Mun mielipide/havainto poikavauvoista/-lapsista. Mitä mieltä muut?
Pojat on usein söpömmän/nätimmän näkösiä ku tytöt, ja myös yleensä helpompia. Lasten kuullen em. ei tietenkään ei asiasta puhuta (ainakaan meillä) Tunnen paljon lapsia, joten kyse ei oo pelkästään omista lapsista. T. kahden tytön ja kolmen pojan äiti.
Kommentit (82)
kun omat lapseni ovat kaikki niin kauniita. Mutta helppoudesta, vauvana en kyllä huomannut eroa. Taaperona poika on ollut vikkelämpi, ehtinyt joka paikkaan ja ollut kovempi riehumaan. Mutta kun toi poika tosta vähän kasvaa en usko sen vetävän vertoja vaoikeudessa isolle siskolleen.
ulkonäöllisesti ei mitään eroa. On söpöjä tyttöjä ja poikia mutta varmasti sellainen poikalapsia "suosiva" voi asian nähdäkin noin. Tutut kyllä lähes kaikki ovat sitä mieltä että tytöt helpompia ainakin pikkulapsivaiheessa.
mieltä, mutta helppoudessa eri mieltä. Meillä tyttö, nyt 12-v, on ollut aina tosi helppo. Kun taas poika, nyt 11-v., on ollut tosi vaikea aina. Tämä nuorimmainen, poika 6 kk, on toistaiseksi ollut kohtuu-helppo. Mutta aika näyttää. Vauva-aikana on mun mielestä pojat ollu jotenkin söpömpiä, samoin kavereilla. Mutta aivan ihania lapsia kaikki!!
mut kun muutkin. Mä oon aina ollu sitä mieltä et pikkutytöt ei oo niin söpöjä,osa jopa rumia.Susirumia.=)
Ja kyllä,kuvien perusteella olin mäkin vähemmän kaunis lapsena kuin veljeni.
johtunee siitä että heillä nätimpi tukka ja vaatteet. Oma poikani tietenkin on suloinen mutta en hänen tukkaansa kynikään lyhyeksi enkä ostele rumia vaatteita kuten useimmat. Meillä kyllä 2 tyttöä olleet helpompia kuin tuo rakas poikani se on pakko myöntää.
Musta kaikki on olleet ihan yhtä söpöjä vauvoina ja ainakin nyt vaikuttaa että meidän tyttö on kaikista helppohoitoisin
ja muutenkin minusta tyttövauvat ovat söpömpiä (kuin pieniä nukkeja monesti). Maalsaisjärki kyllä sanoo ettei se söpöys sukupuolesta ole kiinni vaan lapsen piirteistä :D
Varsinkin pelkkien tyttöjen äipät, yrittää kaikintavoin puolustella ja väittävät tyttöjä söpömmiksi ja helpommiksi. Mullakaan ei oo poikaa, mutta silti oon samaa mieltä. Pojista on paljon kokemuksia vaikkei omia ookaan. Ollaan usein keskusteltu noista ap:n mainitsemista asioista sellaisten kans, joilla on molempia sukupuolia.
mutta poikavauvoista mielestäni näkee heti, että ovat poikia, mutta jos sukupuolta pitää kysyä, niin yleensä on tyttö. Kätilö sairaalassakin oli kanssani samaa mieltä (ellei sitten ollut vain kohtelias eikä kehdannut väittää vastaan).
Meillä pojat ovat olleet helpomia kuin tyttösemme, mutta jotenkin en jaksa uskoa tämän olevan sukupuolikysymys. Nuorimmaisin (poika) alkaa kyllä yhä enenevässä määrin muistuttamaan vilkkaansorttista siskoaan. Eli se helppoudesta.
ehkä kaikista nätein. Mulla siis 2 tyttöä ja 1 poika. Poika ollut kyllä vaikein kasvatettava tähän asti.
Helpompaa kaikkien tyttöjen kanssa yhteensä kuin tämänä yhden pojan kanssa. :) Vilkas ja leikit rajummat. Kaikki tietenkin yhtä rakkaita.
Kyllä, poika on mielestäni helpompi. Uhmaa ehkä enemmän ja on "luupää" muutenkin, mutta tyttöjen ihmeelliset juonimiset ja tekoitkut vetävät kyllä sanottomiksi. Pojan kanssa asiat käsitellään niin kuin ne ovat; tytöt suorastaan opetetaan herkkänahkaisiksi. Ei kamalan hyvä juttu mielestäni...
Senkin olen pistänyt merkille että poikalapsien vanhemmat ottavat usein rennosti, kun taas etenkin tyttölasten äidit säikähtävät jokaisesta vinkaisusta. Toki eroja näissäkin, en tahdo yleistää, mutta omassa tuttavapiirissäni tämä on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Mitä ilmeisemmin on vain aikuisten sukupuolikysymys tämäkin :D me kaikki tiedetään että esim monet naiset suhtautuvat eri tavalla poikalapsiin kuin tyttölapsiin.
pojat kun vielä puetaan niin rumiin vaatteisiinkin toisin kuin tytöt.
Mä taas oisin sanonut että pojat on usein hankalampia... Ulkonäköasiaan en puutu ollenkaan, söpöjä on sekä tytöissä että pojissa ihan yhtälailla (vähemmmänkin söpöjä molemmissa, mutta se on katsojan silmissä kuka kenestäkin söpö).
Teen töitä päiväkodissa. Vaikka tytöillä onkin jonkin verran jo päiväkodissa "mä en leiki sun kaa" käyttäytymistä, on pojista usein enemmän työtä. Tappelevat enemmän ihan fyysisesti, eivät jaksa keskittyä niin pitkään kuin tytöt, kokemukseni mukaan oppivat usein myöhemmin pukemaan ulkovaatteet (siis pukevat kyllä, mutta tarvitsevat enemmän apua hanskoissa, kaulureissa yms.).
En todellakaan koe työssäni poikia mitenkään "hankaliksi". Olen itse kasvattanut kolme omaa poikaa jotka nyt yläkouluiässä ja pidän pienistä pojista... Silti mielestäni työlääpiä monella tapaa kuin tytöt. Tosin tyttöä en ole hoitanut muuten kuin työn puolesta, joten kokemukseni voi olla vähän "rajoittunut". Usein tytöt kutienkin vieraskoreampia ainakin aluksi päiväkodissa kuin pojat...
Lapsi on varmaan vanhempiensa silmissä aina söpö. Oma tyttäreni on kaunis lapsi, eikä vain omasta mielestäni, vaan saan kehuja ulkona liikkuessa päivittäin. Eiköhän se ole ihan tuuria onko lapsi söpö vai ei. Miten se nyt voisi olla sukupuolesta kiinni. Söpöstä vauvasta voi silti kasvaa ihan tavallisen näköinen aikuinen, kun taas rumasta ankanpoikasesta voi tulla kaunis joutsen.
juonimista tai tekoitkuja mutta samaa ei voi sanoa hyvän ystäväni pojista. Jessus sitä vinkumisen määrää ja ilkeilyä leikkipuistossa.
näin jutteli siis iisi äitiä jolla molempia sukupuolia. Pikku pojat ovat sitten helpompia, kun pikku tytöt. Neljävuotiaana ovat tytöt helpompia, kun pojat. Tytöt ovat myös paljon sosiaalisempia ja tempeamenttisempiä. Pojilla hujaa syjintää ja haukkumista, toisen alistamista. Kun taas tytöt leikkivät hienosti myös ryhmissä. Kaikki oltiin sama mieltä nistä asioista.
Oman kokemukseni ja ison taloyhtiön pihalla tapahtumia seuratessani, sanoisin, että tytöillä on enemmän niitä "paras ystävä"-juttuja ja toinen tyttö voidaan siinä sivussa heittää porukasta ulos ja pojat taas pelaavat ja riehuvat keskenään.
Ja kerta kiellon päälle, otan kantaa kommenttiisi muutenkin: Aika tarkka tutkimus teillä, kun 0-3 v tytöt on siis vaikeiat ja 4v juuri kääntyy asetelma. Säilyykö tutkimustesi mukaan aikuisikään saakka?
Ettekö tosiaan tajua että vika vain omissa sukupuoliasenteissanne? Miten muka se tietty kromosomi tekis toisesta söpömmän etenkin kun kyse pojasta josta kasvaa vähemmän "kaunis"? Itse en ole koskaan havainnut mitään siihen suuntaan että pojat olis söpömpiä ihan yhtä söpöjä olen nähnyt riippumatta supukupolesta. Tosin tytöt puetaan kyllä nätimmin se on sanottava. Omasta ja tuttavien kokemuksesta väitän että tytöt on ainakin tiettyyn ikään saakka helpompia. Mulla useita tutavia joilla myös pieniä lapsia ja jokaisen kohdalla tytöt nukkuvat paremmin, leikkivät rauhallisemmin, tottelevat enemmän jne. Pojat varsinkin ovat kovia rähisemään ja kiukkuamaan.
ihan absurdi väite :D mitä tulee helppouteen niin se on omakohtaisesti koettu että tytöt on helpompia.