Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tällaisesta nostaa kunnianloukkaus syytteen?

Vierailija
17.11.2010 |

Minulla ja siskollani oli riita, pahin tähän mennessä pari viikkoa sitten. Siskoni mm. nimitteli minua hulluksi, huoraksi jne. Tuon riidan jälkeen ei olla oltu yhteydessä, mutta olen kuullut muilta, että siskoni puhuu ihmisille miten olen hullu, huora jne. ja mikään näistä ei siis pidä paikkaansa. Muutenkin puhuu asioista vääristetysti, niin että hän on se enkeli ja minä se pahis, vaikka todellisuudessa on just päinvastoin.

Enpä tiedä, onko tuosta kunnianloukkaussyytteestäkään mitään apua, mutta tietäiskö täällä joku, että onko tuollaisesta periaatteessa mahdollista nostaa kunnianloukkaussyyte?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille siskosi on näin puhunut. Sä joudut tosin sit myös todistamaan, että et ole hullu, huora jne.

Kyllä se ainakin tutkintaan menee.

Mut arvaan kyllä, että jos nostat oikeusjutun siskoasi vastaan niin todennäköisesti ihmisten sympatia valuu siskosi puolelle.

Vierailija
2/8 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä joudut tosin sit myös todistamaan, että et ole hullu, huora jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kalliiksi tulee jommalle kummalle. Ei ne lakimiehet ilmaisia ole...

Vierailija
4/8 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskostasi ystävällisesti. Sano että hänellä on nyt vähän vaikeaa ja se sitten purkautuu tuollaisena. Tuo on sekä paras kosto siskollesi että antaa sinusta fiksuimman kuvan. Sana kyllä leviää.

Vierailija
5/8 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran av-asiantuntija puhumassa...

Sä joudut tosin sit myös todistamaan, että et ole hullu, huora jne.

Kas kun kunnianloukkauksesta voi syyttää vain jos väite on todella epätosi. Myös pahojen tosien juorujen levittämisestä voi vaatia toiselle rangaistusta, mutta ei kunnianloukkauksena vaan yksityisyyden suojan rikkomisena.

Vierailija
6/8 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenelle siskosi on juorunnut, että mitä hän on tarkalleen sanonut. Ja suostuvatko nämä henkilöt tarvittaessa todistamaan asiaa, eli käytännössä kuulusteluissa kertovat mitä ovat kuulleet ja pysyvät tämän asian takana.

Siskosi voi joko kiistää tai myöntää. Jos myöntää niin homma on kaikin puolin helpompi, mutta jos kiistää niin sitten todistajien rooli on merkittävämpi.

Vierailija
7/8 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä rikosilmoitus siskostasi. Poliisi kuulustelee molempia ja mahdollisia todistajia ja syyttäjä nostaa sitten syytteen, jos on aiheellista (on tarpeeksi näyttöä yms).

Vierailija
8/8 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat, ettei välinne mene entistä pahemmaksi. Tuo joka väitti, että ap.n pitäisi todistaa, ettei ole hulluhuora, on väärässä, ketään ei voi julkisesti nimitellä, eikä uhrilla ole todistamistaakkaa. Minun siskoni on aivan samanlainen hirviö, mutta olen huomannut, että paras keino on se, ettei ole missään tekemisissä ko.henkilön kanssa.