Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jään "yksilapsiseksi". Onko muita, kertokaa siitä positiivista, koska mulla kovin haikee olo

Vierailija
22.11.2010 |

Kiitti!

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain olisin menettänyt jos mulla heitä ei olisi...en varmastikaan osaisi kaivata mitään mistä en tietäisi mutta nytpä tiedän.

Vierailija
102/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyvistä lapsista aika useat monilapsisista perheistä tulevat lapset huutavat "mä ensin, mulle ekana". Sekä itsellä että ainoakaisella mussukallani menee hermot! Porukassa kasvaneet pitävät todellakin puolensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäviä ja positiivisesti erottuvat ainokaiset, ovat rauhallisia ja hyväkäytöksisiä. Sen sijaan muutama muksu, joilla on sisaruksia, ovat kuin pellossa kasvaneet. Se on kasvatuksesta loppujen lopuksi kiinni.

Vierailija
104/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset aina toisten luona lomilla roikkuvat. Heillä kun on kotonakin ja siellä mökilläkin sitä seuraa.

Vierailija
105/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyvistä lapsista aika useat monilapsisista perheistä tulevat lapset huutavat "mä ensin, mulle ekana". Sekä itsellä että ainoakaisella mussukallani menee hermot! Porukassa kasvaneet pitävät todellakin puolensa.

Vierailija
106/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset aina toisten luona lomilla roikkuvat. Heillä kun on kotonakin ja siellä mökilläkin sitä seuraa.

nuorin ja keskimmäinen ja vanhin vain leikkivät yhdessä. Eli olin aina yksin mökillä.

Vierailija
107/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraita oli 10 kpl joista 2 olivat ainokaisia.Tarvinneeko sanoa ketkä 2 heistä valittivat eniten pöydän antimista tai lähtivät murjottamaan nurkkaan kun leikki ei ollut sitä mitä olisivat halunneet...sen kokemuksen perusteella ainakin se ainoana oleminen ei ole kenellekään eduksi.

Vierailija
108/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päiväkodissa, koulussa ja sukulaisissa(esim.serkut) saa ainoa lapsi usein samanikäistä leikkiseuraa. Ehkä tuo naurettava yleistyksesi pätee, jos joku perhe asuu 200 km sivistyksestä.

oli oikeasti pohdintaa. Naapurin lapsi oli siinä vain esimerkkinä. Minä en nimittäin luota mihinkään opettajien valitsemiin "kunniamainintoihin", hymytyttöihin ja -poikiin. Meillä ne meni omassa koulussa enemmän tai vähemmän niille luokan manipuloiville kiusaajille. Jotka muuten toisinaan, ei aina, oli niitä perheen ainokaisia tai iltatähtiä!

Tilanne on sitten toinen teillä, jos oppilaat tekivät valinnan.

Pahoittelen ketjun alkuperäisestä aiheesta poikkeamista.

Vierailija
109/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on usein tupa täynnä kun meille siunaantunut 3 lasta. Vielä koskaan ei sisaruksia omaava lapsi ole tullut huutamaan yhtään mitään mutta pari heistä ovat ainoita lapsia ja todellakin sitä tekevät.

Vierailija
110/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomilla ihan omien kavereiden seuraa. Vanhemmat ja sisarukset oli jees, mutta omat kaverit olivat ihan jotain muuta vielä.

Oma lapsi vasta 6,5v., joten lomat on hyvin viihtynyt ainakin toistaiseksi meidän kanssa. Eipä sitä lomilla paljoa kyllä kotona olla ja jos ollaan, niin kylässä käy niin tuttavaperhettä, sisko perheineen, isovanhemmat ja saattaa ovikelloa pirauttaa naapurinpoikakin.

Harmi, ettemme nyt asetu tähän mustavalkoiseen maailmankuvaan, mitä täällä koitetaan vääntää.

Heillä kun on kotonakin ja siellä mökilläkin sitä seuraa.

Vierailija
111/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi sisaruksiakin.

Vierailija
112/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päiväkodissa, koulussa ja sukulaisissa(esim.serkut) saa ainoa lapsi usein samanikäistä leikkiseuraa. Ehkä tuo naurettava yleistyksesi pätee, jos joku perhe asuu 200 km sivistyksestä.

oli oikeasti pohdintaa. Naapurin lapsi oli siinä vain esimerkkinä. Minä en nimittäin luota mihinkään opettajien valitsemiin "kunniamainintoihin", hymytyttöihin ja -poikiin. Meillä ne meni omassa koulussa enemmän tai vähemmän niille luokan manipuloiville kiusaajille. Jotka muuten toisinaan, ei aina, oli niitä perheen ainokaisia tai iltatähtiä!

Tilanne on sitten toinen teillä, jos oppilaat tekivät valinnan.

Pahoittelen ketjun alkuperäisestä aiheesta poikkeamista.

Mun paras kaverini 3 luokalta lähtien oli kaikkien kaveri, kiltti, mukava ja empaattinen. Vieläkin on tosi pidetty ihminen. Ja ihan samoja leikkejä leikki kuin minäkin. Ei pelannut korttia :D

Mistä tuollainen asenne kumpuaa? Ps. Minua kiusasi lapsi ala-asteella, jolla oli 5 siskoa. Vanhemmat eivät jaksaneet asiaan puuttua. Itsellä sisko, joka 7 v. vanhempi, en leikkinyt hänen kanssaan, koska ikäeroa runsaasti. Nyt olemme suht läheisiä ja soittelemme.

Vierailija
113/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäneet kyynärpäätaktiikkaa saati huutaneet missään "mulle heti kaikki tänne". Uskon sen johtuvan siitä että todella ovat sisäistäneet sen mitä tarkoittaa " minä en ole aina se numero ykkönen". Tuttavalla on kyllä ainoa lapsi joka on todella itsekeskeinen mutta en tiedä johtuuko siitäe ttei ole sisaruksia vai siitä että vanhemmat ovat curlingvanhempia ja lapselle on opetettu että on kaikessa muita parempi...tai sit johtuu molemmista seikoista.

Vierailija
114/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän kanssa viettänyt aikaa, meillä oli kaikilla omat ystävämme, jotka olivat meille tärkeitä ja keiden kanssa vietimme aikaa.

Vierailija
115/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti on rikkaus kun on omassa perheessä aina seuraa lomilla eikä tarvi olla yksin. Mun 8v ja 6v lapset (tyttö ja poika) viihtyvät niin hyvin keskenään lomilla etteivät juurikaan kavereitaan kaipaa vaikka molemilla paljon kavereita onkin :)ja itse kun omaan 3 sisarusta niin voin väittää että näin aikuisiällä on suuri rikkaus että on niitä sisaruksia tukemassa....

Vierailija
116/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 3 lasta jotka viihtyvät oikein hyvin keskenään vaikka kavereitakin riittämiin :)ehkä sitä edesauttaa muutenkin vahvat perhesiteet eli meidän perheessä osataan ja tykätään olla paljon yhdessä.

Vierailija
117/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti on rikkaus kun on omassa perheessä aina seuraa lomilla eikä tarvi olla yksin. Mun 8v ja 6v lapset (tyttö ja poika) viihtyvät niin hyvin keskenään lomilla etteivät juurikaan kavereitaan kaipaa vaikka molemilla paljon kavereita onkin :)ja itse kun omaan 3 sisarusta niin voin väittää että näin aikuisiällä on suuri rikkaus että on niitä sisaruksia tukemassa....

Ystävälläni on veli, joka kiusasi häntä koko lapsuusajan. Ihan normaali, ei siis erityislapsi. Jopa potki ja löi. On sanomattakin selvää, että eivät ole väleissä enää aikuisena.

Vierailija
118/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi aina heti koulun jälkeen tulossa meille. kesällä oli vain ja ainoastaan meillä joko sisällä tai pihassamme. Äitinsä valittaa kun tyttö ei viihdy mökillä kun siellä ei ole ketään kaveria. Ihmettelene ttä miksi sitten vanhemmat eivät jaksa itse olla lapsensa kanssa...meillä 3 lasta 8v 6v ja 1,5v ja keksivät aina keskenään jotain leikkiä.

Vierailija
119/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sit kysessä oma sisarus tai sit se kaveri.

Vierailija
120/150 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlapyhät sisarusteni kanssa. Oli ihanaa pelailla ja touhuta yhdessä. En voisi kuvitellakaan millaista olisi ollut ilman heitä...