässä imettäisi, eikä mun päähän mahdu et MIKSI joillakin se häiritsee..sairasta.. Luulisi, että häissä olisi muutakin mielenkiintoista kuin kauhistella pöydässä imettävää naista, ja varsinkin hautajaisissa ei tule kyllä edes vilkuiltua muiden touhuja. Siihen kiinnitin itse ystävän hautajaisissa huomiota, kun eräs mies räpelöi keskittyneenä kännykkäänsä samalla kun ystäväni isä piti todella liikuttavaa puhetta.. Ja tää kännykän räplääjä on ammatiltaan kirurgi, että eipä ole koulutuksesta kiinni.

Tasta kirurgikommentista tuli mieleen, etta jos silla oli tyojuttu, joka vaati valitonta kommenttia? Kaviko mielessa? Hitsarin ei tietenkaan tarvitsisi tehda moista vai mita? ;)

Onko teista, jotka "puolustavat" juhlapoydassa imettamista kukaan ikina asunut muualla kuin Suomessa? Ajattellut eri ikapolvia, tapoja, eri kulttuureja ja sita, mika kennellekin on sopivaa ja mika ei. Joskus kannattaisi miettia?...

Nim.merkilla "kaksi lasta Aasiassa synnyttanyt ja imettanyt, eika tulisi kuuna paivana mielenikaan alkaa imettaa juhlissa ruokapoydassa"... HEI HALOO!!! Aivot voi ottaa mukaan, kun lahtee vauvan kanssa ulos.

Vierailija
149/154 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kysyisin imettavilta aideilta joista imettaminen on niin luonnollinen juttu etta vaihtaisitteko kakkavaipan siina illallispoydassa?

Kakkaaminen ja pissaaminenhan ovat aivan yhta luonnollisia toimintoja kuin syominen. Maidon puklauttelu syomisen jalkeen on yhta epamiellyttavaa ja haisevaa hommaa kuin vaipan vaihto.

Ei ole paljon jarkea paassa jos pitaa normaalina ruveta lastenhoitoon kuuluviin hommiin illallispoydassa jonka aaressa istuu seura juhlatamineissa nauttien poydan antimista.

Vierailija
150/154 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy joku rauhallinen soppi imetykselle. Onhan se lapsellekin mukavampaa kun ihmiset ei hälise vieressä.

Olin kerran juhlissa, missä eräs äiti päätti ruokapöydässä imettää 1-vuotiasta eikä mitenkään huomaamattomasti. Noh, tämä äiti pitää äitiydestään muutenkin suurta meteliä.

Vierailija
151/154 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kohteliaina eivät sano mitään.

Vierailija
152/154 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko liian vaikeaa etsiä sivuhuonetta jossa imettää rauhassa.

Ainakin niissä häissä ja hautajaisissa missä itse olen ollut, ei kukaan imettänyt siinä ruokapäydässä vaan jossakin sivummalla jokainen.

Yleensä kaikista juhlapaikoissa löytyy muitakin huoneita kuin vain se yksi juhlasali.

Vierailija
153/154 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kohteliaina eivät sano mitään.

Toisten miehet eivät kiinnitä mitään huomiota imettäviin äiteihin. Sitten niin mitään huomiota. Toisten miehet näet ovat aikuisia ihmisiä.

Takaan ettei mieheni oikeasti kiinnitä sitten niin mitään huomiota imettäviin äiteihin. On niin tottunut siihen - kuten tuossa edellä jonkun mies :)

Vierailija
154/154 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kysyisin imettavilta aideilta joista imettaminen on niin luonnollinen juttu etta vaihtaisitteko kakkavaipan siina illallispoydassa?

Kakkaaminen ja pissaaminenhan ovat aivan yhta luonnollisia toimintoja kuin syominen. Maidon puklauttelu syomisen jalkeen on yhta epamiellyttavaa ja haisevaa hommaa kuin vaipan vaihto.

Ei ole paljon jarkea paassa jos pitaa normaalina ruveta lastenhoitoon kuuluviin hommiin illallispoydassa jonka aaressa istuu seura juhlatamineissa nauttien poydan antimista.

että vauvaa ei saa syöttää myöskään pullosta ruokapöydässä, kun ei se korvikepuklu yhtään sen herkummalle haise, kuin äidinmaitopuklu.

En vaihtaisi kakkavaippaa pöydässä, en edes pissavaippaa. Vaipan vaihtaminen pöydässä ei ole vauvan ruokkimiseen verrattavissa oleva asia, emmehän me aikuisetkaan hoida vessa-asioitamme ruokapöydässä. Sen sijaan vauvan ruokkiminen ruokapöydässä on mielestäni ihan yhtä ok kuin aikuisen ihmisen ruokkiminen ruokapöydässä.

Tuo maitopuklun haju olikin ihan uusi perustelu tässä keskustelussa. Saako ruokapöydässä syödä aikuinen ihminen, jolla on pahanhajuinen hengitys, hirveää partavettä tai joka haisee voimakkaasti hielle. Entä jos jollain pääsee röyhtäys? Ja jos vauva on kovin puklailevaa sorttia, niin voihan sen nousta röyhtättämään vähän sivummas ruokapöydästä - ei kai sen takia tarvitse kuitenkaan linnottautua puoleksi tunniksi vaikkapa vessaan imettämään.