Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen raivoissani, turhaanko?!

Vierailija
23.11.2010 |

meillä on kotihoidossa kaksi lasta: uhmaikäinen ja esiuhmaikäinen. mitenkään sen ihmeemmin asioihin menemättä tilanne on se, että kaipaisin hetken rauhaa, kenties paria yötä hyviä yöunia olematta kuitenkaan ihan totaaliväsynyt. kyse on siis lähinnä mukavuudenhalusta.

veljeni käy vaimonsa kanssa vuorotöissä ja hänellä on kouluikäinen ja esiuhmaikäinen kotihoidossa. tämä on mahdollista siksi että äitimme hoitaa lapsia kouluun/koulusta ja kotona aina kun tarve vaatii eli monta kertaa viikossa. asumme veljen kanssa eri paikkakunnalla, mutta veljeni asuu äitimme kanssa melko lähellä toisiaan.

soitin äidilleni ja pyysin, että hän ottaisi uhmaikäisemme vähäksi aikaa hoitoon sen kummemmin syitä erittelemättä. mummo meni vähän vaikeaksi ja rivien välistä luin, että kyllähän aina heille voi tulla, mutta.. mietin hetken aikaa välttelevää vastausta ja päätin, että tulemme sitten kaikki yhdessä joulun aikaan.

kun laitoin luurin kiinni, olin todella vihainen. äidilleni en raaskinut näyttää tunteitani, sillä jotenkin tuntuisi väärältä alkaa pakottaa äitiäni tekemään jotain sellaista mitä hän ei halua tehdä, kuten esim. alkaa lastenhoitajaksi.. nyt olen raivoissani, kun ajattelen että hän kaitsee monta päivää viikossa veljen lapsia, mutta omaani hän ei mielellään haluaisi. olenko suuttunut turhaan? en voi myödkään välttyä ajattelemasta että äitini mielestä minun kuuluisi hoitaa lapsemme itse, sillä olen pois työelämästä ja ainoa tehtäväni on hoitaa lapsiamme.

olen siis väsynyt ja vihainen joten anteeksi vain kaikki pilkku-, ajatus- ym. virheet!

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä, vaivaiset kaksi lasta ja on niin rankkaa niin rankkaa että! Miksei sun lapset nuku? Ootko itse opettanut ne siihen että yölläkin hillutaan vai?

Vierailija
22/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä, vaivaiset kaksi lasta ja on niin rankkaa niin rankkaa että! Miksei sun lapset nuku? Ootko itse opettanut ne siihen että yölläkin hillutaan vai?

tällaisia sikiää?

MIssään muualla elävässä elämässä en ole tällaisia tyyppejä tavannut.

MIstähän sä voisit saada jonkun mitalin itsellesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikse voi hoitaa välillä?

Vierailija
24/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mummo on väsynyt kun hoitaa jo jatkuvasti veljesi lapsia ja kaipaa varmasti omaa aikaa. Miksi äitisi pitäisi pidemmän aikaa hoitaa lastasi, jonka kanssa itsekin väsyt?

Sinä tarvitset toki myös lepoa ja virkistäytymistä. Saisitko yhden vapaapäivän jolloin voisit hoitaa itseäsi, sekin voisi auttaa taas jaksamaan lastesi kanssa. Itsellä myös sama tilanne ja pienikin hetki jolloin saa tehdä omia asioitaan ilman pikkuapulaisia virkistää mieltä.

Vierailija
25/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on vain yksi lapsi hoidossa?

Vierailija
26/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei pyytänyt mummoa jatkuvaksi hoitajaksi, joten miksei se mummo voi sen verran joustaa? Sanoitko ap äidillesi, että olet väsynyt? Meillä mummot hoitavat kyllä sisarusten lapsia, mutta 6-vuotias ei ole koskaan ollut mummolassa yötä. Minä olen kateellinen, mielestäni on väärin, että mummot hyysäävät vain tiettyjen lasten lapsia. Esim. siskoni lapset ovat mummolassa vähintäin 3krt/kk yötä ja anoppi on hoitanut miehensiskon lasta vuositolkulla.

Vierailija
27/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsynyt ja kaipaisit päivän tai pari lepoa, että jaksaisit taas hoitaa uhmaikäisiä lapsiasi, luuletko että olisi voinut olla toinen ääni kellossa?

Kyllä ainakin minun äitini olisi ilman muuta sanonut että voi auttaa minua, jos olisin varta vasten apua pyytänyt.

Vierailija
28/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet kotona, veljesi vaimoneen käy työssä, vieläpä vuorotyössä. Miksei miehesi ota hoitovastuuta välillä ja anna sinun nukkua kunnon yöunia?

Vierailija
29/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia sikiää? MIssään muualla elävässä elämässä en ole tällaisia tyyppejä tavannut. MIstähän sä voisit saada jonkun mitalin itsellesi?

tai sitten vähän vanhempia lapsia. tai ei lapsia ollenkaan. joka tapauksessa uhmaikä on unohtunut tai sitä ei vielä ole ollut ollenkaan. ap

Vierailija
30/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsynyt ja kaipaisit päivän tai pari lepoa, että jaksaisit taas hoitaa uhmaikäisiä lapsiasi, luuletko että olisi voinut olla toinen ääni kellossa? Kyllä ainakin minun äitini olisi ilman muuta sanonut että voi auttaa minua, jos olisin varta vasten apua pyytänyt.

kuulostaa juuri siltä että olen laiska vätys kun en jaksa hoitaa edes kahta pikkulasta kotona, vaikka olen varta vasten jäänyt heidän kanssaan kotiin. siksi en snonut että olen väsynyt. ja alkuperäisessä tekstissä sanoinkin, että kyse on lähinnä mukavuudenhalusta, toisin kuin veljelläni, joka käy töissä. hänellä on hoitamiseen siis täysi, hyvä "syy". ap

Vierailija
31/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei pyytänyt mummoa jatkuvaksi hoitajaksi, joten miksei se mummo voi sen verran joustaa? Sanoitko ap äidillesi, että olet väsynyt? Meillä mummot hoitavat kyllä sisarusten lapsia, mutta 6-vuotias ei ole koskaan ollut mummolassa yötä. Minä olen kateellinen, mielestäni on väärin, että mummot hyysäävät vain tiettyjen lasten lapsia. Esim. siskoni lapset ovat mummolassa vähintäin 3krt/kk yötä ja anoppi on hoitanut miehensiskon lasta vuositolkulla.

Vierailija
32/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äitini hoitaa lapsiamme muutamia kertoja viikossa. Olemme molemmat vuorotyössä. Hoitopaikan hankkiminen olisi ollut hankalaa ja lapsille ikävää edes takas raijaamista ja lisäksi pieni koululainen joutuis pärjäämään iltoja, viikonloppuja ja öitäkin yksin. Koululaiselle kun ei enää edes saa hoitopaikkaa. Eniten juurikin koululaisen tilanne vaikutti kun kysyimme voisiko äitini hoitaa lapsia. Ja kun hän suostui sovittiin hoidosta palkka. Eli ei hoida lapsia ilmatteeksi vaan saa siitä korvausta. Kotihoidontuki minimissään kun oli talossa alle kolmevuotias ja sitä viellä saimme. Ja nyt päivähoitomaksuihin verrattava korvaus.

Ja tosiaan on eriasia laittaa koululainen matkaan ja sitten hoidella jokunen tunti yhtä lasta ja päästä loppupäiväksi vapaalle kuin että olisi uhmaikäinen ympäri vuorokauden hoidettavana näiden jo hoidossa olevien lisäksi.

Kannattaisiko mummolta kysyä miten olisi jos ottaisi teidän lapsen hoitoon kun vekjesi lapsilla on lomaa? Silloin varmasti jaksasi paremmin olla pienen uhmaikäisen kanssa ympäri vuorokauden tai vastaavasti voisi tulla teille lapsia hoitamaan.

Vierailija
33/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua, mutta olen aika varma, että et kommunikoinut asiaa hyvin äidillesi. Selitä asia rehellisesti, niin varmaan sieltä apua saat. Ei tässä mitään kotiäitisankareita tarvitse olla. Ei tarvitse megasyitä siihen, että pyytää lastenhoitoapua.

Mutta mutta, minusta tuo sinun rivienvälistälukemisesi on vaarallista ja epäreilua, joten siinä mielessä suutuit minusta "turhasta".

Sanon näin siksi, että ympärilläni näen jatkuvasti sitä, miten ihmiset menevät harhaan, kun he tulkitsevat (ja ah niin väärin!) toisiaan, eivät pohdi eivätkä kommunikoi tarpeitaan selvästi.

Ehdotan, että soitat äidillesi uudestaan.

Vierailija
34/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä puolustellaan mummoa ja ollaan sitä mieltä, että äiti on vaan laiska vätys, kun ei jaksa lapsiaan hoitaa.

Sitten jos tapahtuis jotain dramaattista. Äiti tekis itsarin tai kopsauttais lasta. Niin sitten päiviteltäis, et missähän ne lapsen isovanhemmat olivat, kun eivät auttaneet perhettä. Ja olis nyt hyvä ihminen hakenut hoitoapua, että olis jaksanu olla lastensa kanssa.

En nyt tarkota, että ap:llä olis näin vakava tilanne, mut tulipa vaan mieleen.

Vierailija
35/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitoutua hoitamaan kokopäiväisesti vain toisen lapsensa lapsia. Todennäköisesti mummo ei vonut siltä istumalta suostua, koska on "sidottu" veljen lapsiin.Veljesi käyttää äitiään hyväksi ja evää näin mahdollisuuden sinun lapsiltasi viettää aikaasi mummonsa kanssa, koska mummotkaan eivät jaksa kaikkea, kuten viiksta toiseen jatkuvaa pysyvää hoitoa.Satunnainen uhmaikäisenkin hoitaminen sen sijaan on ihan kestetävää ja jopa mummoista varmaan hauskaa, ehkäpä ja todennäköisesti ihmis ei umaile mummolle ihan niin paljon kuin äidilleen.Ihan hyvä idea ja ihan luonnollista oman jaksamisen kannalta oli pyytää hoitoa.

Vierailija
36/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äitini hoitaa lapsiamme muutamia kertoja viikossa. Olemme molemmat vuorotyössä. Hoitopaikan hankkiminen olisi ollut hankalaa ja lapsille ikävää edes takas raijaamista ja lisäksi pieni koululainen joutuis pärjäämään iltoja, viikonloppuja ja öitäkin yksin. Koululaiselle kun ei enää edes saa hoitopaikkaa. Eniten juurikin koululaisen tilanne vaikutti kun kysyimme voisiko äitini hoitaa lapsia. Ja kun hän suostui sovittiin hoidosta palkka. Eli ei hoida lapsia ilmatteeksi vaan saa siitä korvausta. Kotihoidontuki minimissään kun oli talossa alle kolmevuotias ja sitä viellä saimme. Ja nyt päivähoitomaksuihin verrattava korvaus. Ja tosiaan on eriasia laittaa koululainen matkaan ja sitten hoidella jokunen tunti yhtä lasta ja päästä loppupäiväksi vapaalle kuin että olisi uhmaikäinen ympäri vuorokauden hoidettavana näiden jo hoidossa olevien lisäksi. Kannattaisiko mummolta kysyä miten olisi jos ottaisi teidän lapsen hoitoon kun vekjesi lapsilla on lomaa? Silloin varmasti jaksasi paremmin olla pienen uhmaikäisen kanssa ympäri vuorokauden tai vastaavasti voisi tulla teille lapsia hoitamaan.

eikä äitini tekee hoitotöitä korvauksetta. se kuitenkaan ei ole tässä asiassa mielestäni ydinkuttu.

Vierailija
37/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taytyy tunnustaa. Ap sanoo _itse_ etta kyse on hanen tapauksessaan pelkasta mukavuudenhalusta, kun taas veljen perheella on selkea hoitotarve (vanhemmat kayvat tyossa). Milloin mukavuudenhalu on mennyt konkreettisen tarpeen edelle?

Meilla on muuten juuri toisinpain: vanhempani jeesaavat ja naemma saalivat rajattomasti siskoani, joka on omasta paatoksestaan kotona, ja odottavat jopa etta yhdyn voivottelemaan hanen vasymystaan kun pikkulapset valvottavat. Noh, munkin lapseni valvottavat mutta joudun lisaksi kaymaan toissa, eli mulla ei ole edes teoreettista mahdollisuutta nukkua kun lapsi sattuisi nukkumaan.

Vierailija
38/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kertoa eteenpäin edes täällä.

veli on lapsineen lomalla, ehkä mummokin haluaa lomailla. suotakoon se hänelle.

Vierailija
39/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taytyy tunnustaa. Ap sanoo _itse_ etta kyse on hanen tapauksessaan pelkasta mukavuudenhalusta, kun taas veljen perheella on selkea hoitotarve (vanhemmat kayvat tyossa). Milloin mukavuudenhalu on mennyt konkreettisen tarpeen edelle? Meilla on muuten juuri toisinpain: vanhempani jeesaavat ja naemma saalivat rajattomasti siskoani, joka on omasta paatoksestaan kotona, ja odottavat jopa etta yhdyn voivottelemaan hanen vasymystaan kun pikkulapset valvottavat. Noh, munkin lapseni valvottavat mutta joudun lisaksi kaymaan toissa, eli mulla ei ole edes teoreettista mahdollisuutta nukkua kun lapsi sattuisi nukkumaan.

en voinut sano, että tarvitsen lepoa, edes ihan vähäsen! luulenpa, että äitini asettaa veljeni tarpeet edelleni sen vuoksi että hän sentään käy töissä. minä sen sijaan olen vain kotona, joten mitäs apua minä voisin kovin epätoivoisesti tarvitakaan. nyt kyllä kuulostan marttyyriltä, joten taidan lopettaa tähän. kiitos vielä kaikille vastauksista!

Vierailija
40/147 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et vastaa mitään näihin viesteihin, joissa peräänkuulutetaan sitä, että voisitko puhua vähän selvemmin äidillesi. ja mitä se äitisi oikeasti sinulle vastasi? Kieltäytyikö vai ei vai tulkitsitko vain rivienvälistä?

Answers please.