Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamalin työpaikka jossa olet ollut

Vierailija
23.11.2010 |

miksi se oli kamalin.

Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.

Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h

Kiertäkää kaukaa ne hommat.

Kommentit (922)

Vierailija
721/922 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen kotikadun siivoustyö. Aivan kamala lähiesimies ja ei pomoakaan voi kehua.

Vierailija
722/922 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin myynti ständillä, vaihtuva sijainti, mutta yleensä sisällä kauppakeskuksessa. Jaksoin tuota juuri ja juuri kuukauden.

Toinen hirveä oli trainee-jakso eräässä isossa organisaatiossa, tein erilaisia assarin hommia. Työssä itsessään ei sinänsä ollut vikaa, mutta tiimin pomo teki minulle kiusaa: arvosteli, nöyryytti, antoi tahallaan ristiriitaisia ohjeita ja suuttui kun ymmärsin väärin, ei kehunut milloinkaan (vaikka tiimin ulkopuolisilta tyypeiltä kyllä sain kehuja). Valitettavasti tiimin muut "aikuiset" työntekijät sekä toinen trainee seurasivat pomon esimerkkiä. Tiimissä oli myös kolmas trainee, jolta sentään sain myötätuntoa, kun muut eivät varmasti nähneet tai kuulleet. Sinnittelin koko 6 kk jakson hampaat irvessä, sillä paikka oli arvostettu ja sen ansiosta sain myöhemmin alani työpaikan. Jotain hyvää siis siinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/922 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipomo.

Vierailija
724/922 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiö, jonka toimitusjohtaja oli narsisti ja toiminnallaan myrkytti ja tuhosi lähes koko organisaation.

Vierailija
725/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fazer Cafe Helsinki. Työntekijät vaihtuvat jatkuvasti. Palkat myöhässä ja kahvitauolla kuulee työntekijöiden supattelevan paskaa muista työtovereistaan.

Olen ollut Fazerilla töissä, ja voin vahvistaa ettei ole mikään Suomen paras työpaikka. Kaikessa on tärkeintä vain raha ja tuntuu että työntekijänä olet johdon silmissä vain ylimääräinen kuluerä vaikka olisit miten sitoutunut.

Siellä omistavassa luokassa ollaan melkoisia Roope Ankkoja. Mitä enemmän kaikkea on, sitä enemmän pitäisi saada lisää. Ylimääräisen menoerän tullessa aletaan surkuttelemaan: "Jos antaisin joka päivä euron, niin tuhannen vuoden kuluttua olen keppikerjäläinen." Muutenkin on koko ajan hirveä huoli ja stressi kaikesta. Siksihän kaikki hinnat, vuokrat, elinkustannukset kallistuvat jatkuvasti, koska tuolla pyramidin huipulla ollaan rajattoman ahneita. Sitten järjestelmä on rakennettu niin nerokkaasti, että esim. polttoaineen hinta vaikuttaa kaikkiin muihinkin hintoihin. Hyvä ainoastaan näille pyramidin huipulla juhliville, muille enemmän tai vähemmän huono. Mitä alemmalle tasolle sieltä huipulta tullaan, sen huonompi. Työläisten pitää tehdä duuninsa mahollisimman pienellä liksalla, muuten on liian kallis työntekijä ja joutaa kortistoon mahollisimman pian ja ansaitusti. Vähän paremmin pärjänneiden suurin pelko on siinä, että milloiks ne asuntolainojen korot lähtevät kunnolla nousuun.

Vierailija
726/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fazer Cafe Helsinki. Työntekijät vaihtuvat jatkuvasti. Palkat myöhässä ja kahvitauolla kuulee työntekijöiden supattelevan paskaa muista työtovereistaan.

Olen ollut Fazerilla töissä, ja voin vahvistaa ettei ole mikään Suomen paras työpaikka. Kaikessa on tärkeintä vain raha ja tuntuu että työntekijänä olet johdon silmissä vain ylimääräinen kuluerä vaikka olisit miten sitoutunut.

Siellä omistavassa luokassa ollaan melkoisia Roope Ankkoja. Mitä enemmän kaikkea on, sitä enemmän pitäisi saada lisää. Ylimääräisen menoerän tullessa aletaan surkuttelemaan: "Jos antaisin joka päivä euron, niin tuhannen vuoden kuluttua olen keppikerjäläinen." Muutenkin on koko ajan hirveä huoli ja stressi kaikesta. Siksihän kaikki hinnat, vuokrat, elinkustannukset kallistuvat jatkuvasti, koska tuolla pyramidin huipulla ollaan rajattoman ahneita. Sitten järjestelmä on rakennettu niin nerokkaasti, että esim. polttoaineen hinta vaikuttaa kaikkiin muihinkin hintoihin. Hyvä ainoastaan näille pyramidin huipulla juhliville, muille enemmän tai vähemmän huono. Mitä alemmalle tasolle sieltä huipulta tullaan, sen huonompi. Työläisten pitää tehdä duuninsa mahollisimman pienellä liksalla, muuten on liian kallis työntekijä ja joutaa kortistoon mahollisimman pian ja ansaitusti. Vähän paremmin pärjänneiden suurin pelko on siinä, että milloiks ne asuntolainojen korot lähtevät kunnolla nousuun.

