Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Onko sopivaa imettää hääjuhlissa ruokapöydässä?

Vierailija
29.11.2010 |

Tai hautajaisissa?

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT KAIKKI vastaamaan ja kunnon persutelut mukaan!

Pitääkö pulloruokitun vauvan mennä syrjemmälle syömään?

Mutta periaatteessa ei, toisaalta ehkä menisin silti jotta vauva saa rauhassa syödä.

Mun mielestä imettäminen on kuitenkin eri asia kuin tuttipullo.

Vierailija
62/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokapöydässä. Täytyy siis mennä jonnekin sivummalle, vaikka vessaan jos muita paikkoja ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vaikka vauva olisi täysin piilossa, mutta tuttipullon esiin vetäminen ei?

Onko naiseus edelleen niin hävettävää ja "epäkohteliasta"?

Kutsuvatko nämä imetyksenvastaiset ihmiset (vaikka vauva ja tissi olisivat siis täysin piilossa) tyttärensä pimppaa kenties etupyllyksi tai pyllyksi...?

NYT KAIKKI vastaamaan ja kunnon persutelut mukaan! Pitääkö pulloruokitun vauvan mennä syrjemmälle syömään?

Mutta periaatteessa ei, toisaalta ehkä menisin silti jotta vauva saa rauhassa syödä. Mun mielestä imettäminen on kuitenkin eri asia kuin tuttipullo.

Vierailija
64/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlapöydässä, jonne on vieraana kutsuttu. Normaalille ihmiselle tämän luulisi olevan itsestään selvää. Imettäkää kotonanne pöydässä jos niin haluatte, mutta jotain kunnioitusta nyt kuitenkin ja tilannetajua. Kuinka moni tykkäisi omissa häissään, että joku kaivaisi utareensa esille viereisessä pöydässä ihmisten ollessa juhla-aterialla?

Vierailija
65/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti pulloa kaivaessaan vilauta persrakoaan tai rinnat pulahda kaula-aukosta. Ongelmana ei ole vauvan syöminen vaan äidin rintojen vilahtelu juhlapaikassa vieraiden ihmisten keskellä. Jos äiti imettää syrjemmällä ja huomaamattomasti niin ongelmaa ei ole.

Vierailija
66/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisin aika hämmästynyt, jos joku näin tekisi, sillä koko sukuni on joko täysin kouluttautumatonta tai alhaisesti kouluttautunutta porukkaa ja kaikki ovat pulloruokkineet vauvansa korvikkeella. Poikkeuksena minä, mutta olenkin korkeastikoulutettu.

juhlapöydässä, jonne on vieraana kutsuttu. Normaalille ihmiselle tämän luulisi olevan itsestään selvää. Imettäkää kotonanne pöydässä jos niin haluatte, mutta jotain kunnioitusta nyt kuitenkin ja tilannetajua. Kuinka moni tykkäisi omissa häissään, että joku kaivaisi utareensa esille viereisessä pöydässä ihmisten ollessa juhla-aterialla?

Vierailija
67/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tiennytkään että koulutuksella on jotakin yhteyttä imettämisen kanssa...

Itse en ole korkeastikoulutettu, eikä suurin osa tuttavistanikaan. Vain yksi on jättänyt kokonaan imettämättä ja ymmärrän hänen syynsä.

Vierailija
68/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoonkin kuinka luonnollinen asia, mutta ketään ei voi olettaa sietävän katsella imettämistä. Se on yksinkertaisesti epäsopivaa käytöstä, eikä todellakaan kuulu ruokapöytään juhlissa, jos nyt ei muutenkaan suotavaa esim ravintolassa. Kyllä joku muu paikka löytyy varmasti imettämiselle juhlapaikalta.

Haloo! mikä imettämisessä on epäsopivaa? Se on vauvan ruokailua! Ja ne jotka käskevät mennä vessaan imettämään, haluaisitteko itse syödä vessassa?!

Ja osaan imettää siten, että tissi ei näy. Luulen, että moni ei edes huomaisi minun imettävän!

Vierailija
69/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei paljasta pintaa näy, on mielestäni ok.

Itse varmaan hakisin jonkin rauhallisemman paikan. Ja joka tapauksessa varaisin ison huivin tms. Imetys sinänsä on luonnollista, mutta on epäkohteliasta tehdä se niin, että mitään näkyy. Se ei haittaa, että joku tajuaa, että tuossa imetetään.

