Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuun 2011 vaavien odottajia?

20.11.2010 |

Onkos täällä vielä ketään vaavin odottajaa jolla la on elokuussa 2011?

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riesalla riittää vipinää kun on noin iso poppoo! Ihanaa! Itse haluaisin vielä tämän yhden bio-lapsen ja sen jälkeen joskus alkaa sijaisperheeksi. Haave on siis isosta perheestä :)

Enkeli: Voi ei :( KErro sitten mitä verikoetulokset näytti!?

Jollain oli mies jättänyt kun oli tetsi näyttänyt plussaa :o Niinhän se menee että jokainen mulkku voi panna lapsen alulle mutta tarvitaan vähän munaa että voi olla isä.

Omaan napaan ei ihmeitä. Vähän meinaa huono olo iskeä aamuisin ja väsymys iltapäivällä. Harmi vaan kun tuon eskarilaisen kanssa pitäisi juuri iltapäivästä touhuta ja äippä meinaa nukahtaa istuilleen ;D Ajattelin ens viikolla soittaa neuvolaan ja vinkua ultraan pääsyä,tietäis sitten että millä viikoilla sitä oikeasti mennään.

Mukavaa perjantaita kaikille!

Lumikki 5+5

Vierailija
62/154 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riesalla tosiaan vipinää! Riittää tekemistä ja rakkautta, loistavaa ;)

Elokuunvaavi, Kiva että on muitakin nuoria ja ensiodottajia! Itselläkin ikää hieman yli 20 ja avomiehen kanssa asutaan :-) Ootko siis menossa varhaisultraan, kun ultra on ennen neuvolaa? Mahtia! Haluaisin itsekkin, mut yritän malttaa, paitsi jotain ikävää nyt sattuu, isompia kipuja ilmenee tms. Ihanaa että neuvola-täti oli niin mukava ja ymmärsi huolesi! Ja hyvä että pääset pian varhaisultraan todistamaan toivottavasti ihmeen oikeassa paikassa olevaksi ja eläväksi pikku-ihmeeksi :-)

Lumikki, mulla on myös tota iltapv väsymystä, sekös onkin inhottavaa kun tulee juuri siihen aikaan, kun pitäisi puuhata jotain ihan vallanmuuta kun torkkua! ;) Halaus!

Särkynytenkeli, miten voit? vielä mukana? kaikki kunnossa? Mimmoista vuoto oli? Muuttuiko kirkkaaksi, runsaaksi? Peukutan sulle, että kaikki ois kunnossa, pieni tiputtelu on todella normaalia alkuraskaudessa, toivotaan että sun kohdallasi on siitä kyse. Tuuhan pian kertomaan voinnit??

Superstar, tervetuloa porukkaan, ja samalla osanotot kihlattusi munattomuudesta .. ehkä hän vielä tajuaa asian ja palaa takaisin, vai onko enää tulemista? ;-) Tsemppiä, kyllä ne oireet vielä kerkeää tulemaan ;-)!

Verticialla on selvästi säännöllisin välein pikkusia ollut mahassa, hihi. Kiitos kun vastasit noista kivuista! Ovat menneet ohi, jonkinmoista kipristelyä enää silloin tällöin, tuo kipu sijoittui enimmäkseen tuohon kuukautisajankohtaan.

Toi lista muuten aivan loistava idea, pysyy hyvin perillä toisten jutuista ja missä mennään, ketä on mukana jne. Jos jaksat niin ihmeessä tee, mä oon huono noissa.. :'D Pistän tässä tietoja mukaan..

Eli Basse/Basbartuu (kuumeilijoissa yksi ihana keksi helpotuksen nimimerkkiin, eli Basseksi voi kutsua..) Vantaa, LA 4.8.2010 (tällähetkellä, ultran jälkeen tarkempaa tietoa..) ja sairaalastakaan en ole vielä varma, ensimmäinen neuvola 21.12, siihen mennessä pitäisi päättää, mutta voi kirjottaa vain Helsinki.

ELi Basse, Pk-Seutu, LA 4.8.2010, Helsinki

Piiperoinen, oon aikalailla yhtä hukassa kun sinä, mutta varhaisultrassa voi käydä yksityisellä, se maksaa n. 100-200euroa. Normaali ultran taas varaa neuvola-täti ensimmäisen käynnin jälkeen, sinulle tulee vain siitä lappu kotiin, jossa selviää paikka, aika jne. Yleensä paikka on se mihin menet synnyttämään, toki sen voi myös vaihtaa. Raskaustodistuksen saa ainakin pk-seudulla muistaakseni vasta rv 15 jälkeen, koska silloin keskenmenon suurin riski on ylitetty. (jotain tälläistä se oli, en ihan varma viikoista..) Voi tietty poiketa seudusta riippuen :-) Mua myös pelottaa uutisesta kertominen! Tällä hetkellä siitä tietää anopin lisäksi vain muutama, edes oma isä ei aavista.

Onnenhippu, Ihanaa! Tuhannesti onnea ja halauksia pitkään odotetusta plussasta! Tervetuloa myös tänne puolelle :-)

ON: Soitin tänään neuvolaan, mullahan oli se ensimmäinen aika varattu 21.12 klo 8;00, sain sen onneksi siirrettyä iltapäivään kun tajusin että enhän minä nyt saaaasssmatti jaksa aamulla pidetellä, määhän pissin pöksyihini matkalla, jos aamusella ei saa vessan kautta mennä, saatika vielä et pitäs tallustella kilometrin matka jalat ristissä, nöy-vei ;) Kyselin samalla että ottavatko he verikokeita, jotta voisi varmistua raskaushormonin määrästä niin eivät kuulemma ota, eivätkä pistä lähetteitäkään eteenpäin vain pelkän varmistuksen takia, WOT?! Kyselin sitten ensimmäisen ultran ajankohtaa, ja sanoi että 10-12rvllä ois se, ellei tule komplikaatioita ennen. Kai se on sitten vaan kestettävä, mut jos yhtään alkaa hälyttämään niin marssin kyllä yksityiselle varmistamaan asiat.

Muuten ei oikein mitään, selkää särkee, kylkiin särkeen, väsyttää ja ällöttää. Ihana arki. ;)

Palaamisiin!

-Basse rv 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuiset odottajat

Nimimerkki / Paikkakunta / LA / Synnytyssairaala

Basbartuu, Vantaa, 4.8, Hki

Verticia, Turku, LA?, Tyks

Vierailija
64/154 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki: Super_Star / Paikkakunta: Etelä-Karjala / LA: 9.8 / Synnytyssairaala: Ekks

Vierailija
65/154 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnenhippu, Joensuu, 8.8. PKKS

Vierailija
66/154 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu varhaisultraan olen menossa, sen edellisen keskenmenon vuoksi joka ei koskaan tullut vuotona itsestään ulos vaan jouduttiin tyhjentämään. Ja toinen syy se, että minulla on ollut vaihtelevan epäsäännölliset kuukautiset joten halutaan varmistaa vielä että millä viikoilla sitä ihan oikeasti mennään. Kuukautisten mukaan nyt olis rv5+5 :) Ja tosiaan 20 täytän sitten elokuussa kun vaavi syntyy, samoin avomieheni.

Kyllä sitä jo odottaa niin kovasti, ja toivottavasti nää ekat kolme kuukautta menis nopeasti.

Itselläni on alkanut jotkut hajut tekemään tosi pahaa ja haisemaan voimakkaasti, se häiritsee kun saattaa haistaa jotakin muttei tiedä mistä kyseinen haju tulee :D pahoinvointia ei juurikaan ole vielä, mutta vatsassa edelleen nippailee välillä.. ja nälkä on kokoajan.. oon yrittänyt ostaa hedelmiä kaupasta että voi mutustaa sitten niitä mielummin kun jotain muuta.

Tänään vietellään perjantaita rauhallisissa tunnelmissa, mies lähti hakemaan meille kiinalaista ruokaa ja käymään kaupassa kun mä olen vähän vielä lunssassa :")

onnellisia odotuksia jälleeen kaikille :)

Vierailija
67/154 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, ei pysy perässä, niin paljon uusia! Onnea kaikille! Olin pari päivää nettipimennossa niin oli paljon luettavaa...Täällä on paljon monilapsisia odottajia. Minullakin kaksi poikaa 4v ja 2,5v, että ei ihan ylletä samaan lukuun kuin muutamat mutta perästö tullaan :) hih..

Myös parisuhde näyttänyt rakoilevan muillakin, niinkuin täälläkin:/ Mies on jotenki aivan ihmeissään tästä, ja on ehdottanut aborttiakin! Että en tiiä kuinka tässä käy...Siis en todellakaan tee aborttia, mutta en ymmärrä mikä tuohon ukkoon on iskenyt kun on yhtäkkiä ihan outo...:(

Niin, ja elokuunvaavi, minulla kans oli keskenmeno maaliskuussa ja jouduin kans tyhkentämään sen pillereillä, mutta ei minulle ehdoteltu mitään ultria neuvolasta vaikka tietävätkin siellä...Pitäisiköhän itse vaatia.. Oli muutenkin aikamoinen kokemus se tyhjennys kun tein sen kotona, ja valuin vain ihan hulluna verta..kun en enää päässyt suihkun lattialta ylös, ja alkoi pyöryttää kun liikuinkaan niin mies päätti soittaa ambulanssin ja ne vei mut pillit soiden sairaalaan ja sain 7 pussia sitä nestettä (mitä onkaan).. Siis ei menny ihan putkeen tuo tyhjennys. Oli jäänyt jokin tukos sinne ettei päässyt se raskausmateriaali ulos. Et jos vielä joudun tuohon niin teen sen sairaalassa. Toivon vaan etten joudu!

Olosta sen verran että huono olo on aamusta iltaa ja samoiten väsymys on kokoajan läsnä. Ja välillä olen tuntevinani jotakin supistusten tapasia, tai sit mulla on vaan maha jotenki sekasi.

katrinen,LA ehkä 5.8, LKS

Vierailija
68/154 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baloo, Tampere, 5.8 (?), TAYS

Tervetuloa ja onnea kaikille uusille odottajille:)

Oma olo on pari päivää ollut tosi väsynyt ja etoo koko ajan. Oksentamassa ei onneksi ole tarvinnut käydä. 11v sitten kaksosiani odottaessa oli ihan samanlainen olo.. Mutta voihan tässä mielikin tehdä tepposia.. Tällä kertaa riittäs ihan yksi vauva :) Neuvolaan ajattelin soitella ensi viikolla.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Baloo 6+0

Vierailija
69/154 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuiset odottajat

Baloo, Tampere, 5.8, Tays

Katrinen, ?, 5.8, Lks

Onnenhippu, Joensuu, 8.8, Pkks

Super_Star, Etelä-Karjala, 9.8, Ekks

Vierailija
70/154 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaudun myös, joskin hieman varoen vielä. Rv 5+2 menossa. Vähän huolettaa että meneehän kaikki hyvin. Toivotaan parasta. :) Ja ensikertalainen olen, joten hieman typeriä kysymyksiä saatan kysellä teiltä joiltain kokeneimmilta, mutta koittakaa kestää :) Niin joo, ja laskettu aika olisi n. 10.8.2011.

Vierailija
71/154 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tyhjennys tehtiin onneks ihan sairaalassa, kuulostaa ihan kamalalta tuo sun tapaus :( onneks kaikki kuitenkin kunnossa ja pääsit sairaala hoitoon nopeasti. Siitä tyhjennyksestä muistan vain sen kuinka paljon se sattui, sitä kipua ja tuskaa ei voi sanoin kuvata, kipu oli henkisesti sietämätön, kuten myös fyysisesti :/

Voi olla, että se on hyvin paikkakunta kohtaista tai neuvolakohtaista kun mulle se lähete annettiin. Tää on aika pieni kylä missä asutaan. Päällimmäinen syy kuitenkin taitaa olla se, ettei voida olla ihan varmoja raskauden keston pituudesta hieman epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi, jotka kyllä tasaantuivat n. puoli vuotta sitten melkein kokonaan, muttei täysin.

Mä ajattelin tänään mennä ostamaan apteekista niitä vitamiineja mitä suositellaan raskaana oleville :) Yritän kaivaa kaiken tarpeellisen tiedon tarvittavista lisistä ja ruoka-aineista kun en syö lihaa tai kanaa lainkaan.

Neuvolatäti oli sitä mieltä, että sen ei pitäisi olla millään tavalla pahasta, kun syön kuitenkin maitotuotteita, kananmunaa ja kalaa + monipuolisesti kaikkia kasviksia. Silti joku vitamiini lisä olis varmaan ihan paikallaan kun on nyt talvikin :)

Millaista ruokavalioa te noudatatte nyt raskaana ollessanne?

Ja ewisa paljon onnea! :)

72/154 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai aamuna olin tosiaan verikokeissa ja lääkäri soitteli sitten iltapäivällä.. hormonitaso oli kuulemma erittäin hyvä, lääkäri sanoi että mikäli arvo olisi 300 olisi kyseenalaista onko raskaus enää kehittymässä eteenpäin, 600olisi jo kohtuullisen hyvä arvo näin alussa ja minun arvoni oli 11 300!!! ihanaa =) eli toistaiseksi kaikki näyttää hyvältä, tukilääkitystä jatkan normaaliin tahtiin ja mikäli vuoto ei muutu kirkkaaksi vereksi tai en tule kipeeksi niin normaalia elämää jatketaan sitten 21.12 asti jolloin on ensimmäinen ultra ja silloin sitten taas tiedetään vähän enemmän...

Tänään vuotoa ei ole ollut enää lainkaan, joten kaikinpuolin nyt näyttää hyvältä.. Fyysisesti olo on vaan aika tukala, ensinnäkin mulla on järjetön flunssa ja sitten tää huono-olo mikä alkaa aamusta ja kestää iltaan.. saa nähdä miten työnteko hoitotyössä onnistuu kun nyt ei kotona ainakaan pysty tekemään mitään kyökkimättä :-/ onko muilla yhtä vahvoja oireita?

Kiitos kaikille myötäelämisestä´ja peukutuksista, ne kyllä auttoivat

Ja lämpimät onnittelut kaikille uusille tulokkaille

Vierailija
73/154 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 2/2003 ja toista on yritetty enemmän ja vähemmän vuodesta 2004, luomusti (.. koettu sopivimmaksi meille. )

Mun miehellä myös ajoittainen lääkitys, jolla saattaa olla vaikutusta hedelmöittymiseen..

Mun L.A. on 20.7.2011 :)

Itselläni kesti kolmisen viikkoa tunteiden mylläkkä-

niin pitkään oltu odotusvalmiudessa. Nyt 8+2. Ihanan jännää aikaa ;) kaikkea hyvää sun odotukseen!!!!

Vierailija
74/154 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merlinan viestiä:

Eli toista odotetaan meidän perheeseen kovasti (mies ja tyttö 4/2005). Toista lasta ollaan kovasti toivottu jo yli 4,5 vuotta. Pari vuotta sitten oli tuulimuna. Nyt vaan toivotaan että kaikki sujuisi hyvin.

Odotusta 5+1

Moikka merlina!

Täällä "heinäinen" odottaja, jolla...

Tyttö 2/2003 ja toista on odoteltu enemmän ja vähemmän vuodesta 2004.

Eli täälläkin

niin pitkään oltu odotusvalmiudessa. Nyt 8+2. Ihanan jännää aikaa ;) kaikkea hyvää sun odotukseen!!!!

Vierailija
75/154 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapelicat/Espoo/LA 9.8./Jorvi/2.lapsi

Vierailija
76/154 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa menee hermo tähän dementoitumiseen ja hermo tähän etovaan oloon.. Tuntuu että dementia pahenee jokaisen odotuksen myötä entistä enemmän.. Mun piti tännekin tulla jotain kirjoittaan, mutta en muista mitä.. Ja kauppaan kun menen niin en muista mitä pitää ostaa ja saan sit käydä kaupassa sen kolmekin kertaa päivässä.. Huokaus.. Ja sitten kun en kuljeta mitään purtavaa missään mukana niin tottakai se etova olo iskee aina sillon kun ei tarvitsisi.. Ei kiva..

No listapäivityksen ainakin tähän laitan jatkoksi..

Ja hei mikäs laitetaan mein ryhmälle nimeksi, meidän elikuun vaaveille :) Vai ollaanko vaan elokuun 2011 vaavit? Voidaa sitten perustella kuukausipinoja selkeämmin..?

Ei kait muuta.. Jatkan pumpulihääpäivän viettoa miehen kanssa..

Verticia & mahaolio ja viikkoja joitakin :D

Elokuiset odottajat

Aapelicat, Espoo, 9.8, Jorvi

Baloo, Tampere, 5.8, Tays

Katrinen, ?, 5.8, Lks

Onnenhippu, Joensuu, 8.8, Pkks

Super_Star, Etelä-Karjala, 9.8, Ekks

Vierailija
77/154 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tässä oon mietiskellyt, että pystyykö näistä ryhmistä tehdä yksityisiä ? Jotkut asiat kun tahtoisi pysyvän sisäisinä, eikä olevan kaikkien nähtävillä. (Nämä tekstit kun näkee ihan kuka tahansa..) Olis ihan mahtavaa jos tähän rinnalle perustaisi vaikka semmosen ihan yksityisen, johon sitten voisi halutessaan päästä kuka tahansa elokuinen odottaja :-) Toki siis voi pitää tämän avoimenkin tässä rinnalla.

Vai onko kellään muulla kiinostusta, ei tietenkään pakko ole ;-)

- ps. Jos joku tosiaan osaisi tehdä semmoisen? Mä en osaa, yritin jo ;-) (Oon aika kädetön näiden koneiden kanssa joskus...)

ON; Päätä särkee, ei muita oloja, välillä nippailee alavatsassa, tuntuu ajottain pientä menkkamaista juilimista. Pelottaa onko kaikki hyvin. Väsy. Samaa siis ;-)

-Basse & Nappi rv 6+3

Vierailija
78/154 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viikkoja olisi 5+6 eikä minkään näköisiä oireita ole havaittavissa vielä, ja se laittaa hieman huolestumaan...

Edes pissalla ei tarvitse juosta normaalia useampaan eikä väsytä.

Tällä viikolla voisi varata neuvola aikaa jos sen saisi vielä tälle vuodelle.

Hyvää odotusta kaikille!

Vierailija
79/154 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basse: kyllä sellaisen yksityisen ryhmän pystyy ihan helposti tekemään tänne.. Mutta pitäskö ensin odottaa että saahaan kaikki elokuiset odottajat mukaan niin siirrytään sitten? Kun sitten uudet ei tiedä että on sellainen ryhmä sitten..

Ja sama, että fb:ssä voi tehdä ryhmän.. Itse kirjoittelen molemmista muksuista myös fb:n ryhmään ja toisesta on täällä myös yksityinen ryhmä tosiaan..

Vierailija
80/154 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, tein sen kuitenkin :DD

Tässä linkki:

http://www.vauva.fi/ryhma/keskustelu/172/elokuun_2011_vaavien_odottajat

Ja ellei linkki toimi niin vasemman puoleisessa valikossa lukee ryhmät. Sitä klikkaa ja sitten sieltä etsii ryhmän: elokuun 2011 vaavien odottajat. Lähettäkää liittymispyyntö, laittakaa viestiksi oma nimimerkkinne millä täällä olette kirjoittaneet ja laittakaa samaan viestiin ne listan tiedot eli nimimerkki, paikkakunta, laskettu aika ja synnytyssairaala.

Ryhmä on ykstyinen ja kukaan ulkopuolinen ei näe keskusteluja! Sinne voi laittaa myös kuvia, tehdä galluppia jne. Ja vain liittymispyynnöllä sinne mukaan siis pääsee. Ja siellä on viikkopinot kirjoituksille.

Verticia