Jihuu! Lasten kanssa Israeliin. Kokemuksia Eilatista ja retkistä esim. Kuolleelle merelle?
Kommentit (28)
kun esikoinen oli 9 kk. Matkarattaiden kanssa liikuttiin eikä ollut mitään ongelmia. Lapsirakkaita, ystävällisiä ihmisiä ja ihanaa ruokaa, varsinkin niitä karvisruokia kannattaa syödä. Ei mitään valittamista hygieniatasosta. Kannattaa uida meressä - ihanan lämmin ja kirkas vesi, vauva pulikoi siellä renkaan kanssa ihan innoissaan.
Ja todellakin se meriakvaario oli upea.
Olen tehnyt kymmeniä matkoja ympäri pallon ja viimeiset kolme matkaa Israeliin.
Ja nyt en suunnittele enää muualle matkoja.
Israelista löytyy kaikki se, mitä muistakin maista, mutta muualta ei löydy sitä, mitä Israelista löytyy. Mahtava maa.
Oltiin muutama viikko sitten omatoimimatkalla, vuorasimme auton ja ajoimme Isr. päästä päähän ja kaikkea siltä väliltä katsoimme, aivan upea reissu.
Kaksi-kolme viikkoa on hyvä varata aikaa, on niin paljon nähtävää.
SUOSITTELEN
2kk 10v. sitten. Maailman ihanin paikka! Ihmiset on siis todella ystävällisiä. Ainoastaan Kanadassa olen tavannut yhtä ystävällisiä.
11vuotias jo varmasti nauttii historiasta ja kulttuurielämyksestä. Jerusalem on ehdottomasti nähtävä. Teinä viettäisin siellä yhden yön. En ole eläissäni kokenut sellaista tunnetta kuin Jerusalemissa koin. Siellä on historian havinaa joka puolella. Kaunis, upea maa.
Voi kun saisin miehen sinne mukaan. Me varmaan sinne menemme vasta myöhemmin. Nyt on lapset sen verran pieniä.
Koulutustaso on korkea,maa on myös mm lääketieteellisen tutkimuksen huipulla.Mielikuva varmasti on toinen jos ei ole kokemusta maasta.
Itse en ole Eilatissa käynyt,mutta Jerusalemissa olen,se ei ehkä lapsia niin kiinnosta mutta menisin kyllä silti käymään.Tel aviv oli ihana paikka,samoin tiberias,kuolleessa meressäkin oli kiva lillua :) Pohjois-Israelissa on kovasti nähtävää,tehkää seuraava reissu sinne ja kierrelkää!
Etelä-Israel on turvallinen valinta jos pelottaa nämä itsemurhapommittajat jne levottomuudet,ne keskittyy maan muihin osiin eikä eilattiin joka on turistikohde.
Kerran kun oltiin Jerusalemissa (10v sitten),alkoi sukulaisilta tulvia puheluita että oletteko kunnossa jne.Oli bussissa räjähtänyt pommi siinä lähettyvillä eikä meistä kukaan tiennyt edes asiaa :D Niin se menee,paikallisilla ei ole hölkäsen pöläystä asiasta kun jo Suomessa on asiasta uutisoitu.
12,ei sun nimi sattumoisin ole Satu? Harmittaa kun olen kadottanut yhden tutun jonka tapasin Israelissa aikoinaan
Ihana paikka ja todella "länsimainen". On siistiä ja puhdasta hyvää ruokaa. Hanavettä ei kyllä voi juoda, mutta hanaan voi asentaa suodattimen, joka puhdistaa veden. Eilat on turistipaikka, jossa kaikki on paljon kalliimpaa. Eilat on mielettömän kaunis. Jerusalem on kokemisen arvoinen, kaunis ja historiallinen. Suosittelen lämpimästi kaikille.
Matkustaminen on hiukan vaivalloisempaa. Tutkivat tarkasti laukut ym.
Olin opiskelijana siellä harjoittelussa sairaalassa. Itsekin tapasin kivoja suomalaisia siellä asuessani. Olet muuten ihan oikeassa, että paikan päällä ei oikeasti tiedä noista pommi-iskuista mitään. Silloin kun asuin Jerusalemissa Saddam Hussein uhkasi pernaruttopommeilla Israelia jne. Kertaakaan en kuitenkaan siellä pelännyt.
Olisi kyllä mahtavaa päästä vaikka miehen kanssa sinne ihan kiertelemään kuukaudeksi. Jospa se avartaisi hänenkin näkökulmaansa.
passissa, ei myöskään Egyptiin, Tunisiaan, Turkkiin, tai Marokkoon mennessä. Itse tykkäsin myös Eilatista ja Kuolleen meren retkestä, samoin Jerusalemista, Negeven autiomaasta ja Eilatin nähtävyyksistä.
Jeruslemn reissu on matkan takia rankka, mutta meille se ainut pitkä reissu ja jaksoime koko porukka. Oli tosi kivaa! 1v kulki rattaisissa.
Hyönteisistä varoittaisin eli siis hyttysmyrkkyä mukaan
Meilläkin olisi Israel kiikarissa, koska se on suht lähellä ja sää on kuitenkin vielä lämmin. Egyptiin emme halua 1- ja 4-vuotiaan kanssa, koska vatsataudin todennäköisyys on niin suuri, ja siinä menee sitten aika tehokkaasti loma pilalle, jos osuus "faaraon kirous" kohdalle.
Emme ole koskaan olleet Israelissa. Onko kenelläkään kokemusta hygieniatasosta siellä? Arvelisin, että se on jotain Pohjois-Afrikan ja Etelä-Euroopan välimaastosta, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia.
Boikotoin koko lähi-itää, kunnes sinne saadaan rauha. Ja tämä koskee Israelia ja Palestiinaa siinä missä muitakin alueen maita.
Mielummin menen Eurooppaan, tai vaikka Ausseihin.
että kun Israeliin menee ja saa sen leiman passiin, niin moneen muuhun maahan ei sitten samalla passilla pääse, ei ainakaan Dupaihin ja oliko niin ettei myöskään Turkkiin jne.
että kun Israeliin menee ja saa sen leiman passiin, niin moneen muuhun maahan ei sitten samalla passilla pääse, ei ainakaan Dupaihin ja oliko niin ettei myöskään Turkkiin jne.
se on sen arvoista
siellä hänen ollessa lapsi.Siis Eilatissa.
laita sitä leimaa passiin, jos pyytää: no stamp, please.
Siellä ollaan tietoisia siitä, että siitä leimasta voi olla harmia Muslimimaissa.
Israelissa on hyvin puhdasta, siis todella. Ruokaa ei tarvitse pelätä missään, paitsi ehkä just palestiinalaisalueilla. Israel on hyvin länsimainen valtio keskellä sille vihamielistä arabimaailmaa.
Eilatin meriakvaariota ei kannata missata. Se on hieno paikka.
laita sitä leimaa passiin, jos pyytää: no stamp, please.
Siellä ollaan tietoisia siitä, että siitä leimasta voi olla harmia Muslimimaissa.
Israelissa on hyvin puhdasta, siis todella. Ruokaa ei tarvitse pelätä missään, paitsi ehkä just palestiinalaisalueilla. Israel on hyvin länsimainen valtio keskellä sille vihamielistä arabimaailmaa.
Eilatin meriakvaariota ei kannata missata. Se on hieno paikka.
Ei uskoisi, kun laittavat pahan kiertämään :( Siviiliparat molemmilla puolilla saavat kärsiä idiooteista johtajistaan.
Minua ei ole kukaan muu koskaan pommittanut kuin israelilaiset! Se siitä vihamielisyydestä. Oli heinäkuu 2006.
1v kanssa retkeily saattaa olla hankalaa, sillä rattailla ei ehkä pääse liikkumaan samalla vaivattomuudella kuin Suomessa. Ota joku kantohässäkkä mukaan.
ole todellakaan kaikki arabimaiden syytä! Törkeitä tekoja tekee myös Israel.
hyvä hygieniataso.Itse kiersin maata kuukauden ja kokemukset pelkästään positiivisia.
Harva tietää oikeasti Israelin tilanteesta, kun uutiset (Ylen erityisesti) eivät kerro koko totuutta. Kovin on maailma kallellaan. Nimimerkki. " asunut 10 v Jerusalemissa!"
Israeliin kannattaa matkustaa, ja siellä voi myös nähdä fiksuja muslmileja täydessä sovussa fiksujen juutalaisten kanssa! Israel-vihamieliset ihmiset turistit voisivat oikeastaan mennä ensin itseensä, sitten vaikka Siperiaan.