Tekstiini lisäisin vielä, että yhteiskunta on kuin puu täynnä apinoita. Ylemmillä oksilla istuvat paskovat alapuolella olevien päälle, ja aika ajoin tulee suuria tuulia, jotka ravistelevat heikoimmat yksilöt puusta alas.

Vierailija
727/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konsulttifirma jossa olin ainoa nainen. Työkaverit olivat huippuja mutta asiakkaat pääosin sovinistisia pylly edellä puuhun - tyyppejä.

Minulla oli edustamaltamme alalta korkein koulutus mutta asiakkaat näkivät palavereissa minut tyhjäpäisenä pikkutyttönä. Saatoin käydä läpi faktaa ja asiakkaalle tärkeitä seikkoja mutta moni keskittyi enemmän luurinsa näppäilyyn. Vasta kun kokoushuoneen ohi käveli kuka tahansa työkavereistani niin asiakas valpastui ja alkoi kysellä kiinnostuneena asioista joista olin jo puhunut. Sitten nyökytteli mukana vaikka työkaverini ei olisi osannutkaan kaikkeen vastata. Siinä sitten istuskelin ja kuuntelin kohta metsästystarinoita ja vertailuja parhaista robotti-imureista.

Jaksoin tuota tytöttelyä kolme vuotta ja sitten riitti. Esimiehet eivät muuta kuin kohautelleet olkiaan kun kysyin mikä tehtäväni yrityksessä oikein on, kiintiönainen vai asiakkuuksista vastaava yritysasiantuntija.

Hupiakin silti riitti kun nämä sovinistipossut sivuuttivat nämä minun pikkutytön neuvoni ja tekivät lopulta oman päänsä mukaan. Useimmat saavuttivat konkurssin melko pian.

Luulisi tyhmänkin tajuavan, ettei sitä kauppaa tehdä niillä koulupapereilla.

Harvaa asiakasta/isoa pamppua/rikasta tilaajaa kiinnostaa faktoja sarjatulella laukova konsultti, joka ei osaa muusta puhua kuin ratkaisunsa vaikutuksesta asiakkaan EBITiin.

Toki faktat on faktoja ja niillä merkitys, mutta mutta...

Asiakkaat haluavat nimenomaan saunoa, puhua metsästyksestä, ym kaikesta muusta kuin itse asiasta. Jos tämän sosiaalisen kanssakäymisen tulikokeen läpäiset, aletaan puhumaan bisneksistä.

Se on sitä kaupankäynnin psykologiaa. Kannattaa opiskella.

Vierailija
728/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs suuri sisäsiittoinen perheyritys.

Vierailija
729/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala Orton, sekä kuntoutus- että sairaalapuoli. Pahin työpaikka ikinä. Jatkuva kiire, pomot perseestä, selkään puukottamista, jatkuvaa kiusaamista. Lääkärit teettivät omia yksityisiä hommiaan meikäläisellä. Paloin loppuun ja sain vatsahaavan - onneksi selvisin. Kiitos Luojan, ei enää ikinä.

Vierailija
730/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

McDonald's

-surkea palkka

-epäsäännöllinen työaika ja viikonlopputyö

-työturvallisuus huono, moni poltti itsensä kiireen keskellä

-hankalia asiakkaita, tahallaan sotkevia asiakkaita, joskus jopa vaarallisia asiakkaita

-esim. grillin pesussa käytetyt vahvat kemikaalit pahaksi hengitykselle

-liian vähän henkilökuntaa

-yksitoikkoista 

-vaatteet ja hiukset haisi rasvalle työvuoron jälkeen

-ei mitään työsuhde-etuja

jne.