Vierailija
70/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä juhlissa missä itse olen ollut, on ollut montakin imettävää äitiä ja ollaan porukalla imetetty syrjemmällä rauhassa ja juteltu keskenään. Mutta ei mua silti häiritse yhtään jos joku lastansa pöydässä imettäisi, eikä mun päähän mahdu et MIKSI joillakin se häiritsee..sairasta.. Luulisi, että häissä olisi muutakin mielenkiintoista kuin kauhistella pöydässä imettävää naista, ja varsinkin hautajaisissa ei tule kyllä edes vilkuiltua muiden touhuja. Siihen kiinnitin itse ystävän hautajaisissa huomiota, kun eräs mies räpelöi keskittyneenä kännykkäänsä samalla kun ystäväni isä piti todella liikuttavaa puhetta.. Ja tää kännykän räplääjä on ammatiltaan kirurgi, että eipä ole koulutuksesta kiinni.

Vierailija
71/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä.

Heiltä siis kysynkin, onko myös tuttopullolla ruokinta epäkohteliasta? Entä jos äiti laittaa vauvan ja tuttipullon huivin sisään?

Vai onko vain imetys huivin suojissa epäkohteliasta, koska jonkun päähänhän saattaa pälkähtää ajatus tissistä ja se on kauhistuttavaa, vaikka yhtään mitään ei näy?

Selittäkää nyt tämä logiikka, kiitos.

Itse varmaan hakisin jonkin rauhallisemman paikan. Ja joka tapauksessa varaisin ison huivin tms. Imetys sinänsä on luonnollista, mutta on epäkohteliasta tehdä se niin, että mitään näkyy. Se ei haittaa, että joku tajuaa, että tuossa imetetään.

Vierailija
72/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hautajaisissa ja häissä juhlavieraille kuinka nico-petteri ja jenna-yasmin imevät silloin ja tällöin ja kuinka imetys on ihanaa ja sujuu oikein hyvin jne. Kun ketään juhlavieraista ei kiinnosta aihe niin sitten ollaan naama nurinpäin ja huudetaan kuinka imetysvastaisia ihmisiä onkaan taas paikalla.

nim. koettu on

Vierailija
73/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hautajaisissa ja häissä juhlavieraille kuinka nico-petteri ja jenna-yasmin imevät silloin ja tällöin ja kuinka imetys on ihanaa ja sujuu oikein hyvin jne. Kun ketään juhlavieraista ei kiinnosta aihe niin sitten ollaan naama nurinpäin ja huudetaan kuinka imetysvastaisia ihmisiä onkaan taas paikalla.

nim. koettu on

Vierailija
74/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä. Heiltä siis kysynkin, onko myös tuttopullolla ruokinta epäkohteliasta? Entä jos äiti laittaa vauvan ja tuttipullon huivin sisään? Vai onko vain imetys huivin suojissa epäkohteliasta, koska jonkun päähänhän saattaa pälkähtää ajatus tissistä ja se on kauhistuttavaa, vaikka yhtään mitään ei näy? Selittäkää nyt tämä logiikka, kiitos.

Vierailija
75/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa nyt!

Vierailija
76/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselenpä edelleen...

Miksi siis julkisesti, mutta huivin sisällä totaalisen piilossa imettäminen olisi epäkohteliasta jos ei pulloruokintakaan sitä ole? Onko se oikeasti se AJATUS siitä saastaisesta naisen rinnasta, mikä tekee siitä niin kaamean loukkaavan?

Ehkäpä olisi siinä tapauksessa tosiaan aika vähän ravistella käytösetikettiä, jos se perustuu naisen vartalon saastaisuuteen, vaikka se olisikin täysin piilossa muiden katseilta.

Vierailija
77/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa nyt!

Et nyt voi tosissasi kysyä mitä eroa tuttipullolla (vrt.muki, lasi, kuppi..) tai tissillä?! Käsittämätöntä tämä nyky ajattelu..minä minä minä ja minun Nico-Petterini. Huhhuh. Eikö jokainen sivistynyt ihminen ymmärrä, että aivan sama mikä asia on kyseessä..onko tupakointi, imettäminen vai taskumatista ryystäminen juhlapöydässä..jos on mahdolisuus että ärsyttää edes yhtä vierasta, on se epäsoveliasta.

Vierailija
78/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa nyt!

Et nyt voi tosissasi kysyä mitä eroa tuttipullolla (vrt.muki, lasi, kuppi..) tai tissillä?! Käsittämätöntä tämä nyky ajattelu..minä minä minä ja minun Nico-Petterini. Huhhuh. Eikö jokainen sivistynyt ihminen ymmärrä, että aivan sama mikä asia on kyseessä..onko tupakointi, imettäminen vai taskumatista ryystäminen juhlapöydässä..jos on mahdolisuus että ärsyttää edes yhtä vierasta, on se epäsoveliasta.

Vierailija
79/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokailun lomassa imettämään! Eikö teillä ole alkeellisiakaan käytöstapoja?

Vierailija
80/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin jonnekin vähän syrjemmälle.