Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsiperheen ja lapsettoman lauantain vietto eroaa huimasti---

Vierailija
20.11.2010 |

No niin, sinä lapseton joka harkistet lasten hankintaa- mietit millainen lauantaisi voisi olla lasten synnyttämisen jälkeen--

kerron oman lauantaisi 20.11.( olen uraäiti, töissä ma-pe klo 8-15, 2 koululaista, mies matkatöissä):

- klo 5 miehen herätys

- pyykkikoneen lautaus klo 7 ja uusi koneellinen klo 8.30 jne= yht 4-7 koneellista päivän aikana, riipuen ovatko lapset kastelleet yöllä

- klo 8 lapset heräävät

- 8.15 tiskikoneen tyhjennys ja täyden lavuaarin tyhjennys tiskikoneeseen

- klo 8.30 lasten aamupalan laitto

- klo 9 piparien leipominen lasten kanssa ( valmis pakasteesta sulatettu takina 2 x 500 g= 1 kg= 8 pelillistä pipareita- joiden korostelu jäähtyneenä su)

- klo 10-11 netti

- klo 11 lohen paisto ja perunoiden keitto lounaaaksi

- klo 12-14 ulkoilu lasten kanssa ja lumileikit

- klo 14 välipala

- klo 14.30-16 lapset leikkivät ja itse imuroin koko asunnos yli 100 m2

- klo 16 päivällinen ja sen teko- paistettuja perunoita ja tomaattimunakasta

- klo 17 pyykinpesua ja vaatteioden lajittelua

- klo 19.30 tv salja ryhmä Pulmaan ja klo 20.30-21 uutiset

- klo 21-21,30 netti

- klo 21.30-22 lasten nukkumaan eno hja hampoaidenpesu

------------

klo 22- oma aika- haloo???

--------------

ps tervetuloa kerhoon lapsettomat ja perheelisiä kadehtivat/ t. naimisissa sama mies yli 20 v/ nautin niin kauan kuin lapset juttavat kotoa

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, missä ne nostaa sitä laituria ja ukko hakkaa halkoja? Mun mielestä aika hauska :-)

(ja tunnustan, että minussakin asuu _pieni_ suorittaja!)

Vierailija
82/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun melkein kaikki muutkin vastaajat tekevät ihan samat jutut kuin ap. Ainoa ero on se, että ap laittoi kellonajat näkyviin, muut eivät.

vanhemmat lapset heräilevät omia aikojaan klo.7 ja 10 välillä

8.00 mies herää kuopuksen kanssa ja antaa aamupalaa

8.50 mies lähtee töihin ja herättää mut

9.30 syödään aamupalaa, luen lehdet ja juon kahvit

10.15 lähdetään pihalle leikkimään ja samalla käydään kaupassa

11.45 tullaan kotiin, kuopukselle lounas ja päikkäreille

tässä välissä laitetaan pyykkiä koneeseen, syödään välipalaa, ollaan netissä yms.

pojat lähti just futis harkkoihin, ihan itse ja pyörällä..

seuraavat tulee vielä tapahtumaan:

n.15.00 kuopus herää, puuhaillaan kotona

16.15 mies tulee töistä, aletaan laittaa yhdessä ruokaa, toinen koneellinen pyykkiä pyörimään,

katetaan pöytä ja syödään.

18.00 katotaan leffa koko perheen voimin,

19.45 lapsille iltapalaa, pesut, sadut ja nukkumaan

20.30 lähden lenkille

siinä oli niitä kellonaikoja. sa niin vaan meidänkin perhe saa ruokaa ja puhtaita vaatteita. ja mullekin jää sitä "omaa aikaa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että ap on merkinnyt kalenteriin etukäteen "8:25, tiskikoneen lataus". Se aikainen herätyskin johtui miehen töihin lähdöstä! Joo, myönnän, itse olisin jäänyt nukkumaan vielä.

Sitäpaitsi ap ei päivällisen jälkeen tee muuta kuin viikkaa pyykit ja katsoo telkkaria. Kiillotan omaa kruunua: mä silittäisin vielä ne pyykit telkkaria katsoessa...

että nuo kellonajat ovat perheen toiminnassa se ohjaava tekijä, eli tarkkaan jo etukäteen mietitty koska mitäkin tehdään, jotta varmasti saa kaiken suorittamisen mahtumaan päivän aikatauluun.

Tähän kun vielä lisätään tuo marttyyrivivahde mukaan, on asia selvä: ap on suorittaja ihan pahinta laatua!

Vierailija
84/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen usein miettinyt olenko suorittajatyyppi ja muuta sellaista ja nyt huomasin, etten ole kyllä lähelläkään. Kyllä meidän viikonloput sujuu pääosin perheen kesken, mutta ilman aikatauluja ja tehdään mitä tykätään.

Ruoka-ajat on ainoat mistä yritän pitää kiinni, koska keskimmäinen alkaa helposti napostelemaan (ei vain herkkuja vaan hedelmiäkin tai leipää) ja pienin tarvitsee säännöllisesti ruokansa, mutta kyllä näissäkin on joskus poikkeuksia.

Tänään oli vielä ihana extempore teatteriretki isompien kanssa ja olivat ihan onnessaan. Omaa aikaa saa silloin, kun mies töiltään ehtii, joskus mummo käy lapsia vahtimassa. Esim. viime viikolla olin ystävien kanssa iltaa viettämässä, parin viikon päästä on taas menoa ja joulun jälkeen käymme minilomalla miehen kanssa kahdestaan. Melkein enemmän tulee käytyä nyt "viihteellä", kuin ennen lapsia. Silloin oli vaan työ, koti ja mies. Nyt osaa nauttia vapaa-ajasta, mutta on silti ihana palata arkeen. Moni ei edes usko, että minä olin meillä se joka ei halunnut lapsia ja nyt heidän kanssaan oleminen onkin maailman parasta ja leppoisinta.

Enemmän ap:n elämää haittaa mies, joka reissaa kuin lapset. Eli kaikille lapsia herkitseville, ei (oman) elämän tarvitse päättyä, kun saa lapsia, mutta valitkaa kumppaninne tarkkaan ;)

Vierailija
85/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on siis arkisin töissä vaan klo. 15 asti.

luulisi että siinä jää aikaa vaikka mihin..

Vierailija
86/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat lapseni ovat jo 5v&7v ja kyllä tämä on hyvää aikaa. Kotitöitä on, mutta itse en ikinä haaveile ajasta ennenlapsia. Baarissa on tullut rampattua ja itsenäistä aikaa vietettyä.

Koko ajan lapset kasvavat ja elämä on myös helpottunut. Yksi vapaapäivä viikossa kannattaa aina yrittää tehdä mahdollisimman stressittömäksi itselleenkin eli kotihommia enemmän viikolla. Itseään pitää muistaa palkitakin eli hyvä kirja, elokuva tms..

Vierailija
87/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin älä herätä miestäs! Jos ei aikuinen osaa itse herätä, niin nukkukoon pommiin!

Toi pyykinpesu ja astioiden pesu nyt vie aikaa vaan sen 10 min kerralla, kun kone ne pesee. Ja noi hommat on sellaisia joihin lapsetkin jo vois osallistua, kun on koululaisia. Ja aamupalaakin lapset varmaan osaa itse tehdä. Nostat vaan tarvikkeet pöytään ja lasten syötyä osaavat laittaa ruuat takas jääkaappiin ja astiat pesukoneeseen.

Miks niitä pipareita pitää leipoa niin paljon kerralla? Jonnekin juhlaan vai miksi?

Lapset osaa myös auttaa siivoomisessa eli senkin voi hoitaa yhdessä.

Lapset myös ruuanlaitoon mukaan esim. pöydän kattaminen ja salaatin teko.

Ja onhan sulla tossa päivän mittaan ihan hyvin omaa aikaa: tunti netissä, 1,5 tuntia telkkaria, ulkoilua kaks tuntia (musta se on ainakin tosi kivaa ja rentouttavaa ulkoilla isompien lasten kanssa).

Mitä sä oikein elämääs kaipaat? Taidat olla vaan katkera, kun miehes ei oo koskaan kotona.

Vierailija
88/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin älä herätä miestäs! Jos ei aikuinen osaa itse herätä, niin nukkukoon pommiin!

Toi pyykinpesu ja astioiden pesu nyt vie aikaa vaan sen 10 min kerralla, kun kone ne pesee. Ja noi hommat on sellaisia joihin lapsetkin jo vois osallistua, kun on koululaisia. Ja aamupalaakin lapset varmaan osaa itse tehdä. Nostat vaan tarvikkeet pöytään ja lasten syötyä osaavat laittaa ruuat takas jääkaappiin ja astiat pesukoneeseen.

Miks niitä pipareita pitää leipoa niin paljon kerralla? Jonnekin juhlaan vai miksi?

Lapset osaa myös auttaa siivoomisessa eli senkin voi hoitaa yhdessä.

Lapset myös ruuanlaitoon mukaan esim. pöydän kattaminen ja salaatin teko.

Ja onhan sulla tossa päivän mittaan ihan hyvin omaa aikaa: tunti netissä, 1,5 tuntia telkkaria, ulkoilua kaks tuntia (musta se on ainakin tosi kivaa ja rentouttavaa ulkoilla isompien lasten kanssa).

Mitä sä oikein elämääs kaipaat? Taidat olla vaan katkera, kun miehes ei oo koskaan kotona.

Ja tuo miten luettelee leipomisenkin suoritukseksi kertoo siitä, että on jotenkin aikatauluttanut elämänsä liian tiukoille. Monet leipovat kotona lasten kanssa ja SE on sitä rentoutumista ja mukavaa yhdessätekemistä. Ap:lle se vaikuttaa olevan suorittamista ja pakkopullaa jos sitäkin pitää luetella "työlistan" jatkoksi.

Ja sama ulkoilun kanssa kuten edellinen kirjoitti. Senkin voi tehdä niin, että se on kivaa ja rentouttavaa yhdessäoloa. Kaikki tuntuu olevan ikävää puurtamista ap:lle.

Koululaiset osaavat jo tehdä asioita itsekin eikä miestä tarvitse nousta paapomaan viiden aikaan aamulla! Pois marttyyriasenne ja iloa elämään!

Vierailija
89/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun melkein kaikki muutkin vastaajat tekevät ihan samat jutut kuin ap. Ainoa ero on se, että ap laittoi kellonajat näkyviin, muut eivät.

Kyse on vain siitä, miten asiat muotoillaan. Suurimmalla osalla vastaajista päivä tuntui menevän aika pitkälti samalla lailla kuin ap:n, lukuunottamatta miehen aikaista herätystä sekä niin montaa koneellista pyykkiä.

Vierailija
90/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, tarha- ja ala-aste ikänen,

nuorempi heräs 8.30, laitoin aamupalan ja piirretyt

-menin hetkeksi takas sänkyyn, en saanut unta ja nousin

-join pannullisen kahvia ja söin

-pesukone ja tiskikone päälle

-vanhempi lapsi heräs 9.30, söi

-lapset ulos leikkimään

-mies heräs 10.00, rakasteltiin