Oletteko nähneet vauvanne hengityksen?
Rv 35 ja ihan selvästi näkyy keskellä mahaa vasemmalla puolen , kun vauva hengittää!!!
Ei siis ole hikka, vaan tasainen hengityksen mukainen pieni nousu ja lasku, hyvin tuntee kädelläkin :) Mä olen niin onnellinen :)
Kommentit (14)
ja sen keuhkot ovat täynnä vettä. Se vesi puristuu synnytyskanavassa pihalle, kun vauva syntyy ja tarvittaessa imetään syntymän jälkeen pois. En nyt tiiä voiko hengitysliikkeitä nähdä, mutta kenties ap on tosi laiha ja vatsanpeitteet ohuet. Mihinkäs tahtiin se masuasukki hönkäilee?
Se ainakin tuntuu ja näkyy vatsan päältä ja on kokolailla tasainen.
Ap varmaankin tarkoittaa ihan niitä sikiön hengitysharjoituksia...?
munkaan sydän kyllä ollut, jossei se ole tuohon navan yläpuolelle tipahtanut :/ Ehkä se sitten on sydämensyke :) höhlä minä, enhän mä innostuksissani ajatellut yhtään tuota lapsivettä ... Eli siis sydämen sykkeen tahtiin nousi ja laski, ja siis olen hoikka, ei ole mitään läskejä vaimentamassa tuossa välissä.Ap
sikiö vetää keuhkoihinsa lapsivettä, kuten tuossa jo aiemmin kerrottiin.
mä jo luulin että ihan omianiko kuvittelen, ei tuo kuitenkaan mitään musta itsestä lähtöisin olevaa ole, kiitti informaatiosta :) Ap ( Tai onhan lapsi musta lähtöisin, mutta kai ny jokainen tajuu tuon pointin)
Oma sykkeesi tuntuu siis myös mm. vatsa-aortasta (iso valtasuoni, joka vie verta alaruumiiseen). Minulla on syke aina näkynyt (ilman raskauttakin) varsinkin selällä maatessa juuri tuossa navan yläpuolella hyvin selvästi.
joskus vauvan hengitysharjoitukset kaikissa kolmessa raskaudessa, jos on ollut esim. selkä mun napaa kohti kääntyneenä. Ei muistuta mitenkään kenenkään sykettä vaan nousee ja laskee ihan niinkuin hengittäisi.
No nyt minunkin on pakko sanoa, että kyllä se sikiö tekee todellakin hengitysharjoituksia ja ne näkyy kun raskaus on tarpeeksi pitkällä. Olen jopa saanut videolle tallennettua kuin hikan ja hengitysharjoitukset. Niissä on selkeä ero, hikka on terävää nytkähtelyä ja "hengitys" nopeaa laskua ja nousua. Ei ole kuin oma hengitys. Millä perustein jotkut edes väittää, ettei harjoituksia voi nähdä tai tuntea?
Vanha ketju juu, mutta faktaa pöytään.
Vatsa-aortta jää kohdun taakse selkärangan puolelle raskauden aikana, ei tunnu mahan päälle valtavan kohdun läpi :). Mahan päällä voi raskauden aikana kyllä tuntue oman sykkeen paljon paljon pienemmissä valtimoissa. Ja sikiöt tosiaan tekevät hengitysharjoituksia ja liike on varsinkin raskauden lopussa sen verran laaja, että välittyy mahan pinnallekin (varsinkin, jos välissä ei ole isoa rasvakerrosta).
Vanhaa ketjua mutta minä NÄEN sikiön hengitysharjoitukset kuten liikkeetkin :) Ja todellakin täytyy kyllä olla hoikka, ohuet vatsanpeitteet. Tukevilla se ei ole mahdollista. :)
Olen lihava ja onnellisesti raskaana 38+. Olen tuntenut ja nähnyt vauvani hengitysharjoitukset ainakin 4 viikkoa. Hikka näkynyt kauemmin ja liikkeet kauiten. Ei se läskikerros liikettä estä. Tiedän näkemättä mitä vauva puuhaa vai nukkuuko.
hukkuisihan se vauva!