Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaisten ja ei-uskovaisten keskustelut eivät yleensä onnistu kovin hyvin

Vierailija
26.11.2010 |

koska pakostakin toinen puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä. Siitä ei oikein pääse mihinkään ja sitten tulee väittelyä... tarvitaan usko ja Pyhä Henki, jotta esimerkiksi voi paremmin ymmärtää Raamattua, ja sen sanoma "avautuu".

Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö Raamattua kannattaisi lukea, jos haluaa tulla uskoon ja on vilpittömästi kiinnostunut Jumalasta. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan ;)

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaisesti vaan jättäisitte homot rauhaan? Siis että toteaisitte että jokainen homo saa ihan varmasti elämänsä aikana tarpeeksi tietoa siitä miten joutuu helvetiin ilman teidän ihan jokaisen henkilökohtaista panosta? Ajattelisitten että homo kyllä tietää olevansa maan matonen, mutta että mitä hän sillä tiedolla tekee on hänen ja jumalan välinen asia?

Vierailija
42/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos homo haluaa uskoa jumalaan, fine. Jos homo haluaa uskoa jumalaan ja mennä avioliittoon jopa kirkossa, fine. Homo tietää itse minkä riskin ottaa. Jos hän luottaa jumalaan noin paljon, niin antaa luottaa. Kyllä hän voi ihan itsekin tavata raamatusta miten täynnä vääryyttä ja murhanhimoa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen päättänyt etten puhu homoista enkä homoudesta mitään, ELLEI sitä minulta erikseen kysytä.

Kuten huomaat, jos tätä ketjua luit, aloitukseni koski ihan muuta kuin homoja, ja homokeskusteluksi tämä meni jonkun toisen aloituksesta.

ap

ja nyt mä ihan oikeasti lähden hommiin.. :D

yksinkertaisesti vaan jättäisitte homot rauhaan? Siis että toteaisitte että jokainen homo saa ihan varmasti elämänsä aikana tarpeeksi tietoa siitä miten joutuu helvetiin ilman teidän ihan jokaisen henkilökohtaista panosta? Ajattelisitten että homo kyllä tietää olevansa maan matonen, mutta että mitä hän sillä tiedolla tekee on hänen ja jumalan välinen asia?

Vierailija
44/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvemmin keskustelut ilman väittelyä onnistuu mistään asiasta jos toinen on erimieltä X)

Vierailija
45/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ihan kokonaan jaksanut keskustelua lukea, mutta pakko pistää omakin kommentti.

Ap viittasi aiemmin siihen, että homous on synti siinä missä mikä tahansa muukin paha teko/asia. MUTTA hieman eri asia tehdä tai ajatella jotain pahaa kuin että se synti olisi iso osa itseä! Sama asia kuin sanottaisiin, että ujous on syntiä tms.

Seksuaalisuus on TODELLA iso osa ihmistä ja jos ihminen itse pitää omaa seksuaalisuuttaan syntinä niin mitä hallaa se tekeekään itsetunnolle, -arvostukselle ja -kunnioitukselle... Ei kukaan tasapainoinen homoseksuaali (uskova tai uskoton) pidä homoutta syntinä eikä se sitä voi ollakaan oli Jumala olemassa tai ei.

-ehkä uskova, joka ei kuitenkaan raamatun joka sanaan usko

Vierailija
46/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ihan kokonaan jaksanut keskustelua lukea, mutta pakko pistää omakin kommentti. Ap viittasi aiemmin siihen, että homous on synti siinä missä mikä tahansa muukin paha teko/asia. MUTTA hieman eri asia tehdä tai ajatella jotain pahaa kuin että se synti olisi iso osa itseä! Sama asia kuin sanottaisiin, että ujous on syntiä tms. Seksuaalisuus on TODELLA iso osa ihmistä ja jos ihminen itse pitää omaa seksuaalisuuttaan syntinä niin mitä hallaa se tekeekään itsetunnolle, -arvostukselle ja -kunnioitukselle... Ei kukaan tasapainoinen homoseksuaali (uskova tai uskoton) pidä homoutta syntinä eikä se sitä voi ollakaan oli Jumala olemassa tai ei. -ehkä uskova, joka ei kuitenkaan raamatun joka sanaan usko

Ja siksi tämä koko homoasia on niin hirveän surullinen.

Vierailija
47/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen sillä toisella puolella aitaa.

Omalta kannaltani olisin valmis keskustelemaan uskovaisten kanssa, jos lähtökohta olisi nimenomaan keskustelu "agree to disagree" -hengessä.

Olen kuitenkin oppinut pitämään suuni kiinni siitä syystä, että uskovaiset ottavat minun ateismini henkilökohtaisena loukkauksena. Esimerkkinä FB: kristitty ystäväni voi postata oman maailmankatsomuksensa mukaisia linkkejä ja statuksia, mutta esim. minun (hyvin maltillinen) kannanottoni homokeskusteluun otettiin vastaan vihamielisellä mykkäkoululla. Tätä en ole ikinä ymmärtänyt.

