Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia joitakin ihmisiä ei pelota sosiaaliset tilanteet ollenkaan ja mua pelottaa?

Vierailija
28.04.2023 |

Miksi mua pelottaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisesti vaatimuksia välttelevien aikuisten toimintakyvyn tukeminen

https://www.theseus.fi/handle/10024/794257

Vierailija
2/9 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa myös. Oikeestaan mun kumppani on ainut kenenkaa pystyn oleen 100% rennosti.

Työpaikoilla en koskaan oo osannut kuulua porukoihin, saati sitten edes uskaltanut osallistua keskusteluihin. Puolison ja omien sukulaisten tapaaminen ahdistaa joka kerta. Kaikki missä oon yhtään huomion keskipisteessä, aiheuttaa järkyttävää paniikkia. Puhelinsoitot myös toisinaan pelottaa. En pysty ystävystymään kenenkään kanssa, koska uusien ihmisten tapaaminen aiheuttaa kovan stressin.

Kaupassa ja lääkärissä sentään uskallan käydä suht kivuttomasti.

Vituttaa, että oon tällainen, enkä sosiaalinen ja rohkea niinku kaikki muut..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagoivampi hermosto, kasvatus, negatiiviset kokemukset esilläolosta ym.

Vierailija
4/9 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässäkin voi kehittyä. Itselleni on ollut suureksi avuksi sen tajuaminen, että tuo kaikki ahdistus johtuu siitä, että kokee olevanisa huonompi kuin muut. Sen taas olen sitkeällä ajatustyöllä todennut olevan omaa kuvitelmaa. Ja siten siihen ei tarvitse jäädä enää kiinni.

Vierailija
5/9 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärimmäisesti vaatimuksia välttelevien aikuisten toimintakyvyn tukeminen

https://www.theseus.fi/handle/10024/794257

Mitä nämä vaatimukset ovat?

Vierailija
6/9 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässäkin voi kehittyä. Itselleni on ollut suureksi avuksi sen tajuaminen, että tuo kaikki ahdistus johtuu siitä, että kokee olevanisa huonompi kuin muut. Sen taas olen sitkeällä ajatustyöllä todennut olevan omaa kuvitelmaa. Ja siten siihen ei tarvitse jäädä enää kiinni.

Pelkään, että kyse onkin autismin kirjosta niinkuin tuossa yhden kommentin linkissä.

Pelkään että kuinka tahansa ajattelisin ja tekisin, en voi kitkeä tätä outoutta pois itsestäni ja minne menenkin muhun suhtaudutaan kuin ruttoon.

Vierailija
7/9 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole autisteja. Pelko ihmisiä kohtaan tässä maailmassa on ihan aiheellista. Aina voi joku olla psykopaatti vaikkei päällepäin näy

Vierailija
8/9 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan pelkääväni ihmisiä, jotka ovat muille ystävällisiä pelkästään itsekkäistä syistä kuten esim. hyötyäkseen heistä.

Vierailija
9/9 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilta se menee useimmiten iän myötä ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä