Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ideoita päiväkodien opettajien joulumuistamiseksi?

Vierailija
15.11.2010 |

Viime vuonna näkyivät saavan kirjoja, servettejä, kynttilöitä, suklaata jne... onko hyviä vinkkejä lahjoiksi?



Kiitos!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 12 vuotta.



Vaatimukset lahjoihin ovat kasvaneet koko ajan. Ennen riitti todella se kortti ja vanhempien kiittäminen joulujuhlassa hyvästä työstä.



Nyt saa väsätä kalliita herkkukoreja ja hierontakortteja ja erityissuklaita ja viinipulloja.



Onneksi on viimeinen lapsi eskarissa tänä vuonna. Peruskoulun opettajat ei ole niin vaativia.

Vierailija
22/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 12 vuotta.

Vaatimukset lahjoihin ovat kasvaneet koko ajan. Ennen riitti todella se kortti ja vanhempien kiittäminen joulujuhlassa hyvästä työstä.

Nyt saa väsätä kalliita herkkukoreja ja hierontakortteja ja erityissuklaita ja viinipulloja.

Onneksi on viimeinen lapsi eskarissa tänä vuonna. Peruskoulun opettajat ei ole niin vaativia.

Av-mammat? Ymmärtääkseni päiväkodin henkilökunta ei vaadi eikä pyydä mitään. Luulenpa, että tuo yksikin hierontalahjakorttien toivoja oli provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut mm. jalkohoitotuotteita ja useamman kerran koonnut Pentikistä kolme eriväristä settiä, jossa on ollut vaikka serviettejä, kynttilä, joku purkki...



Parhaan vastaanoton saivat kortit, jotka tehtiin kun esikoinen lähti pienten ryhmästä. Kyselin tytöltä minkälainen Lissu on, mitä te teette yhdessä jne. ja kirjoitin kuvaukset korttiin.

Vierailija
24/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut vuosien varrella kuin pari, kolme lto.n vastausta, että ei tarvitse muuta kuin kiitoksen, että saa palkan työstään.

Melkoisia lahjalistoja on täällä vuosien varrella nähty.

n. 12 vuotta.

Vaatimukset lahjoihin ovat kasvaneet koko ajan. Ennen riitti todella se kortti ja vanhempien kiittäminen joulujuhlassa hyvästä työstä.

Nyt saa väsätä kalliita herkkukoreja ja hierontakortteja ja erityissuklaita ja viinipulloja.

Onneksi on viimeinen lapsi eskarissa tänä vuonna. Peruskoulun opettajat ei ole niin vaativia.

Av-mammat? Ymmärtääkseni päiväkodin henkilökunta ei vaadi eikä pyydä mitään. Luulenpa, että tuo yksikin hierontalahjakorttien toivoja oli provo.

Vierailija
25/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajille, lastentarhan tädeille kuin harrastusten vetäjillekin. Minusta meillä kaikilla on roinaa ja herkkujm ihan tarpeeksi. Olen ostanut Kirkon ulkomaanavun ja Unicefin kautta esim. rokotuksia, puuntaimia, kanoja, vesiputkea, koulutarvikkeita, moskiittoverkkoa jne. Viime vuonna esikoisemme opettajaa muistimme Saimaannorpan suojelemiseen lahjoitetulla rahalla, olivat koulussa ympäristötiedossa opiskelleet juuri Saimaannorpasta. Ehkä opet olisivat iloisempi siitä kuohuviinistä mutta tämä sopii meidän maailmankuvaamme.

Vierailija
26/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tehty lapsen kanssa siten, että kankaana paksu yksivärinen kangas johon lapsi piirtänyt kangasväreillä kuvia. Niistä olen ommellut pussit. Hyvin on kelvannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kaksi lasta hoidossa ja yhteensä 6-7 lahjottavaa hoitajaa..tulee aika hankalaksi/kalliiksi miettiä lahjaa :-o

Meillä myös 2 lasta hoidossa, muistettavia tätejä 8. Olen ratkaissut asian niin, että vien kahvikakun joulukuun alkupuolella, siihen lapset tekevät kortin. Saavat kaikki sitten osansa eikä jää mitään nurkkiin pyörimään.

Vierailija
28/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kaksi lasta hoidossa ja yhteensä 6-7 lahjottavaa hoitajaa..tulee aika hankalaksi/kalliiksi miettiä lahjaa :-o

Meillä myös 2 lasta hoidossa, muistettavia tätejä 8. Olen ratkaissut asian niin, että vien kahvikakun joulukuun alkupuolella, siihen lapset tekevät kortin. Saavat kaikki sitten osansa eikä jää mitään nurkkiin pyörimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna täällä joku kysyi samaa. Hän muistutti siitä että on moni aikuinen on lapselle päiväkodissa tärkeä. Ostimme 5 kpl pandan suklaa konvehtia. 2 opea 1 hoitaja, 1 siivooja, 1 keittäjä. siivooja autta pukemisessa ja keittäjä näkee paljon vaivaa allergisen lapsemme ruan takia. Kaikki saavat palkan tiedän. Rahallista arvoa paketilla ei ollut mutta siivooja ja keittäjä olivat todella liikuttuneita suklaastaan. Jokainen tekee miten parhaaksi katsoo. Ei se joulumieli koskaa pahaa tee.

Vierailija
30/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

konvehtirasiaa, ei yksittäisiä karkkeja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tätä lahjojen takia tee. Ihan palkkatyötä tämä on minulle ja olen ammattitaitoinen lastenhoitaja, joka tekee työnsä hyvin.

Minä en halua stressata vanhempia enää joulun alla pakkolahjojen takia. Monilla on rahat niin tiukilla, että koko ryhmän hoitajien lahjominen on aika kallista.

Halaus lapselta riittää minulle. Muut saavat toivoa paketteja ja erityisherkkuja ja viinejä. Mutta ihan oikeasti mammat, minusta on tärkeämpää, että lapsella on ollut hyvä olla päivisin meillä ja teillä vanhemmilla hyvä olla töissä kun tiedätte lapsenne olevan turvassa. En minä siihen mitään vinkkupulloja enää tarvitse.

Mutta jokainen hoitaja tavallaan ja oman ammattietiikkansa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin pientä!!! Liian arvokkaat lahjat ovat hieman hämmentäviä. Siinä tulee mieleen, että antaja saattaa korostaa itseään. Esimerkkejä mukavista ja pienistä lahjoista: pöytäkynttilä, kahvipaketti, kukka, suklaa, piparkakkupaketti. Monet isommat lapset haluavat itse muistaa opettajaa ja hankkivat jotakin, jonka tietävät olevan "open juttu" esim. punamustekynän, jos se on usein hukassa, sukat, jos opella on palelevat varpaat tai muumimukin, jossa on open lempihahmo.

Vierailija
34/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki päiväkodissa samassa kahvihuoneessa yleensä? ja pitääkö itse hommata kahvit?



Esim. itse sairaalassa työskentelevänä kivoja lahjoja on ihan kahvipaketit, herkut ja kortti yhteiseen taukohuoneeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme tehneet lasten kanssa ryhmän työntekijöille henkilökohtaiset kortit. lapsi on kertonut jokaisesta aikuisesta mm. millainen hän on, mitä hän tekee, mistä hän pitää, missä hän on hyvä yms. lapsi on piirtänyt sen hoitajan kuvan ja kortin lähettäjäksi on mainittu lapsen ja vanhempien nimet sekä liimattu tarrakuva lapsesta. lisäksi voi olla joku jouluinen runo tai muu. ja lisäksi tietysti ne kiitokset kuluneesta kaudesta!!

Vierailija
36/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sitten kun lapsi on viimeistä päivää tarhassa ja siirtyy eskarin puolelle.

Vierailija
37/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä AV:lla vain stressaantuu entisestään. :)



Olen kova lahjastressaaja, ja vedän aina hirveät stressit hoitajien joulu- ja kevätlahjoista. Ihanaa tietää, ettei minua lähtökohtaisesti tuomita siitä etten anna mitään monen kympin lahjakortteja jokaiselle!



Tuota viinipulloa olen monesti miettinyt, kun se on tavallisena pikkumuistamisena niin "varma valinta", mutta ilmeisesti sitä tosiaan paheksutaan yleisesti. Itse en ollenkaan näe että lahja olisi lapsilta vaan nimenomaan minulta (minä se tässä kiitollinen lasteni hoidosta olen) enkä siis itse pidä alkoholia mitenkään sopimattomana, mutta en halua väkisin loukata ketään jos se kerran on sosiaalisesti epäsuotavaa niin monen mielestä.



Niin että pysyttelen sitten varmaan tylsällä "suklaa-kukat-kynttilät-kahvi-pikkuleivät" -tyylisellä linjallani...

Vierailija
38/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan se, että vanhemmat jotenkin kiittävät lämmittää mieltä, oli se sitten sanallinen kiitos tai joku muu muistaminen. Vähän valju olo jää siitä, jos ei mitenkään kiitellä. Ja ehkä lapsen kuva tai piparit ei ole niitä kaikkein mieluisimpia, jos jotain täytyy raakata pois noista edellämainituista (mitä tehdä lapsen kuvalla ja piparit leipoo mielummin itse).



T: hoitaja kanssa

Vierailija
39/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset


kun olemme absolutisteja. Mutta kyllä se kiertoon menisi, että anna vain viiniä tai viinaa. Aina joku loppasuu sen juo pois.

yleensä AV:lla vain stressaantuu entisestään. :)

Olen kova lahjastressaaja, ja vedän aina hirveät stressit hoitajien joulu- ja kevätlahjoista. Ihanaa tietää, ettei minua lähtökohtaisesti tuomita siitä etten anna mitään monen kympin lahjakortteja jokaiselle!

Tuota viinipulloa olen monesti miettinyt, kun se on tavallisena pikkumuistamisena niin "varma valinta", mutta ilmeisesti sitä tosiaan paheksutaan yleisesti. Itse en ollenkaan näe että lahja olisi lapsilta vaan nimenomaan minulta (minä se tässä kiitollinen lasteni hoidosta olen) enkä siis itse pidä alkoholia mitenkään sopimattomana, mutta en halua väkisin loukata ketään jos se kerran on sosiaalisesti epäsuotavaa niin monen mielestä.

Niin että pysyttelen sitten varmaan tylsällä "suklaa-kukat-kynttilät-kahvi-pikkuleivät" -tyylisellä linjallani...

Vierailija
40/53 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, pistän koko ajan saamiani lahjoja (en siis läheisiltä saamiani, vaan just työlahjoja jne.) eteenpäin ja musta on kiva että niin voi tehdä.



Näen asian vähän niin että silloin olen saanut siltä toiselta lahjaksi vapautuksen toisen ihmisen lahjan etsimisestä. ;)