Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsiperheen ja lapsettoman lauantain vietto eroaa huimasti---

Vierailija
20.11.2010 |

No niin, sinä lapseton joka harkistet lasten hankintaa- mietit millainen lauantaisi voisi olla lasten synnyttämisen jälkeen--

kerron oman lauantaisi 20.11.( olen uraäiti, töissä ma-pe klo 8-15, 2 koululaista, mies matkatöissä):

- klo 5 miehen herätys

- pyykkikoneen lautaus klo 7 ja uusi koneellinen klo 8.30 jne= yht 4-7 koneellista päivän aikana, riipuen ovatko lapset kastelleet yöllä

- klo 8 lapset heräävät

- 8.15 tiskikoneen tyhjennys ja täyden lavuaarin tyhjennys tiskikoneeseen

- klo 8.30 lasten aamupalan laitto

- klo 9 piparien leipominen lasten kanssa ( valmis pakasteesta sulatettu takina 2 x 500 g= 1 kg= 8 pelillistä pipareita- joiden korostelu jäähtyneenä su)

- klo 10-11 netti

- klo 11 lohen paisto ja perunoiden keitto lounaaaksi

- klo 12-14 ulkoilu lasten kanssa ja lumileikit

- klo 14 välipala

- klo 14.30-16 lapset leikkivät ja itse imuroin koko asunnos yli 100 m2

- klo 16 päivällinen ja sen teko- paistettuja perunoita ja tomaattimunakasta

- klo 17 pyykinpesua ja vaatteioden lajittelua

- klo 19.30 tv salja ryhmä Pulmaan ja klo 20.30-21 uutiset

- klo 21-21,30 netti

- klo 21.30-22 lasten nukkumaan eno hja hampoaidenpesu

------------

klo 22- oma aika- haloo???

--------------

ps tervetuloa kerhoon lapsettomat ja perheelisiä kadehtivat/ t. naimisissa sama mies yli 20 v/ nautin niin kauan kuin lapset juttavat kotoa

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.00 saatana herätys

8.05 kävin kusella ja eka paukku

8.10 söin vanhaa maksalaatikkoo

menin nukkuun

12.05 vedin ekat tötsät pilvee

nukahdin

noin viideltä heräsin taas

nyt vedin viivat amfetamiinia ja muutaman lasillisen votkaa

Vierailija
22/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä ole tollasta ollenkaan. Heräämme joka lauantai noin kello 7.30-10, jokainen omaa tahtiin. Syömme aamupalan, syömme ruoan kerran päivässä, illalla saunaan ja saunan jälkeen taas syömme. Ulkoilemme kukin oman mielen mukana ja käymme kaupassa, koiran kanssa lenkillä ja vain olemme rauhassa. Pesemme siinä sivussa pyykkiä ja teemme ruokaa. Emme aikatauluta päiväämme vain siksi että meillä on lapsia ja kaiken pitää olla niin minuutintarkkaa.

Ei kannata tehdä elämästä noin vaikeaa.

PS. Lapsia on viisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen lapsellinen ja aivan toisin menee lauantait aamuineen kaikkineen.

Oma valinta varmasti osin.

Toisaalta mun lapset eivät olekaan mitenkään erityislapsia kuten sinun.

Vierailija
24/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme tavisperhe t. ap

Vierailija
25/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- meidän perheessä yökastelu johtuu lasten rakon hitaasta kypsymisestä ja on serkuksilla perinnöllistä eikä se yksi pyykkikoneellinen enemmän tee arjestani/viikonlopustani kovin erikoista edes t. ap

Vierailija
26/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme tavisperhe t. ap

aloituksesi perusteella, kun vielä kouluikäisillä on kasteluongelmia öisin ja siitä, että heitä pitää ulkoiluttaa ja leikittää.

Vierailija
27/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tässä syömme vielä aamiaisen rippeitä ja katselemme telkkaria. Hetken päästä lähden koiran kanssa kävelylle (kävi aamupisulla pihalla) ja sitten lähdemme koko perhe pyörähtämään Stockalla ja varmaan syödään siellä jotakin. Herkun ja Alkon kautta kotiin, ja lapselle tulee varmaan joku kaveri illansuussa pariksi tunniksi leikkikaveriksi.

Illalla napostellaan herkkuja ja poltetaan takassa tulta, luetaan lehtiä ja löhöillään.

Ja joo, siinä sivussa pyöräytän ne neljä koneellista pyykkiä ja laitan kuivausrumpuun, mutta ne eivät mitenkään rytmitä tätä päivää, vaan hoituvat ihan siinä sivussa...

Vierailija
28/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin. Aamupäivän jokainen saa nukkua ja olla vaan, katsella lastenohjelmia ilman kiirettä, arkena kiirettä riittää ihan liikaakin. Monenlaista ehdimme päivän aikana tekemään, mutta en niitä lähde aikatauluttamaan. Kotihommia riittä paljon, mutta itsekin isosta perheestä esikoisenä olevana tiedän, millaista monilapsisen perheen arki on. Omaa aikaa ei juurikaan ole, mutta lapset kasvavat nopeasti ja omaa aikaakin alkaa sen myötä tulla.

Vierailija
29/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräsin äsken. Muu perhe, mies, 2v ja 8v vähän aikaisemmin. Syödään, kun on nälkä. Vain yksi lämmin ateria päivässä. Pyykkiä pestään, kun tarve on.

Miksi teet elämästäsi noin vaikeaa. Rutiinit ja aikataulut on tehty helpottamaan, ei vaikeuttamaan elämää.

Vierailija
30/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurimmalla osalla lapsiperheistä lauantait menee vallan toisin kuin ap:lla minuuttiaikatauluineen.

Vierailija
31/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. suomalaiset miehet tekee tilastojen mukaan Euroopan eniten ylitöitä- eli ovat paljon poissa kotona lasten ollessa pieniä- eli kerron todellisuutta lapsettomille- etteivät RAASUT pety... t. ap

Vierailija
32/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kuin viikonloppuna. Poikkeuksena tietenkin jos viikonloppuna on jotain spesiaalia mutta jos normaalipäivä niin herätään joka kuinkin samaan aikaan kuin arkena, ateriat, ulkoilut ja päiväunet jotakuinkin samaan aikaan kuin arkena. Meillä yksi 2-vuotias rutiineista aina tarkka ollut tyttö. Senpä takia kaikki pääsee helpommalla kun ei ruveta liikoja säveltämään omia. Mutta eiköhän se meilläkin helpota tämä rutiineissa roikkuminen kun lapsi vähän kasvaa.

Vierailija
33/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa aikataulutettua...Miksi sun pitää herättää mies???Kai nyt aikuinen ihminen osaa herätä ittekseen?Meillä lapsetkin herää itse kouluun...

Vierailija
34/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. suomalaiset miehet tekee tilastojen mukaan Euroopan eniten ylitöitä- eli ovat paljon poissa kotona lasten ollessa pieniä- eli kerron todellisuutta lapsettomille- etteivät RAASUT pety... t. ap

että ihan oma valinta, että sulla on noin rankan kuuloinen lauantai, sorppa vaan...

Vierailija
35/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa aikataulutettua...Miksi sun pitää herättää mies???Kai nyt aikuinen ihminen osaa herätä ittekseen?Meillä lapsetkin herää itse kouluun...

muuten voisi elämä mennä vähän liian helpolla.

Eikä voisi valittaa lauantain rankkuutta.

Vierailija
36/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamean kuuloista.

Meillä 3 lasta (vanhin 8-v) ja viikonloput otetaan aina rennosti.

Tänä aamuna olemme:

- heränneet n. klo 8.

- syöty aamupala ja luettu lehti rauhassa

- pesut

- lasten leikkiä, vanhemmilla aikaa surffailla tms.

- 11 aikaan laitoin pesukoneen päälle

- 2 vanhinta lasta lähtivät ulos lumileikkeihin

- kohta pitäisi alkaa tekemään jotain ruokaa

Loppupäivä menee kutakuinkin näin:

- ulkoilua

- elokuvan katsominen lasten kanssa, herkuttelua

- rentoa olemista

- ehkä toinen koneellinen pyykkiä jos jaksaa

Vierailija
37/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten voisi elämä mennä vähän liian helpolla. Eikä voisi valittaa lauantain rankkuutta.

[/quote]

Juurikin näin..Mä en tajua miksi elämästä lasten kanssa täytyy tehdä niin saakutin vaikeeta ja lopettaa kaikki muu???Mä olen ollut yksin 3lapsen kanssa kohta 8.v ja en kyllä koe sitä yhtään ahdistavaksi..

Vierailija
38/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomatkin laittaa ruokaa ja pesee pyykkiä ja siivoaa... jos sen tekee noin aikataulutetusti niin se on sitten eri asia.

Vierailija
39/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kahden lapsen totaali-yh enkä koe elämääni ahdistavaksi tai rankaksi. Olen ns. uraäiti, mutta aikaa jää muuhunkin. Viikot rytmittyvät arkiryhmin mukaan, viikonloppuisin löysäillään :)

Esimerkkinä tämä päivä:

heräson vasta silloin kun lapset heräsivät, käytin koiran ulkona. Teimme lasten kanssa yhdessä aamupalaa, tyhjensin ja täytin tiskikoneen. Tämän jälkeen laitoin pyykit pyörimään, pelasin lasten kanssa laupeliä. Ripustin pyykit, lapset touhuavat omiaan ja minä olen kahvikupin kanssa koneella.

Kohta teen lounaan ja sitten lähdessä metsäretkelle tuttavaperheen kanssa. Kotiin palauttuamme ajattelin pestä pari koneellista pyykkiä, touhuta lasten kanssa, siivota, teemme päivällistä. Iltatouhujen jälkeen kaadan itselleni lasin punkkua ja lueskelen hyvää kirjaa torkkupeiton alla, ehkä surffailen netissä. Muutama työjuttu pitäisi katsoa, mutta ne jätän suosiolla huomiseksi. Jossain vaiheessa iltaa ripustan vielä pyykkiä jne.

Älä tee asioista niin vaikeita äläkä stressaa turhia asiosta.

Vierailija
40/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viikonlopun tarvitse olla kuin arki. Esim toi kaksi lämmintä ruokaa päivässä. Laitat yhden lämpimän ruuan ja sen lisäksi tarvittaessa välipaloja ja runsaat aamu- ja iltapalat.

Lasten ulkoilu.. Onko sinun todella oltava mukana? Mitäs jos koululaiset ulkoilisivat ihan keskenään ja sinä LEPÄISIT sen aikaa? Mitäs jos he, hui, eivät ulkoilisi lainkaan ja pelaisivat wiitä tai vaataavaa pelikonsolia? Yritän tässä sanoa, että elämän ei aina tarvitse olla niin kontrolloitua. Varsinkin lomilla ja viikonloppuisin voi, saa ja pitää höllätä. Muuten ihminen ei jaksa.