Minkä kokoinen kondomi?
Niitä on niin monen laisia ja kokoisia. Olen huomannut että ainakin jotkut Sultanin kondomit ovat tosi ison tuntuisia. Olisko se Durex Close Fit hyvä, kun kullini ei ole kovin vahva mutta terska on normaalin kokoinen kai? Minua ei haittaisi vaikka kortsu olisi piukka eikä naidessa "valuisi" terskan jureen.
Kommentit (119)
Mielestäni sillä onko reilu vaiko lyhyt esinahka
on merkitystä, kuinka hyvin kondoomi pysyy paikalaan.Reilun esinahan omaava mies saattaa kärsiä kondoomin pysyvyys ongelmista vaikka täyttääkin eu-mitat.Itselläni on omasta mielestäni
toi 17/14 laiteisto eikä kumi tahdo pysyä paikallaan joten maksullisissa käynti ei oikein tuota mitään mielihyvää kun pitää kokoajan tarkkailla onko kumi kohillaan.
Vanha viestiketju, tiedän, mutta halusin vain kommentoida että näin on. Mulla on 18 cm pitkä ja 14 cm ympäri, mutta kondomi ei oikein pysy täysin paikallaan. Syynä on juuri tuo liikkuva esinahka. Ei se kortsu mihinkään tipu tai irtoa, mutta liukuu tyhmästi esinahan mukana edestakaisin on sitten pillu tai perse kyseessä, eli ei tunnu oikein millekään.
Mulla on kalun koko 15,5cm pitkä ja ympärysmitta 11,5cm, eikä minulla ole koskaan lähtenyt kondomi irti kesken seksin, vaikka käytän normaalikokosia kortsuja. Itse asiassa ne istuvat minulle täydellisesti.
Eli kyllä alle 12cm ympärysmitan omaavat miehet voivat käyttää normikortsuja.
Vaginan keskimittainen pituus kiihottuneena on noin 10cm joten paksumpi olisi varmaankin parempi kuin pidempi. En jaksanut lukea kuin viestiketjun alun joten en tiedä onko tämä jo sanottu mutta jos kondomi lipsahtaa pois päältä se voi olla myös liian pieni. Liian pieni kondomi alkaa rullautua pois koska se on yksinkertaisesti liian kireä, mikä voi myös aiheuttaa ennenaikaista siemensyöksyä ja muuta ei niin mahtavaa.. Joten jos ostat vain pieniä kumeja ja valittelet kun ei pysy päällä, kannattaa edes kokeilla isompaa, eri muotoista, mitä näitä nyt on, sillä niitä on aika paljon vaikkei siinä lähikaupassa paras valikoima olisikaan. Ja ihan vaan googlettamalla löytyy paljon hyviä ohjeita. Toivottavasti tästä voi olla apua jollekin..
http://www.kaalimato.com/catalog/Kondomit_c_4.html?m=1
Ja katso tuolta sitten pari sopivimmalta vaikuttavaa. Kokeile pari runkkailun avulla ja kun löydät hyvän niin voit pysyä siinä.
Ei tarvi anteeksi pyydellä. Mutta onhan se aika naurettavaa, jos on nini pieni ettei kortsu pysy päällä.
mutta ei ollenkaan niin naurettavaa kuin sun tyhmyys.
myös minä olen kokenut, ettei kumi kestä paikallaan pannessa, vaikka olen kai keskikokoinen. Minulla taas syynä on esinahan löysyys. Siis erektionkin aikana pystyn helposti rullaamaan esarin terskan päälle. Suuri apu on ollut oikea kortsun päällelaitto tapa.
Yritän selittää.
Eli rullaan normaalisti kumin terskan yli noin puoleenväliin vartta. tämän jälkeen levitän kortsua sormilla ja samalla "survon" kullin juuresta löysät nahat kumin sisään. Sitten vain rullataan kumi juureen saakka.
Itselleni jää melan keskivaiheille kumin sisään paksumpi kohta, kun nahka on kasattu sinne, muttei ainakaan vaimoni ole valittanut pullistumasta:)
Näin kortonki ei liiku nahan mukana pannessa;vaan koko paketti liukuu pillussa kivasti.
Perheemme suosittelee!
Taitaa olla melkoisen kiihottava nainen sinulla. Itse en tunne juuri mitään ilman kortsuakaan, joten voit kuvitella miltä tuntuu lykkiä kumin kanssa... Puhumattakaan tuollaisista manöövereistä.
myös minä olen kokenut, ettei kumi kestä paikallaan pannessa, vaikka olen kai keskikokoinen. Minulla taas syynä on esinahan löysyys. Siis erektionkin aikana pystyn helposti rullaamaan esarin terskan päälle. Suuri apu on ollut oikea kortsun päällelaitto tapa.
Yritän selittää.
Eli rullaan normaalisti kumin terskan yli noin puoleenväliin vartta. tämän jälkeen levitän kortsua sormilla ja samalla "survon" kullin juuresta löysät nahat kumin sisään. Sitten vain rullataan kumi juureen saakka.
Itselleni jää melan keskivaiheille kumin sisään paksumpi kohta, kun nahka on kasattu sinne, muttei ainakaan vaimoni ole valittanut pullistumasta:)
Näin kortonki ei liiku nahan mukana pannessa;vaan koko paketti liukuu pillussa kivasti.
Perheemme suosittelee!
Miten saa kaiken ilman pois kumista ennen sen vetämistä päälle? Vaimokin yritti saada ilman pois siinä onnistumatta.
Mitä ehdotatte?
Meillä oli alussa ongelmana kumin luistaminen nainnin aikana puolitankoon. Muutaman kerran luiskahti jopa pois kokonaan päältä ulosvedossa, onneksi lasti jäi kumiin, eikä vuotanut sisään. Ostin hieman pienempiä kumeja ja ongelma ratkesi sillä. Näitä ei saa kuin netistä ja pitää muistaa hoitaa tilaus ajoissa, etteivät pääse loppumaan. Jos loppuvat, niin pitää taas turvautua markettien normikokoihin ja taistella luistamisen kanssa.
mulla tuppaa naidessa kortsu valumaan pois päältä. olen kokeillut eri kokoja, mutta aina vaan valuu. tosi hankalaa, kun pitää vahtia, että kortsu on päällä, kun laukeaa. vaimokin ei oikein nauti touhusta, kun saa pelätä jos laukean sisään. mikä neuvoksi?
Tsiisus. alle 30v ei tulisi laittaa tänne yhtikäs mitään! Jos on pienempi penis, niin esim protex classik, after night, mondos ja magic ovat melko tiukkoja kumeja. jos vielä näilläkin meinaa, kumi irrota yhdynnässä, niin sit tilata netistä tahi käydä seksi liikkeestä pienikokoisempia kumeja ;) Ihme irvailua täällä toisille, jos on pienempi muna niin sit on. Ei sille ite voi mitään tuleeko omasta vehkeestä pieni, standardi tai iso. Oli minkä kokoinen vaan niin sillä mennään, eikä sitä tarvi nolostella yhtään!
Luin tätä viestiketjua ja esitän kysymyksen, minkä ihmeen takia monet miehet puhuvat kondomien käytöstä vaimonsa kanssa? Eikö avioliitoissa ole yleensä hieman pitkäkestoisempi ehkäisyratkaisu vai mitä ihmettä tämä on..? Eri asia tosiaan jos sinkkuilee, viisainta kyllä mennäkin kortsupuolelle...
joo. itellä on pieni ja varsinkin synnyttäneiden
naisten kanssa ei saa siemensyöksyä millään.
on kuin tyhjää sorkkis..
kyllähän tämä itsetuntoa väkisinkin syö
Edelliseltä on pakko kysyä, kuinka pieni sinulla sitten tarkalleen ottaen on? Itselläni on samat ongelmat kuin Sinulla ja kokoa 12 cm / 11 cm.
Kokoa löytyy 16 cm pituutta ja ympärys on 13 cm. Nautinnollinen laukeaminen on haastavaa eisentään mahdotonta. Tulee hyvä mieli kun lukee näitä. Teidän vehkeillä tilanteeni olisi vieläkin surkeampi...
Edelliseltä on pakko kysyä, kuinka pieni sinulla sitten tarkalleen ottaen on? Itselläni on samat ongelmat kuin Sinulla ja kokoa 12 cm / 11 cm.
Liv-kanavan seksivalistusohjelmassahan sopivasta kondomista annettiin aika selkeä vastaus. Pitää mitata peniksen ympärysmitta. Jos ympärysmitta on 12-13 cm, niin tavallinen kaupan 52 mm leveä kondomi on sopiva. Yli tai alle menevät mitat vaativat vastaavasti pienemmän tai suuremman kondomin. 52 mm kondomi on keskikoko ja siksi sitä on eniten myynnissä.
Juuri luin jostain, että todellisuudessa normaalikondomit ovat liian suuria - oliko se nyt 20% - isolle osalle miehistä ja täten siis peniksen keskikoko paksuuden osalta olisikin pienempi kuin oletettu. Ja sitä paitsi hyvin pysyy normaalikumi ohuemmassakin peniksessä; miehelläni on n. 11 cm ympärys eikä tuo mihinkään tuosta lähde valumaan.
Vanha viestiketju, tiedän, mutta halusin vain kommentoida että näin on. Mulla on 18 cm pitkä ja 14 cm ympäri, mutta kondomi ei oikein pysy täysin paikallaan. Syynä on juuri tuo liikkuva esinahka. Ei se kortsu mihinkään tipu tai irtoa, mutta liukuu tyhmästi esinahan mukana edestakaisin on sitten pillu tai perse kyseessä, eli ei tunnu oikein millekään.