Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä ei koskaan maksa lainojaan, ennen kuin olen 4-5 kertaa muistuttanut

Vierailija
16.09.2022 |

Kyse ei ole siitä, että hän olisi rahaton. Jos käydään vaikka jossain reissulla, keikoilla, saatan itse varata molemmille ja laitan hänelle tilinumeron ja summan, mitä pitäisi maksaa. Yleensä jotain 50-150e välillä.

Hän sanoo, että "kiitos, maksan illalla, kun lapset on saatu nukkumaan". Kun tulee ilta, "Hei, maksan huomenna työpäivän jälkeen". Sitten menee monta päivää, ja ei mitään kuulu, ja saattaa alkaa laittaa viestiä omista asioistaan. Kun muistutan maksusta, sanoo "anteeksi, unohdin koko jutun! Maksan illalla!" ja taas saa odotella. Sitten usean kerran saan muistuttaa. Jossain vaiheessa rahat saan, näin on käynyt useamman kerran.

Ei tosiaan ole kyse siitä, ettei olisi rahaa, mutta hän vain ei pidä asiaa kovin tärkeänä, eikä asiaa muista, kun tasaisin väliajoin häntä muistuttelen. Itseä ärsyttää moinen, kun nykyään on helppoakin helpompaa maksaa kaikki ties millä sovelluksilla.

Ärsyttääkö teitä moinen vai lainaatteko koskaan kavereille rahaa? Pitääkö vain jättää lainaamatta, kun aina saa olla ruinaamassa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lainata mitään kenellekään.aina tulee vain ongelmia. Jos ei heti niin kohta tulee. Tuttu on melkein pahempi kuin tuntematon.

Vierailija
2/10 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtykää mobilepayn käyttöön? Siinä saa nähdä saman verran vaivaa että huiskaisee ilmoituksen pois kuin että vain maksaisi pyynnön. Ja ylipäätään voi laittaa sen suoran pyynnön jos toinen ei ominpäin muista maksaa.

Vanhanaikaisten tilisiirtonäpyttelyiden kanssa ymmärrän paremmin että asiaa tulee helposti lykättyä, vaikka toki sekin on nykyään suht nopeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kai varsinaisesti lainaa rahaa, vaan on se, joka hommaa liput tms jonnekin.

Mun kaveripiirissä maksetaan kyllä heti, kun johonkin tapahtumaan/leffaan/teatteriin jne se yksi ilmoittaa liput saaneensa.

Ehkä ap:n kaverille raha ei ole mikään juttu, ts. sitä on, eikä osaa ajatella, että se pääsylipun tms hinta on toiselle isompi asia tai jotain.

Itse en kehtaisi olla maksamatta samoin tein.

Vierailija
4/10 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina uudelleen maksat hänen puolestaan?

Vierailija
5/10 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

@2 mobilepay itsellä on ja se on kyllä helppo.

Vierailija
6/10 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti vaan jatkat lainaamista?! Nyt ei kannata morkata kaveria vaan katsoa peiliin. 

Vierailija
7/10 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa annat kaverin ostaa molempien liput tms. Siirrät rahat sitten hänelle kun on viisi kertaa muistutellut.

Tai sitten vain mobile pay käyttöön. Sitä käyttää jo kaikki vanhemmatkin ihmiset.

Vierailija
8/10 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

@6 oon saanu kyllä kaikki aina aikanaan takaisin ja kommentissasi on totuuden siemen, tästä lähtien en maksa hänen puolestaan, eli menen vaikka keikoille yksin. Ärsyttää olla ruinaamassa rahaa, kun yleensä muut kaverit maksaa samantien.

Vierailija
9/10 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että haluat maksaa hänen puolestaan. Silloin hän voi olla tottunut, ettei takaisin maksamisella ole kiire.

Annatko kuvaa että sinulla on varaa 50 - 150 e ylimääräiseen kustannukseen?

Vierailija
10/10 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla "ystävä" oli jatkuvaan lainaamassa, piti aina muistuttaa. Viimeisen kerran lainasi 50mk niin en muistutellut, mutta nähtävästi itse muisti kun pääsin eroon. Halvalla pääsin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan