Kamalin työpaikka jossa olet ollut
miksi se oli kamalin.
Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.
Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h
Kiertäkää kaukaa ne hommat.
Kommentit (922)
Rakennus siivous..eli siivosin työmaalla paikkoja joita rakennettiin siinä samalla,kerran työmaan mestari vei mut pimeään huoneeseen ja sano että tää pitää olla valmis..siellä ei ollut valoja eikä niitä saatu sinne,sanoin että en näe siivota mutta herra oli sitä mieltä että siivottava se on😂
Talenom, Oulu, järkyttävä työpaikkakiusaaminen!
Seinäjoella yks koulu ja päiväkoti. Työpaikkakiusaajia täynnä.
Tämä valtion it-pulju Valtori.
Sekopäisempää johtoporrasta ja johtamiskulttuuria en ole nähnyt, jos olisi yksityinen firma niin olisi kaatunut jo.
ei se raskas työkään niin pahasta ole mutta jos työilmapiiri on huono niin silloin ei tuli hommista yhtään mitään. Nimim. kokemusta on jossa työpaikalla samassa huoneessa eräs akka kolleegaa aliarvoi kokoakan osaamistani ja aina kun sain asiakkaan huoneeseen niin se akka alkoi päsmäröimään päälle etten voinut oikein edes opastaa asiakasta. Joko se paska oli niin kateellinen minun osaamiselle tai ei ollu saanut mulkkua vuosikausiin. Onneksi lopetin siellä vuodenvaihteessa. Aika lailla narsisti oli koko akka. Terveisiä Annelle.
Sossussa perhetyössä. Voi herranjumala. Vaihdoin S-marketin kassalle ja siitä edelleen opiskelemaan uutta ammattia.
Eräs kiuas tehdas. Pomot ja työntekijät todella sisäänpäin kääntyneitä! Taisivat olla kaikki sukua toisilleen!
Työ vaativien, laitoksessa asuvien aikuisten autistien parissa. Vihasin jokaista minuuttia. Autistit metelöivät kuin elukat, hakkasivat itseään, purivat huonekaluja, söivät vaatteitaan, runkkasivat, heittelivät paskaansa ja hyökkäilivät henkilökunnan päälle. En voi käsittää, että jotkut jaksavat sitä työtä vuosia!!! Itselleni riitti yksi loputtoman pitkältä tuntunut kesäsijaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijana olin eräässä vuokrafirmassa keikkalaisena esimerkiksi erilaisissa iltatilaisuuksissa. Varsinkin iltaravintoloissa eteen tuli toinen toistaan p*skamasempia esimiehiä. Olo oli työvuoron jälkeen usein järkyttynyt ja nöyryytetty kun "pikkupomot" oli nolannut tai haukkunut työpanokseni, vaikka parhaani tein aina vaikka useimmiten en saanut ollenkaan tai sitten pahasti puutteellisen perehdytyksen illan keikkaan. Ei ihmekään että kyseisiin paikkoihin ei kukaan keikkalainen enää halunnut toista kertaa, joten siksi tarvittiin joka kerta uusi "uuno" sinne kiusattavaksi.
Eräässä toimistossa taasen oli inhottavaa työpaikkakiusaamista, minua mm. neuvottiin tahallaan väärin ja sitten eukot naureskeli ivallisesti päin naamaa kun tein virheitä ja puukottivat selkään aina kun mahdollista, myös toisiaan. Se oli hyytävä paikka ja onneksi vain parin viikon sijaisuus..
nimim. ei enää koskaanJärkyttäviä kokemuksia.
Kyllä hävettää olla suomalainen...
Muistan opiskeluaikoina miten työssäoppimisjaksolla eräässä paikassa kiusattiin tosi pahasti ja teetettiin omat työt minulla.
Lihava ilkeä nainen kyräili koko päivän,virnuili ja vittuili ,eikä vastannut jos kysyin neuvoa.Onneksi opettaja siirsi minut muualle ,eikä vastaavaa enää tapahtunut toisissa paikoissa koskaan.
Hirveitä ovat katkerat ämmät!
Samoja kokemuksia..Olisi myös pitänyt pyytää jos saisin jonkun muun työharjoittelun mutta aika omillani olin senkin asian kanssa. Pysyin siis työharjoittelussa, jossa pomo(nainen) kyttäsi ja tiuski, ei koskaan kehunut, piti minua lähinnä riesana vaikka tein töitä melkein enempi kuin tavallinen työntekijä! Ilman palkkaa!
Sitten oli vielä toinen nainen joka sitten tämän pomon kanssa supisi ja puhui minusta, pitivät minua täytenä idioottina vaikka en mitenkään voinut tietää kaikkea kun minulle ei oltu näytettty!
Joka asiasta jonka tein tai en tehnyt, jos hän oli läsnä, raportoi hän pomolle. Oikeasti siitäkin mitä söin ja koulu maksoi oli jotain hässäkkää, tauoista(loppuvaiheessa pidin tahallaan pari minsaa pidemmän kun ei vaan kiinnostanut enää) valitettiin milloin mistäkin.
Lopuksi sain sitten tehdä ne koulua varten tärkeät jutut ja en saanut yhtään kehuja, vain moitteita ja pitkin hampain annettiin edes ok arvosana.
On onneksi ollut tuon jälkeen parempia kokenuksia mutta nykyisessä työssä taas vähän tuota. Taidan hankkiutua/opiskella johonkin työhön missä saa työskennellä yksin ja ei tarvitsisi nähdä muita ihmisiä juuri lainkaan
Olin nuorena työharjoittelussa eräässä autoalan firmassa ja käänsin tekstejä saksasta suomeksi. Oli hyvin ahdistavaa, koska työ"kaverit" heittivät likaisia vitsejä ja pomo lähenteli ja kerran runkkasi edessäni.
En tuolloin uskaltanut valittaa mihinkään mutta traumaattinen kokemus oli.
Eräs ulkomainen arvostettu korkeakoulu.
Selkäänpuukottamista, mt-ongelmaisia opiskelijoita, huono palkka, tajuton hallinto.
Vierailija kirjoitti:
Eräs siivousliike Jyväskylässä. Siivousala on muutenkin aivan järkyttävä ala. Kaikki pitää tehdä pikavauhdilla, mutta tässä yrityksessä se vedettiin ihan överiksi.
Palkat oli aina laskettu "vahingossa väärin" tai "palkalaskijan moka" tai "näitä sattuu aina välillä". IltaLisät ym. jätettiin aina maksamatta. Jos muistutit asiasta, niitä ei maksettu silti.
Yrityksen pomo lähti salaa Bardokselle ym. luksuslomille salaa. Kukaan ei tiennyt että oli reissussa. Kerran joku tyttö toimistolla sanoi vahingossa, että se on Barbadoksella. Sen tiesi aina siitä, että on karannut ulkomaille, että kun sille soitti, niin tapahtui soitosiirto ja puhelu meni jollekin palvelunohjaajalle.
Tuntui että kaikki muutkin olivat riidoissa keskenään ristiin rastiin. Erittäin huonomaineinen yritys. Puoli vuotta tappelin ja lähdin muualle töihin. Jätti vielä lomakorvaukset maksamatta ja soitti tulevaan yritykseen ja haukkui minut lyttyyn. Kiva oli sitten aloittaa uudessa yrityksessä huonolla maineella.
Elämäni paras päivä kun pääsin pois.
Tiedän kyseisen firman, ei herranjumala olen työskennellyt monessa siivous firmassa, mutta tämä firma on varsinainen rimanalitus :D ja tää paska pulju on vielä pystyssä, muilta kuullut ties mitä kauhukertomuksia.
Itse sain tarpeekseni, kaikesta valehdeltiin, aina työtunneista, kuin siivottavista alueista.
Palkathan maksettiin tarkoituksella väärin, eli varastettiin palkoista.
