Oletko matkustanut lähijunissa pummilla?
Kommentit (27)
Joo, olen. Tuli kyllä aika kalliiksi.
Lähijuna Taivalkoski - Kontiomäki ajoi tästä ohi viimeksi 80-luvulla. Konnari piti huolen, että kaikki maksoivat kyytinsä
Se on aika riskiä puuhaa. Matkustan yhden pysäkinvälin, kertlipulla, jotain 3 euroa. EN halua maksaa kahdesta minuutista satasta!
Laskekaa mikä tuntihinta!
En. Asun pääkaupunkiseudun ulkopuolella mutta käyn siellä paljon työmatkoilla. Tämän vuoden aikana olen kulkenut yli sata matkaa AB-vyöhykkeellä ja ostanut jokaiseen matkaan kertalipun. Olen siis käyttänyt pitkälti yli EUR300 matkalippuihin. Kertaakaan niitä ei ole tarkastettu.
Riskipohjainen lähestyminen tukee pummilla matkustamista. Todennäköisyys tarkastusmaksulle on pieni ja tarkastusmaksu niin pieni että olisi ollut taloudellisesti kannattavampaa olla ostamatta lippuja. Lopputulos ei muutu vaikka tarkastusmaksua nostetaankin, vaikka riski kasvaakin vähän.
Vierailija kirjoitti:
En, koska meillä ei Turun seudulla ole sellaista.
Olisiko tarpeen Turun seudullakin - ennemmin kuin tunnin juna?
Vierailija kirjoitti:
Hesoihin, mutta juna oli jo mennyt. ;((
Joo, housuissas sulla on hesoi
ja joo, näköjään vanha totuus...monenlaisista hulluista joista osa jää laiturillekin!
Olen ja olen.
Tosin huomattavasti useimmin matkustanut ilman sliippua ja sakoitta.
Suurimmaksi osaksi tosin on lippu (kk.kortti), välillä vaan unohtuu tai ei viitsi/jaksa vaivautua, jos ykköslipuista kyse
Vierailija kirjoitti:
https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/sarjaliput
eiksun kannattais ostaa sarjalippu tms
katsos mulle esim on käynyt niin että kaksi kertaa samana päivänä tarkastettu lippu, 10min vaihdon jälkeen...ois ollu...kallista
Yhden vuoden matkustin niin, että en ostanut kk.korttia (vaikka käytän talviaikaa säännöllisesti), ostin yksttäisiä tai en ollenkaan. Sain yhdet sakot. Jaettuna käyttökuukaisiin, kk.maksuksi tuli noin 40e joten, halvamepaa kuin ostaa joka kk-lippu.
Toki aika tuuripeliä ja verenpaine nousi.
Tarkoitatko että joku kiipeää "pummin" syliin tai selkään, matkustaa sen ihmisen päällä?
En, mutta metrolla muutamia kertoja. Tosin ihan vain sen takia, että olen unohtanut ostaa lipun.
Minulla on kestotilaus. Kerran unohtui maksaa lisävyöhyke, jonka maksoin jälkikäteen.
Minua kaduttaa pummilla matkustamiseni vuosikymmenten aikana, kun asuin Helsingissä. 20 vuotta tuota tein silloin tällöin. Sitten tein parannuksen. Haluaisin maksaa ne pummimatkat takaisin, mutta en yhtään muista paljonko kuljin pummilla ja mitä matkat tuolloin maksoivat. Oli minulla kuukausikorttikin, mutta toisinaan oli rahapula ja kuljin pummilla. Kadun ja siksi teinkin parannuksen. Silti on olo, että oln velkaa silloiselle HKL:lle nuo matkat!
VR:lle ja HKL:lle, molemmille vieläpä
Montako senttiä tulee lisäkustannuksia ylimääräisestä matkustajasta? Niinpä, se ei paljoa enempää kuluta energiaa. En kyllä ala maksamaan mitään ahneille.
Joo. Kännissä duuniporukan kanssa pikkujouluissa malmilta tiksiin. Kaikilla oli hauskaa :D
Vahingossa näin: tai siis olin maksanut kolmen päivän kortin, mutta en tajunnut että se pitää leimata myös, tosin metrossa. Kun en ollut leimannut sitä, se oli vielä seuraavallakin kerralla voimassa. Tajusin vasta kotona ja totta kai käytin sitä vielä kun aikaa oli jäljellä. T. maalaisjuntti kolmesti vuodessa pk-seudulla
Matkustan töihin ja takaisin lähijunalla, kun lipuntarkastajat tulevat he vain pyytävät liputtomia poistumaan seuraavalla tai ostamaan lipun. Itse maksan kiltistä 30pv lipulla aina.
Olen.