Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä varmasti on todella ärsyttävä joidenkin kuulla, mutta

Vierailija
14.11.2010 |

olen aivan varma, että kotiäitien herjaaminen johtuu siitä syystä, että nämä herjaavat työssäkäyvät ovat joko tietoisesti tai tiedostamattaan väsyneitä työhönsä ja tahtoisivat hekin olla kotona.

Ja sekös sitten ärsyttää, kun joku uskaltaa tehdä sen valinnan että jää kotiin, tinkii oikeasti menoistaan että se on mahdollista, ja varsinkin että _luottaa_ työssäkäyvään mieheensä niin paljon, että tietää tämän pitävän huolta vaimostaan ja koko perheestään taloudellisesti, niinkuin taas mies luottaa vaimonsa pitävän huolta huushollaamisesta, ruoanlaitosta ja lastenhoidosta ym. kodin asioista.

Miettikääs hetki. Eikö olekin totta :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mielipiteet on vastakkain asioista; miksi työssäkäyvän isän pitäisi saada nukkua enemmän tai tehdä vähemmän kotitöitä, kuin kotona olevan äidin.

Muuten kotona olemista ei dissaa, kuin jotkut urpot joiden mielestä se on "loisimista". Näitä tuskin on monta, mutta kirjoittelevat ahkerasti.

Vierailija
2/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin taas mies luottaa vaimonsa pitävän huolta huushollaamisesta, ruoanlaitosta ja lastenhoidosta ym. kodin asioista.

eihän naisesta oikeastaan muuhunkaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jostain syystä joka tapauksessa sellaisia, että työllistyisivät huonosti. Tokikin kotiäidin on varmasti vaikea ymmärtää, että ihmiset jopa pitävät työnteostaan eivätkä kaikki suinkaan väsy työntekoon. Päinvastoin.

Vierailija
4/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tosiaan hoidat siivouksen, ruoanlaitot, huolehdit pääsääntöisesti lastenkasvatuksesta (mikä on tärkeämpää, oikeasti?) ja hoidat kodin ja koulun asiat (pääsääntöisesti, toki mieskin osallistuu esim. vanhempainiltoihin) ja hoidat talousasiat, kaupassakäynnit, lasten harrastukset, kyyditykset ym. juoksevat asiat.

Että sinänsä vähän hölmöä sanoa että "eihän naisesta oikeastaan muuhunkaan ole", näissähän naisessa on jo moneen ja monipuolisesti! Kokki, siivooja, "ammattikasvattaja", autonkuljettaja, "pankkitoimihenkilö" ym ;)

niinkuin taas mies luottaa vaimonsa pitävän huolta huushollaamisesta, ruoanlaitosta ja lastenhoidosta ym. kodin asioista.

Vierailija
5/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kusettaa vaimo kotiäidiksi. Saa päiväkotihoitoa samalla itsekin.

Vierailija
6/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jostain syystä joka tapauksessa sellaisia, että työllistyisivät huonosti. Tokikin kotiäidin on varmasti vaikea ymmärtää, että ihmiset jopa pitävät työnteostaan eivätkä kaikki suinkaan väsy työntekoon. Päinvastoin.

Vierailija
7/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehestä sellaisen, että hän tuo rahaa kotiin ja ei osaa hoitaa lasta kuten vain nainen voi...;-)

Hoitovapaana olleena miehenä voin sanoa, että naiset itse olivat helpomman tavan, eli kotona olon lapsen kanssa. Onhan se välillä raskasta mutta nykypäivän työelämä on stressaavampaa. On sääli että vain naisella olisi oikeus lasten arjen tarkkailuun. Sitten ihmetellään kun mies ei ota vastuuta arjesta tai lapsista.

Vierailija
8/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä moni myöntää että jäisivät mieluusti kotiin jos vaan pystyisivät, mutta paineet on niin kovat että on pakko palata töihin.

Avoimesti "kadehtii" niitä jotka voi ja uskaltaa jäädä kotiin, ilman mitään ilkeilyjä.

Täällä on niin hyvä purkaa sitä omaa pahaaoloa ja vääriä valintoja nimettömänä.

Vierailija
9/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin päinvastoin. Enkä mä sitä paitsi ole kyllä myöskään herjannut yhtäkään kotiäitiä.

olen aivan varma, että kotiäitien herjaaminen johtuu siitä syystä, että nämä herjaavat työssäkäyvät ovat joko tietoisesti tai tiedostamattaan väsyneitä työhönsä ja tahtoisivat hekin olla kotona.

Ja sekös sitten ärsyttää, kun joku uskaltaa tehdä sen valinnan että jää kotiin, tinkii oikeasti menoistaan että se on mahdollista, ja varsinkin että _luottaa_ työssäkäyvään mieheensä niin paljon, että tietää tämän pitävän huolta vaimostaan ja koko perheestään taloudellisesti, niinkuin taas mies luottaa vaimonsa pitävän huolta huushollaamisesta, ruoanlaitosta ja lastenhoidosta ym. kodin asioista.

Vierailija
10/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin aloituksessani, että "olen varma, että kotiäitien herjaaminen johtuu siitä syystä, että NÄMÄ HERJAAVAT TYÖSSÄKÄYVÄT ovat joko tietoisesti tai..."

anteeksi huutaminen, mutta korostin sen, jotta aloitus ymmärretään oikein.

ap

Juurikin päinvastoin. Enkä mä sitä paitsi ole kyllä myöskään herjannut yhtäkään kotiäitiä.

Vierailija
11/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se lapsille ja miehelle ruoan tekeminen vaadi mitään ravinotlakoulutusta toisin kuin oikeilla kokeilla, imuroiminen ja tiskaaminen ei myöskään vaadi siivouskoulutusta eikä teillä ole varmaan käytössä ammattimaiset tuotteet ja tekniikat, ja onpa vaikeaa maksaa laskuja verkkopankissa. Vai meinasitteko laittaa nämä cv:hen tulevaisuudessa? Tai lastenkasvatuksen?

Vierailija
12/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen tieto on peräisin? Erikoista ettei tämä pidä lainkaan paikkaansa minun ystävä- ja tuttavapiirissäni. Ikäjakauma on suuri 20-35vuoteen ja nuorinkin äiti on työelämässä nyt.

Vierailija
13/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se lapsille ja miehelle ruoan tekeminen vaadi mitään ravinotlakoulutusta toisin kuin oikeilla kokeilla, imuroiminen ja tiskaaminen ei myöskään vaadi siivouskoulutusta eikä teillä ole varmaan käytössä ammattimaiset tuotteet ja tekniikat, ja onpa vaikeaa maksaa laskuja verkkopankissa. Vai meinasitteko laittaa nämä cv:hen tulevaisuudessa? Tai lastenkasvatuksen?

Mulla on ammatti olemassa ja pitkä työhistoria. Noita sun luettelemia asioita olen tehnyt niin työssäkäyvänä äitinä kuin kotona olevana äitinä. Sinäkö et?

Vierailija
14/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman lyhyen työttömyyspätkän aikana sain huomata, että kotitöihin voi käyttää koko päivän. Meillä ei ikinä ole ollut niin siistiä kuin työttömyyteni aikana.

Jäisin riemusta kiljuen kotiäidiksi/housewife

jos mieheni tienaisi tarpeeksi.

Itsetuntoni ei tästä kärsisi ollenkaan:)

Laborantin hommista ei mitään uraa saa luotua, joten ei olisi työn puolesta menetettävää..

Vierailija
15/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin aina kun kerron OMASTA elämästäni, OMASTA kotonaoloajastani ja OMASTA työelämästäni, ja siitä miltä MINUSTA nämä tilanteet ovat tuntuneet, osa kotiäideistä tuntuu ottavan sen heidän herjaamisenaan.

MINUSTA kotonaolo oli naurettavan helppoa mutta puuduttavan tylsää. Jollakulla toisella voi hyvinkin olla todella vaikeat ja vaativat lapset ja todella nautinnollisen inspiroivat kotityöt, mutta minulla ei. Ihan käsi sydämellä en ole yhtään kateellinen niille jotka valitsevat kotiäidin elämän. Ihmettelen, mutta uskon kun sanotaan että sekin voi olla tosi tyydyttävä tapa viettää elämänsä.

Vierailija
16/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tahtovat lapset hoitaa kotona ainakin 2-vuotiaiksi, alle tuon ei ole kenenkään lapsi hoitoon mennyt. Suurin osa myös järjestänyt työnsä niin, että lasta hoidetaan yhdessä miehen kanssa (esim. äiti töissä lähinnä viikonloppuisin, tai toinen tekee pääsääntöisesti iltaa ja toinen tavallista päivävuoroa eli lapsilla lyhyet hoitopäivät, tai esim. tuttuni jonka mies palomies, tuttu töissä miehen vapaapäivinä jne.) kaikille ei tietenkään tämä ole mahdollista, mutta aika harva nykyään tekee 8-16 työtä jossa ei mitään joustoa ole.

Ja esim. tietyt tutut joiden elämän Kela/sossu elättää ei ole mitään kiirettä töihin, koska jokainen uusi muksu vain lisää tuloja =paljon lapsia eikä kiire palata töihin (mikä yleensä siivous hommaa tmv. matalapalkkaista) Minusta on aika kamalaa kun ihminen puhuu että jee me voidaan muuttaa neliöön kun kolmas lapsi syntyy kun saan enemmän asumistukea (on siis muka yh) vert. työssäkäyvä perhe jossa lapsen saaminen aina laskee tuloja muutamaksi vuodeksi.

Vierailija
17/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen sitä mieltä että kotiäiteys ei voi olla mikään "ura" ja sitten ei tarvitse tehdä ikinä mitään muita töitä. En esimerkiksi arvosta sellaisia naisia jotka ovat 40v eikä ikinä ole olleet "oikeissa" töissä. Jos lapset on jo reilusti kouluikäisiä ja siitä vanhempia, en nää mitään pätevää syytä miksi äidin pitäisi olla kotona kaiket päivät. Sekin on tietynlaista laiskuutta. Ja omasta kokemuksesta voin sanoa että kyllä se hyvää tekee lähteä sitten kotiäidin roolista takaisin työelämään näkemään vähän muutakin kuin oman kämpän seinät.

Tietysti siinä voi olla jonkin näköistä kateutta taustalla joissain tapauksissa, mutta minulle on ainakin ollt helpottavaa se, että on oikeasti omaa rahaa käytössä eikä mennä miehen budjetilla koko ajan. Voin silloin myös ostaa jotain ihan vaan itselleni ja omaksi ilokseni.

Vierailija
18/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatko esimerkiksi, ettei yli 3-vuotias lapsi enää juurikaan kaipaa äitiä tai isää kotona? Ettei teini-ikäisestä olisi mukavaa tulla koulusta kotiin, kun joku odottaa lämpimän ruoan kanssa ja on valmis kuulemaan päivän tapahtumat heti tuoreeltaan? Joku, joka on katsomassa perään?

Ja kotiäitinäkin voi nähdä paljonkin muuta kuin "oman kämpän seinät" itse kirjoitin esimerkiksi kuinka kotiäitinä opiskelen ja käyn kursseilla.

Lisäksi, herää väistämättä kysymys millainen mies sinulla on, jos olet sitä mieltä ettei kotiäidin

työssäkäyvä mies antaisi vaimolleen rahaa jotta tämä voisi ostaa "jotain ihan vaan itselleen ja omaksi ilokseen"? Meillä jopa se mies itse tuo oma-aloitteisesti vaimolle silloin tällöin jotain vain hänelle ja hänen ilokseen, esimerkiksi kukkia, lahjakortin hierontaan, yms.

Mutta olen sitä mieltä että kotiäiteys ei voi olla mikään "ura" ja sitten ei tarvitse tehdä ikinä mitään muita töitä. En esimerkiksi arvosta sellaisia naisia jotka ovat 40v eikä ikinä ole olleet "oikeissa" töissä. Jos lapset on jo reilusti kouluikäisiä ja siitä vanhempia, en nää mitään pätevää syytä miksi äidin pitäisi olla kotona kaiket päivät. Sekin on tietynlaista laiskuutta. Ja omasta kokemuksesta voin sanoa että kyllä se hyvää tekee lähteä sitten kotiäidin roolista takaisin työelämään näkemään vähän muutakin kuin oman kämpän seinät.

Tietysti siinä voi olla jonkin näköistä kateutta taustalla joissain tapauksissa, mutta minulle on ainakin ollt helpottavaa se, että on oikeasti omaa rahaa käytössä eikä mennä miehen budjetilla koko ajan. Voin silloin myös ostaa jotain ihan vaan itselleni ja omaksi ilokseni.

Vierailija
19/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin että _luottaa_ työssäkäyvään mieheensä niin paljon, että tietää tämän pitävän huolta vaimostaan ja koko perheestään taloudellisesti, niinkuin taas mies luottaa vaimonsa pitävän huolta huushollaamisesta, ruoanlaitosta ja lastenhoidosta ym. kodin asioista.

Mun on pakko käydä töissä kun mies on työtön. Ihan mielelläni olisin kotona jos mies saisi 3000 kuussa palkkaa, mutta ei saa mitään, kun minä saan palkkaa ja kotihoidontukea lapsista, koska eivät ole kunnallisella.

Olet väärässä, eli ei ole valintakysymys, vaan ainakin meillä ihan pakkorako. Sen on pakko mennä töihin, jolla töitä on. Lapsistamme nuorin on 1v ja jos mies saisi töitä, ilomielin jäisin kotiin seuraavaksi 2 vuodeksi. Mutta ei ole varaa, kun miehellä ei ole töitä.

Vierailija
20/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin että _luottaa_ työssäkäyvään mieheensä niin paljon, että tietää tämän pitävän huolta vaimostaan ja koko perheestään taloudellisesti, niinkuin taas mies luottaa vaimonsa pitävän huolta huushollaamisesta, ruoanlaitosta ja lastenhoidosta ym. kodin asioista.

Mun on pakko käydä töissä kun mies on työtön. Ihan mielelläni olisin kotona jos mies saisi 3000 kuussa palkkaa, mutta ei saa mitään, kun minä saan palkkaa ja kotihoidontukea lapsista, koska eivät ole kunnallisella.

Olet väärässä, eli ei ole valintakysymys, vaan ainakin meillä ihan pakkorako. Sen on pakko mennä töihin, jolla töitä on. Lapsistamme nuorin on 1v ja jos mies saisi töitä, ilomielin jäisin kotiin seuraavaksi 2 vuodeksi. Mutta ei ole varaa, kun miehellä ei ole töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi