Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin työpaikka jossa olet ollut

Vierailija
23.11.2010 |

miksi se oli kamalin.

Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.

Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h

Kiertäkää kaukaa ne hommat.

Kommentit (922)

Vierailija
281/922 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:18"]

Eräs valmisruokapakkaamo, jossa tehtiin siis sämpylöitä, kolmioleipiä ja salaatteja yms. En edes muista nimeä, koska olin siellä vain kaksi päivää vuokrafirman kautta vuosia sitten. Mutta se kaksi päivää tuntui ikuisuudelta!

Työ oli ihan kamalaa. Tullessani aamulla paikalle kukaan ei opastanut minua mitenkään. Tyrkättiin essu käteen ja ohjeet oli luokkaa "tee leipiä". Siinä sitten räpelsin minkä osasin ja välillä tuli joku huutamaan miten teen kaiken väärin. Oikeaa tapaa ei kuitenkaan neuvottu.

Sämpylöitä tehtiin liukuhihnameiningillä, ja tahti oli ihan hullu. Minun oletettiin pystyvän samaan kuin vuosia talossa olleet, ja minuutin välein hihna piti pysäyttää kun en tietenkään pysynyt perässä. Tällöin pysäyttäjä huusi kovaan ääneen "Kaikki seis kun harjoittelija ei taaskaan pysy mukana!" ja muut kiroilivat ja haukkuivat minua. Tauolle mentäessä kaikki istuivat eri puolelle huonetta ja katsoivat muhun, kuiskivat jotain ja repeilivät nauruun. Ja olin siis ihan tavallinen parikymppinen tyttö, en tiedä mistä repivät huumoria. Kukaan ei ikinä moikannut tai puhunut mulle muuta kuin moittien, kaiken tein kuulemma väärin. En yleensä ole herkkä, mutt tuon ekan päivän jälkeen itkin koko illan.

Hygienian taso oli kamala. Heti alussa ihmettelin miksen saanut hiusverkkoa tai muuta kun kuitenkin oltiin elintarvikkeita käsittelemässä. Hanskoja eivät myöskään kaikki käyttäneet, osa teki ruokia laastarit/haavat käsissään.

Hauskinta oli kuitenkin se, kun olin viimeisenä päivänä lähdössä ja paikan pomo tuli tässä vaiheessa kehumaan mua ja kysymään haluanko vakkariksi. Siinä vaiheessa repesin oikeasti nauruun ja sanoin vaan ei kiitos :D

[/quote]

Ollaankohan me oltu samassa paikassa..Itä-Helsingissä?

Vierailija
282/922 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/922 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalouslomittajan työ.. Näät työssäsi niin hirveitä natseja ja simputtajia. Palkka TODELLA huono työmäärään ja henkiseen/fyysiseen kuormitukseen nähden! jos et osaa sanoa vastaan, niin sua varmasti haukutaan päin naamaa. Paskamainen kirjaimellisesti.. Esimiehet myötäilee tilallisia ja ovat ihan kuutamolla asioista. Istuvat lomitustoimistossa pätemässä puhelimen kautta työntekijälle. Sairaslomaa todella vaikeaa saada, varsinkaan korvaavaa työntekijää tilalle. Jos kova flunssa tai jopa keuhkokuume tulee nii eikun töihin vaan, sitten kun sulla on pää kainalossa voit ajatella meneväsi lääkärille. Työmatkat/-ajat ei ole millään tapaa inhimillisiä, jos joudut yhteen suuntaan ajamaan jopa 100km. Vielä se, että joudut tekeen sen kaksi kertaa päivässä eli käyt kääntymäs kotona 2-4 tuntia, sitten ajat taas ja sit voitkin illalla kaatua sänkyyn ehkä kerkeät nukkua 5h ja taas meet. Ylitöistä nihkeästi maksetaan, jos EREHDYT olemaan ylitöissä saat vihaisen puhelun esimieheltä(johtavalta lomittajalta) että mitä oot kuhnaillu niin kauan kyllä se elukka pitää jättää niille sijoilleen kun työaika loppuu vaikka elukka olis henkeänsä heittämässä.

No työolosuhteet sitten.. työturvallisuus on vain hauska vitsi jossain paikoissa. Henkesi saattaa olla uhattuna jokapäivä joko koneiden tai navetan rakenteiden takia jotka lahoaa käsiin. Puhumattakaan vaarallisista eläimistä joiden karsinaan joudut mennä lappaan sitä paskaa (pelastaudut kiipeämällä aidan ylitse turvaan kun vihainen mulli puskee päin.) Useammalla tilalla ei ole edes lämmintä vaatteiden vaihto tilaa tai YLIPÄÄNSÄ sellaista tilaa missä vaihtaa paskasia vaatteita puhtaisiin.

Täs olis vaikka ja mitä vielä mutta taidan säästää teidät siltä. Lomittajien työstä vaietaan varsinkin mitä se pitää sisällänsä.

Miksi teen tätä työtä.. jaa-a hyvä kysymys!

Vierailija
284/922 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä, huorittelua, vittuilua, huutamista yms sai asikkaitten puolesta kuunnella joka päivä. Ihan yksinkertainen "kiitos en tilaa/osta" olis ollut ihan riittävä. Töitäni vain tein, paskalla palkalla.

Itse työyhteisö oli kiva, kivat työkaverit ja taukohuoneessa oli aina herkkuja. Sen vuoksi jaksoin 8kk, kun löysin "oikeita töitä" pakko vaan oli laskut maksaa. Ei antanut oma ylpeys mennä sossuun tai pyytää vanhemmilta, vaikka se olisi ollut varmasti helpompaa.

Paskaa se oli päivästä toiseen. Mutta motivoi hakemaan töitä, ja miettimään sitä mitä oikeasti haluaisin tehdä.

Vierailija
285/922 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
286/922 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjasto missä kituuttelin kokonaiset 4 päivää 

Vierailija
287/922 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siwasiwasiwasiwa SIWA siwauwauu!
Samana vuonna, kun aloitin, tuli tämä alkoholijuomien kellonaikahulabaloo. Ai, että! Yksi äijä veti turpaan sen kunniaksi, kun ei saanu kaljaa.

Olen ollut myös puhelinmyyjä ja lastenhoitaja, mutta ei kyllä vedä vertoja Siwalle.

Vierailija
288/922 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porin puistotoimi... Työ mukavaa, pomot mukavia, mutta työtovereina rasisti, fundis perussuomalainen, maahanmuuttaja ja narkki. Voi luoja sitä tappelua taukohuoneessa. Skippasin tauot kokonaan kun pelkäsin taukohuonetta. Onneksi vain kesätyö.

Vierailija
289/922 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalin työpaikka on ollut tienvarsikahvila&lahjatavaraliike. Palkat eivät tulleet ikinä ajallaan, hygienia olematonta. Sävellettiin itse keittiössä mitä ruokaa osattiin ja myytiin sitä. Omistajarouva ~70 v tuli laittamaan hommat kuntoon poikansa jäljiltä, joka oli hoitanut johtamisen puhelimitse. Käytännössä siitä hetkestä alkoi työntekijöiden jaottelu. Minä olin se huono joka komennettiin aina vessaa pesemään kun joku oli sen paskarapannut (miesten puolella). Sitten ruuanlaittoon reippaasti! Tällöin päätin, että ei enää ikinä pieneen perheyritykseen töihin. Pari kokkia kävi kääntymässä kahvilassa ja kun totesivat menon, ottivat loparit. Minä sain sittemmin potkut kun en käyttäytynyt riittävän kunnioittavasti tätä omistajaa kohtaan. Elämäni ainoa kerta kun olen fudut saanut, muualta vain kiitettäviä työtodistuksia vastaavista kesäduuneista ja vakipaikkatarjouksia.

Vierailija
290/922 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoplop Vantaa.Hoida yksin koko 300 neliömetrin puistoa puolessa tunnissa ettei vaan työtehot tipu ja huutoo tulee ...esimiehelt joka on koulutukseltaan puuseppä.Paska työpaikka,paska johto ja vielä paskempi palkka...plus takahuoneessa rottia huonon hygienian vuoksi.

Vierailija
291/922 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 07:36"]Vantaan HK. 

Vanhat kuihtuneet akat nimittelivät ja arvostelivat aivan koko ajan. Kai niitä ärsytti kun itse olin vielä nuori tytön hupakko.
[/quote] eikä!!!Millä osastolla olit siellä??? itellä meni kesät 2012-2013 jauhelihalla ja mun mielest ihan mukavat työkaverit.Melun taso sen verran korkee ettei paljon mtn kuulu jos yrittää "juoruilla"..oletko varma että haukuttiin juuri sinua?

Vierailija
292/922 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kahvila Tampereella. Olin työharjoittelussa 17-vuotiaana työkkärin kautta. Pomo oli etova, piti minua sylkykuppinaan johon voi purkaa kaiken stressin. Halusin pärjätä niin kovasti ja olisin halunnut työpaikan kyseisestä kahvilasta. Sain samoihin aikoihin myös ADHD-lääkityksen ja yhdessä stressin kanssa se johti lopulta siihen että lakkasin syömästä ja sain mielialalääkkeet sekamuotoiseen masennus- ja ahdistushäiriöön. Pomo myös teetti minulla viikonloppuisin pimeänä töitä, joista maksoi minulle 6,5e tunti (harjoittelun tuntipalkka). Olen edelleen ravintola-alalla, yökerhossa ja ruokaravintolassa töissä. Ei nykyisistä työpaikoistani voi puhua edes samana päivänä sen kusiluolan kanssa. Ihanat työkaverit (oli kahvilassakin mukavat, sitä en kiellä) ja reilut esimiehet!

Vierailija
293/922 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2010 klo 15:11"]palkka oli varmaan jo laillakin liian pieni, pomo joku tyhmä ählämi ja palkan sain KÄTEISENÄ... en koskaan saanut palkkakuitteja yms... ei siis ihme et lopetin muutamassa kuukaudessa. nykyään siinä on eri nimi ja omistaja... olin kokematon 18v.. pelkkiä keikka duuneja aiemmin tehneenä...
[/quote]
Itseasiassa työehtolaissa lukee kutakuinkin niin, että "Palkka voidaan maksaa käteisenä tai työntekijän osoittamalle pankkitilille." Mutta tottakai palkkanauhat pitäisi silti saada.

Vierailija
294/922 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaupan-/ravintola-alan hommat joita olen tehnyt opiskeluaikoina ja sen jälkeen. Ihan sieltä leipien vääntämisestä päätoimiston alemman johdon töihin. Kulttuuri on vaan jotenkin todella vanhanaikainen ja kateellinen.

Vierailija
295/922 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:23"]

Ne kerrat kun olen erehtynyt tekemään työtä yksityisellä hoitoalan firmoilla on kaduttanut. Olen päättänyt pysyä julkisella sektorilla.

[/quote]no juu, täällä kunnallahan sitä saa pakkoloikoilla sorvin ääressä, kun työläismentaliteetin omaavat eivät halua tehdä töitä, valittavat, kuinka hirveä työmäärä on kokoajan niskassa ja sitten kun vedätettävät pikkupomot hankkivat lisäapua, niin meno sen kun hidastuu, hyvä kun pikkusormensa jaksavat liikauttaa. Palkkaa kyllä pitäisi saada lisää, mutta perustyötä ei tehdä, jos jotain lusmuhommaa löytyy, jossa voi piileksiä kaiket päivät, niin sinne on kyllä halukkaita, muuten ei työt maistu. Ja sitten ihmetellään, että miksiköhän kunnilla menee huonosti...siksi, koska pomoista alkaen pelkkiä loiseläjiä. Koko julkinen sektori kunnon rakenneuudistukseen, puolet porukasta pois ja kunnon tulostavoitteet lopuille, niin päästäisiin sellaiseen normaaliin työmoraaliin käsiksi.

Vierailija
296/922 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesägrillillä. Palkka oli todella pieni, mitään lisiä ei maksettu. Sain myydä tupakkaa vaikka olin alaikäinen (töissä oltiin aina yksin) pomo oli niin hirveä, että joka päivä lähdin itkien töistä. Ihmisiä piti kusettaa kun kadun varressa lukee "kesägrilli tarjoaa kahvit" mutta jos ei sanonut nähneensä mainosta ennen kun maksaa niin ei voi mitään. Kahvi euron, lettu euron lettukahvit 2,50. Yms.

Vierailija
297/922 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joblink, ainakin ennen oli aivan perseestä. Aivan uskomattoman outo työhaastattelu, haastattelija tenttasi viimeistä päivää ja kyseli outoja kysymyksiä. Aina hänen kanssaan kommunikoidessa muutenkin sai pelätä, koska puhui töykeästi ja oletti että me kaikki olemme heti aamulla viideltä päivystämässä mahdollista soittoa töihin. Sitten jos et suostunut kerran lähtemään toiselle puolelle pääkaupunkiseutua tunnin varoitusajalla niin etpä saanut enää vuorojakaan. Soittelivat jatkuvasti ja välillä oikeasti kiroilin jopa ääneen että ei taas, kun saattoi tulla kuusi soittoa per päivä ja jopa sellaisina päivinä, jotka olin merkannut varatuiksi. Ei ikinä enää vuokratyöfirmoja!

Vierailija
298/922 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 11:14"]H&M. Olin keikkatyöläinen, eli kiersin eri myymälöissä tekemässä yksittäisiä vuoroja ja tuurauksia. Tämä aiheutti sen, ettei mihinkään muodostunut sellaista oikeaa työkaveriporukkaa, vaan oli aina ulkopuolinen. Asiakkaiden edessä mulle kyllä oltiin mukavia mutta taukohuoneessa ei puhuttu mitään. Koitin jutella muiden työntekijöiden kanssa mutta harvoin vastattiin, tai sitten sanottiin vaan "joo" ja pyöriteltiin silmiä. Joka myymälässä oli tiivis porukka, johon ei ulkopuolisia haluttu.

Lisäksi mulle tyrkättiin yleensä lattiavuorot, eli usein vain siivosin. Ja jos olette käyneet ruuhka-aikaan H&M:ssä, tiedätte varmaan että se voi olla ihan kaaosta. Sovarien lattiat täynnä pölyisiä vaatekasoja, juuri viikkaamat pöydät minuutin päästä revitty auki, pikkareita meikkihyllyssä jne.
[/quote]

Mulla on samoja kokemuksia tuosta firmasta. Olin siis ekstratyöntekijä, jolle soitettiin aina kun oli töitä tarjolla. Ensiksikin niitä oli liian vähän, ei pysty elämään sillä rahalla ja toiseksi mä olin todella stressaantunut kun ei ikinä tiennyt pitääkö seuraavana päivänä mennä vai ei. Pomo oli vittumainen ekstroille ja uusille. Työkaverit periaattees ihan ok, mutta eipä ne mulle mitään puhunut. En päässyt porukkaan sisään kun olin niin vähän töissä. Sen takia myös ahdisti tulla töihin, kun tuntui ettei osaa mitään, kun on ollut vaikka parin viikon tauko välissä.. Työ oli muutenki tosi hektistä ja asiakkaat ei olleet mukavia :( Lopuksi aloin pelätä jokaista puhelinsoittoa enkä enää vastannut niille.. Niin loppui mun työsuhde, nolosti se vähän meni mut olin niin ahdistunut, nyt onneksi olen jo opiskelemassa!

Vierailija
299/922 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostoimisto Joensuussa... Omistajat kusipäitä, asiakkaatkin inhosi niitä.

Vierailija
300/922 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:36"]

Yksi suomen johtavista lääkealanyrityksistä Espoossa. 

Työntekijöistä 80-90% naisia, osa ollut paikassa töissä melkein koko elämänsä. Mikään ei kelvannut heille, aina jos teit jotain erilailla teit automaattisesti väärin. "koska teet erilailla, eli väärin" Oli mukavaa yrittää oppia sitten se "oikea tapa" kun oli 4-eri työhönperehdyttäjää, ja jokainen teki saman työn erilailla.. Jatkuvaa selkäänpuukotusta, paskapuhumista ja valittamista. Tarvittavista koulutuksista tms ei pidetty kiinni. Itse en olisi esim saanut työskennellä koko paikassa ilman työturvallisuuskorttia, mutta olin töissä 2,5vuotta, ennen kun yksi esimies huomasi.. Ettei minulle oltu järjästetty koulutusta.. (Uusille työntekijöille pidettiin aina tämä kurssi)

Pari pikkupomoa.. Toinen oli koulutukseltaan parturikampaaja tms, ja oli ollut töissä alle vuoden.. Kun haki esimiehen virkaa (kaikki muut esimiehet oli suorittanut amk:n tai ylemmän amk- tutkinnon) En tiedä millä perusteella hänestä tehtiin esimies. "kusi" nousi päähän heti, ennen tuli juteltua joskus niitä näitä taukohuoneessa. Mutta kun tuli ylennys, ei voinut edes huomenta sanoa kun tuli käytävällä vastaan. 

Toinen pikku pomo, mikä oli itseäni nuorempi (olin silloin 26v) ja tuli suoraan koulusta valmistumisen jälkeen esimieheksi paikkaan, missä ei ollut tietoa mistään käytännön asioista. "En mä tiedä, en mä tiedä.." Sitten tuli kyselemään aina jostain itsestään selvyyksiä, ja yritti päteä typeristä asioista. 

Pari irstasta +40v miestä, heitti koko ajan jotain ällöjä alapää/tissi/perse/paska juttuja. Eikä niitä päässyt karkuun omalta työpisteeltä. Vaikka yritti olla välittämättä, tulee sit siihen viereen "etkö kuullut mun hyvää juttua äsken" YÄK.

Työpaikan "virkistyspäivä" oli aina saman yrityksen toisessa kaupungissa olevaan tehtaaseen katsomaan sitä samaa työtä.. Mitä tehtiin joka päivä töissä. Oli ihan hirmu piristävää katsoa, kun joku muu pakkas melkein samoja tuotteita.. 

[/quote] 

Ei siis mikään ihme että Orion hakee jatkuvasti uusia. Olen jo sitä ihmetellytkin... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan