Ajattelin irtisanoutua ilman uutta työpaikkaa
- olenko ihan hullu?
Olen ollut ylityöllistetty vajaan vuoden. Ja sen seurauksena siis aivan totaalisen katkipoikki ja stressaantunut. En nuku öisin, työ täyttää ajatukset myös vapaa-ajalla. Olen kireä, väsynyt ja ärtynyt.
Olen puhunut asiasta pomolle useasti ja lisäksi käynyt työterveyslääkärillä. Pomo sanoi "Aha." ja lääkäri antoi unilääkkeet.
Laskin, että pärjäisimme muutaman kuukauden yksillä tuloilla ja säästöillä. Olen alalla, jossa saan töitä jollain aikavälillä. Nyt olen niin stressaantunut, että en koe olevani työkuntoinen, ainakaan valmis uuteen paikkaan.
Onko kukaan muu ottanut riskin? Hypännyt oravanpyörästä ja päätynyt johonkin ihan muualle?
Kommentit (26)
aina on jonkin ajan päästä töitä löytynyt, joku kuukausi on mennyt kituutellessa.
Ah, sitä vapauden tunnetta!
Mä ajattelen, että mulla on yksi elämä, turhaan sitä tuhlaan työpaikassa, johon mennessä joka päivä vituttaa.
esim. vuorottelu-, opinto- tai perhevapaisiin. Ois aikaa samalla etsiä parempaa työpaikkaa, eikä tulis karenssia.
Pomo ei myöntänyt opintovapaata, eikä muuta virkavapaata. Olin pian tämän jälkeen kuukauden sairauslomalla ja etsin sinä aikana uuden työpaikan. En itsekään uskonut, että voisin löytää sellaisen näin nopeasti! Olin jo valmistautunut taloudellisessakin mielessä irtisanoutumiseen, mutta nyt ei tullut päivänkään katkoa työsuhteisiin.
Asioilla on tapana järjestyä. Hae opintovapaata tms. ja tarvittaessa saikkua.
Minä mietin nyt tätä todella paljon.
Talouteni kestää kyllä 3kk karenssin, mutta kai löytäisin uutta työtä nopeasti? En voi tietää. Saikuttaaki voisi. Olen ihan poikki henkisesti.
Ap ei ollut hullu. Kuinkahan tässäkin jutussa sitten lopulta kävi?
olen akateeminen, humanistisilta aloilta ja mulla oli ihan ok duuni järjestön johdossa, melkein koulutusta vastaava. Otin lopputilin (työsuhteeni päättyy tän kuun loppuun), eikä mulla ole vielä uusia töitä. En silti huolehdi, kyllä sitä aina jotain on ja voin olla vähän aikaa ihan mielelläni kotonakin mieheni palkan turvin. Siis ei hänellä ole mikään megamassiivinen palkka mutta toimeen tullaan.