Vierailija
731/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen Stocka oli hirvein työpaikkani ikinä. Jatkuva alimiehitys jota sairauslomat vielä pahensivat, epäpätevät esimiehet, työpaikkakiusaaminen. Klikit ja selän takana p*skan puhuminen johon esimiehet osallistuivat. Kesällä toimimaton ilmastointi, kuumaa ja tunkkaista, asiakkaat valittivat etteivät pysty jäämään ostoksille kun on niin huono ilma, myyjillä saattoi olla 10 h päiviä minimitauoilla. Yksi kollega pyörtyi työpisteelleen kun ei juonut tarpeeksi koska ei päässyt vessaan alimiehityksen takia. Talvella kylmä ja työntekijät sairastelivat. Työvuorosuunnittelu täysin puolueellista, kesälomissa aina tietyillä parhaat ajat. Toisilla oli katsottu työvuorot fiksusti, toisilla 10 päivän työputkia ja iltavuorosta aamuvuoroon 10 tunnin lepoajalla. Hyi. Onneksi pääsin tuolta pois.

Kiitos hyvästä kirjoituksesta. Itsellä samanlainen kokemus. Huonoa johtamista, todella huonoa. Kyttäämistä, kyyläämistä, itse en kyylää enkä kyttää, vaan annan ihmisille vapauden tehdä työtään, käydä vessassa ja tauolla, kuuluinkin vähemmistöön. Suurin osa oli ihan järkyttäviä kyyliä, tuollaisella tavaratalon myyntiä ei nousuun saada. Aina jaksaa ihmetyttää miten esimiesasemaan pääsee todella huonot ja surkeat ihmiset, joilla ei ole mitään pätevyyksiä kyseiseen hommaan, ei varsinkaan psykologisella tasolla. En myöskään ole kyseisessä kakkafirmassa enää töissä. Enkä asioi enää Stockmannilla, onneksi Treella on Sokos ja hyvä sellainen.

Vierailija
732/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti. Myin sähkösopimuksia ja se oli aivan kamalaa. Siinä huijatuksi tulivat sekä asiakkaat että minä. Sain kuukauden ajalta 130 euroa palkkaa ja tämäkin maksettiin kaksi kuukautta myöhässä.

Vierailija
733/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juu eräässä toisessa "perheyrityksessä" harrastettiin myös tätä työntekijöiden syyllistämistä siitä, että firman johtaja hyvää hyvyyttään antoi olla töissä vaikka "kuluja on enemmän kuin tuloja". Johtajan armosta sai olla töissä niin "ihanassa paikassa". Jossa kumma kyllä johtavan portaan palkkapussit vain paisuivat ja siihen oli rahaa. Työntekijöiden olisi pitänyt olla mahdollisimman halpoja ja kaikesta piti pihistää. Hyvä ettei vessapaperina tarvinut käyttää Hesaria.

Vierailija
734/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ely-keskus

Samanlainen kokemus minulla Treella. Valtion rahoilla ylläpidetyssä laitoksessa. Olisi pitänyt olla hiljainen harmaahiirulainen, ei omia mielipiteitä, suu kiinni.  Olen miettinyt että teen oikeusasiamiehelle kantelun kyseisestä asiasta. Henkistä kiusaamista ja kyräilyä. Järkyttävä paikka, sairaslomia oli paljon vakituisilla, saivat näin lisää vapaa-aikaa tietysti veronmaksajan piikkiin. Esimies oli lihavanarsistinainen, todella epämiellyttävä ja epäluotettava. Halusi siivota minut pois, koska puhuin hänelle asioista suoraan.  En nuollut hänenlihavaapersettään niinkuin muut tekivät.

Vierailija
735/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS psykiatria

Vierailija
736/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varainhankkija, Suomen Kansanterveysyhdistys.

Vierailija
737/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M:O

Vierailija
738/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

V1965 sekatavarakauppa, jossa käsipelillä pilkottiin ruhot, sahalla ja kirveellä. Olin 16 v ja viihdyin 2 viikkoa.

Vierailija
739/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion yliopustollinen sairaala. Olin hoitsuna. Ihan järkky johtamiskulttuuri ja hyvä veli- verkosto. En voi suositella.

Vierailija
740/922 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyynti. Myin sähkösopimuksia ja se oli aivan kamalaa. Siinä huijatuksi tulivat sekä asiakkaat että minä. Sain kuukauden ajalta 130 euroa palkkaa ja tämäkin maksettiin kaksi kuukautta myöhässä.

Olen tehnyt elämässäni niin paljon virheitä, että siitä saisi kirjoitettua paksun kirjan. Mutta siinä mä oon toiminut viisaasti, kun en lähtenyt keväällä 2013 puhelinmyyjäksi, kun siihen kosiskeltiin. Niitä harvoja asioita, joista saa olla elämässään tyytyväinen. Tosin olin jo nelikymppinen silloin. Parikymppisenä olisin varmana lähtenyt siihen, kun kerran tuli Mäkkäriinkin mentyä vuonna 1995.