"Uskaltaisiko" jättää lapsiluvun vain 2 lapseen, kun nykytrendi on 3 tai enemmän?
Ihan itsekkäistä syistä, oma ikä, jaksaminen, työelämäsyyt, raha, auto, asunto ja mahdollisuudet matkusteluun ja ylimääräiseen puuhailuun. Kysymykseni on tietenkin retorinen ja tyhmä, mutta onko kukaan muu huomannut, että kaksi lasta saa nykyään ihmettelyä. En tiedä kuin yhden ikäiseni lapsiperheen, jossa on kaksi pikkulasta ja kuulemma perhe koossa.
Kommentit (23)
Päinvastoin, musta tuntui vähän oudolta kun standardikommentti toisen lapsen synnyttyä tuntui olevan että "no niin, nyt teillä on sitten molemmat", ikään kuin lapset olisivat joku sarja jota keräillään kunnes on tyttö ja poika.
Joskus olen miettinyt että haluaisinko kolmannen lapsen, ehkä siksi juuri että niitä kolmelapsisia on niin paljon tuttavapiirissä, ja näkee kuinka onnellisia kaikki ovat vielä siitä kolmannestakin... mutta meille kyllä tämä kaksi riittää (ja olisi riittänyt vaikka ei olisikaan molempia sukupuolia).
En ole kuullut ihmettelyä kuin täällä av-palstalla. Ja mun elämäähän tää on. Lapsiluku on ollut selviö mulle AINA, 2.
Isot ikäluokat sodan jälkeen, pienet ikäluokat 70-luvulla, 80-luvulla 2 lasta ja kesämökki. Jokainen tehköön rohkeasti oman kutsumuksensa mukaan ja antaa piut paut ihmettelijöille, jotka katsovat asiaa aika suppeasti omista lähtökohdistaan!