Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi... synnytin vauvan tossa 1,5 viikkoa sitten ja

Vierailija
15.11.2010 |

kun synnytys alkoi iltapäivällä ja vauva syntyi klo: 23.30 niin anoppi oli ehtinyt pistää mun kännykän vastaajaan NELJÄ viestiä tyyliin "hei, xxxx tässä, ajattelin vaan soitella kun ei mitään ole kuulunut, mitenkäs teillä sujuu?", "kuule, alan olla jo aika huolissani kun mitään ei ole kuulunut" ja viimeisin oli jo nyyhkytysten sekainen. Samoin tekstiviestejä oli tullut paaaaljon esim. "miksette ilmoita mitään, en pysty nukkumaan kun en tiedä miten teillä siellä sujuu". Ja kun oltiin vielä sairaalassa niin anoppi hössötti ihan hirveästi siitä mitä me syödään kun mennään kotiin ja mihin aikaan hän oikein toisi sen makaroonilootan että olisi sopivasti sitten ja eikö me nyt tarkkaan tiedetä mlloin ollaan kotona. Ja oli sitten koonnut sellaisen valtavan paketin täynnä netistä tulostamiaan imetys-, vauvanhoito yms. ohjeita ja pistänyt yhteen alle että "minulle voitte soittaa mihin vuorokauden aikaan tahansa". Paketissa oli myös vaippoja, vaatteita, liivinsuojuksia, minulle terveyssiteitä (krhm), kumiset nännisuojat tms. mitkä lienee joita voisi käyttää imetyksen apuna, käsidesiä ym. Ja kun tuli meille sitten tosi innokkaana kylään hirvee hösäys päällä niin jatkuvasti oli ruikkimassa sitä käsidesiä meidän käsiin ja omiinsa.

Onko se seonnu? Onko tää vielä ihan normaalirajoissa? Me ollaan kuitenkin miehen kanssa jo minä 27v ja mies 30v, joten ei nyt ihan lapsia enää ja anoppi 53-vuotias, joten ei luulisi olevan vielä vanhuudenhöperökään.

Mulla meinaa jotenkin pinna palaa, kun olisi tekemistä vauvan kanssa jne, niin jatkuvasti anoppi soittelee, hösää, huolehtii, on tuomassa jotain tms. Hyvää tarkoittaa, tiedän... Onko muiden mummot olleet tämmösiä?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi te vedätte omat anoppinne tällaiseen keskusteluun, ap ei voi mitään sille ettei teidän anopeista tai äideistä ole ollut mummoiksi tai jotakin muuta on sattunut.

Ap ei ole te. Ja hänen ei ole pakko teidän takianne tykätä liiallisesta hyysäämisestä ja soittelusta :)

Vierailija
22/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja shown päätähti, kun olet synnyttänyt. Harva nainen sitä onkin tehnyt, joten kyllä sun nyt tosiaan pitää olla itsekäs ja ajatella vain omaa hyvinvointiasi. Tuossa tilassa ei kannata ottaa muita huomioon ja saavat peittää tunteensa kaikin tavoin kuin Englannin kuningatar, koska sinä olet nyt teidän hovin kuningatar! Kaikkien pitää kävellä sun ohi hiljaa villasukat jalassa ja puhua kuiskaten, koska olet juuri synnyttänyt. Ja jos anoppi kehtaa tuolla tavalla, hävyttömästi, tuoda makaronilaatikkoa, ettö voit keskittyä vauvanhoitoon, niin säti anoppi maan rakoon, niin ei enää häiritse. Saat sitten olla omassa ihanassa, ylhäisessä yksinäisyydessäsi, koska olet kaikkien yläpuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja shown päätähti, kun olet synnyttänyt. Harva nainen sitä onkin tehnyt, joten kyllä sun nyt tosiaan pitää olla itsekäs ja ajatella vain omaa hyvinvointiasi. Tuossa tilassa ei kannata ottaa muita huomioon ja saavat peittää tunteensa kaikin tavoin kuin Englannin kuningatar, koska sinä olet nyt teidän hovin kuningatar! Kaikkien pitää kävellä sun ohi hiljaa villasukat jalassa ja puhua kuiskaten, koska olet juuri synnyttänyt. Ja jos anoppi kehtaa tuolla tavalla, hävyttömästi, tuoda makaronilaatikkoa, ettö voit keskittyä vauvanhoitoon, niin säti anoppi maan rakoon, niin ei enää häiritse. Saat sitten olla omassa ihanassa, ylhäisessä yksinäisyydessäsi, koska olet kaikkien yläpuolella.

Vierailija
24/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi te vedätte omat anoppinne tällaiseen keskusteluun, ap ei voi mitään sille ettei teidän anopeista tai äideistä ole ollut mummoiksi tai jotakin muuta on sattunut.

Ap ei ole te. Ja hänen ei ole pakko teidän takianne tykätä liiallisesta hyysäämisestä ja soittelusta :)

Aina näissä aiheissa tulee litania viestejä: "ole onnellinen, että sinulla on anoppi. multa on koko suku kuollut. nyyh nyyh". Mitä svidua se tähän kuuluu?!

Ja ymmärrys ap:lle täältä. Minä myös olen sitä sorttia, että saan näppylöitä kaikenlaisesta liiallisesta hössöttämisestä.

Vierailija
25/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä aiheissa tulee litania viestejä: "ole onnellinen, että sinulla on anoppi. multa on koko suku kuollut. nyyh nyyh". Mitä svidua se tähän kuuluu?!

Ja ymmärrys ap:lle täältä. Minä myös olen sitä sorttia, että saan näppylöitä kaikenlaisesta liiallisesta hössöttämisestä.

Vierailija
26/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksi edellä kirjoittaneista, joka yritin antaa ap:lle vähän suhteellisuudentajua kertomalla omasta tilanteestani. Ap velloo oman napansa ympärillä nyt niin tiukasti, ettei tajua, että tilanne voisi olla paljon huonompikin ja ettei hösäävä anoppo todellakaan ole mikään maailmanloppu. Yleensä vasta se, että saa vähän perspektiiviä asioihin, auttaa arvostamaan sitä hyvää, mitä itsellä on.

Ap hyvä: vielä tulee hetkiä, jolloin lastenhoitoapu on todella tarpeeseen. Vaikka sitten, kun olet herännyt neljä kuukautta putkeen tunnin välein joka jumalan yö ja olet aamulla niin väsynyt että voisit vaikka heittää kersasi ikkunasta pihalle, että saisit nukkua. Sitten voi olla ihan kiva, että on joku, joka välittää lapsestasi sen verran, että on valmis hoitamaan häntä hetken, että saat itse levätä. Niin että kannattaa pitää välit sukulaisiin kunnossa.

Vierailija
27/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä olisin onneneni kukkuloilla jos anoppi olisi ollut edes yhtään onnellinen kun esikoisemme syntyi, oli vain turha toive.

Oikeasti ole tyytyväinen, en pitäsi pahana jos toisi siteitä, ruokaa ym tykötarpeita käyttäisin vain tarpeelliset.

Voisin kohteliaasti myös ilmaista toiveeni vierailu ym ajoista...

Vierailija
28/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksi edellä kirjoittaneista, joka yritin antaa ap:lle vähän suhteellisuudentajua kertomalla omasta tilanteestani. Ap velloo oman napansa ympärillä nyt niin tiukasti, ettei tajua, että tilanne voisi olla paljon huonompikin ja ettei hösäävä anoppo todellakaan ole mikään maailmanloppu. Yleensä vasta se, että saa vähän perspektiiviä asioihin, auttaa arvostamaan sitä hyvää, mitä itsellä on.

Ap hyvä: vielä tulee hetkiä, jolloin lastenhoitoapu on todella tarpeeseen. Vaikka sitten, kun olet herännyt neljä kuukautta putkeen tunnin välein joka jumalan yö ja olet aamulla niin väsynyt että voisit vaikka heittää kersasi ikkunasta pihalle, että saisit nukkua. Sitten voi olla ihan kiva, että on joku, joka välittää lapsestasi sen verran, että on valmis hoitamaan häntä hetken, että saat itse levätä. Niin että kannattaa pitää välit sukulaisiin kunnossa.

ympärillä? Vai voisikohan olla ettei hän tykkää hyysäävästä anopista? Te kyllä osaatte heti nähdä negatiiviset puolet jokaisesta aloittajasta.

Eihän vähän vähempi hyysääminen ja soittelu nyt herranen aika tarkoita sitä että anoppi heivataan kokonaan sivuun :) Se että pitää kuitenkin pienen välin, ei liian suurta, eikä liian pientä niin on vallan hyvä.

Vierailija
29/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kahden lapsen äitinä ja täysin vailla mummojen apua (oma äiti sairas ja anoppia ei vois vähempää kiinnostaa) voin sanoa, että malta mielesi ja ole kiitollinen kun lapsella on mummu joka välittää ja sinulla anoppi joka auttaa. Hösäämisen sietäminen on pieni hinta, sillä maailma ei ole täydellinen!

Vierailija
30/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi te vedätte omat anoppinne tällaiseen keskusteluun, ap ei voi mitään sille ettei teidän anopeista tai äideistä ole ollut mummoiksi tai jotakin muuta on sattunut. Ap ei ole te. Ja hänen ei ole pakko teidän takianne tykätä liiallisesta hyysäämisestä ja soittelusta :)

Aina näissä aiheissa tulee litania viestejä: "ole onnellinen, että sinulla on anoppi. multa on koko suku kuollut. nyyh nyyh". Mitä svidua se tähän kuuluu?! Ja ymmärrys ap:lle täältä. Minä myös olen sitä sorttia, että saan näppylöitä kaikenlaisesta liiallisesta hössöttämisestä.

ja perspektiiviä, toisinkin voisi olla! Pitäisikö tässä kuorossa haukkua anoppi, joka välittää ja yllyttää ap katkaisemaan välit?

Vierailija
31/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihanaa, että on noin innoissaan, vaikka vähän liioitteleekin. Luultavasti rauhoittuu tuosta ihan itsestäänkin, mutta silti pari neuvoa.

Älä sinä sano anopille mitään, anna miehesi hoitaa rajojen veto. Jos anopin höösäys ärsyttää vain sua, puhu siitä ensin miehesi kanssa ja keskustelkaa teidän perheenne rajat selviksi, jotta mies voi sitten puuttua, kun anoppi tunkee yli rajan. Sinä puutut vain, jos anoppi ei usko poikaansa ja vetoaa sinuun.

Anna asioiden mennä vähän toisesta korvasta ulos jne. Eikö ole aika mukavaa, että tekee makaronilaatikkoa tai ostaa vauvalle vaatteita ja sinulle siteitä (!)? Ajattelee siis ihan selvästi teidän parastanne. Silloin kun joku tekee niin, pitää vain vähän suodattaa ja yrittää kestää. Ehkä olisi hyvä veto olla vastaamatta anopille ja laittaa esim. tekstareita tyyliin "olen suihkussa, soitan illalla". Ymmärrän tietysti, että tuollaista ei tarvitse loputtomiin kestää, mutta hetken aikaa voisi olla ihan hyvä vain antaa anopin hössöttää.

Vierailija
32/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinuna olisin iloinen tuosta, että anoppi hössöttää, osoittaa sen että on innoissaan uudesta lapsenlapsesta ja haluaa auttaa! -Toisenlaisiakin anoppeja on! valitettavasti.

Vierailija
33/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis outoa vaikka omakin äiti tois niitä, siis pyytämättä. Kannattaa ap yrittää pitää huoli siitä, ettei anopille tule mielikuvaa että tarvitsette sen paketteja ja puuttumista. Muuten teillä on kohta kolmas pyörä aviosängyssäkin.

Eikä siteet synttärilahja. Rahan säästöä ja ajan myös kun ei tarvitse kaupasta hakea, kaipa nyt nainen voi naiselle osoittaa, että tietää tämän vuotavan synnytyksen jälkeen.

Vierailija
34/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuli meille piipahtamaan ja katsomaan vauvaa ilman soittamista etukäteen, mä kuulin rivien välistä piikittelyä äidintaidoistani, ja mä olin välillä niin vihainen ja kypsä että ajattelin tosi pahastikin hänestä, ajattelin siis että kyllä se sinäkin kohta kuolet.

Noin 8 vuotta myöhemmin mun toive kävi toteen, äkillinen vakava sairaus mursi lasten rakkaan mummon ja minulle ystäväksi muodostuneen ihmisen :(

Mun anoppi ei siis ihan noin kovasti hössöttänyt mutta hormonit saivat mut suurentelemaan asiaa. Onneksi ehdittiin ystävystyä ja hänestä oli meille suuri apu lasten hoidossa. Mä neivoisin sua yrittämään, koita katsoa kauempaa tilannetta ja myös hänen puoleltaan, se on taatusti vaikeaa. Toivottavasti miehesi ymmärtää myös jos hänelle muriset miten äitisi läheinen töhötys ahdistaa. Ja neuvot ja opetukset anna mennä ohi, ja kerro että sä olet saanut toiset ohjeet :)

Onnea pienestä käärästä vielä kerran! Nuo päivät ovat niin arvokkaita!

Vierailija
35/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se liika on liikaa oli kyseessä oma äiti tai anoppi. Se ettei joillakin ole ollut hyvä äiti tai anoppi, niin se on voi voi. Ap:lla on hyvä anoppi ja tarkoittaa hyvää, mutta kait se vähempikin riittäisi :) Itse ahdistuisin jos äitini tai anoppini hyysäisi ja koko ajan soittelisivat.

kaikki maailman muutkin ihmiset ymmärrä niitä hienon hienoja nyansseja ja millintarkkoja rajoja, joiden mukaan ja puitteissa 1,5 viikkoa sitten synnyttäneille tarkkaan ottaen tulee osoittaa huomiota. Juuri sopivasti ja oikeilla välineillä, muuten tulee ahdistus ja porot nokkaan.

Vierailija
36/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole onnellinen, se haluaa vain auttaa. jos menee överiksi niin käske miestäsi sanomaan että olet väsynyt.

apua oikeasti tarvitset. ole onnellinen jos sitä joku noin auliisti tarjoaa.

Vierailija
37/77 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapaus kuulostaa enemmän mun mutsilta, kun anopilta :D

Voimia

Vierailija
38/77 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ovat rintakumit, niin tarviit sen anoppis apua ja neuvoja. Vaikket kumeja käyttäisikään niin pitäis tietää sen verran kun kuuluu nyt sun elämääsi. Eikö ihmiset ota selvää asioista ja ilmiöistä tulevaan vauvaperhe-elämään liittyen?

Ja hei, kaikilla naisilla on kuukautiset ja synnyttänyt nainen on anoppiskin, että ei oo mitään yskimistä siteissä todellakaan.

Vierailija
39/77 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä taidan seuraavalla kerralla viedä anopille tenaleidejä, kyllähän nainen naiselle voi viedä.

Vierailija
40/77 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiys- ja hoivavietti, se on taannut lasten selviämisen - useamman sukupolven tuella. Luonto on asiaa ja naisen mieltä säädellyt, joillakin vauvahuurut iskevät täpäkämmin, toisilla keveämmin.

Omalla anopillani rupesivat rinnat turpoamaan esikoisestamme. Revi siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi