Käy sääliksi noita, jotka vaihtavat itse auton renkaita surkean näköisinä.
Miksi eivät mene johonkin liikkeeseen ja anna ammattilaisten vaihtaa?
Kommentit (102)
Varmaan siks kun ollaan itse "ammattilaisia" niin on mukava mennä sinne liikkeeseen itse tekemään.
En vie liikkeeseen, enkä vaihda itse. Eli autossani on samat renkaat ympäri vuoden.Jos lumeen menee ajamaan niin ketjut alle.
Welcome to sunny California. ;-)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:46"]
En vie liikkeeseen, enkä vaihda itse. Eli autossani on samat renkaat ympäri vuoden.Jos lumeen menee ajamaan niin ketjut alle.
[/quote]
Äläs nyt tule tänne --tun räntäsateen kommentoimaan...sieltä missä aurinko paistaa :-D
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:55"]
[/quote]
Äläs nyt tule tänne --tun räntäsateen kommentoimaan...sieltä missä aurinko paistaa :-D
[/quote]
No oli se vähän tyhmää kyllä kommentoida, myönnän. :) Joskus sitä vaan on pakko. :D
Mutta voit lohduttautua sillä, että täällä on ihan älytöntä lämpötilojen vaihtelua tähän aikaan vuodesta - aamulla oli +5 kun heräsin, ja iltapäiväksi taas tulossa +30. Mukava fillaroida takki päällä töihin ja kotiin lähtiessä sitten hiki virtaa.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:55"]
[/quote]
[/quote]
No oli se vähän tyhmää kyllä kommentoida, myönnän. :) Joskus sitä vaan on pakko. :D
Mutta voit lohduttautua sillä, että täällä on ihan älytöntä lämpötilojen vaihtelua tähän aikaan vuodesta - aamulla oli +5 kun heräsin, ja iltapäiväksi taas tulossa +30. Mukava fillaroida takki päällä töihin ja kotiin lähtiessä sitten hiki virtaa.
[/quote]
Ai että, kyllä säälittää. Kyllä tuolla pimeässä ja pakkasessa on mukava työskennellä. Ei tule mitään vaihtelua sääolosuhteissa----> pimenee lisää. Tietysti jännitystä loi tänään tuo kesärenkailla ajo, talviolosuhteissa. Onko tuo +30 ikäsi, vai mikä... ;-)
Ajankohtainen aihe! Mies kävi tänään vaihdattamassa samalla aikaa kun minä kävin postissa. Maksoi 25 euroa. Mutta asiaan: Kyllä vituttaa kun tulee talvi..
Minua ahdistaa niitten renkaiden tunkeminen pieneen kotterooni. Siksi toivoisin että mies vaihtaa ne. Myönnän: en osaa itse.
Köyhät ja pihit vaihtaa itse. Ei meillä kukaan halua kykkiä ja edes koskea kuraisiin renkaisiin. Epämukavaa hommaa se on.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2010 klo 09:58"]
Ihan käytännön syistä se on aika mahdotonta jos asuu kaupungin keskustassa ja esim renkaat on talvisäilössä esim rengasliikkeessä tms
[/quote]
Miksi olet vienyt ne sinne rengasliikkeeseen?
Joo, rengasliikkeessä vaihdatettiin renkaat ja kappas vaan, toinen eturengas oli laitettu väärin päin!
Miten vain yksi rengas voi olla väärinpäin?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 23:40"]
Köyhät ja pihit vaihtaa itse. Ei meillä kukaan halua kykkiä ja edes koskea kuraisiin renkaisiin. Epämukavaa hommaa se on.
[/quote]
Näin juuri, itse lukeudun kategoria piheihin. Oletko kateellinen vai miksi ahistaa? Kyllä sinäkin jossain asiassa aivan varmasti pihtaat.
Ehkä ne valitsee sen ihan itse. Isäni on aina vaihtanut itse renkaat, vaihtaa edelleen 71-vuotiaana. Ei se rahasta ole kiinni vaan siitä, että on tottunut siihen ja saahan siinä hyvän tuntipalkan. Veli vaihtoi keskiviikkona kolmeen autoon renkaat: omaansa, vaimonsa ja teinityttönsä. Siellä tuo rehki pihalla pitkään. Eikä se sielläkään rahasta ole kiinni, kun netot on yli 10 000 Euroa. Kai se haluaa ja vaiva siinäkin on mennä johonkin jonottamaan auton kanssa.
Ne jotka vaihdattavat firmassa ovat laiskoja ja/tai osaamattomia
Ne jotka vaihtavat itse ovat osaavia ja viitseliäitä
Tietysti on firmojen etu että renkaan vaihtamisesta ja säilyttämisestä tehdään mielikuvissa "vaikeaa", jonka rahalla sen saa "helposti" ulkoistettua. Saavat laiskoilta ihmisiltä rahat pois.
niin oletan hänellä pysyvän sen verran rengasavain ja tunkki kädessä, että saa renkaat vaihdettua. Itsekin teoriassa osaan, mutta kerran kokeilin, enkä saanut ensimmäistäkään pulttia auki vaikka pompin avaimen päällä. Päätin etten enää koskaan tunkkiin koske :D. Mutta kun olen kahden lapsen yh (toinen vauva) niin on hiukan hankala yhtälö tuo itse renkaiden vaihtaminen, joten maksan mielelläni 25 e siitä hyvästä, että poikkean 10min. liikkeessä ja homma on ohi :). Säästää mielenterveyttäni ja voin olla varma että renkaat ovat oikein laitettu, tarkastettu pinnat/nastat, ilmanpaineet kunnossa ja ovat taatusti kiinni kunnolla. Minusta 25e ei ole liikaa tuosta.
meinaatko, että ensin haen renkaat rengasliikkeen varastosta ja sitten vaihdan ne itsej ossain parkkipaikalla?
Kyllä siinä kohtaa jo maksaa sen 30€ vaihtamisesta
Ja renkaiden talvisäilytyksestäkin on maksettu muualle, niin kyllä maksan myös niiden vaihdosta.
Jestas.
Renkaan vaihtoon menee aikaa n. 8min (siis kaikki 4 rengasta ja jos pulttipyssyä käytän tuo aika puolittuu). Eikä ole nosturia käytössä, vaan joka nurkka pitää erikseen nostaa ylös.