Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Onko sopivaa imettää hääjuhlissa ruokapöydässä?

Vierailija
29.11.2010 |

Tai hautajaisissa?

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa nyt!

Et nyt voi tosissasi kysyä mitä eroa tuttipullolla (vrt.muki, lasi, kuppi..) tai tissillä?! Käsittämätöntä tämä nyky ajattelu..minä minä minä ja minun Nico-Petterini. Huhhuh. Eikö jokainen sivistynyt ihminen ymmärrä, että aivan sama mikä asia on kyseessä..onko tupakointi, imettäminen vai taskumatista ryystäminen juhlapöydässä..jos on mahdolisuus että ärsyttää edes yhtä vierasta, on se epäsoveliasta.

ton tyyliselle ärsyttävälle jankkaajalle ei mikään syy edes mene kaaliin,ku ei nähdä ku se iso MINÄ,MINÄ,MINÄ!

Vierailija
82/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskeutunut puusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tissi on siis täysin piilossa. P-I-I-L-O-S-S-A. Eli kukaan ei tiedä, mitä se vauva siellä pashaminan sisällä oikeastaan tekee.

MITEN, siis MITEN, silloin imettäminen voi olla epäkohteliasta? Kukaan ei edelleenkään ole pystynyt vastaamaan tähän.

Tuttipullossa ja tississä on kyse vauvan ruokinnasta. Joka tapauksessa se tissi ei siis ole edes esillä missään vaiheessa.

Vierailija
84/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyypin poistuttava pöydästä ja vessaan syömään?

Mihin vedetään raja?

Vastatkaa nyt!

Et nyt voi tosissasi kysyä mitä eroa tuttipullolla (vrt.muki, lasi, kuppi..) tai tissillä?! Käsittämätöntä tämä nyky ajattelu..minä minä minä ja minun Nico-Petterini. Huhhuh. Eikö jokainen sivistynyt ihminen ymmärrä, että aivan sama mikä asia on kyseessä..onko tupakointi, imettäminen vai taskumatista ryystäminen juhlapöydässä..jos on mahdolisuus että ärsyttää edes yhtä vierasta, on se epäsoveliasta.

Vierailija
85/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tissi on siis täysin piilossa. P-I-I-L-O-S-S-A. Eli kukaan ei tiedä, mitä se vauva siellä pashaminan sisällä oikeastaan tekee.

MITEN, siis MITEN, silloin imettäminen voi olla epäkohteliasta? Kukaan ei edelleenkään ole pystynyt vastaamaan tähän.

Tuttipullossa ja tississä on kyse vauvan ruokinnasta. Joka tapauksessa se tissi ei siis ole edes esillä missään vaiheessa.

Ei JUHLApöytään kuulu puseron ja tissin kaiveleminen!! Onko jotenkin hankala ymmärtää???

Vierailija
86/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyypin poistuttava pöydästä ja vessaan syömään?

Mihin vedetään raja?

Vastatkaa nyt!

Ilmeisesti sun pitää saada toisten juhlissa touhuta ihan mitä huvittaa, eikä tarvitse miettiä muiden ihmisten olotilaa, kun siellä Nico-Petterin kanssa pitää tissi suussa äheltää. Jää seuraavan kerran kotiin, jos et kykene käytöstapoja sisäistämään.

Vierailija
87/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa nyt!

kun perinteiset imettämisen rinnastukset ulostamiseen, vaipanvaihtoon, seksiin tai muihin asioihin, joihin liittyy eritteitä, eivät enää riitä, niin sitten imettäminen rinnastetaan tupakointiin tai taskumatista ryyppäämiseen.

Mäkin ihan oikeasti ihmettelen, että miksi se imettäminen ärsyttää tai on hyvän tavan vastaista, jos rintaa ei edes näy? Musta on ihan kohtuullista silloin kysyä, että eikö pöydässä saa tehdä mitään, mikä mahdollisesti ärsyttää tai loukkaa jotain pöydässä olijaa, esim. ruokkia vauvaa pullosta, hengittää äänekkäästi, puhua eri murteella kuin muut, syödä jotain ruokaa, minkä hajua joku toinen ei voi sietää, keskustella aiheesta, josta joku ei ymmärrä mitään, kertoa vitsejä jne...

