Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi... synnytin vauvan tossa 1,5 viikkoa sitten ja

Vierailija
15.11.2010 |

kun synnytys alkoi iltapäivällä ja vauva syntyi klo: 23.30 niin anoppi oli ehtinyt pistää mun kännykän vastaajaan NELJÄ viestiä tyyliin "hei, xxxx tässä, ajattelin vaan soitella kun ei mitään ole kuulunut, mitenkäs teillä sujuu?", "kuule, alan olla jo aika huolissani kun mitään ei ole kuulunut" ja viimeisin oli jo nyyhkytysten sekainen. Samoin tekstiviestejä oli tullut paaaaljon esim. "miksette ilmoita mitään, en pysty nukkumaan kun en tiedä miten teillä siellä sujuu". Ja kun oltiin vielä sairaalassa niin anoppi hössötti ihan hirveästi siitä mitä me syödään kun mennään kotiin ja mihin aikaan hän oikein toisi sen makaroonilootan että olisi sopivasti sitten ja eikö me nyt tarkkaan tiedetä mlloin ollaan kotona. Ja oli sitten koonnut sellaisen valtavan paketin täynnä netistä tulostamiaan imetys-, vauvanhoito yms. ohjeita ja pistänyt yhteen alle että "minulle voitte soittaa mihin vuorokauden aikaan tahansa". Paketissa oli myös vaippoja, vaatteita, liivinsuojuksia, minulle terveyssiteitä (krhm), kumiset nännisuojat tms. mitkä lienee joita voisi käyttää imetyksen apuna, käsidesiä ym. Ja kun tuli meille sitten tosi innokkaana kylään hirvee hösäys päällä niin jatkuvasti oli ruikkimassa sitä käsidesiä meidän käsiin ja omiinsa.

Onko se seonnu? Onko tää vielä ihan normaalirajoissa? Me ollaan kuitenkin miehen kanssa jo minä 27v ja mies 30v, joten ei nyt ihan lapsia enää ja anoppi 53-vuotias, joten ei luulisi olevan vielä vanhuudenhöperökään.

Mulla meinaa jotenkin pinna palaa, kun olisi tekemistä vauvan kanssa jne, niin jatkuvasti anoppi soittelee, hösää, huolehtii, on tuomassa jotain tms. Hyvää tarkoittaa, tiedän... Onko muiden mummot olleet tämmösiä?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että toi voi olla ärsyttävää, mutta anoppi kuulostaa mun mielestä vaan innostuneelta ja tosi hyväntahtoiselta. Jonkun ehdottama "puhelin äänettömällä imetyksen aikana" -kommentti tms. voisi olla hyvä idea. Älä nyt ainakaan sano rumasti ja pahoita anopin mieltä, kun hän selvästi haluaa vaan perheenne parasta eikä ymmärrä olevansa häiriöksi.

Vierailija
62/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä ajan kanssa rauhoittuu. Arvostat varmasti anopin apua koko ajan enemmän kun huomaat, mitä eläminen vauvan ja mahdollisesti useamman lapsen kanssa on. :) Hän tarkoittaa hyvää, se on tärkeintä!

Meillä anoppi itki ja suri synnytyksen aikana jos ei kuullut meistä säännöllisesti. Se johtui siitä että hänellä oli omat synnytykset tosi vaikeita ja hänellä oli se oma kokemus taustalla ja ne vaikeat asiat tulivat elävästi mieleen. Ymmärsin sen vasta kun seurasin hänen oloaan erään muun läheisen ihmisen synnyttäessä ja kertoi mistä paha olo johtuu. Hän ei ikään kuin osannut ajatella että kaikki menee hyvin, vaan päällimmäisenä oli pakokauhu omien kokemusten pohjalta.

Koeta jaksaa anopin jutut. Jätä vauva hänelle joskus hoitoon, hän varmasti arvostaa sitä. Ja samalla saat arvokasta omaa aikaa tai aikaa miehesi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen mun oman äidin ja anopin sekoitus.

Mun äiti soittaa monta kertaa päivässä ihan sekopäisenä, jos ei saa kiinni ekalla yrittämällä. Anoppi taas hössöttää - silleen hyvällä tavalla.

Musta toi paketti on aivan ihana idea, joskin ehkä ne menkkasiteet olisi voinut jättää pois.

Anna toisen hössöttää. Kyllä se laimenee aikaa myöten. Jos on eka lapsenlapsi, niin kyllä sitä menee sekaisin ihan varmasti kuka hyvänsä. Mä itse asiassa voisin kuvitella itseni anoppisi asemaan.

Vierailija
64/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaista anoppia tai äitiä joka olisi käynyt kaupassa ja tehnyt ruuan valmiiksi. Mutta niin me ollaan erilaisia ja arvostetaan eri juttuja! Ja minä kyllä pyysin kavereita tuomaan siteitä ja särkylääkkeitä jos olivat tulossa käymään enkä itse päässyt kauppaan... Onhan se nyt aika luonnollista ja veikkaan että se anopin paketti tulee vielä tarpeeseen! Puolen vuoden sisällä tulee vielä se päivä kun soitat anopin apuun että pääset suihkuun tai siivoamaan.

Vierailija
65/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mun lapsista ei kukaan ole koskaan höösänny ja hossottanu.

Vierailija
66/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sekosi onnesta aivan täysin, kun meidän esikoinen syntyi. Hih, jopa makaronilaatikko-episodi oli aivan kuin meillä :D Ihan tolkuton mummokuume paukahti päälle ja välillä oli vähän tekemistä sen innon kestämisessä, vaikka 99%:sti se oli mielestäni ihanaa ja liikuttavaa. Lisäksi oli joku, jonka kanssa täysin kritiikittä ihastella vauvaa ja sen kertakaikkista ihanuutta ja lisäksi konkreettista apua, kun oli lisää rakastavia käsiä, joille vauvan antaa kun itse halusin vaikka suihkuun.

Valitettavasti miehen äiti ei päässyt hössöttämään, koska hän on kuollut. Anoppisi kuulostaa mielestäni tosi hyväntahtoiselta eikä ainakaan kertomasi perusteella ole mikään liian sekaantuva neuvoissaan tms. On vaan rakastunut lapsenlapseensa ja ilmeisesti uuteen rooliinsa mummina.

Kyllä se suurin alkuinto laantuu, meilläkin äitini jo malttaa odottaa välillä jopa pari päivää, jos meistä ei kuulu mitään ja nukkuu yönsäkin jo ;)

Vierailija
67/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuntuu menevän normaalin rajoihin muiden vastausten perusteella.

Me asuttiin esikoisen syntyessä niin kaukana, ettei mun äiti eikä anoppi päässeet häiriköimään muuten kuin puhelimitse. Mun äiti on ylihuolehtivainen ja sille mä sanon suoraan, kun menee liian pitkälle. Anopille puolestaan en useimmiten vastaa - soittakoon pojalleen.

Vierailija
68/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tarpeeseen tulee, kuten myös muukin tuossa kivassa paketissa. Eipä oma anoppi osaisi ees ajatella tuollaista saati tarjota apuaan missään, tosin ei noin hössäten kysele kuulumisiakaan.

Vierailija
69/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanot sitten nätisti kun meinaa oikeesti pinna palaa. Mulla ei ole anoppia eikä äitiäni elossa hösäämässä..

Vierailija
70/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman äidin hössötystä on ehkä helpompi kestää kuin anopin... Hyvää tarkoittaa, mutta sano tosiaan, että keskityt vauvaan, joten et aina pysty vastaamaan puhelimeen yms.

Vierailija
71/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla kyllä aikamoinen. Toisaalta aika liikuttavaa,koska varmasti hän haluaa hyvää. Minusta voisit sanoa kaikella rakkaudella,että et voi aina vastata puhelimeen ja että sinulla voi olla energia vähissä muuhun kuin vauvaan. Voit sanoa, että ei ole tarkoitus loukata, mutta tarvitsette omaa aikaa ja tilaakin. Noista lahjoista kannattaa vain iloita ja jos ei tarvi ei tarvi:) Minäkin olen saanut siteitä yms. ja loppujen lopuksi tulivat ihan tarpeeseen. Anoppi ostelee vieläkin ihan kaikkea mahdollista lapsille ja välillä mietin onko mitään järkeä niissä ostoksissa,mutta hän on onnellinen ja lapset tykkäävät myös hänestä. Onnea vauvalle ja koko perheelle

Vierailija
72/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos tuon ns. hössötyksen olisi tehnyt sun oma äiti, olisit suhtautunut avan eri tavalla. olisit ollut kiitollinen hoitotarvikkeista ja huomiosta ja olisit varmasti jopa vastannut puheluihin, ettei olisi tarvinut vastaajaan puhua.

Kuule, sillä anopilla on paljon tunteita sun vauvaa kohtaan, se on hänen lapsenlapsi, hänen geenejään. Sun oma äitikö on ainoa oikea ja rakastava mummo, joka saa tulla sun lasta lähelle. Kyllä se anoppi-mummokin voi mennä suuresta rakkaudesta pientä vauvaa kohtaan sekaisin.

Itse olisin ollut onnellinen, jos oma anoppi olisi välittänyt, meillä 2v lapsi, eikä käy katsomassa kuin kerran vuodessa, kun ei kiinnosta, vaikka välimatkaa 60km.

Se vauva vaan herättää niin suuria tunteita isovanhemmissa, että haluaa olla mukana arjessa (paitsi mun anoppi).

Vierailija
73/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis outoa vaikka omakin äiti tois niitä, siis pyytämättä.

Kannattaa ap yrittää pitää huoli siitä, ettei anopille tule mielikuvaa että tarvitsette sen paketteja ja puuttumista. Muuten teillä on kohta kolmas pyörä aviosängyssäkin.

Vierailija
74/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittää kyllä mutta osaa sen tehdä silleen järkevästi. Anoppi on taas ihan toista maata ja voi kristus kun se on ärsyttävää!! Hirveä hössötys, höösäys ja kaakatus joka asiasta. Ei jaksa semmoista. Eli ap, ymmärrän sua hyvin.

Vierailija
75/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taustalla, siis tuon synnytykseen soittelun suhteen. Oman veljeni kaksi vauvaa ovat kuolleet, ja kyllä sen jälkeen synnytykseen on suhtautunut toisella lailla. Pari viikkoa sitten olisi tehnyt mieli soittaa kaverille juuri tuollaisia puheluita, kun hänen synnytyksensä kesti käynnistyksestä suht kauan.

Me ollaan itse asiassa kaveripiirissä tehty tuollaisia "tarvelaatikoita" ennen vauvan laskettua aikaa siteineen ja imetyssuojineen ja kaikki on olleet tosi innoissaan ja iloisia niistä. Yksi kaveri toi lasagnea silloin kun kotiuduttiin sairaalasta ja oltiin otettuja. Helpotti elämää, kun vauvan kanssa oli kaikki niin uutta.

Mutta jos meno on susta jatkossa liian "hössäävää", niin yritä kauniisti laittaa rajoja.

Vierailija
76/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä teitä kiittämättömiä moukkia oikein sikiää?

Sulla on niinkin rakastava anoppi joka kantaa terveyssiteistä lähtien helpotusta synnyttäneelle äidille ja sitä mammaa "stressaa" kun anoppi haluaa tuoda makaronilaatikkoa.....sun lapsella on äärettömän hurjasti rakastava mummi josta tulee varmasti lapselle todella rakas mikäli äiti ei omassa epävarmuudessaan sössi suhteita huolehteviin sukulaisiin.

Mä todella toivon ap että sä näet mikä on elämässä tärkeää ja vähän nostat omaa henkistä tasoa, sulla on ihminen joka välittää ja rakastaa sun perhettä ja sua!

Vierailija
77/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se liika on liikaa oli kyseessä oma äiti tai anoppi.

Se ettei joillakin ole ollut hyvä äiti tai anoppi, niin se on voi voi.

Ap:lla on hyvä anoppi ja tarkoittaa hyvää, mutta kait se vähempikin riittäisi :)

Itse ahdistuisin jos äitini tai anoppini hyysäisi ja koko ajan soittelisivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi