Mun mielipide/havainto poikavauvoista/-lapsista. Mitä mieltä muut?
Pojat on usein söpömmän/nätimmän näkösiä ku tytöt, ja myös yleensä helpompia. Lasten kuullen em. ei tietenkään ei asiasta puhuta (ainakaan meillä) Tunnen paljon lapsia, joten kyse ei oo pelkästään omista lapsista. T. kahden tytön ja kolmen pojan äiti.
Kommentit (82)
näin jutteli siis iisi äitiä jolla molempia sukupuolia.
Pikku pojat ovat sitten helpompia, kun pikku tytöt.
Neljävuotiaana ovat tytöt helpompia, kun pojat.
Tytöt ovat myös paljon sosiaalisempia ja tempeamenttisempiä.
Pojilla hujaa syjintää ja haukkumista, toisen alistamista. Kun taas tytöt leikkivät hienosti myös ryhmissä.
Kaikki oltiin sama mieltä nistä asioista.
Mulla 1 tyttö ja 3 poikaa.
Tyttö: tavis, tavis myös helppouden suhteen
Kaksospojat; söpöjä, hemmetin vaikeita aina
Poika: söpö, tosi helppo
poikavauvat ja -lapset on tosiaankin söpömmän, nätimmän ja sopusuhtaisemman näköisiä. Ja monella tavalla helpompia. Näin meilläkin. Käyn nuorempien kans erilaisissa perhe ym.kerhoissa ja esim. niissä näkee monenlaista. Osa lapsista on päiväkodissa, ja sieltä tulee paljon useammin tytöistä negatiivista palautetta. Lisäksi on paljon kokemusta muista lapsista. Noilla mainituilla havannoilla ei oo mitään kummempaaa merkitystä, vaan molemmat sukupuolet on aivan yhtä ihania ja tärkeitä. Pelkkien tyttöjen äitien on vaikea hyväksyä mainittuja tosiasioita. Mulla on aika paljon kokemusta 12 lapsen äitinä (7 poikaa ja 5 tyttöä)
mutta jotain häikkää sinulla kuitenkin on. Oliki äitisuhteesi vaikea? Vai oletko kenties ruma? Et siksi viihdy naisten kanssa, koska kärsit siksi alemmusskpmleksista.
Itse olen aina pitänyt enemmän pienistä pojista, kyllä koen heidät söpömmiksi ja viehättävimmiksi kuin tytöt yleensä, toki yksilöiden välillä erot ovat suuria. Tulen muutenkin hyvin toimeen miesten kanssa, viihdyn miesvaltaisissa työpaikoissa missä ilmapiiri on mielestäni parempi jne. En silti missään tapauksessa koe vihaavani tai halveksivani tyttöjä tai naisia.
Mietin aina, mitä heidän omassa lapsuudessaan on mennyt pieleen, ja mikä vamma heillä on suhteessa omaan sukupuoleensa. Kun pieniä tyttöjähän kaikki naiset joskus on olleet. Näistä poikahehkuttajista tulee mieleen kaverini, jolla on samanikäinen lapsi kuin minulla. Hänellä poika, minulla tyttö. Koko lastemme elinajan (nyt vajaa 2 v) tämä kaveri on jaksanut toitottaa miten on niin iloinen siitä että sai pojan ja kuinka pojat on niin paljon helpompia jne. Alkuun se minua ärsytti, nyt vaan lähinnä säälittää. Tälläkin kaverilla on nimittäin ongelmia oman naiseutensa hyväksymisen kanssa.
t. 58
minusta tyttölapset ovat söpömpiä kuin pojat. Itselläni kaksi poikaa siis...mä olen ihan myyty kun näen pienen tytön kerhoissa ja kahviloissa. Ja tytöt muuttuu iän myötä vaan söpöimmiksi, pojista en parhaalla tahdollakaan voi oikein sanoa samaa.
päiväkodissa työskennellessäni kaikkein söpöimmät lapset oli kyllä tyttöjä ja epäsöpöimmät poikia -mutta kaikkia lapsiahan me rakastammeyhtä paljon! tytöt on yleensä vilkkaampia mutta helpompia, pojissa on niin paljon niitä tuhmia ja jääräpäitä
mielestäni paremman näköinen kuin siskonsa, samoin yhden kaverin kolmesta lapsesta juuuri se poika on kaikkein kaunein, tytöt ihan söpöjä myös.
---Mutta ei kai asiaa voi yleistää, ulkonäkö on vain genetiikkaa ja sattumaa...!
tyttövauvat ovat yleisesti ottaen söpömpiä kuin poikavauvat. Tytön piirteet ovat yleensä jo alusta asti hieman kauniimmat. Mutta en tiedä onko se totta, vai vaikuttaako siihen vaikutelmaan esimerkiksi kaunis vaatetus..?
Itsellä on taaperoikäinen poika, joka on söpöydessä 8,5 luokkaa (yritän olla objektiivinen)
Täytyy myöntää että toivoin tyttöä, mutta kun sain pojan, niin hän on maailman ihanin ja rakkain minulle.
Mutta eipä sitä ulkonäöllä pitkälle pötkitä. Se vaikuttaa väkisinkin ihmisten suhtautumiseen, ainakin jonkun verran, mutta kyllä ne ihmisen henkiset ominaisuudet painavat vaakakupissa enemmän!
-Ei voi yleistää että pojat olis söpömpiä tai helpompia, mutta ne molemmatkun on mielipideasioita, niin hölmöä kiistellä....
t. kahden tytön ja kolmen pojan äiti
On pitkät paksut hiukset, tummat silmät, tummat ripset ja kulmakarvat, sopusuhtainen/sopivan siropiirteinen. Luonteeltaan aivan ihana. Poika 3v4kk saa edelleen tosi paljo kehuja ulkonäöstä, luonteesta, ja myös vaatteit kehutaan. Poikaa ei pueta tylsästi siniseen. Yks kaveri tunnusti olevansa kateellinen, ku mun poika on niin söpö ja ihana. Kaverin tyttö on vaativampi luonteeltaan, mut silti ihana lapsi. Tytön ulkonäköö harvemmin kehutaan. Kaikki lapset on kauniita omat kaikkein kauneimpii.
Tarkoitan normaaleja lapsia, erityislapset on asia erikseen. Ulkonäkö asiaa en kommentoi. Itselläni on poika ja tyttö, joista poika helpompi. Terv. täti päiväkodista.
kuin tytöt. Ainoana poikkeuksena on ollut pilalle hemmotellut pojat jotka ovat vieläkin kamalampia kuin tytöt.
Meillä on tyttö ja poika ja poika on se helmpompi tapaus, on aina ollut.
Kavereiden kanssa ollaan juteltu tosta asiasta ja aika monella sama juttu.
mutta kyllä meillä tyttö on aina ollut kaunis (myös muiden kuin itseni mielestä) ja poika on aurinkoinen hurmuri, jolla siis tuo vaativa temperamentti.
on aika tyttömäisen näkönen. Voisinpa sanoa, että jos laittasin mekon päälle, menis täydestä. Onko hän nyt siis rumempi vai söpömpi?
Suurimmassa osassa tuntemistani perheistä pojat on söpömpiä ja usein helpompiankin.
Mulla 3 lasta joista 2 tyttöä ja poika heistä ollut kyllä ylivoimaisesti hankalin niin rakas kuin onkin (jo vauvaiässä)...oman lasten söpöyttä ei voi objektiivisesti arvioida mutta enpä vielä koskaan ole huomannut että poikalapset olis söpömpiä :D REPS kurjaa kyllä että tuollaisin asentein varustettu ihminen saa tyttäriä...
on jotenkin niin paljon ihanampi, nätimpi, söpömpi, helpompi ja kaikin puolin parempi (asennevamma)...itse tunnen niin monta ja nättiä suloista tyttölasta että huvittaa tällaiset kommentit. Mitä tulee helppouteen niin omasta ja kavereiden kokemuksesta voin sanoa että kyl ne tytöt on helpompia. Meillä esim tytöt nukkuneet heti kunnon yöunet mutta poika valvotti. Poika myös kitisi enemmän. Samoin meniv eljen perheessä ja niin moni poikalapsen äiti mulle puhunut että meneehermot ja terveys poikiensa kanssa kun taas tytöt ovat olleet rauhallisia ja tottelevaisia.
mutta kuitenkin _sun_ mielestä tytöt on helpompia ja siinä ei ole mitään asenteellista? Hmm...
on jotenkin niin paljon ihanampi, nätimpi, söpömpi, helpompi ja kaikin puolin parempi (asennevamma)...itse tunnen niin monta ja nättiä suloista tyttölasta että huvittaa tällaiset kommentit. Mitä tulee helppouteen niin omasta ja kavereiden kokemuksesta voin sanoa että kyl ne tytöt on helpompia. Meillä esim tytöt nukkuneet heti kunnon yöunet mutta poika valvotti. Poika myös kitisi enemmän. Samoin meniv eljen perheessä ja niin moni poikalapsen äiti mulle puhunut että meneehermot ja terveys poikiensa kanssa kun taas tytöt ovat olleet rauhallisia ja tottelevaisia.
eli omista asenteista se on kiinni miten suhtautuu tiettyä sukupuolta olevaan lapseen ja miten hänet näkee.Miksi ihmeessä poikalapset olis muka söpömpiä? Höpö höpö mä en ole vielä koskaan huomannut tässä mitään eroa sukupuolten kesken...mitä tulee helppouteen niin kallistun tyttöjen kannalle. Itselläni molempia.
jonka mukaan poikavauvat selviytyvät usein köyhissä oloissa paremmin kuin tyttövauvat, koska ovat vaativampia... Tiedä sitten pitääkö paikkaansa, toki poikavauvoja monissa kulttuureissa arvostetaankin enemmän. Mutta ilmeisesti vauvojen "helppoutta" oli siinä enemmänkin tutkittu.