Elokuun 2011 vaavien odottajia?
Onkos täällä vielä ketään vaavin odottajaa jolla la on elokuussa 2011?
Kommentit (154)
Niin, teidän perheen lapsiluku määrästä voisi päätellä, että olemme olleet samassa pinossa...Nimittäin vanhat koirat taitavat nämä vanhat temput :-)
Itse tunnen jo oloni varsin kotoisaksi täällä vauva sivuilla.
Oletko muuten tuolla Kissankulmilla? Meillä on sitten kuule tuo parasta ennen päivämäärä samalla viikolla!!!
Pusut kuonoon ja joulupukin kuonoon kanssa!
Montakos naperoa teidän perheessä nyt on? Ja missä päin Suomea vaikutatte? Voipi kyllä olla että ollaan varmasti aikaisemminkin tavattu täällä. Oliko sinulla silloin joku toinen luku tuolla oman nikkisi perässä? ;-)
Pusuja kuonoon myös sinne ja rauhaa sekä mirhamia.
Meillä on toinen nyt tulossa, pikku perhe siis ollaan. Ja Pirkanmaalla asustellaan. Mulla on ollut sama nikki koko ajan. Onko sulla kenties tammikuussa syntynyt lapsi? Voi tietysti olla, että sekoitan sinut johonkin toiseen mutta kirjoituksesi ja nikkisi vaan vaikuttaa niin tutuilta.
Tammikuussa kyllä!!!
Viime vuonna, eikun siis tänä vuonna tammikuussa! Kohta siis täyttää meidän kuopus sen vuoden!
Samassa pinossa siis toisen kerran kanssasi!
Riesa75: Tammikuussa siis vietetään meilläkin esikoisen juhlia. Kiva kun on tuttuja samassa pinossa. Oliko niin, että Ruotsissa asustelet? Vai muistanko ihan väärin.
Täällä on isommat oireet hävinneet, joten pelko iski eilen. Tein sitten oman mielenterveyteni turvaksi testin kun kaapissa vielä yksi oli ja kyllä niin vahva plussa tuli. Kai sitä pitäis olla tyytyväinen kun ei vaivoja ole. Vaikka on niitä kun alkaa ajattelemaan, väsymystä, turvotusta, alavatsa ja selkäkipua. kai sita etovaa oloa odottaa kun esikoisesta se oli ihan mahdotonta.
Mitenkäs teidän joulu on sujunut? Täällä ihan rauhallisesti ja yhdessä olosta nauttien.
täältäkin kaikille. Joulu on sujunut rauhallisesti kotona ollen. Ihanaa, koska yleensä aina on menoa kamalasti. Huomenna se arki taas alkaa.
Pitäisikö meidän vuoden vaihteen jälkeen perustaa oikea pino, jossa on listaus jne? Olisko vapaaehtoisia päivittäjiä?
Täälläkin on (ne vähäisetkin) oireet hävinneet ja mietityttää kamalasti. Esikosta olin niin kipeä, että meinasi itku tulla. Tarvinnee vaan vielä malttaa mielensä neuvolaan asti, niin ehkä se selviää. Vielä en aikaa ole varannut mutta huomenna yritän saada sen hoidettua.
Täällä astunut kuvioihin armoton väsymys... 16h unta ja silti väsyttää... Muita oireita ei täälläkään edelleen ole, vaikka aikaisemmissa raskauksissa todellakin tiesi olevansa raskaana... Itsekkin mietin että pitäisikö oman mielenrauhan takia käydä vielä apteekissa hakemassa testiä. :D Tammikuulla olisi kyllä neuvola mutta en taida malttaa sinne asti...
..hieman ehkä epävarmana kuitenkin, kun on niin erilaiset tuntemukset, kun ekassa raskaudessa oli. Ja onhan viikkojakin vasta kasassa 7+3.
Ikää itsellä 30 v, esikoinen on nyt 9kk. :) Lisäksi perheeseen kuuluu miehen lisäksi 2 kissaa ja 2 koiraa.
Listalle: Linnea80/Salo/LA 11.8.2011/SAS
Mä olen tuonne yksityiselle puolelle kirjoitellut, mutta eipä mua haittaa tännekään kirjoitella ja täällä keskustelu on aktiivisempaa. Jos joku tunnistaa, niin heipä hei ja ethän vielä levittele vauvauutisia pitkin maailmaa, haluaisin tehdä sen mielellään itse. Sisko saattaa hyvinkin täällä käydä vakoilemassa :)
Meille siis 3. lapsi tulossa. Aikaisemmat ovat 06/08 ja 11/09. Pienillä ikäeroilla siis mennään. Laskettu aika on 26.8 mutta varmasti heittää syyskuun puolelle koska kaksi aikaisempaakin raskautta ovat menneet lähes kaksi viikkoa yli. Neuvolaa en vielä ole varannut, ehkä ensi viikolla sitten.
Edellinen raskaus oli vaikea. Olin tosi kipeä ja pahoinvointia ja oksentelua oli pitkälle, melkein 20. viikolle asti. Lopun aikaa kärsinkin siten kovista liitoskivuista ja käveleminen oli tuskallista. Kauhulla odotan onko tämä samanlainen raskaus. Mutta kärsittävä on jos lisää lapsia haluamme :)
Olisiko kiva tehdä joku lista, missä kaikkien tiedot on heti näkyvillä? Esim. näin:
Nimimerkki____monesko lapsi___LA_____Synnytyssairaala
Iänkin voi toki laittaa jos se teistä olisi mukava laittaa näkyville.
Minun tietoni on tässä:
Adara______25v.____3.____26.8_____K-SKS
Jos siis innostutte, voin koota yhteen listaan kaikkien tiedot. Listalla voi sitten aina aloittaa uuden viikko- tai kuukausipinon riippuen miten innokkaasti kirjoitellaan.
Tsemppiä kaikille!!
Adara ja Hajuherne 5+2
Hei kaikille.
Vasta mä tänne pääsin hehkuttamaan kuinka kiva kun taas tulee vauva, mutta se ilo loppui lyhyeen........:(
Mulla tuli siis joululahjaksi keskenmeno.:( Jonkunverran harmittaa, mutta elämä jatkuu. Maha ollut tosi kipeänä kun olen vuotanut tosi paljon. Onneksi mulla vielä pienet lapset ja kai se sitten on parempi näin.
Voi itku pörpylä. Otan osaa suruunne!
Adara (toivottavasti meni nimim. oikein):toi lista on ainakin musta hyvä idea. Mun rivi on viiru77-2.lapsi-la 22.8.-synnäri Jorvi.
Vähän kyllä hirvittää näillä viikoilla pinoutua, mutta ei se ota jos ei annakaan. Tätä raskautta on toivottu melkein 1,5 vuotta, joten jos menee kesken niin sitten menee. Elämä on elämistä varten ja mä alan opetella sitä just nyt:)
Hyvää vuoden viimeistä viikkoa kaikille!
Tässä minun tietoni listaukseen. Yksityiselle puolelle minua ei ole vielä ainakaan hyväksytty.
eli Punatulkku_____34v.______3._____29.8____Hyvinkää??
Tuusulassa siis asustelen enkä itse asiassa vielä tiedä mitkä vaihtoehdot synnytyssairaaloiksi löytyvät. Hyvinkää taitaa kyllä olla lähin. Jorvissa synnytin kaksi ensimmäistä vuosina 2002 ja 2004. Iltatähdeksi tätä kolmatta siis kutsumme :) Ehdin jo luovuttaa tämän iltatähtösen suhteen kun yritykset eivät tuottaneet tulosta. Plussa tuli kuitenkin testiin viime viikolla, kannatti siis luovuttaa.
Tuntemuksia on minulla vielä vähän, rinnat kipeinä kuten ovat aina ennen menkkoja. Turvoksissa olen, varsinkin alavatsasta. Housut kiristävät ja tuntuvat epämielyttäviltä. Lisäksi alavatsaa jomottaa. Kuvotusta ei oikeastaan vielä ole mutta eihän minulla ole viikkojakaan vielä kuin 4+5. En kyllä muista millä viikoilla aloin viimeksi voida pahoin. Nyt harmittaa etten pitänyt silloin päiväkirjaa :)
40 olen jo hyväksynyt tuonne yksityisen keskustelun puolelle.
Eli sivun vasemmasta laidasta ryhmät ja sieltä etsitte elokuun 2011 odottajat ja laitatte liittymispyynnön. Liittymispyynnössä pitää olla nimimerkki, paikkakunta, la ja synnytyssairaala jotka lisään samantien listaan.
Hyväksyn asialliset ohjeistuksen mukaiset tai suht sen mukaiset liittymispyynnöt. En voi hyväksyä sellaisia joissa lukee vaan jotain ottakaa mukaan tms, koska ryhmiin pyrkii myös sellaisia jotka ei ryhmiin kuulu! Tällä ei siis ole tarkoitus todellakaan pahoittaa kenenkään mieltä!
Itse en kirjoittele tällä puolella monestakaan syystä. Ensinnäkin sen takia, että täällä ei voi keskustella yksityisesti kaikesta vaan kuka tahansa voi tulla nämä viestit lukemaan ja en halua, että sukulaiset saa vielä tietää raskaudestani esimerkiksi. Ja täällä täytyy varoa sanomisiaan, yksityisellä puolella ei. Voi huoletta puhua yksityisasioistaankin.
Ja toinen on se, että itselläni on omakohtaista kokemusta siitä kuinka näitä palstoi käy ulkopuoliset lukemassa ja sitten niitä selvitellään av puolella ja selvitetään kuka nimimerkkien takana on.
Ja myöskin yhdessä ryhmässä käytiin uhkailemassa jo lastensuojeluilmoituksilla jne, niin en todellakaan halua semmoista riesaa itselleni jos jostain asiasta menen sanomaan ja ulkopuolinen vetää omia johtopäätöksiään..
Ja paljon muuta ikävää on tullut nähtyä..
Eli yllä sis ohjeet miten yksityiseen ryhmään pääsee mukaan. Juuri hyväksyin 40 ihmisen mukaan eli sinne vaan kirjoittelemaan :)
Verticia
Ilmottaudun myöskin elovauvan odottajaksi, joskin varoen, sillä ensimmäinen raskaus kyseessä. Raskausviikkoja on takana 7.
Ja niin joulu sujahti lähes huomaamatta ja vuosi lähenee loppuaan..ja salaisuus kasvaa masussa:)
Sujuvasti ohitin maljan kohotuksen ruokapöydässä,hehe. Uuden vuoden maljalle täytyy vielä kehitellä jotain..
Hei vaan Hömppä89! Täälläkin esikoinen toiveissa syntyväksi elokuun lopussa.
Viikkoja n. 5+3, tänään kahvin jälkeen alkoi ekaa kertaa pahoinvointia ilmetä. Ja yhä jatkuu, tekis mieli napostella jotain, jotta helpottaisi. Vinkkejä otetaan vastaan:)
Hyvää oloa ja iloista mieltä loppuvuodeksi kaikille!
tuoreille odottajille!
Itse tuossa ihmettelin kun ei mitään oloja oikein ole, mutta joulu korjasi tämänkin. Nyt on alkanut se vaihe, jota vähän jo pelkäsinkin. Eli S79, juuri se naposteluvaihe. Pakko syödä vähän väliä jotakin että pystyy olemaan. Oksetus ja pyörrytys alkaa, jos ei jotain syö. Töihin on pakko ottaa kahdet eväät (toinen aamuksi ja toinen iltapäiväksi) ja tietty lounas siis välissä:) No, kyllä tän kestää kun tietää mikä palkinto siitä odottaa. Ja olo on superi verrattuna esikoisen odotukseen. Hmm, oiskohan tää tyttö kun esikko on poika? Sain muuten ensi viikolle jo neuvolan vaikka viikkoja on nyt 6+2. Outoa, johtuiskohan tuosta iästä? Tiedä häntä, mutta innolla menen ultraan katsomaan onko tuolla ketään vai mistä moinen olo johtuisi:)
Tulipas paljon omaa napaa, sori!
Adara: perustellaanko me heti vuoden vaihteessa sitä pinoa vaiko kenties heti? Ja siihen liittyy ne, ketkä vielä suostuu täällä yleisellä puolella juttelemaan? En suinkaan malttamaton ole...
Päivän jatkoja ja tarrasukkia kaikille matkaan!!
Ilmoittaudun mukaan.
Tein raskaustestin 23.12 ja nyt mennään ilmeisesti jo viikolla 9. Ensi viikolla ensimmäinen neuvolakäynti ja olen aivan hukassa vielä.
Kaikkien uhittelujen jälkeen en todellakaan odottanut, että vielä tällä ikää (32v) tulisi näin nopeasti (3kk pillereiden lopettamisen jälkeen) raskaaksi. Ensimmäistäni odotan, saa nähdä tuleeko lisää yllätyksiä matkaan vai päästäänkö loppuun asti...
Käytännön kysymyksiä pää täynnä :) Onko äityisneuvolassa käyminen korvattavaa työaikaa (vrt. lääkärissä käynti)? Ja jos on, niin saako sieltä sellaisen käyntitodistuksen, mistä ei palkanlaskuun selviä kyseessä olleen nimenomaan äityisneuvolakäynti?
Itse olen kirjoitellut yksityiselle puolelle ja seurannut myös tätä puolta. Aika vähän olen viime päivinä jaksanut kirjoitella.
Ja kun niistä oireiden vähyyksistä oikein mahtailee niin näyttäähän noita nyt sitten tulevan kokoajan enemmän.
Viime viikolla ei vielä juuri mitään ollut. Tällä viikolla:
- kahvi ei maistunut enää tänään
- vain suolaista (tosi suolaista!) tekee mieli, makea etoo (vain tietty makea menee alas)
- tulee yhtäkkinen paha olo (tänään syödessämme pöydässä kalaa alkoi etomaan ja jouduin juoksemaan vessaan...ilman tulosta, suuvedellä sai kalanmaun pois ja pystyin jatkamaan elämää - varovasti)
- hajut herkistää, mm. rasvat (siis voiteet) tuoksuu kamalille ja eklottaa, hankala esimerkiksi kasvoja rasvata :/
- VÄSYTTÄÄ!
- Ja vähän väliä on pakko napostella (sama ongelma oli kahdesta edellisestä raskaudesta ja painoakin kertyi...mut se oli pienempi paha kuin paha olo ja pyörrytys...ja onneksi kilot lähtivät pois!)
- tissit on tosi herkät
Sellasta. Tiedän, että olen raskaana. Siis, oireista päätellen.
Ensi viikolla on eka neuvola ja varhaisultra. Katsotaan sitten mikä tilanne. Vähän jänskättää!
Keltainen sammakko: en eri työehtosopimuksiin osaa ottaa kantaa, mutta monta olen lukenut ja ymmärtänyt, että neuvolassa käynti kuuluu työaikaan. Todistuksista en osaa sanoa mitään. Itseltäni ei koskaan kyselty sellaisia, kun lekurikäynnit kuuluivat työaikaan.
Iloa juhlapyhien jatkoon, mä yritän selvitä tän huonon oloni kanssa. Täytyykin lähte sitä helpottamaan syömällä vielä jotain. :)
Onnenhelmi rv 6+3
onneksi olkoon plussasta! Meillä äitiysneuvolaan liittyvät käynnit (nla, lekuri, ultrat yms) on työaikaa mutta mä varmaan jään kohta kiinni kun meillä on kellokortti. Onneksi esimieheni on vaitiolovelvollinen asiasta ja aion häntä vielä asiasta muistuttaa. Tosin menee vielä pari viikkoa ennen kuin hän saa leimauslistat ja kysyy missä olen ollut:)
En huomannut, että vastaamalla tiettyyn viestiin, se meneekin ihan pinkan viimeiseksi, eikä kyseisen viestin perään.
Ja pinoon muuten liityn myös, jos sitä joku päivittää.
Kuutonen la 7.8, Kättäri