Vierailija
88/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kanssa häissä ja ainakin minä siirryin ihan kiltisti sivummalle syöttämään. Ja ihan sen takia, että vauva sai ruokarauhan.

Vierailija
89/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa nyt!

kun perinteiset imettämisen rinnastukset ulostamiseen, vaipanvaihtoon, seksiin tai muihin asioihin, joihin liittyy eritteitä, eivät enää riitä, niin sitten imettäminen rinnastetaan tupakointiin tai taskumatista ryyppäämiseen. Mäkin ihan oikeasti ihmettelen, että miksi se imettäminen ärsyttää tai on hyvän tavan vastaista, jos rintaa ei edes näy? Musta on ihan kohtuullista silloin kysyä, että eikö pöydässä saa tehdä mitään, mikä mahdollisesti ärsyttää tai loukkaa jotain pöydässä olijaa, esim. ruokkia vauvaa pullosta, hengittää äänekkäästi, puhua eri murteella kuin muut, syödä jotain ruokaa, minkä hajua joku toinen ei voi sietää, keskustella aiheesta, josta joku ei ymmärrä mitään, kertoa vitsejä jne...

Kun pointti oli se se, että jos on vaara, että joku juhlavieras samassa pöydässä kokee olonsa vaivautuneeksi jonkin asian johdosta, on sen toteuttaminen epäkohteliasta. En missään vaiheessa vertaa imettämistä ryyppäämiseen sinänsä, vaan luettelen asioita, jotka niin ikään ovat epäkohteliaita toteuttaa samoilla perusteilla. En halua sen enempää hääkakkua syödessäni nähdä vauvaa tississä roikkumassa kuin katsoa jonkun naukkailua. Turhaan peräät syytä nyt siihen, mikä siinä tissittelyssä saattaa ärsyttää, se vain on niin, ettei kaikki sen katsomisesta pidä. Ja se arvon imettäjät, täytyy teidän vain hyväksyä ja toimia sen mukaisesti.

Vierailija
90/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUn kukaan ei kaivele puseroa tai tissiä. Juhlavieraalla on harteillaan pashmina, joka kidotaan ylävartalon ympärille. Vauva asetetaan huivin sisään. Huivin sisällä vieras avaa imetysmekkoaan ja antaa vauvalle rinnan suuhun. Muille vieraille näkyy huomaamaton käsiliike huivin sisällä.

Yhtään tissiä ei oteta esiin. Paitaa ei kaivella suurieleisesti. Imetystä ei mainita lainkaan.

Mikä tässä on epäkohteliasta? Se ajatus siitä tissistä, joka SAATTAA olla siellä huivin alla lapsen suussa tai sitten ei?

Ja kyllä, etikettisääntöjä ja muitakin on kyseenalaistettava silloin, jos ne perustuvat ihan diipadaapaan, tässä tapauksessa naisen vartalon saastaisuuteen. kaikkea ei tietysti tarvitse kyseenalaistaa aina ja kaikkialla, mutta joskus tekee yhteiskunnalle oikein hyvää.

Se tissi on siis täysin piilossa. P-I-I-L-O-S-S-A. Eli kukaan ei tiedä, mitä se vauva siellä pashaminan sisällä oikeastaan tekee. MITEN, siis MITEN, silloin imettäminen voi olla epäkohteliasta? Kukaan ei edelleenkään ole pystynyt vastaamaan tähän. Tuttipullossa ja tississä on kyse vauvan ruokinnasta. Joka tapauksessa se tissi ei siis ole edes esillä missään vaiheessa.

Ei JUHLApöytään kuulu puseron ja tissin kaiveleminen!! Onko jotenkin hankala ymmärtää???

Vierailija
91/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA istuu tissit paljaana imetystilanteessa? Olen kolme vauvaa imettänyt, enkä ole koskaan elämäni aikana törmännyt tällaiseen käytökseen. Meidän piireissämme vauvat imetetään vaikkapa juhlapöydässä, mutta siten, ettei YHTÄÄN MITÄÄN näy.

Juuri viime viikolla olin eräässä äiti-vauva-tapaamisessa, jossa eräs äiti imetti keskustelun lomassa 10 kk ikäistä lastaan. Lapsi käänsi välillä päänsä pois, päästi otteen irti ja katseli ympärilleen suhteellisen pitkiäkin aikoja kunnes taas jatkoi imemistä. Kyllä tämän äidin tissi paistoi täysin paljaana kaikelle kansalle tämän ajan. Olen ollut lukemattomia kertoja tällaisessa tilanteessa ja kyllä se tissi on koko komeudessaan näkynyt joka kerta kun joku julki-imettää. Äiti-vauva-tapaamisessa tuo on mielestäni ok, mutta ei todellakaan muissa tilanteissa, varsinkaan juhlissa.

Vierailija
92/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuossa naamatauluesimerkissä, ongelma on silloin sillä katsojalla, ei huivin alla imettäjällä tai sen muita ärsyttävän pärstän omistajalla. Muut sopeutuvat, jos kyse ei ole törkeästä loukkauksesta, esim. taskumatista naukkaulu ja sen jälkeen riidan haastaminen.

Minuakin ärsyttää aivan mielettömästi niistämisäänet, mutta en silti luo paheksuvia katseita niistäjään tai oleta hänen poistuvan mihinkään, vaikka se olisi ihan kiva. Ongelma on minun päässäni.

MIKSI IHMEESSÄ pitäisi siirtyä muualle imettämään, jos muut eivät edes tiedä, mitä siellä huivin sisällä tapahtuu?

Vastatkaa nyt!

kun perinteiset imettämisen rinnastukset ulostamiseen, vaipanvaihtoon, seksiin tai muihin asioihin, joihin liittyy eritteitä, eivät enää riitä, niin sitten imettäminen rinnastetaan tupakointiin tai taskumatista ryyppäämiseen. Mäkin ihan oikeasti ihmettelen, että miksi se imettäminen ärsyttää tai on hyvän tavan vastaista, jos rintaa ei edes näy? Musta on ihan kohtuullista silloin kysyä, että eikö pöydässä saa tehdä mitään, mikä mahdollisesti ärsyttää tai loukkaa jotain pöydässä olijaa, esim. ruokkia vauvaa pullosta, hengittää äänekkäästi, puhua eri murteella kuin muut, syödä jotain ruokaa, minkä hajua joku toinen ei voi sietää, keskustella aiheesta, josta joku ei ymmärrä mitään, kertoa vitsejä jne...

Kun pointti oli se se, että jos on vaara, että joku juhlavieras samassa pöydässä kokee olonsa vaivautuneeksi jonkin asian johdosta, on sen toteuttaminen epäkohteliasta. En missään vaiheessa vertaa imettämistä ryyppäämiseen sinänsä, vaan luettelen asioita, jotka niin ikään ovat epäkohteliaita toteuttaa samoilla perusteilla. En halua sen enempää hääkakkua syödessäni nähdä vauvaa tississä roikkumassa kuin katsoa jonkun naukkailua. Turhaan peräät syytä nyt siihen, mikä siinä tissittelyssä saattaa ärsyttää, se vain on niin, ettei kaikki sen katsomisesta pidä. Ja se arvon imettäjät, täytyy teidän vain hyväksyä ja toimia sen mukaisesti.

Vierailija
93/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään äiti tai käly tai kukaan muukaan läheiseni ei olisi imettänyt samassa tilanteessa. Kai me olemme sitten niin estyneitä ja suvaitsemattomia, että mennään sinne toiseen huoneeseen, johon on meitä varten järjestetty erillinen tila imetykselle, imettämään. En olisi kokenut oloani mukavaksi, kun ympärillä muissa pöydissä oli minulle täysin tuntemattomia ihmisiä. Lisäksi vauvan olisi vaikea keskittyä syömiseen kun ympärillä on paljon hälyä. Yleensä minulla ei ole mitään julki-imetystä vastaan, mutta tilannetajua pitää olla. Olen itsekin imettänyt rannalla ja puistossa ja, hui kauhistus, kauppakeskuksessa! Hää- ja hautajaisruokailu nyt ovat vaan sellaisia hetkiä, ettei se ole mielestäni sopivaa. Eri asia sitten, kun ns. vapaata seurustelua (joo, tottakai aterioinnin yhteydessä saa puhua jne.).

Olen pahoillani, että sinun anoppisi ja äitisi on raskaus ja imetys vastainen. Minun ei ole. Anoppi on itse 70- ja 80-luvuilla imettänyt lapsiaan. Nuorintaan muistaakseni yli vuoden vanhaksi ja muitakin yli 4kuukautta. Myös minä ja veljeni, 80- ja 90-luvuilla, olemme molemmat saaneet rintaa 7kk-1v. asti. Siskoja minulla ei ole, mutta kälyni imettävät edelleen, lapset nyt n. 8kk ja 1v5kk.

Vierailija
94/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä tahallinen paljastelu ei kuulu juhliin. Pashminan alla piiloimettäminen sen sijaan on aivan eri asia, vaikka se tapahtuisi Stockan hississä. Kukaan ei voi tietää, mitä siellä huivin sisällä puuhataan. Vauva saatta vain esim. nukkua.

KUKA istuu tissit paljaana imetystilanteessa? Olen kolme vauvaa imettänyt, enkä ole koskaan elämäni aikana törmännyt tällaiseen käytökseen. Meidän piireissämme vauvat imetetään vaikkapa juhlapöydässä, mutta siten, ettei YHTÄÄN MITÄÄN näy.

Juuri viime viikolla olin eräässä äiti-vauva-tapaamisessa, jossa eräs äiti imetti keskustelun lomassa 10 kk ikäistä lastaan. Lapsi käänsi välillä päänsä pois, päästi otteen irti ja katseli ympärilleen suhteellisen pitkiäkin aikoja kunnes taas jatkoi imemistä. Kyllä tämän äidin tissi paistoi täysin paljaana kaikelle kansalle tämän ajan. Olen ollut lukemattomia kertoja tällaisessa tilanteessa ja kyllä se tissi on koko komeudessaan näkynyt joka kerta kun joku julki-imettää. Äiti-vauva-tapaamisessa tuo on mielestäni ok, mutta ei todellakaan muissa tilanteissa, varsinkaan juhlissa.

Vierailija
95/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mikä ihme tekee siitä niin vaikeaa, ettei voi poistua syrjempään imettämään? Imetysvastainen en ole, mutta tilannettajua kannatan.

Vierailija
96/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetystä, jossa rinta ei näy. Itsekin käytin aina yhdistelmää hyvä imetyspaita + iso huivi, eikä takuulla ollut tissi näkyvillä kenellekään. (No juhlissa en ole pöydässä imettänyt).

Vierailija
97/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä, kun lisäät, että muutkaan = oma äiti, anoppi, siskosi ja veljiesi vaimot, eivät olisi imettäneet vastaavassa tilanteessa. Huomaat, että oikeasti olet vain kasvatuksesi tulos ja ympäristösi negatiivisuus imettämistä kohtaan on opetettu ja lapsuudesta.

Ja oikeastaan, hei, eihän se äiti sinua silloin 70-80-luvulla imettänytkään, vaan olit pullolapsi. Ja niin oli muuten miehen kohdallakin. Ei anoppi imettänyt ja toisaalta ei ne sinun siskosikaan, kälyistä puhumattakaan ole imettäneet kuin 1-2 kk.

Näistä vanhoista opeista ja tabuista pitäisi päästä irti. Anoppi jaksaa aina jauhaa siitä, kuinka raskaus (tai raskaana olevan ruumis) oli "hävettävä" asia 70-luvulla. Pukeuduttiin kaapuihin, ettei vaan maha erottuisi. Tästä on jo päästy, mutta imetyksen kanssa olisi vielä paljon opittavaa. Toki imetys pitäisi tehdä suojatusti asiaankuuluvalla vaatetuksella jne.

että en myöskään mummoni hautajaisissa viime kevään, lapsen ollessa n. 3kk, imettänyt pöydässä vaikka siinä istuikin vain omat vanhempani ja sisarukseni.

Vierailija
98/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhtään ihmettele lapsettomia häitä.

Vierailija
99/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualle imettämään? Mielestäni ruokapöytään ei kuulu imettäminen missään olosuhteissa.

Vierailija
100/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne jotka käskevät mennä vessaan imettämään, haluaisitteko itse syödä vessassa?!

Imeväisikäinen vauva ei välitä vähääkään ruokailupaikasta. Ainoa mikä merkitsee hänelle mitään, on se että maitoa on saatavilla.