Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jään työttömäksi tämän kuun lopussa. En ajatellut tehdä mitään työkkärin vaatimia hakemuksia, vaan etsin itse. Kauan selviän ilman karenssia?

Vierailija
24.08.2022 |

En tosiaan aio ryhtyä mihinkään 4 hakemusta viikossa-tahtiin. Enkä hae mitään työkkärin osoittamia paikkoja, vaan etsin mieleiseni itse. Virkailijan tapaamisiin voin toki mennä jne, mutta päätän itse mitä työtä haen ja miten useasti laitan hakemuksia. Kuulun liittoon. Miten pitkään kestää nykysysteemillä että karenssi napsahtaa? Olikos siinä ensin jotakin huomautuksia, sitten joku viikon karenssi jne? Työttömyys alkaa 1.9.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ehdinkö esim saada kuukauden rahat ennen kuin sanktiot alkaa?

ap

Vierailija
2/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 hakemusta kuukaudessa, ei viikossa. Ei ole mikään ongelma tuo vauhti.

Virkailijaa ei tarvitse nähdä kuin alkuhaastattelussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on 4 hakemusta kuukaudessa. Tottakai saat itse päättää minne haet. Ei työkkäri mitään tyrkytä.

Vierailija
4/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä ymmärtänyt ihan väärin koko mallin. Haet mihin haluat, mihin voit realistisesti päästä. Ei työkkäri mitään osoittele ainakaan ensimmäiseen 3 kuukauteen, sen kauempaa en ehtinyt olla työtön.

Vierailija
5/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan karenssin voit saada hyvinkin ennen kuin ensimmäinen maksu on tililläsi.

Vierailija
6/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä ymmärtänyt ihan väärin koko mallin. Haet mihin haluat, mihin voit realistisesti päästä. Ei työkkäri mitään osoittele ainakaan ensimmäiseen 3 kuukauteen, sen kauempaa en ehtinyt olla työtön.

Olen tainnut lukea vähän liikaa tätä palstaa. Kuvittelin että 4 hakemusta viikossa laitettava ja niihin paikkoihin mihin työkkäri osoittaa. 

ap

Vierailija
7/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo hakemukset todistetaan? Moniin paikkoihin voi edelleen päästä soittelemalla, ilman virallista hakemusta. Ja jos laittaa kirjallisen hakemuksen, tulostetaanko se esim kaupungin järjestelmästä (jos kaupungille hakee)? 

Vierailija
8/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole asiallinen virkailijaa kohtaan, ehkä heillä on hieman pelisilmää. Kerrot hakevasi sinua kiinnostavia paikkoja, luulisi riittävän.

Vierailija
9/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä edes saa mitään hakuvelvoitetta, eikä kaikkien edes tarvitse käydä fyysisesti työkkärissä paikanpäällä. Ihan virkailijasta kiinni. Itse en ole työkkärissä käynyt ainakaan 5 vuoteen, sillointällöin soittelevat jos on epäselvyyksiä työkuvioissani. Olen pätkätöissä.

Vierailija
10/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele.

Vierailija
11/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tainnut lukea vähän liikaa tätä palstaa. Kuvittelin että 4 hakemusta viikossa laitettava ja niihin paikkoihin mihin työkkäri osoittaa. 

ap

Joo, ei se todellisuus ole ollenkaan niin paha kuin täällä esitetään. Mäkin olisin luultavasti vaan makoillut ansiosidonnaisilla, nyt tuli haettua töitäkin. Tällaiset kaikenlykkääjät ainakin hyötyvät. 

Ne puhelut ovat 5 minuutin mitä kuuluu, kukkuluuruu -puheluja, ei mitään pakottamista.

Vierailija
12/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako keikkatyö mitenkään? Tai siis katsotaanko se aktiivisuudeksi, jos tekee keikkoja silloin tällöin?

Olen ihan pihalla näistä.

Vierailija
13/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemus voi olla ihan vaan sähköposti missä lukee "haen työpaikkaa". Niitä laitat satunnaisiin paikkoihin sen 4 kuussa niin et saa karenssia.

Vierailija
14/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo hakemukset todistetaan? Moniin paikkoihin voi edelleen päästä soittelemalla, ilman virallista hakemusta. Ja jos laittaa kirjallisen hakemuksen, tulostetaanko se esim kaupungin järjestelmästä (jos kaupungille hakee)? 

Oma ilmoitus te-palvelujen oma asioinnissa. Tehtävä, työnantaja, toteutuspäivä. Ei todisteita ainakaan toistaiseksi, voihan se olla että joskus muuttavat mallia.

Vierailija
15/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako keikkatyö mitenkään? Tai siis katsotaanko se aktiivisuudeksi, jos tekee keikkoja silloin tällöin?

Olen ihan pihalla näistä.

Ainakin oman kokemuksen mukaan osa-aikatyöläiset jätetään kokolailla rauhaan työkkärin puolesta . Toki poikkeuksistakin olen kuullut.

Vierailija
16/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee edes jotain työtä niin haetaan yleensä vain 1 kokoaikatyö /kk. Sovitaan työllistymissuunnitelmassa henkilökohtaiset tavoitteet.

Vierailija
17/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole asiallinen virkailijaa kohtaan, ehkä heillä on hieman pelisilmää. Kerrot hakevasi sinua kiinnostavia paikkoja, luulisi riittävän.

Juu, ei minulla ole mitään antipatioita siihen suuntaan. En vaan tarvitse holhoamista, osaan hoidella itselleni työtä omatoimisesti. Olen vaan kranttu ja haluan sopivan paikan. Alallani on töitä hyvin, joten valinnanvaraa kuitenkin on.

ap

Vierailija
18/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele.

Miten niin? Ensin on alkuhaastattelu, siitä 2 vko päästä toinen keskustelu. Jos ei vastaa puhelimeen eikä ole syytä tälle, niin tulee eka muistutus ja toinen tulee siitä, että ei tee työnhakutehtävää. Aika kulunut 1 kk työnhaun alkamisesta ja tulee selvari, maksut katkeaa siihen eli mahdollisesti ei saa ensimmäistäkään etuussummaa.

Vierailija
19/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miksi työsuhteesi loppuu. Jos ei ole työkkärin paskaläjien mukaan hyväksyttävä syy niin karenssi alkaa ensimmäisestä työttömyyspäivästä.

Vierailija
20/38 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on 2 paikkaa kuukaudessa mutta on vaikea löytää sopivaa työtä selkäsairauden takia.