Käy sääliksi noita, jotka vaihtavat itse auton renkaita surkean näköisinä.
Miksi eivät mene johonkin liikkeeseen ja anna ammattilaisten vaihtaa?
Kommentit (102)
toisaalta, en ole surkean näköinen, (ainakkan ilmeeltäni) mutta säälin niitä, jotka jonottaa päivätolkulla sinne "ammattilaisten renkaanvaihtoon"
kun koko hommaan menee maks 10 min. kun etsii tarpeelliset tavarat. Trukkiin jatkopiikit, ja ajetaan trukki kyljestä auton alle, pari kakkosnelosta sivukoteloiden alle, ja nostetaan auto ylös. sitten mutteripyssy kompuran letkuun kiinni ja surrataan kaikki mutterit auki järjestyksessä. nostetaan renkaat pois. uus kierros auton ympäri, jolla nostetaan renkaat paikalleen ja kierretään mutterit kiinni käsin, tai yks, että pysyy paikallaan.(tarvittaessa pulttien kierteisiin laitetaan tervaa, että lähtevät sitten tien päällä auki, jos niin paha tilanne kävis.) sitten naps, käännetään pyssy toiseen asentoon, ja ammutaan mutterit kiinni (järjelliseen tiukkuuteen.) auto alas, trukki parkkiin ja kierretään auto ympäri vielä käsiavaimen kanssa, että tiukkuus on ok.
sitten auto vaan oottamaan seuraavaa lähtöä ja askarrellaan ne renkaat johonkin odottamaan kevättä. mikä VOI olla niin vaikeeta? (paitsi se hylsyn löytäminen.... :-D )
Ihan käytännön syistä se on aika mahdotonta jos asuu kaupungin keskustassa ja esim renkaat on talvisäilössä esim rengasliikkeessä tms
Ottaa työkalut mukaan ja vaihtaa itse siinä liikkeen pihassa tai jos ei siinä ilkeä niin hurauttaa lähimmälle isolle parkkipaikalle vaihtamaan.
vaihtamaan renkaita, taitaa sakotkin siitä rapsahtaa.
Meillä ei ole autopaikkaa, vaan pidetään autoa kadulla. Ja sen verran painava auto, että pitäisi olla hallitunkki vaihtamiseen.
Minä maksan mielelläni sen 30€ kun ei tarvitse jossain cittarin parkkipaikalla könytä renkaita vaihtamassa.
Ei renkaiden vaihto ole vaikeaa, eikä siihen mene edes kauan aikaa. Ihan oma valinta se on, voitais viedä liikkeeseen, mutta ei haluta viedä.
Jännä miten jotkut ihan säälii ja ylipäätään ajattelee toisten renkaiden vaihtoa.
vaihtamaan renkaita, taitaa sakotkin siitä rapsahtaa.
Meillä ei ole autopaikkaa, vaan pidetään autoa kadulla. Ja sen verran painava auto, että pitäisi olla hallitunkki vaihtamiseen.
Hieman eri asia kuitenkin!
Miksi siinä pitäisi naamaa vääntää norsun veeksi? Kyllä mä vaihdan autoni renkaat itse eikä mun ammatti ole "renkaanvaihtaja". Imuroitko sä itse tai ripustat itse pyykit kuivumaan? Miksi et anna ammattilaisen hoitaa hommaa ja pyöritellä sillä aikaa peukaloita sohvalla. Ethän vaiha lamppujakaa tai vie roskapussia itse, kai siihenkin löytyy ammattilainen?
parkkihallissa on lämmintä, pitävä lattia ja ilmaista parkkiaikaa.
paa äijä ja lapset hampurilaiselle, niin sillä aikaa vaihtaa kätevästi renkaat, saa hyötyliikuntaa ja jää ne kalorit kotiin. tulee vaikka mitä hyötyjä samalla... :-)
onko niin mitätöntä aihetta ettei siitä täällä jaksettaisi tapella?
Meillä kaksi raskasta autoa, hallitunkki ja ihan kerrostalon parkkipaikalla vaihdettu ihan itse.
puolituntia aikoja sitten. Vaihtaa varmaan vaimon mieliksi, että säilyttää maineensa, että on kunnon mies joka osaa itse vaihtaa renkaat.
Yksi toinen vaihtoi tässä yhtenä päivänä naama väärässä ja sanoin sille, että mikset vie ammattivaihtajalle. Sanoi, että kyllä hän on vienytkin, mutta että nyt sitten näin.
Ei ne niitä mitään puolessa tunnissa vaihda.
Minä tykkään vaihtaa renkaat itse, on hyvä hallitunkki ja avaimet.
Minä taasen ihmettelen niitä jotka vievät fillarin huoltoon ja maksavat siitä lystistä 70 euroa kun se on ihan helppo huoltaa itsekin, vaihteiden säätökin onnistuu keneltä vain ohjeilla.
mä olen sentäs katseilta piilossa kun menen tallille ja nostan auton nosturille renkaita vaihtaakseni. En tosin tiedä olenko surkean näköinen vai en, ihan normaali toimitus se minusta on eli riippuu ihan päivästä, ei tapahtumasta.
No ole hyvä ja mene vilkasliikenteisen kadun varteen ihan itse
vaihtamaan renkaita, taitaa sakotkin siitä rapsahtaa.Meillä ei ole autopaikkaa, vaan pidetään autoa kadulla. Ja sen verran painava auto, että pitäisi olla hallitunkki vaihtamiseen.
asia. Sen auton voi kyllä siirtää siitä vilkasliikenteisen tien varrelta jonnekin missä on tilaa ja renkaanvaihdon voi turvallisesti tehdä.
Jos sitä ei voi siirtää, niin sitten sen vaan pitää antaa olla parkissa seuraavaan kevääseen saakka...
Vierailija kirjoitti:
Renkaiden vaihto ei ole vaikeaa.
Ei niin! :))
Rahan säästö, paremmin ja huolellisemmin tehty työ. Siinä syy vaihtaa itse autoihin renkaat. Jos ostan uudet niin kyllähän ne silloin tulee liikkeessä alle laitettua.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan mielelläni sen 30€ kun ei tarvitse jossain cittarin parkkipaikalla könytä renkaita vaihtamassa.
Sama. Minä maksan kanssa.. Kaikilla ei ole varaa myöskään. Naapurin rouva, kun oli vaihtamassa kesärenkaita alle sateessa, niin sanoin et tos olis halvalla vaihto. Ilmoitti ettei ole turhaa rahaa. Sanoin, että hyppää autoos ja seuraa mua oon menos vaihdattaa itsekin renkaat tohon 2 km päähän, että mä maksan sen sun vaihtos... Oli kiitollinen ja vaihto kävi ku formulloissa. Makso 20e
Se on aikas helppoa kun nostaa omassa hallissa autonosturilla peltilehmän ilmaan ja heivaa mutterimopolla mutterit auki. Sääliksi käy niitä jotka joutuvat ehkä minutin hommasta maksamaan kamalia summia.
Ihan käytännön syistä se on aika mahdotonta jos asuu kaupungin keskustassa ja esim renkaat on talvisäilössä esim rengasliikkeessä tms