Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen raivoissani, turhaanko?!

Vierailija
23.11.2010 |

meillä on kotihoidossa kaksi lasta: uhmaikäinen ja esiuhmaikäinen. mitenkään sen ihmeemmin asioihin menemättä tilanne on se, että kaipaisin hetken rauhaa, kenties paria yötä hyviä yöunia olematta kuitenkaan ihan totaaliväsynyt. kyse on siis lähinnä mukavuudenhalusta.

veljeni käy vaimonsa kanssa vuorotöissä ja hänellä on kouluikäinen ja esiuhmaikäinen kotihoidossa. tämä on mahdollista siksi että äitimme hoitaa lapsia kouluun/koulusta ja kotona aina kun tarve vaatii eli monta kertaa viikossa. asumme veljen kanssa eri paikkakunnalla, mutta veljeni asuu äitimme kanssa melko lähellä toisiaan.

soitin äidilleni ja pyysin, että hän ottaisi uhmaikäisemme vähäksi aikaa hoitoon sen kummemmin syitä erittelemättä. mummo meni vähän vaikeaksi ja rivien välistä luin, että kyllähän aina heille voi tulla, mutta.. mietin hetken aikaa välttelevää vastausta ja päätin, että tulemme sitten kaikki yhdessä joulun aikaan.

kun laitoin luurin kiinni, olin todella vihainen. äidilleni en raaskinut näyttää tunteitani, sillä jotenkin tuntuisi väärältä alkaa pakottaa äitiäni tekemään jotain sellaista mitä hän ei halua tehdä, kuten esim. alkaa lastenhoitajaksi.. nyt olen raivoissani, kun ajattelen että hän kaitsee monta päivää viikossa veljen lapsia, mutta omaani hän ei mielellään haluaisi. olenko suuttunut turhaan? en voi myödkään välttyä ajattelemasta että äitini mielestä minun kuuluisi hoitaa lapsemme itse, sillä olen pois työelämästä ja ainoa tehtäväni on hoitaa lapsiamme.

olen siis väsynyt ja vihainen joten anteeksi vain kaikki pilkku-, ajatus- ym. virheet!

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on varmasti paljon kohtalotovereita. Suurissa ikäluokissa on paljon näitä jotka jumaloivat rahaa. Se on heidän rakkautensa kohde ja oma napa tietty lisäksi.

He auttavat niitä lapsiaan rahallisesti ja ajallisesti ja tekemällä työtä, jotka käyvät töissä. Näiden lapsia hoidetaan ja taloja rempataan ja autoja ja siivousapua ja marjanpominta apua ym. Mutta nämä perheet jotka sinniteelevät yhden palkalla, saavat pärjätä itse.

Kai he ihailevat rikkaita ja kuvittelevat että se tarttuu heihin, kun rikkaita lapsiaan paapovat ja heidän lapsiaan. Ja pelkäävät taasen että köyhyys tarttuu jos hoitaa köyhien kotiäitien lapsia.

näin

Vierailija
82/147 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut lukea koko kateellisten idioottien ketjua. Siis sanokaa mulle että tää on vaan joku poikkeuksellisen huonoa päivää viettävien äitien terapiakanava?? Ei voi olla niin että suomalaiset äidit on näin tyhmiä mitä nuo alkupään kommentit antaa ymmärtää? Siis tyhmiä kuin saappaat, omahyväisiä ällötyksiä? Eihän tää voi olla totta:((( Tai sitten edessämme on toooodella surkea tulevaisuus kun näiden ihmisten laset on aikusia.

Ja asiaan; ap- sähän käyttäydyt varsin fiksusti kun et kuormittanut äitiäsi omilla tunteillasi- osoittaa että olet vastruullinen aikuinen toisin kuin eräät jotka yrjöää oman pienuutensa sun niskaan surutta.

Ei ole mitään eroja; kun ajattelen omaa äitiäni tai itseäni mahd. tulevana mummuna ovat kaikki lapseni samalla viivalla; elämäntilanteet ovat tietysti erilaisia- joku uupuu töissä, toinen kotona-joku tarvii arkeen hiukan apua, joku toinen taas yökylä-apua. Auttaisin mahdollisimman tasapuolisesti kaikkia lapsiani- ja niin tekee äitinikin. Kotona lasten kanssa voi uupua paljon pahemminkin kuin työ-elämässä- ja jos on sydän paikallaan AUTTAA kun toinen TARVITSEE APUA- eikä ala saivarrella ja päteä.

Ymmärrän ap sua tosi hyvin. Ja jos äidilläsi ei ole voimavaroja auttaa, tai ei älyä sun uupumustasi, kannattaa ne yöunet itselleen hankkia vaikka maksullisella lastenhoidolla. Itseään kuuluu hoitaa silloin kun ne loppuvat- ja siinä ei kukaan av-mammukka ole mikään sanomaan koska sun voimat loppuu. Itsestään kannattaa huolehtia jos siksi ettei tule samanlaiseksi. k***pääksi kuin tämänkin ketjun ihmiset on.

Sinuna toimisin avoimin kortein- kertoisit äidille et olet väsynyt ja kaipaisit apua- meillä ainakin toimii hyvin- joskus mummille sopii- joskus hällä on omia menoja tai väsymys tai muuta- ja se on ok ilman mitään syyllistämistä.

tosi hyvä ja viisas kirjoitus. Miten törkeitä ihmiset voivat olla, ja yhdessä joukkkovoimin haukutaan aloittajaa, joka selvästi saa omalta vanhemmaltaan paskaa kohtelua, verrattuna hemmoteltuun veljeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lappsi tuupataan miehelle heti hänen tultua töiistä.

Vierailija
84/147 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei tarvitse enää sietää lapsia. Nyt tulet pääsemään helpommalla ja vihdoin saat sinäkin kuningattaren päivät. Päivät vain käyt makaamassa töissä ja illat vietät lasten kanssa.

Isää ei edelleen kuvioissa..???

Kateellisuus on muuten katala tauti. Vie kamalasti energiaa. Ihan vain vinkkinä.

ajattelin tulla katsomaan aikaisemmin aloitettua viestiketjua. mulla on teille ilouutisia: olen palannut takaisin töihin. iloista tässä on se, että todellakin koen pääseväni välillä hermolomalle. lapsetkin aloittavat kerhossa vuoden alusta alkaen.

tilanne lähti siis purkautumaan sillä että jätin kotiäityden. aikansa kaikella ja päivääkään en vaihtaisi pois, vaikka välillä tuntuikin että järki lähtee päästä justiinsa! lapset ovat edelleen kotihoidossa ja äitini ottaa heitä hoitoonsa ihan yhtä nihkeästi kuin aiemminkin. tämän kanssa kai täytyy vain elää, en enää kestä pyytää kun saan useimmiten kieltävän vastauksen. taidan vain olla riesaksi tässä asiassa.

taidan olla katkera, mutta jouluna taas sain muistutuksen siitä, että veljeni lapset ovat isovanhemmilleen.. tai no, äidilleni, läheisempiä kuin omani. se vaan sattuu ja aika kovaa!

nyt lähden töihin, mutta palaan lukemaan kommentteja myöhemmin!

Vierailija
85/147 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hän on nyt vihdoin vuoden päästä päättänyt mennä töihin lepäämään.

uhmaikäinen on varsin raskasta seuraa itsellekin.. mutta senhän te jo ehkä tiesittekin! joskus olisi vain kivaa nukkua pari yötä kunnolla ja huolehtia vain yhdestä lapsesta, levätä päiväunien aikaan ja tehdä kuopuksen kanssa jotain tosi kivaa ja olla varma siitä että esikoisellakin on hyvät oltavat. tuskin puhkistressaantunut mummo on parasta seuraa lapsellékaan. ap

missä sun miehes on?

eikö se voi olla sen esikoisen kanssa, mennä johonkin sen kanssa että saat olla kahden pikkuisen kanssa?