Vierailija
48/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei voi sitä valita, että tuntee himoa samaa sukupuolta kohtaan niin sen voi kyllä valita, että toteuttaako sitä vai ei. Ihan sama kuin suklaan syönti. Voit itse valita syötkö suklaata vai et.

Vierailija
49/82 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastaa meitä synneistämme huolimatta,ei ei, taivaaseen ei ole pääsevä mitään epäpyhää eikä saastaista lukee Raamatussa. Jeesus sanoi samoin te kaikki hukutte ellette tee parannusta, sekä käski hakata käden poikki jos sehoukuttelee syntiin sillä parempi on mennä käsipuolena taivaaseen kuin molemmat kädet tallella helvettiin missä ei mato kuole eikä tuli sammu, asia on vakava, synti pitää jättää,lukekaa Raamatusta ketkä taivaaseen pääsevät.

Vierailija
50/82 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu vasta siinä vaiheessa kun ei uskovainen alkaa kiinnostua uskonasioista oikeasti.

Vierailija
51/82 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julmaa ja ilkeää, tiedän, mutta kuinka moni kiihkohihhuli on korkeasti koulutettu ja ajattelee omilla aivoillaan? Sori, rupesi vaan ärsyttämään aivan suunnattomasti tämä puusilmäisyys ja kapeakatseisuus.

rakastaa meitä synneistämme huolimatta,ei ei, taivaaseen ei ole pääsevä mitään epäpyhää eikä saastaista lukee Raamatussa. Jeesus sanoi samoin te kaikki hukutte ellette tee parannusta, sekä käski hakata käden poikki jos sehoukuttelee syntiin sillä parempi on mennä käsipuolena taivaaseen kuin molemmat kädet tallella helvettiin missä ei mato kuole eikä tuli sammu, asia on vakava, synti pitää jättää,lukekaa Raamatusta ketkä taivaaseen pääsevät.

Vierailija
52/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjää elämässään ilman uskoa. Minä en edes halua kokeilla sellaista vaijtoehtoa.

Vierailija
53/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on luopunut järjen käytöstä.

Vierailija
54/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtävänsä kaiken paremmin kun hän uskoo että Jumala on kertonut juuri hänelle miten asiat on ja mikään ei tätä luuloa järkytä

Vierailija
55/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en yleensä puhukaan mitään uskonnoista uskonnottomien kanssa.

Vierailija
56/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hankalat kysymykset joihin uskovainen itsekään ei ymmärrä vastausta hän voi kuitata sanomalla että et sä ymmärrä kun sulle ei oo pyhähenki avannut tätä asiaa.

Vierailija
57/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lause "Olet huono ihminen ja ansaitset kuoleman" toiselle ihmiselle päin naamaa sanottuna = rumaa haukkumista.

Lause "Olet huono ihminen ja ansaitset kuoleman" toiselle ihmiselle päin naamaa sanottuna Pyhän Hengen antamalla superhienolla superymmärryksellä kuorrutettuna = suurta lähimmäisenrakkautta.

Vierailija
58/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnoton puhuu siltä kantilta että hei mitä välii niinku sillä mitä makuuhuoneessa tapahtuu ja että tutkimustulokset osoittaa että, ja uskovainen puhuu siltä kantilta että hän on tulkinnut Raamatusta että homous ei ole ihmiselle hyväksi eikä voi sitä Jumalan sanaa muuttaa eikä siten voi homoliittoja myöskään hyväksyä, niin eihän siinä voi puolin ja toisin sanoa kuin Aha.

T. "Uskomaton tapakristitty"

Vierailija
59/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen "vain" ihminen. Jumala kyllä tietää kaiken, ja siksi onkin Jumala :)

Kaikki hankalat kysymykset joihin uskovainen itsekään ei ymmärrä vastausta hän voi kuitata sanomalla että et sä ymmärrä kun sulle ei oo pyhähenki avannut tätä asiaa.

Vierailija
60/82 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen tarvita kuin kohtuullinen määrä tietoa siitä, mikä kirja se oikein on ja missä kulttuurissa se on syntynyt ja mitä ne sanat ja retoriikka silloin ovat tarkoittaneet. Onnistuu kyllä ihan ateistiltakin, mutta vähän opiskelua ja vaivannäköä se vaatii sekä ateistilta että uskovaiselta.

Keskustelu pääsääntöisesti onnistuu kahden toisiaan kunnioittavan tahon välillä. jos kunnioitus puuttuu jommalta kummalta puolelta, se ei onnistu. Mut keskustelun tarkoitus ei tietenkään ole, että lopuksi molemmat ovat samaa mieltä, vaan että molemmat ymmärtävät toistensa näkökannan.