Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsiperheen ja lapsettoman lauantain vietto eroaa huimasti---

Vierailija
20.11.2010 |

No niin, sinä lapseton joka harkistet lasten hankintaa- mietit millainen lauantaisi voisi olla lasten synnyttämisen jälkeen--

kerron oman lauantaisi 20.11.( olen uraäiti, töissä ma-pe klo 8-15, 2 koululaista, mies matkatöissä):

- klo 5 miehen herätys

- pyykkikoneen lautaus klo 7 ja uusi koneellinen klo 8.30 jne= yht 4-7 koneellista päivän aikana, riipuen ovatko lapset kastelleet yöllä

- klo 8 lapset heräävät

- 8.15 tiskikoneen tyhjennys ja täyden lavuaarin tyhjennys tiskikoneeseen

- klo 8.30 lasten aamupalan laitto

- klo 9 piparien leipominen lasten kanssa ( valmis pakasteesta sulatettu takina 2 x 500 g= 1 kg= 8 pelillistä pipareita- joiden korostelu jäähtyneenä su)

- klo 10-11 netti

- klo 11 lohen paisto ja perunoiden keitto lounaaaksi

- klo 12-14 ulkoilu lasten kanssa ja lumileikit

- klo 14 välipala

- klo 14.30-16 lapset leikkivät ja itse imuroin koko asunnos yli 100 m2

- klo 16 päivällinen ja sen teko- paistettuja perunoita ja tomaattimunakasta

- klo 17 pyykinpesua ja vaatteioden lajittelua

- klo 19.30 tv salja ryhmä Pulmaan ja klo 20.30-21 uutiset

- klo 21-21,30 netti

- klo 21.30-22 lasten nukkumaan eno hja hampoaidenpesu

------------

klo 22- oma aika- haloo???

--------------

ps tervetuloa kerhoon lapsettomat ja perheelisiä kadehtivat/ t. naimisissa sama mies yli 20 v/ nautin niin kauan kuin lapset juttavat kotoa

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin puoli yhdentoista aikaan. Lapset olivat hereilleet joskus yhdeksän jälkeen, mies oli ruokkinut.

Notkuin ja söin aamupalaa reilusti yli kahteentoista. Sitten notkuin lisää :)

Yhden jälkeen menin suihkuun, koska esikoisen poikaystävä oli tulossa.

Ruuaksi oli erityisgurmeeta ;), eli valmislihapullia ja ranskalaisia.

Ruuan jälkeen mies kävi kahden lapsen kanssa kaupassa, sillä välin esikoinen kävi kuopuksen kanssa ulkona leikkimässä. Minä makasin sujuvasti sohvalla.

Jotain tein sentäs: imuroin oleskelutilat (= keittiö, olkkari, eteinen, aula, about 50 neliötä) sekä makkarin + pesin lattiat kys tiloista. Taisin jossain vaiheessa käynnistää pesukoneen. Kahteen kertaan täytin tiskikoneen. Esikoinen tyhjäsi.

Nukkumaan menon osalta suoritin kuopuksen viimeistelyn saunan jälkeen. Mies saunotti pienet lapset sillä välin kun minä ja kaksi tytärtä makasimme sohvalla katsomassa gleetä.

Esikoinen luki iltasadun kuopukselle, koska kuopus niin tahtoi eikä esikoisellakaan ollut sitä vastaan mitään.

Eli näin meillä, lapsia 5, joista tosin yksi on ollut reissussa vlopun :). Ihan kiva lauantai oli, minä olin normaalia nuutuneempi koska olin eilen firman pjouluissa. Lapset siis jo isompia, paitsi tuo kuopus-kulta.

Ei kaikissa lapsiperheissä rehkitä vloppuna. Voi sitä ottaa rennomminkin. Ja mä olen esim. tehokas siivoamaan: oleskelutilojen + makkarin siivoamiseen taisi upota huimat reilu puoli tuntia. Ihan siistä tuli. Lapset siivoavat ihan itse lastenhuoneet, joita on 4 kpl.

Vierailija
2/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.5 ja 6 v.

Lapset heräilee noin kasilta (en tiedä tarkkaan) ja menevät katselemaan lastenohjelmia. Mies on viikonlopun matkalla. Itse nousen vähän yhdeksän jälkeen ja teen aamiaisen. Lapset syövät ja jatkavat lastenohjelmien katsomista ja leikkivät. Mä juon kahvin ja luen Hesarin rauhassa.

Klo 10.30 mennään pulkkamäkeen. Kaveri lapsineen tulee myös. Ollaan noin puoltoista tuntia ulkona, tullaan meille ja tehdään yhdessä ruokaa. Syödään, lapset leikkivät keskenään, me kaverin kanssa kahvitellaan ja jutellaan.

Nuorin nukkuu päikkärit.

Viiden aikaan kaverit lähtee kotiin. Mä pelailen lasten kanssa ja luetaan pari kirjaa. Syödään, kuunnellan musaa jne. Lapset menee nukkuun noin 21.30 ja mä juon yhden oluen, surffaan netissä ja meen nukkuun. Ainiin, pesin mä yhen koneellisen pyykkiä.

Ihan mukava, rento päivä. Huominen samalla meiningillä - paitsi että mennään teatteriin esikoisen kanssa huomen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyykkiä pestään 4-7 koneellista päivässä, niin kyllä äti on henkisesti sairas, vakavasti. Neurootikko kenties? Pesee pöpökammossaan kaikki ulkovaatteetkin joka käytön jälkeen tms? Meillä kaksi alle kouluikäistä lasta ja pyykkiä pestään ehkä neljä koneellista viikossa.

Vierailija
4/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapsetkin ovat jo koululaisia! Ne osaavat tehdä joitakin asioita jo itsekin ja voivat esim ulkoilla itsekseenkin. Voivat jopa auttaa kotitöissä jos on jotain kotona opetettu!

Meillä lapset osallistuvat kotitöihin ihan sujuvasti. Kattavat pöytää, laittavat ruokaa, siivoavat kanssa, siistivät ruokailun jälkiä, purkavat kauppakasseja, katsovat pienempiensä perään jne.

Perheessä kaikki tekevät jotain, ei tekeminen ole yhden ihmisen harteilla - tai kahden aikuisen sen puoleen - todellakaan.

Lapsille tekee karhunpalveluksen, jos ei anna heidän osallistua kotitöihin.

t. 5 lapsen äiti, jolla oli laiska päivä :)

Vierailija
5/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et sä nouset klo viisi nostamaan miehen sängystä. BBBUUUUUUUAAAAAAAHHHHHHHHHHH.

Ja meillä jo eskari-ikäinen tekee aamiaisen sujuvasti itse - ei todellakaan tarvitse sen ikäistä nousta passaamaan.

Vierailija
6/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyykkiä pestään 4-7 koneellista päivässä, niin kyllä äti on henkisesti sairas, vakavasti. Neurootikko kenties? Pesee pöpökammossaan kaikki ulkovaatteetkin joka käytön jälkeen tms? Meillä kaksi alle kouluikäistä lasta ja pyykkiä pestään ehkä neljä koneellista viikossa.

Minäkään en keksi oikein muuta selitystä.

Meillä on 4 lasta + 2 aikuista, pyykkiä pestään 1-2 koneellista joka päivä, eli viikossa varmaan 7-10 koneellista.

Ja siis pyykinpesuhan on maailman helpoin juttu. Lajittelu vie hetken, kone hoitaa pesemisen. Jälkikäsittelykään ei vie kauaa. Ja meillä osallistuvat tuohon(kin) kaikki.

Vierailija
7/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme että äidit väsyy jos on tollaista suorittamista ja kellottamista.

Meillä on 16-vuotias, 9-vuotias 4- ja 1-vuotias.

Aamulla mies lähti töihin omia aikojaan. Lapset heräili n. kahdeksan aikaan ja sen jälkeen ollaan menty vaan tuntumalla tai jotain.

Olen pessyt pyykkiä. Päivällä koneellisen ja nyt illalla koneellisen. Kävin kaupassa nuorempien kanssa ja olin ulkona heidän kanssaan. Tein ruuan ja illalla 9- ja 4-vuotiaan kanssa pipareita.

Kaveri käväs kylässä ja sen kanssa käytiin läheisellä kirppiksellä, nuorimmat mukana. Teinin ja sen kaverien kanssa olen myös kerennyt istumaan ja pulisemaan.

Meillä on oma yritys, vaikka olen virallisella mammalomalla, pystyn silti auttamaan miestä, esim. paperihommissa.

Relatkaa! Kauheeta suorittamista ja ap vaikutti tyytymättömältä (en lukenut koko ketjua). Itse pystyy vaikuttamaan paljon. Miettii mikä on tärkeää ja mikä ei. Joskus on ihan jees olla tekemättä melkein yhtään mitään.

Vierailija
8/90 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 20.11.2010

klo 9 heräsin kun lapsi laittoi telkkarinsa auki ja sulki huoneensa oven.

klo 9.05 kävin vessassa ja tupakalla

klo 9.10 vein lapselle aamupalan huoneeseen

klo 9.15 palasin sänkyyn ja harrastin seksiä mieheni kanssa. Sen jälkeen nukahdin hetkeksi

klo 10.30 nousin ylös ja tein aamiaisen miehelle ja itselleni

klo 11 lähdettiin kauppaan

klo 12.15 palattiin kotiin

klo 13 vein miehen ravintolaan

klo 13.30 syötiin lapsen kanssa

klo 14-17 tehtiin lapsen kanssa joulukortteja, paitsi että lapsi kyllästyi jossain välissä ja luikahti tietokoneelle

klo 17-19 surffasin netissä

klo 19.15 hain mukavassa hiprakassa olevan miehen kotiin

klo 19.30-21 Vedetään hatusta ja Biisikärpänen ja söin siinä samalla

klo 21 karjuin lapsen lumihagesta kotiin ja iltapala lapselle

klo 22 lapsi ja mies nukkumaan

Tämän jälkeen olen roikkunut tietokoneella.

On tämä rankkaa, tämä lapsiperheen elämä.

Vierailija
9/90 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe: äiti, kaksi alakouluikäistä lasta ja koira.

klo 7.30 koira herää, äiti herää - muttei nouse, jää lojuman.

klo 8.00 lapset heräävät, alkavat lukemaan sängyissään.

klo 8.15 äiti nousee, lähtee koiran kanssa ulos

klo 8.30 äiti tulee sisälle, komentaa lapset aamupalalle

klo 8.30-9.00 syödään aamupalaa ja jutellaan

klo 9-9.30 äiti lukee lehteä + laittaa koneellisen pyykkiä pyörimään

klo 10.00 lapset leikkivät, äiti tyhjentää tiskikoneen, siivoaa tiskipöydän ja lataa seuraavan satsin tiskikoneeseen.

klo 10.15-10.40 pelataan yhdessä lautapeliä

klo 10.40 äiti koneelle (surfaa + tekee muutamaa työjuttua)

...

ihan oikeasti en jaksa, älytöntä. Tuon jälkeen siis tehtiin lounasta, syötiin, käytiin muutaman tunnin metsäretkellä, tultiin kotiin ja laitettiin ruokaa, jossain välissä pyöri taas koneellinen pyykkiä ja tiskikonekin tyhjennettiin. Syötiin, juteltiin, lapset lähtivät kavereiden kanssa ulos. Iltatoimet, lapset nukkumaan, äiti nyt koneella (pitäisi kirjoittaa yhtä raporttia, mutta vastuuttomana surffailee netissä ja vieressä on vielä punkkulasi)

Tuhoon tuomittu pieni perhe!

Vierailija
10/90 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- minulla kello herättää 6:30 suihkuun ja oma aamupala

- 7:15 esikoisen herätys ja eväiden teko autoon

- 7:45 hypätään esikoisen kanssa autoon ja ajetaan 30min treeneihin ja harkkapeliin toiselle paikkakunnalle. Lapsi syö aamupalan autossa

- 9-10:30 lapsen treenit ja harkkapeli

- 11:30 tullaan kotiin ja laitan pyykkikoneen päälle ja teen lounaan. Mies ja kuopus ovat menneet kuopuksen luistelukouulun klo:10:ksi ja sitten on vielä tanssiharjoutukset 11:45-12:30

- Syödänn lounas ja hoidetaan lemmikkieläintä. Pakataan yökylätavarat.

- 13:30 lähden molempien lasten kanssa viemään esikoista futis harkkoihin. Käyn kuopuksen kanssa sillää aikaa kirjastossa. Mies on mennyt hoitamaan työasioitaan.

- 15:00 treenien jälkeen ajan lasten kanssa kauppakeskukseen ostamaan isommat nappikset ja käydään jätskillä lasten kanssa.

- 17:00 vien lapset anopille ja appiukolle yökylään.

- tulen kotiin ja tehdään miehen kanssa pizzaa ja katsotaan telkkaria.

Paljon oli eilen puuhaa mutta silti kiva päivä. Meillä lasten harrastukset sanelee paljolti lauantain ohjelmaa.... Sunnuntaisin sitten yleensä vaan ollaan ilman aikatauluja ja ohjelmaa :=)

Vierailija
11/90 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi (parempi) ateria viikonloppuina, koska syödään nautiskeluaamiainen vasta kymmenen yhdentoista aikaan. Jos lapsilla on nälkä sitä ennen, ottavat vaikka banskuja + muista hedelmiä lastenohjelmia katsoessaan. Me miehen kanssa loikaillaan sängyssä pitkään.

Ja kyllä 6-vuotias ulkoilee meillä pihalla usein ilman vanhempia, mutta ei yksin, vaan talon muiden lasten kanssa. Olen kyllä itsekin ulkoilmaihminen, joten 2-vuotiaskin pääsee kyllä ulos päivittäin, vaikka tulisi pikku-ukkoja taivaalta.

Kauhealta tuntuu tuo ap:n elämä. Musta ainoastaan ns. hieman rankkaa voi olla vauvan kanssa, jos joutuu kovasti valvomaan öitä ja tietysti jos on lapsella jotain erityisongelmia niin kuin ap:lla nyt on tuo yökastelu. Mutta meillä normaalien lasten kanssa elämä on jo aika helppoa ja rentoa.

Vierailija
12/90 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi poikaa 6v. ja 9v. Olen pessyt pyykkiä ja laittanut tiskit koneesen.

Tehnyt ruuan.

Torkkunut lepotuolilla ja laiskotellut.

Tosi rasittava päivä ollut.

Lauantaina kävin kaupassa.

Vierailija
13/90 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuten kummatkin lapset on erityislapsia ja osaavat leikkiä yhdessä herätessään. Eivät herätä meitä.

9v. lievä kehitysvamma ja kuopuksella jonkinlaista vikaa ymmärtämisessä. Dysfasia diagnoosi on. Fiksuja poikia ovat.

Miksi sinä et herää silloin kunlapset heräävät ja jotain vikaa lapsissa tai äidissä, kun koululaiset ei osaa olla kahdestaan aamuisin.

Opettele hyvä ihminen rentoutumaan.

Hommat ehtii tehdä ilman, että herää aamulla aikaisin.

Vierailija
14/90 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä teillä voi tulla noin paljon pyykkiä??? Taidat olla niitä jotka nakkaa kerran käytetyt puhtaat vaatteet pesuun. Haaskausta.

Vierailija
15/90 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään homma. En ikinään katso kelloa milloin teen jotakin, teen vaan. Eikä rasita.

Opeta nyt niille lapsillesi omatoimisuutta.

Vierailija
16/90 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- herään klo.7.00

- aamupala klo. 8.30

- pyykin pesua, kaupassa käynti

- ruuan valmistamista klo 12.00

- syödään klo.13.30

- pyykin pesua, siivousta

- iltapa klo. 19.30

- leffan katsomista , nukahdan kesken noin klo. 21.00

Vierailija
17/90 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Ollaanko me miehen kanssa jotain luuserivanhempia, kun lapset saavat herätä katsomaan lastenohjelmia ihan keskenään.

Me nousemme joskus kello 9 antamaan aamiaista. Ja nyt ovat jo koulussa molemmat, mutta kyllä nousivat myös ennen kouluikää.

eikä pissaisia sänkyjä ole tullut sen jälkeen kun kuopus oli jotain 2v...

Muuten ap on oikeassa. Loppuelämä on aika rankkaa jos teet lapsia. Olet vastuussa muistakin kuin itsestäsi. Muutama vuosi menee uutuudenviehätyksen avulla, kaikki on hienoa ja varsinkin ekan lapsen kanssa. mutta kyllä se jossain vaiheessa useimpia väsyttää. Muistan itse miettineeni kun oli yksi oma pieni, että miten ne koululaisten vanhemmat eivät nyt sellaista huolehdi ym. Mutta ei sitä ymmärrä että jos on painanut jo vaikka 10 vuotta duunia ja vastuuta ja huolehtimista lapsista, että ne syö, että on vaatteet ulkona jne. sitä samaa koko hereillä oloaika. olet vastuussa.niin kyllä se jossain vaiheesa alkaa väsyttää. varsinkin jos niitä tukijoukkoja ja verkkoja ei ole.

Vierailija
18/90 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan ole tollasta kun ap:lla vaikka lapsiperhe ollaankin. Lauantaina heräillään yleensä tuossa 9-10 aikaan, riippuu monelta lapsi 2,5 v herää. Meillä siis vain 1 lapsi, toisen laskettu aika on keväällä. Sen jälkeen katsellaan omassa tahdissa piirrettyjä, juodaan kahvia ja syödään lehteä. Sitten lähdetään kaupoille, ehkä tuossa puolenpäivän aikoihin. Käydään hyvin syömässä jossain tai haetaan noutoruokaa kotiin. Loppupäivä löhöillään. Kun lapsi mennyt nukkumaan, otetaan miehen kanssa rennosti, saunotaan ja katsotaan ehkä leffaa. Rentoa on.

Pyykit pestään viikolla, en minä jaksa lauantai-aamuna klo 8.15 herran tähden alkaa mitään pyykkejä pesemään. Eikä viikonloppusin tartte tehdä montaa eri ruokaa. Viikonloput on just sitä varten että saa relata, kyllä niitä aikatauluja mahtuu tähänkin uraperheeseen ihan riittävästi arkenakin.

Vierailija
19/90 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättiin kahdeksalta. Juotiin kupilliset kahvia, luettiin lehti ja valmisteltiin herkkuaamiaista, joka syötiin 10.30. Normaalisti lauantaina siivotaan, mutta tällä viikolla se oli tehty jo perjantaina. Vaihdoin vuodevaatteet ja pesin pari koneellista pyykkiä, vaatteet viikon ajalta ja ne lakanat.

Kävimme pienellä kävelyllä ja nukahdimme sohvalle lyhyille päiväunille. Lueskelimme, juttelimme ja mies soitti äidilleen.

Päivällistä söimme noin klo 19, avasimme tälllä kertaa viinipullonkin. Pelasimme lautapeliä, katsoimme leffan ja rakastelimme. Nukkumaan noin klo 2.

Vierailija
20/90 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei tee mitään eroa lapsettoman kanssa. Sama kooma päällä joka lauantai.