Muutamassa työpaikassa olen ollut, joissa on ollut hankala esimies. Nykyisessä työpaikassa olen ollut pitkään, kunnes taas on tullut vaikea esimies.
Muut samassa tilanteessa olleet: Olisiko teillä antaa hyviä vinkkejä,miten olette selvinneet tilanteesta? Onko jotain näpäytystä, jonka voisi sanoa, ilman että tarvitsee pelätä, että joutuu itse irtisanotuksi? Olen jo hänestä valittanut omalle pomolloni, mutta asia ei edennyt mitenkään.
Toimistotyössä ollaan, ja muutaman kerran olen ignoorannut hänen viestinsä täysin. Olemme siis eri kaupungeissa. Jos olemme äänellä meetingissä ja hän alkaa haukkumisen, teeskentelen, että nyt on huono yhteys ja pistän puhelun poikki.
Mutta olisiko jotain vähän "aikuisempiä" tapoja näpäytykseen?
Vierailija kirjoitti:
Muutamassa työpaikassa olen ollut, joissa on ollut hankala esimies. Nykyisessä työpaikassa olen ollut pitkään, kunnes taas on tullut vaikea esimies.
Muut samassa tilanteessa olleet: Olisiko teillä antaa hyviä vinkkejä,miten olette selvinneet tilanteesta? Onko jotain näpäytystä, jonka voisi sanoa, ilman että tarvitsee pelätä, että joutuu itse irtisanotuksi? Olen jo hänestä valittanut omalle pomolloni, mutta asia ei edennyt mitenkään.
Toimistotyössä ollaan, ja muutaman kerran olen ignoorannut hänen viestinsä täysin. Olemme siis eri kaupungeissa. Jos olemme äänellä meetingissä ja hän alkaa haukkumisen, teeskentelen, että nyt on huono yhteys ja pistän puhelun poikki.
Mutta olisiko jotain vähän "aikuisempiä" tapoja näpäytykseen?
En keksi muuta neuvoa kuin ammatin vaihdon. Toimistoala täynnä vihaisia riidanhaluisia akkoja.
T: ex-toimistotantta
Mä en oo semmosta nähnykkää kuin hyvä ja mukava työpaikka. Siinä parhaassakin duunipaikassa oli semmoset kujeet, etten kyllä siihen firmaan takaisin menisi, vaikka pääsisinkin.
Suomi on niin kateellinen ja narsistinen kansa, ettei täällä siksi ole kovin montaa hyvää duunipaikkaa. Hyvin on harvassa. Hyvän duunipaikan jos sattuu saamaan, niin ei muuta kuin lotto, eurojaska ja muut veikkauksen arvonnat äkkiä vetämään ja arpoja raaputtamaan. Tuurin määrä siinä kohtaa on jotain käsittämätöntä.
Se sama "aurinkoinen" siivousfirma, jonka muutama muukin jo mainitsi.
Ööö kaikki.
Mikään työ ei ole koskaan ollut ihanaa. Olen ollut kymmenissä eri työpaikoissa koska en saa pysyvää työtä ja jokaikinen on puhasta helvettiä. Työsuhde-ehtojen kiertelyä, laittomuuksia, törkeää hyväksikäyttöä, työpaikkakiusaamista, riistoa, välillä ei saa edes palkkaansa vuoteen... aivan loputonta p...kaa.
Ja sit jotkut nauttii tosta? Sairasta.
Sellainen kuin Kiva Helsinki Oy. Pomot sulkeentuneita ja ylimielisiä mulkkuja, eivätkä ole alan asiantuntijoita edes. Kulttuuri jossa etätöitä ei saanut tehdä (ennen koronaa) vaan työntekijöitä valvottiin ja kytättiin. Mielipiteitä ei saanut esittää. Vain tulosta optimoitiin. Myöhästymisistä rangaistiin eikä lupauksia pidetty. Mahdollisimman epämotivoiva yhteisö.