Suomen nuorten (16-35v) varallisuus euromaiden huonoimmalla sijalla
Suomalaisten nuorten varallisuus on maista pienin eli 5 700 euroa.
Kommentit (7)
Omilla lapsilla jotka vielä ala-asteella on molemmilla yli 20 000€ omaisuutta. Onpa hyvä että ovat keskimääräistä rikkaampia jo nyt.
Erikoinen määritelmä nuorelle tuo 16 - 35 vuotta. Minusta nuori on alle 22 vuotias.
En ymmärrä miten 35 vuotias otetaan tuohon edes mukaan. Itse olin 35 vuotiaana jo yli 10 vuotta tehnyt uraa maailmalla, omistin uuden okt:n, autoja, mökin ja veneen sekä olin ehtinyt hankkia vaimon ja lapsetkin.
Ja tämä kaikki tällä vuosituhannella.
Tuossa tutkimuksessa on vertailtu kotitalouksien omaisuutta. Sellaisten kotitalouksien, joihin kuuluu nuoria ihmisiä. Siksi nuorten omaisuus näyttää olevan suurin niissä maissa, joissa asutaan pitkään lapsuuskodissa.
Suomessa tunnetusti itsenäistytään nuorempana kuin muissa Euroopan maissa. Se näkyy näissä vertailuissa.
"EU-maiden nuoret muuttivat vuonna 2025 pois lapsuudenkodistaan keskimäärin 26,3 vuoden iässä. Suomessa omilleen muutettiin huomattavasti tätä aikaisemmin, keskimäärin jo 21,3-vuotiaana – eli EU-maiden nuorimpina. Italiassa muuttajat olivat noin 30-vuotiaita."
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tutkimuksessa on vertailtu kotitalouksien omaisuutta. Sellaisten kotitalouksien, joihin kuuluu nuoria ihmisiä. Siksi nuorten omaisuus näyttää olevan suurin niissä maissa, joissa asutaan pitkään lapsuuskodissa.
Suomessa tunnetusti itsenäistytään nuorempana kuin muissa Euroopan maissa. Se näkyy näissä vertailuissa.
"EU-maiden nuoret muuttivat vuonna 2025 pois lapsuudenkodistaan keskimäärin 26,3 vuoden iässä. Suomessa omilleen muutettiin huomattavasti tätä aikaisemmin, keskimäärin jo 21,3-vuotiaana – eli EU-maiden nuorimpina. Italiassa muuttajat olivat noin 30-vuotiaita."
No tuohan on aivan pöljä tutkimus. Miten se on nuorten varallisuutta jos lasketaan vanhempien omaisuus mukaan?
Sittenhän mun lapset olis tuon tuloksen kovimman keskiarvonkin päällä.
Ei mikään ylläri.