Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin töissä Saudi-Arabiassa, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
16.11.2010 |

vastaan hetken..

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Saudeissa kerran ja se riitti. Kuljin kasvot paljaaja ja miehet räkivät päälleni, onko maassa vielä sama tapa? Lisäksi kauppakeskuksen infossa oli mies töissä ja kun menin pyytämään apua niin mies katsoi kattoon eikä suostunut puhumaan naiselle, onko yhä sama meno? Minulle riitti kerta ja siitä on jo aikaa todella paljon. Säälittävä sovinismin kehto, naisten asema ainakin silloin oli samaa luokkaa kuin koiralla eli ei mitään arvoa.

sinne ei kyllä niin vaan pääse turisteilemaan.

Vierailija
22/49 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olit siellä töissä? Miksi muutit takaisin? Oliko sellainen paikka, että siellä kestää olla hetken, mutta sen jälkeen kaipaa jo pois? Vai voisitko ajatella asuvasi siellä pysyvästi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän palkka on jotain 4000e/kk (nettona käteen, tietty asunto lisäksi), länsimaisia hoitsuja otetaan yhä vähemmän koska aasialaisia saa halvemmalla. Hoitotyö on tosi lääkärijohtoista, uskoisin että suomalaisesta hoitajasta turhauttavaa.

Mua kiinnostaisi lähinnä työtehtävät. Suomessahan hoitajat tekee paljon juttuja, jotka monessa maassa kuuluu lääkärille, ainakin itse olen huomannut sen muiden maiden sairaaloissa.

Vierailija
24/49 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän esimerkiksi tapauksia, että Saudi-Arabiassa asunut perhe (suomalainen) on kutsunut sukulaisiaan sinne käymään. Lisäksi voi olla työmatka, silloin viisumin saa helpommin. Lukemattomia syitä.

Itse saisin Saudi-Arabiaan luultavasti helposti viisumin mieheni kautta.

Vierailija
25/49 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Saudeissa kerran ja se riitti. Kuljin kasvot paljaaja ja miehet räkivät päälleni, onko maassa vielä sama tapa? Lisäksi kauppakeskuksen infossa oli mies töissä ja kun menin pyytämään apua niin mies katsoi kattoon eikä suostunut puhumaan naiselle, onko yhä sama meno? Minulle riitti kerta ja siitä on jo aikaa todella paljon. Säälittävä sovinismin kehto, naisten asema ainakin silloin oli samaa luokkaa kuin koiralla eli ei mitään arvoa.

Ihana viesti

sinne ei kyllä niin vaan pääse turisteilemaan.

Vierailija
26/49 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoi, että minä olin siellä turistina? Se kerta kesti pari kuukautta, mutta mitäpä täällä selittelemään. Dubaissa olen myös asunut tai pikemminkin Sharjahissa siinä Dubain vieressä. Ei mitään mukavia paikkoja, aurinkoa tosiaan riitti. Sharjahissa ei saa myydä lainkaan mitään alkoholia missään, ei edes hotelleissa ja se oli sen paikan ainoa hyvä asia. Minareetteja oli sitten sitäkin enemmän :)

Vierailija
27/49 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoi, että minä olin siellä turistina? Se kerta kesti pari kuukautta, mutta mitäpä täällä selittelemään. Dubaissa olen myös asunut tai pikemminkin Sharjahissa siinä Dubain vieressä. Ei mitään mukavia paikkoja, aurinkoa tosiaan riitti. Sharjahissa ei saa myydä lainkaan mitään alkoholia missään, ei edes hotelleissa ja se oli sen paikan ainoa hyvä asia. Minareetteja oli sitten sitäkin enemmän :)

että yskin ei voi mennä mihinkään. Ne piti sua varmaan vosona kun yksin likuit.

Eihän kaikki sopeudu Suomeenkaan ja miksei se mene toisinkinpäin.

Vierailija
28/49 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyjäänkin sinne suomalaiset pääsee ja sen Raamatun vein sinne vahingossa. En tietenkään olisi vienyt jos olisin sen asian tiennyt.

Palkkaa sain noin 4000€ nykyrahassa ja suurin osa jäi säästöön, koska mihinkäs ne siellä laittaisi?

Työpäivät olivat pitkiä, alussa piti tehdä niinkuin lääkärit sanovat ja vasta ajan kanssa sai vähän vapautta.

Lomat vietin ulkomailla ja sieltäkin kyllä sai alkoholia jos niin halusi, useammassa salakapakassa tuli käytyä. Piti vaan oppia tuntemaan oikeat tyypit.

Olin siellä 4 vuotta ja en tietenkään ajatellut että jään sinne pysyvästi. Sinne mennään tienaamaan.

Apaiyaa piti olla aina ulkona liikuessa, s eoli tosi kätevä oikeasti, eikä yksinään sopinut lähteä kaupungille.

Kuntosali ja uima-allas oli kyllä siellä missä hoitajat asuivat.

ap.

Vierailija
29/49 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelitko missään lähimaissa?

Vierailija
30/49 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen sairaanhoitaja ystäväni on asunut siellä jo 17-vuotta ja viihtyy edelleenkin.

Nykyjään palkat ovat tosin matalampia kuin tuo mainitsemani, johtuu halvasta työvoimasta jota saapuu esim. Filippiineiltä.

Matkustelin mm. Libanonissa ja Dubaissa.

Vierailija
31/49 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän esimerkiksi tapauksia, että Saudi-Arabiassa asunut perhe (suomalainen) on kutsunut sukulaisiaan sinne käymään. Lisäksi voi olla työmatka, silloin viisumin saa helpommin. Lukemattomia syitä. Itse saisin Saudi-Arabiaan luultavasti helposti viisumin mieheni kautta.

No ei riitä kyllä että siellä asuu joku tuttu, omien perheenjäsentenkin kutsuminen (ja viisumin saanti) nykypäivänä on todella vaikeata.

Pitää olla todella hyvä syy! Eikä kukaan nainen lähde yksin jonnekkin ostariin hortoilemaan, tuo yksi tässä ketjussa ei varmasti ollut ikinä käynyt Saudeissa.

Minunkin mies oli siellä 4kk. komennuksella enkä minä saanut sinne viisumia.

Vierailija
32/49 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siellä nyt vaan olin, mutta ostarilla en ollut yksin vaan perheeni kanssa. Kyllä täällä on sitten yksinkertaista porukkaa, huoh!

Vierailija
33/49 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siellä nyt vaan olin, mutta ostarilla en ollut yksin vaan perheeni kanssa. Kyllä täällä on sitten yksinkertaista porukkaa, huoh!

Vierailija
34/49 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä lähdössä saudeihin töihin. Olis kiva jutella. Olis kiva jos voit ottaa yhteyttä vaikka sähköpostitse, mun osoite on sanurse@wippies.fi

Vierailija
35/49 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies saisi kauppatieteiden maisterille sopivan työpaikan Saudeista? En ole vielä selannut nettiä, mutta mitä kautta voisi saada työtä. Pitääkö mennä saudejen työnvälitys sivulle ja sitten paikan päälle? Minkälaiset palkat siellä voisi olla? Sairaanhoitajat ja muut länsimaalaiset ansaitsevat kuulemma hyvin, mutta miten paljon? Oikeita lukuja pöytään. Luulisi, että miehen on helppo saada työtä, jos osaa englantia, tuntee tavat, perinteet jne. Tarvitaanko joku avuksi, jos etsii töitä paikan päällä vai pitääkö olla joku joka tuntee ihmisiä?

Vierailija
36/49 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 00:14"]

Miten mies saisi kauppatieteiden maisterille sopivan työpaikan Saudeista? En ole vielä selannut nettiä, mutta mitä kautta voisi saada työtä. Pitääkö mennä saudejen työnvälitys sivulle ja sitten paikan päälle? Minkälaiset palkat siellä voisi olla? Sairaanhoitajat ja muut länsimaalaiset ansaitsevat kuulemma hyvin, mutta miten paljon? Oikeita lukuja pöytään. Luulisi, että miehen on helppo saada työtä, jos osaa englantia, tuntee tavat, perinteet jne. Tarvitaanko joku avuksi, jos etsii töitä paikan päällä vai pitääkö olla joku joka tuntee ihmisiä?

[/quote]

Osaisiko kukaan vastata tuohon?

Vierailija
37/49 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
38/49 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen viestiketju. Kyllä Saudeihin kannattaa lähteä jos haluaa tienata!

https://toitaulkomailla.wordpress.com/2015/12/02/sairaanhoitajaksi-saudi-arabiaan/

Vierailija
39/49 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä Saudi Arabiaan työmatkalle lähtevälle naiselle. Suomeen on avattu eka musliminaisten vaatekauppa. https://www.arabianimport.fi Toimitusaika vain 2-5 arkipäivää Suomessa. Saudi Arabiaan matkaavalle suosittelen tilaamaan Abaya (suljettu edestä), mustana. Tämän kaveriksi sekä jersey ja sifonkimateriaaleissa huivi, sekä alushuivi. Jersey materiaalina on tosi pehmeä ja pysyy helposti paikallaan, erinomainen arkihuivi. Sifonki on materiaalina hienompaa ja soveltuu erinomaisesti esim illalliselle tai tilaisuuksiin. Alushuivi on erittäin suuri apu, jos pelkää että päähuivi ei pysyisi paikalla ilman.

Vierailija
40/49 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko naimisissa? Oletko sairaanhoitaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän