Kamalin työpaikka jossa olet ollut
miksi se oli kamalin.
Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.
Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h
Kiertäkää kaukaa ne hommat.
Kommentit (922)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 01:06"]
Mulle oli kova pala, kun kerroin jääväni sairaslomalle ja pomo tiukkasi jatkuvasti että miksi. Ajattelin sitten kertoa, että tehdään raskaudenkeskeytys, pomo vastasi: "Hyvä."
[/quote]Herrajumala. Siis voi herrajumala sentään, mikä psykopaattinen olio (kaiken muun kertomasi lisäksi).
Eräs kameraliike pääkaupunkiseudulla. Pomo oli tyranni: huusi työntekijöille asiakkaiden aikana, ei tervehtinyt meitä, potki seiniä ja tavaroita ja suuttui aivan sekopäiseksi, jos teimme virheitä. Hän myös nimitteli ja perusteettomasti väitti meitä varkaiksi. Huh huh. No kuulemma äijä on siirretty toisiin tehtäviin työntekijöiden tekemien valitusten johdosta.
Henkilökohtainen avustaja. Uskon, että tämä riippuu paljon avustettavasta ja minulla kävi PASKA tuuri. Luultavasti avustettavalleni oli kova pala jäädä avun piiriin ja hän oli myös ihmisenä hyvin hankala. Avustettava teetti ylitöitä, vessatauollekaan ei ollut aikaa 10 tunnin päivänä, pystyin hengähtämään vain roskapussia viedessä. Hän haukkui muita avustajia, sekä tuuraajaani, että edellisiä avustajiaan ja myös omia ystäviään ja lapsiaan. Palkka oli pieni, mutta se oli sivuseikka. Enemmän minua häiritsi avustettavan tekemä alistaminen, joka kävi ilmi paitsi huutona myös esimerkiksi sellaisena, että oli mattoa putsattava polvilteen ja käsin, hänen jalkojensa juuressa. Oli luontteeltaan yleensäkin hankala ja jopa uhkasi itsemurhalla kun päätin lähteä. Soitteli vielä perään. Olin töissä sen verran, että sain tulevan kuukauden vuokrarahat kasaan ja sitten painuin hemmettiin. Niillä ylitöillä se onneksi tapahtui nopeasti.
Eräästä työpaikasta lähdin heti ensimmäisen päivän jälkeen: muuan motelli-huoltoasema-ravintola, jossa periaatteena oli "koko ajan pitää puuhata jotakin". Ei kunnollista työnkuvaa eikä työnohjausta tai mitään perehdytystä tehtäviin. Aina piti juosta paikasta toiseen - huoltoasemalta bensaisin käsin tiskikonetta tyhjentämään jne. Ensin käskettiin tekemään jotain, ja kun on sitä tekemässä, niin sitten tulee pomo ja käskee mennä tekemään jotain muuta. Meni hermo totaalisesti. Osaan arvostaa asiallista työnjohtoa tuon kokemuksen jälkeen.
Päiväkoti pääkaupungissa. Johtaja määräsi yllättäen iltakokouksen. Jos sinne ei päässyt joutui puhutteluun. Työajan ulkopuolella pidettyyn tapahtumaan ilmoitettiin kysymättä. En mennyt ja sain haukut. Sairauslomastani huomauteltiin, antoi kuulemma ikävän kuvan minusta, kun sairastuin. Tyhy päivään kuulemma oli heillä tapana osallistua sairaanakin. Vaikka siihen päivään kuului vaellus korvessa. Lto ja lastenhoitaja valehtelivat minusta. Olin muka sanonut, että en uskalla olla yksin lasten kanssa. Oikeasti huomautin siitä, että ylisuuri ryhmä jätettiin laittomasti yhden aikuisen valvottavaksi. Sanoin itseni irti ja sain haukut. Pomo uhkaili, että jonain päivänä joku voi soittaa hänelle ja kysyä minkälainen olen...
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 23:18"]
McDonalds. Tuskin kaipaa perusteluja.
[/quote]No ompas tullut alapeukkuja, luulin että on sanomattakin selvää että hampurilaisravintola ei ole mikään ihanne työpaikka, mutta laitetaan nyt näitä perusteluja tähän:
-älytön kiire koko ajan, aivan liian vähän työtekijöitä. Usein niin kiire, että et pääse vessaan ja tauot siirtyvät.
-työmäärään nähden palkka on aivan surkea.
-lähes jokaisella oli palovammoja, kun kiireessä käsi osuu esim. kuumaan grilliin, ranskalaiskoriin
-rasvan haju taattuu vaatteisiin ja hiuksiin
-aivan uskomattoman törkeitä asiakkaita. En tykkää sanasta wt, mutta se kyllä kuvaa suurta osaa asiakkaista parhaita. Ei minkäänlaisia käytöstapoja, tervehdys on tyyliin 'juustohampurilainen',roskat heitellään mihin sattuu, tyytymättömyys ilmaistaan huutamalla.
-vessojen siivoaminen. Kuseksiiko tää porukka kotonaankin pitkin seiniä...
-Meidän Mäkkärin omistaja oli myös varsinainen tyranni, ehkä jossain muualla paremmin. Ainoa positiivinen puoli oli samanikäiset työkaverit, joista useimmat ihan mukavia.
Mun kamalin työpaikka oli yksi toimistoduuni pääkaupunkiseudulla. Työ mitä tein oli mieluisaa, haastavaa ja pidin siitä. Mun pomo taas oli yksi kamalimmista ihmisistä ikinä, joka avoimesti näytti kenestä piti ja kenestä ei. Ei valitettavasti pitänyt musta:D
Huusi työntekijöille muiden kuullen, väheksyi muiden työtä, korosti itseään joka asiassa, heitti "hauskoja" vitsejä, joista oikeasti pahoitti mielensä. Mun kohdalla esim. nolasi oman pomonsa kuullen, ei kutsunut mua nimellä vaan "sihteeriksi", antoi työtehtäviä jotka ei olisi mulle kuulunut, ihan kyykyttämismielessä siis käski keskeyttää oikeat työt ja lähteä hakemaan esim. hänelle pullaa. Mieluiten aina niin että kaikki kuuli. Joka päivä menin töihin pahalla mielellä, ja jokaista virhettä pelkäsin ihan tosissani. Jos tiesin että pomo on paikalla niin jännitin koko päivän niitä kommentteja ja käytöstä niin paljon, että voin fyysisesti ja henkisesti pahoin ja lopulta sairastuin. Tajusin työpaikan ja sairastumisen yhteyden vasta sen jälkeen, kun työsopimus päättyi ja oireet katosivat lähes heti. Luojan kiitos pääsin sieltä pois.
Tän jälkeen muistelen kyllä lämmöllä esim puhelinmyyntiä, joka oli työnä aika kamalaa ja palkka paska, mutta työkaverit ja esimiehet kivoja ja tsemppaavia.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 23:25"]
Turun kotijäätelö. Paska pomo, vakituiset kuskit itseään täynnä.
[/quote]
Pakko kysyä, että milloin olit tuolla töissä? Itse nimittäin viihdyin erittäin hyvin muutama vuosi sitten nimenomaan työkavereiden vuoksi.
Se firma ei ole työnantajana mitenkään pahin mahdollinen noin yleensä, mutta minulla oli silti niin hirveä työ että kaikki ne nuoruuden ns. paskatyötkin kalpenevat. Minut palkattiin uuteen tehtävään johon oli yhdistetty kolmen eri ihmisen aiemmat toimenkuvat. Tiesin toki firmaan tullessani että tehtävä oli uusi, mutta eipä käynyt mielessänikään olettaa että ne olivat todella ajatelleet teettää minulla kolmen ihmisen työt, ja vielä niin että yksi niistä kolmesta olisi ollut johtajatason tehtävä - kuitenkin ilman johtajan titteliä ja valtuuksia. Olin vastuussa asioista joihin minulla ei ollut päätäntävaltaa, ja ihmisistä joiden organisaatioasema oli omaani korkeampi.
Se oli kuin yksi pitkä painajainen alusta loppuun, ja pitkään kuvittelin että vika on minussa ja että olen huono työntekijä (aluksi) ja hullu (loppua kohti). Olin niin sekaisin että pelkäsin siinä vaiheessa jopa vaihtaa työpaikaa kun ajattelin ettei näin huono ja hullu pärjää enää missään.
Uskomaton rauhan tunne nyt kun olen työssä jonka huonoin puoli on tietty tylsyys. En minä ollutkaan se hullu, se työtehtävä oli (eikä niillä enää sitä työtehtävää siellä olekaan, työt on taas jaettu useammalle ihmiselle).
Päiväkoti Omena Turussa. Sekopää pomo teetti opiskelijoilla palkattomia töitä ja kierrätti ilmaista työvoimaa. Todella huono työilmapiiri.
Kenkäkauppa eräässä kymenlaaksolaisessa kaupungissa... Muualta muuttaneena en tiennyt paikasta mitään, mutta kyllä totuus valkeni hyvin pian! Pomo oli hissukkamies, jonka sosiaaliset taidot olivat aivan surkeat. Hän ei käytännössä ottanut oikein vastuuta mistään...Työkaverikseni sain sitten sellaisen iäkkäämmän monsteri-eukon!!! Hän oli aivan järkyttävä tapaus ensikohtaamisesta lähtien. Ensimmäiset sanat minulle olivat, että täällä sinä et pääse helpolla! Juuri näinhän se uusi työntekijä toivotetaan tervetulleeksi! En minä nyt kuvitellut helpolla pääsevänikään, mutta kyllä tuo asenne ihmetytti heti tosi paljon! Huvittavaa sinänsä, että pomo ja myös vapaapäiviä myymälässä tehnyt nainen varoittivat tästä hirviöstä! Aika erikoinen lähtöasetelma!!! Hirviötyökaveri oli mielestään aina oikeassa kaikessa ja hänen virheellisiin työtapoihin oli turha koettaa puuttua. Minkäänlaista yhteistyötä ei ollut ja tilanne oli aivan järkyttävä. Työkaveri haukkui pomoa, entisiä työntekijöitä ja ylipäänsä kaikkia jatkuvasti asiakkaiden kuullen. Yritin aina sanoa, että puhutaan näistä ihan keskenään, ei asiakkaiden kuullen. Turha toivo, sillä tällä naisella tuntui olevan joku piru sisällään ja raivoaminen jatkui... Kyllä hävetti monta kertaa! Lopulta tilanne kärjistyi siihen, kun tämä eukko alkoi minulle valittaa kaikesta asiakkaiden kuullen... En ollut tehnyt taas sitä ja tätä... Mulla myös meni pinna ja sanoin hänelle, että nyt suu kiinni!!! Tämä oli eukolle niin hirveä asia, että hän jäi sairaslomalle. Kerrankin joku uskalsi sanoa hänelle vastaan ja sitä tämä tyranni ei kestänyt! Tähän asti olin saanut kuulla pomolta pärjänneeni hyvin työssä. Kaikki kuitenkin muuttui... Luulen, että pomo yksinkertaisesti pelkäsi tätä työntekijäänsä ja tottakai vanhan työntekijän irtisanominen on vaikeaa! Niinpä minut irtisanottiin juuri 4 kk:n irtsanomisajan viimeisenä päivänä! Se oli tavallaan suuri helpotus, mutta samalla tunsin tulleeni kohdelluksi todella törkeästi! Outoja piirteitä asiaan tuo esim. se, että myymälästä katosi ihmeellisesti useita pareja merkkikenkiä samana päivänä, kun tuo sekopäinen työkaveri palasi sairaslomalta. Minä yritin selvittää asiaa, mutta eihän tuo kyseinen eukko mitenkään siihen reagoinut! Jälkeenpäin ajatellen olen lähes varma, että hän vei kengät ja sai kenties näyttämään minut varkaalta pomon silmissä! Joten 4 kuukauden helvetti hirviötyökaverin kanssa päättyi ja minulle jäi varkaan leima otsaan! Tämän kokemuksen jälkeen en ole enää suostunut menemään kaupan alalle töihin! Minua ei enää koskaan kukaan saa kohdella, kuten tuolla kohdeltiin!!! Varmasti on monia muita vastaavaa kokeneita, joille toivotankin jaksamista! Älkää antako kenenkään polkea teitä maanrakoon!!!
[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 15:53"]Puhelinmyyntityö sairashelikopterin hyväksi oli tosi inhottavaa. Henkisesti raskasta oli taas työ vammaisten hoitolaitoksessa.
[/quote]
Novia Finland Oy:llako olit? Ihan mahtava mesta muuten
Pakkausduuni. jotkut työkaverit teki siitä kamalan, vaikka työ itsessään oli ihan ok.
Eräs hyvinkääläinen keittiökalusteliike.
Ruokakaupan kassana olo. Työilmapiiri oli surkea, osa työkavereista oli todella inhottavia ja paskaa puhui muista minkä kerkesi. Kassalla olo kaiken huipuksi supertylsää ja 7h vuoro meni etanavauhtia.
Pomo oli kuitenkin reilu.
up