minkälaiset pakkasrajat päiväkodeissa?
lapseni on eskarissa ja mietin ulkoilevatko alkuviikosta, kun pakkasta on 18-24 ennusteiden mukaan?
Poikani ei suostuisi pukemaan tarpeeksi noihin keleihin ja mietin, et jos ulkoilevat niin taidan pitää pojan kotona, ettei pallellu..
Kommentit (21)
ei kauheesti ole vaihtoehtoja pukeutumisen suhteen
Ei ole pakkasrajaa. Vaatetta kunnolla vain mukaan!
en todellakaan ole curling vanhempi. Lapseni on pahasti atooppinen ja vaatetuksesta olen joutunut 4 vuotta tappelemaan varsinkin talvella tosi paljon, koska kaikki kutittaa ja ahdistaa.
En enää halua sitä tehdä ellei ole pakko.
normaaleilla alle 15 pakkasilla tarkenee hyvin kun on t-paita, kalsarit, collegehousut, villapaita ja haalari mut nyt pitäs olla kyllä enemmän jo ovat tunninkin ulkona päiväkodissa.
oon itse kotona pienemmän kanssa, joten eskarin kotiin jääminen ei ole mikään juttu meille.
no kun vien eskariin niin jäävät siitä ulos ja on siis vaan eskarissa eli se yksi ulkoilu, että eipä se auta vaikka eskariin vaatetta raijaisin mukaan..
Kuules: Mitä teet vuoden päästä kun lapsi on koululainen?
Useimmissa kouluissa pitää mennä välitunnille vaikka olis kireä pakkanen.
MISTÄ NÄITÄ VANHEMPIA SIKIÄÄ?!
-10,tosin jos kovasti tuulee,mutta on tuon kympin alle mittarissa,ei mennä ulos.
Ja jos et aamulla saa itse häntä puetuksi, niin varaat ne vaatteet eskariin valmiiks, ja sanot hoitajille, että katsovat, että poika pukee kans ne kaikki päälleen ulos mennessä.
Sekä päiväkodeissa että kouluissa.
ulos, vaikka on -15 kuten tällä viikolla on ollut. Mutta ulkoilevat sitten vain lyhyen aikaa, 30-45min. Minusta se on ihan hyväkin, niin lapset saavat vähän raitista ilmaa ja aurinkoa, mutta eivät ehdi kylmettyä.
Nuorin on vasta 9-kuinen ja jo viime viikolla alle puolen tunnin ulkoilun aikana lapsen posket olivat lähellä paleltua, vaikka pakkasta oli vähemmän kuin 15 astetta. Olen siis pph, mutta meille on sanottu, ettei pakkasrajaa ole. Järkeä saa kuitenkin käyttää. Mä en voi ottaa vastuulleni sitä, että isompien ulkoilun "tärkeyden" takia pienin paleltuu.
tahansa pakkasella, mutta jos kova tuuli tai yli -15 niin menemme sisäpihalle, minne ei viima käy ja ollaan vain puoli tuntia ja sisään pääsee heti kun alkaa paleltaa vaikka 10 min kuluttua.
Useimmissa kouluissa pitää mennä välitunnille vaikka olis kireä pakkanen.MISTÄ NÄITÄ VANHEMPIA SIKIÄÄ?!
Mulla kaks koululaista eikä täällä koulussa tarvitse mennä ulos jos yli 15 astetta pakkasta. Huoh.
En ymmärrä tätä arvo ylppömäistä pakko ulkoilua kelillä ku kelillä.
Ihan normaaleja lapsia niistä ulkolaisistakin tulee, vaikkei heitä ole nukutettu ulkona tai palellutettu pakkasilla..
päiväkodeissa -15 ja kouluissa koulusta riippuen -15/-20.
Kyse ei ole mistaan curlingista, vaan lapsen suojelusta pakkasta vastaan, paleltumavammat ovat yleisiä, vaikka olisi puettu kunnolla!!!
voipi muuten olla sellainen hulina päällä iltapäivään mennessä...
Mutta tosiaankin ei olla yhtä pitkää ulkoilua kuin tavallisesti.
ja melkein kaikissa luki, että -15 on pakkasraja, alle 3 v. -10 . Kouluissa yleisesti pakkasraja on -15
Useimmissa kouluissa pitää mennä välitunnille vaikka olis kireä pakkanen.MISTÄ NÄITÄ VANHEMPIA SIKIÄÄ?!
koulussa mennä pihalle kun pakkasta on tarpeeksi.
Ja uusia vanhempia tulee vitusta kun mies on ensin laittanyt siittimensä sinne ja saanut siemensyöksyn.
ulosmenoaktiivisuus on lineaarisesti verrannollinen tätien painoindeksiin.
Joten kovin paljon ei ulkoilla, jos on muka "kylmä" "sateista", "tuulista" tms. kuten yleensä on.
Lapsi on usein sanonut että me pyydettiin ulos mutta tädit ei lähteneet. Ja kivointa päiväkodissa on ulkoleikit kavereiden kanssa. Harmi.
ulosmenoaktiivisuus on lineaarisesti verrannollinen tätien painoindeksiin.
Joten kovin paljon ei ulkoilla, jos on muka "kylmä" "sateista", "tuulista" tms. kuten yleensä on.Lapsi on usein sanonut että me pyydettiin ulos mutta tädit ei lähteneet. Ja kivointa päiväkodissa on ulkoleikit kavereiden kanssa. Harmi.
yleinen suositus, ja melkein joka päiväkodissa sitä noudatetaan(isoilla lapsilla -15 ja pienillä lapsilla -10) Se on ihan terveysviraston suositus.
Sillä ehkäistään paleltumavammoja, joita syntyy hyvästä vaatetuksesta huolimatta. Esim. viime talvena, kun oli pakkasta liki -30, niin lapset olivat kyllä sisällä silloin.
Et voi olla tosissasi! Curlingia parhaimmillaan... Mutta siis tämähän on provo ja vieläpä huono sellainen.