Vierailija
86/147 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kommentteja ketjusta luin, en vaan voi olla ihmettelemättä ihmisten asenteita. Monet puolustavat tarinan veljeä. On se nyt sentään ihan käsittämätöntä soopaa, että perheen elatus vaatii sen, että mummo on kotipiikana 4 päivänä viikossa. Ap on aika paljon helpompi lapsi tälle mummolle, kun ap:n perheen toimeentulo ei vaadi mummoa lainkaan, tulevat toimeen ihan itsekseen. Pari kertaa vuodessa haluaisivat mummosta leikkikaverin lapsilleen, mutta se pari kertaa/ vuosi on monien mielestä liikaa, koska äiti on kotiäiti.

Millainen on järjenjuoksunne, en ymmärrä?

Vierailija
87/147 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla linjoilla näitä veljen vaimoja jotka käyttää häikäilemättä mummoa hyväkseen ;)

Meillä on ihan sama tilanne, miehen puolelta. Miehen sukulaiset vievät 1-3 x vkossa lapset hoitoon mummolle, vaikka kyseinen äiti on itse kotona. Mutta kun äidin pitää päästä jatkamaa normaalisti elämää vaik lapsia on siunaantunut ja niitä terveitäkin vielä.

Töihin on päästävä hoitovapaalla, salille, jumpalle, kavereiden kanssa laivalle, ulkomaanmatkoille, kahville, shoppaamaan, parturiin yms. Sitten kun terve 6kk itkee öitä, hampaiden, liikkumisten ym kehitysvaiheiden takia, ollaan NIIN väsyneitä, itketään ja haetaan sympatiaa facebookissa kun tämä äiti ja isi joutuu valvomaan lapsen kanssa. Todellisuudessa valvovat pari yötä ja mummo hoitaa ja auttaa kun lissu ja pena on NIIN väsyneitä.

Sitten toiset, jotka tarvitsee oikeasti apua, sairaan lapsen kanssa, ( niin ja ajatella et sekin vielä valvottaa samalla tavalla kuin terveet ) sitä apua ei saa. Näinhän se menee..

Ap, en tiedä miten sinua tsempata, mutta tiedän niin sinun tunteen ja väärin äitisi SEKÄ veljesi tekee. Jos isovanhemman ei tarvitse hoitaa lapsenlapsia, mitä helkuttia se siellä veljen luona sitten on??

Mutta jos se hoitaa veljen lapsia, todellakin on velvollinen hoitamaan toisen lapsia myös..OLI NE SITTEN MITEN HUONOSTI KASVATTETUJA TAHANSA ( mitä kuitenkin monen tilanteessa epäilen niinkuin ap:n, täällä on vaan niin kiva aina huudella näitä )

Meidän lentsu on kiltimpi kuin teidän raakkeli, joten mummo hoitaa lentsua..voi ziisus :D

Vierailija
88/147 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä?

Vierailija
89/147 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku toinenkin voisi olla tästä asiasta kiinnostunut. jos sinä etä ole, niin kiitos kuitenkin että pidät viestiketjua ylhäällä :)

Vierailija
90/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme ilkiöitä te oikein olette???

Missään muualla ei tällaisiin juntteihin törmää, kun täällä av:llä!

Muahhahhaa, voi äly sentään :D

Pidä housut jalassa niin ei käy vahinkoja, joita tarttee hoitaa

Vierailija
91/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä 24h,mielelläni lähtisin "oikeisiin" töihin lepäämään,mutta alani töitä ei ole tarjolla täällä,koulutuspaikka on haussa. Niin siis todella,24h,mun lapset valitettavasti heräilee melkeinpä JOKA yö jompi kumpi...

jos ja kun saat kodin ulkopuolista tyota niin tuo valvominenhan ei sen takia mihinkaan katoa, eika normaaleilla tyopaikoilla saa nukkua. Eli sa tulet vaan tekemaan enemman (ja mahdollisesti asioita joissa ei saa tulla pienintakaan vasymyksen aiheuttamaa virhetta) ja nukkumaan yhta vahan kuin aina ennenkin... Kotiaidilla on ainakin se _teoreettinen_ mahdollisuus etta lapset nukkuvat edes hetken samaan aikaan, vaikkei se tietysti kaikissa olosuhteissa toteudukaan.

Vierailija
92/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on vastaava tilanne. Mun mies tekee töitä arkisin 03.30-16.10 (kotona on klo.16.40) ja en todellakaan voi kuvitellakaan,että hän sitten "vapaallaan" hoitaisi lapsiani.

Olen siis kotiäiti. Niinpä minun tätini (joka on kuin äiti minulle,äitini on kuollut) hoitaa lapsiani muutaman kerran kuussa yön yli,jotta saan nukkua. Kuten joku edellä kirjoitti,minä en saa nukkua päivällä. Minulla on 3v kaksoset joista toinen nukkuu päiväunet ja toinen ei,eli toisen kanssa ollaan valveilla vaikka toinen nukkuisikin ja sitä paitsi,en usko,että toinenkaan enää kauaa nukkuu päikkyjä.

Öisin (varsinkin tähän aikaan vuodesta) herään ja valvon toisen lapsen astman takia :(

Ja lapset,toinen tai molemmat,nukkuvan 22-06. Minä nukun 23-05.50. Siis jos nukun.

Pidemmän päälle on alkanut väsyttään ja joskus pidemmän yövalvomisten putken jälkeen tätini ottaa lapset,jo yksi kokonaan nukuttu yö 10-12h tekee niin ihmeitä!!!!

Eikös ne ole yhteisiä, jos on samat vanhemmat?

Vierailija
93/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme ilkiöitä te oikein olette???

Missään muualla ei tällaisiin juntteihin törmää, kun täällä av:llä!

Muahhahhaa, voi äly sentään :D

Pidä housut jalassa niin ei käy vahinkoja, joita tarttee hoitaa

Vierailija
94/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut lukea koko kateellisten idioottien ketjua. Siis sanokaa mulle että tää on vaan joku poikkeuksellisen huonoa päivää viettävien äitien terapiakanava?? Ei voi olla niin että suomalaiset äidit on näin tyhmiä mitä nuo alkupään kommentit antaa ymmärtää? Siis tyhmiä kuin saappaat, omahyväisiä ällötyksiä? Eihän tää voi olla totta:((( Tai sitten edessämme on toooodella surkea tulevaisuus kun näiden ihmisten laset on aikusia.

Ja asiaan; ap- sähän käyttäydyt varsin fiksusti kun et kuormittanut äitiäsi omilla tunteillasi- osoittaa että olet vastruullinen aikuinen toisin kuin eräät jotka yrjöää oman pienuutensa sun niskaan surutta.

Ei ole mitään eroja; kun ajattelen omaa äitiäni tai itseäni mahd. tulevana mummuna ovat kaikki lapseni samalla viivalla; elämäntilanteet ovat tietysti erilaisia- joku uupuu töissä, toinen kotona-joku tarvii arkeen hiukan apua, joku toinen taas yökylä-apua. Auttaisin mahdollisimman tasapuolisesti kaikkia lapsiani- ja niin tekee äitinikin. Kotona lasten kanssa voi uupua paljon pahemminkin kuin työ-elämässä- ja jos on sydän paikallaan AUTTAA kun toinen TARVITSEE APUA- eikä ala saivarrella ja päteä.

Ymmärrän ap sua tosi hyvin. Ja jos äidilläsi ei ole voimavaroja auttaa, tai ei älyä sun uupumustasi, kannattaa ne yöunet itselleen hankkia vaikka maksullisella lastenhoidolla. Itseään kuuluu hoitaa silloin kun ne loppuvat- ja siinä ei kukaan av-mammukka ole mikään sanomaan koska sun voimat loppuu. Itsestään kannattaa huolehtia jos siksi ettei tule samanlaiseksi. k***pääksi kuin tämänkin ketjun ihmiset on.

Sinuna toimisin avoimin kortein- kertoisit äidille et olet väsynyt ja kaipaisit apua- meillä ainakin toimii hyvin- joskus mummille sopii- joskus hällä on omia menoja tai väsymys tai muuta- ja se on ok ilman mitään syyllistämistä.

Vierailija
95/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
96/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä tutkimuksia siitä kuinka tärkeää on että äiti ei yksin joudu huolehtimaan lapsistaan- vaan lapsi tarvitsee voidakseen hyvin sen "koko kylän" ja myös se että äiti saa jakaa kasvatusvastuutaan lisää hänen kykyään olla hyvä äiti. Ennen suomessa ja edelleen monissa kulttuureissa nimenomaan naiset muodostivat tällaisia tukirinkejä- eli yksi työssäkäyvä isukki ei mitenkään pysty samaan- hyvänä isänä ollessan on luxusluokan lisä tähän.

Ja tän ketjun katkeruuden ja pahansuopuuden määrä todistaa että luulo siitä et äidin pitää yksin jaksaa kaikki ja kruunu kirkastuu oman navan pönkittämisellä -on todella pahaksi ihmiselle.

Ajatelkaas millaisia suvaitsevaisuuden ja myötätunnon taitoja teidänkin lapset saisivat oppia jos te saisitte kokea mitä on kun saa apua ja tukea ja voi olla muutakin kuin äitiyttään suorittava superkone.

Vierailija
97/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut lukea koko kateellisten idioottien ketjua. Siis sanokaa mulle että tää on vaan joku poikkeuksellisen huonoa päivää viettävien äitien terapiakanava?? Ei voi olla niin että suomalaiset äidit on näin tyhmiä mitä nuo alkupään kommentit antaa ymmärtää? Siis tyhmiä kuin saappaat, omahyväisiä ällötyksiä? Eihän tää voi olla totta:((( Tai sitten edessämme on toooodella surkea tulevaisuus kun näiden ihmisten laset on aikusia. Ja asiaan; ap- sähän käyttäydyt varsin fiksusti kun et kuormittanut äitiäsi omilla tunteillasi- osoittaa että olet vastruullinen aikuinen toisin kuin eräät jotka yrjöää oman pienuutensa sun niskaan surutta. Ei ole mitään eroja; kun ajattelen omaa äitiäni tai itseäni mahd. tulevana mummuna ovat kaikki lapseni samalla viivalla; elämäntilanteet ovat tietysti erilaisia- joku uupuu töissä, toinen kotona-joku tarvii arkeen hiukan apua, joku toinen taas yökylä-apua. Auttaisin mahdollisimman tasapuolisesti kaikkia lapsiani- ja niin tekee äitinikin. Kotona lasten kanssa voi uupua paljon pahemminkin kuin työ-elämässä- ja jos on sydän paikallaan AUTTAA kun toinen TARVITSEE APUA- eikä ala saivarrella ja päteä. Ymmärrän ap sua tosi hyvin. Ja jos äidilläsi ei ole voimavaroja auttaa, tai ei älyä sun uupumustasi, kannattaa ne yöunet itselleen hankkia vaikka maksullisella lastenhoidolla. Itseään kuuluu hoitaa silloin kun ne loppuvat- ja siinä ei kukaan av-mammukka ole mikään sanomaan koska sun voimat loppuu. Itsestään kannattaa huolehtia jos siksi ettei tule samanlaiseksi. k***pääksi kuin tämänkin ketjun ihmiset on. Sinuna toimisin avoimin kortein- kertoisit äidille et olet väsynyt ja kaipaisit apua- meillä ainakin toimii hyvin- joskus mummille sopii- joskus hällä on omia menoja tai väsymys tai muuta- ja se on ok ilman mitään syyllistämistä.

mutta ei kehtaa sanoa tyttärelleen, että tule apuun. Harmi. Tytär taas lepäilee kahden lapsensa kanssa kotona, mutta ei voi sanoa miehelleen, että olepa joskus isä lastesi kanssa.

Miksi ihmeessä tässä tasa-arvon mallimaassa mummojen on tehtävä isien puolesta lastenhoitotyöt?

Vierailija
98/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tyhmää sanoa ihmisiä kusipäiksi vaikka heidän teot sellaisia olisivatkin. Tarkoitin siis näiden kirjoittajien tapaa suhtautua toisiin, en heitä itseään- heidät armahdettakoon vajaavaisuuden nimissä:)

Vierailija
99/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä tutkimuksia siitä kuinka tärkeää on että äiti ei yksin joudu huolehtimaan lapsistaan- vaan lapsi tarvitsee voidakseen hyvin sen "koko kylän" ja myös se että äiti saa jakaa kasvatusvastuutaan lisää hänen kykyään olla hyvä äiti. Ennen suomessa ja edelleen monissa kulttuureissa nimenomaan naiset muodostivat tällaisia tukirinkejä- eli yksi työssäkäyvä isukki ei mitenkään pysty samaan- hyvänä isänä ollessan on luxusluokan lisä tähän. Ja tän ketjun katkeruuden ja pahansuopuuden määrä todistaa että luulo siitä et äidin pitää yksin jaksaa kaikki ja kruunu kirkastuu oman navan pönkittämisellä -on todella pahaksi ihmiselle. Ajatelkaas millaisia suvaitsevaisuuden ja myötätunnon taitoja teidänkin lapset saisivat oppia jos te saisitte kokea mitä on kun saa apua ja tukea ja voi olla muutakin kuin äitiyttään suorittava superkone.

Ongelmahan on se, että äiti ei halua jakaa kasvatusvastuuta vaan ainoastaan velvollisuudet. Jokaisen pitää tehdä juuri niin kuin äiti sanoo eli hän päättää ja muut tottelevat. Ei ehkä onnistu Afrikassa?

Voisivathan kotiäidit muodostaa tukirinkejä toisilleen. Heillähän on päivät pitkät aikaa. Ja isät voisivat hyvällä omallatunnolla käydä keskenään kaljalla isyyttä pönkittämässä.

Vierailija
100/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä tutkimuksia siitä kuinka tärkeää on että äiti ei yksin joudu huolehtimaan lapsistaan- vaan lapsi tarvitsee voidakseen hyvin sen "koko kylän" ja myös se että äiti saa jakaa kasvatusvastuutaan lisää hänen kykyään olla hyvä äiti. Ennen suomessa ja edelleen monissa kulttuureissa nimenomaan naiset muodostivat tällaisia tukirinkejä- eli yksi työssäkäyvä isukki ei mitenkään pysty samaan- hyvänä isänä ollessan on luxusluokan lisä tähän.

Ja tän ketjun katkeruuden ja pahansuopuuden määrä todistaa että luulo siitä et äidin pitää yksin jaksaa kaikki ja kruunu kirkastuu oman navan pönkittämisellä -on todella pahaksi ihmiselle.

Ajatelkaas millaisia suvaitsevaisuuden ja myötätunnon taitoja teidänkin lapset saisivat oppia jos te saisitte kokea mitä on kun saa apua ja tukea ja voi olla muutakin kuin äitiyttään suorittava superkone.

Tulkitset katkeruudeksi ja pahansuopuudeksi sen, että moni ajattelee että mummon ei tarvitse hoitaa ympäri vuorokauden uhmaikäistä?

Kuka on sanonut että pitäisi yksin pärjätä? Moni on ehdottanut ulkopuolista hoitopaikkaa, isää hoitamaan jne. Kukaan ei ole sanonut että äidin pitäisi olla joku äitiyttä suorittava superkone!

Tuo mitä sanoit isien merkityksestä on täyttä bullshittiä! Moni isä on parempi vanhempi kuin äiti!