Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tappelu napakorusta 14 veen kanssa!

Vierailija
09.11.2010 |

14 vee tytär mankuu napakorua, ja menimme sellaisia katsomaan...ja hän päätti valita sellaisen playboy-pupun! Kielsin moisen ja tappeluhan siitä tuli! Muutenkin menee koko murkkuikä vaan "pahempaan" suuntaan, pitää koulunkin discoon laittaa korkkarit ja napatoppi koska "korun pitää näkyy!" Ehdotin semmoista kiiltävää tarraa napaan - tai siroteltavaa kiillettä poskille ja / tai vatsalle, mutta ei kelpaa sekään!

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeen kaikki, ainakin minä ollaan koettu murkku iässä rajojen kokeilemisen halu. Itse en antaisi lapsen ottaa lävistyksiä PUHUMATTAKAAN NAVASTA ei se lävistys ollukkaan nii kivaa sitten kun se tulehtuu oikeen kunnolla. Ja ihmettelen logiikka että annetaan nuoren LAPSEN ottaa tatuointi no jokaisella on mielipiteensä. Älkää heittäkö läntäksi tämmöstä hommaa lasten monkumisesta vaan tehkää selväksi oma mielipide alusta asti, jos mulla lapsi vinkuu napakorua niin annan sen ottaa kun mielestäni lapsi on senverran vanha että pystyy siitä yksin huolehtimaan järkesvästi ja tajuaa mikä napakoru on sen riskit ja esittely esim 16v. Jos lapsi ei ajatuksesta luovu kannattaa kertoa ja lukea lapsen kanssa netistä tai lehdistä napakorun riskit esim tuheldus, allergiat, ja miten se tehdään. osalla kavereistani on tehty napakoru niin että se on ollut vinosti navassa eikä varmaan tuntunut kivalta. Kun nämä jutut on lapsen kanssa käyty läpi niin tuskimpa se ainakaan rupeaa suutuksissaan sitä itse tekemään, ja se laittaa vähän lapsenkin miettimään että onko tämä ajankohtaista esim 13 vuotiaana.

Vierailija
82/124 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä itse kokeilisin tätä stradegiaa !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- napakorua tai muita lävistyksiä

- tatuointia

- rastoja

- rakennekynsiä

ennen kuin on aikuinen ja ymmärtää, mitä ruumiilleen tekee, ja mitä seuraksia milläkin asialla on.

t. äiti

Vierailija
84/124 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole angstaavaa teinityttöä kotonani. Mun puolestani saa mennä discoon vaikka housuissa jotka paljastavat pyllynraon. ei ainakaan ole epäselvää mikä kiinnostaa.

Vierailija
85/124 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- napakorua tai muita lävistyksiä - tatuointia - rastoja - rakennekynsiä ennen kuin on aikuinen ja ymmärtää, mitä ruumiilleen tekee, ja mitä seuraksia milläkin asialla on. t. äiti

okooooooooooooooooooooookkkkkkkkkooooooooooo

oon 12 ja on huulikoru & napakoru ja rustokoru ja korvikset:D

jos ette anna lupaa napakoruun niin tuskin on ongelma tehjä se ite XD...

ite ostan kohta pb pupu napakorun:)

tekeekö pb napakoru ihmisestä huoran?

se on vaan koru.

ps: tiedän mitä PB pupu merkitsee ei olla idiootteja...

minkä ikäisnä te 14 w piätte jos 12 w tietää mitä PB pupu tarkottaa -.-

Vierailija
86/124 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisi, niin ennen 18 vuoden ikää ei ottaisi lävistystä, ei tatuointia eikä muitakaan radikaalimpia tyylejä. Sitten kun sen 18 täyttää niin pilatkoon rauhassa vaikka koko kroppansa, ei olisi inun häpee enää...

t. ehkä joskus tytönkin äiti

Vierailija
87/124 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä 14v lapsen hankinnoista, enkä suostu edes keskustelemaan aiheesta napakorut.

Muutenkaan ei tarvitse pikkuhuoralta näyttää.

Vierailija
88/124 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 21 vee ja vauva vasta mahassa. Eli ei teinikokemusta, mutta en silti ymmärrä tätä ehdotonta kieltämistä.

Kyllä nuori varmasti ymmärtää asian jo ennen 18 ikävuotta..? Itse ainakin olen työllä ja opintotuella elättänyt itseni jo 16 vuotiaana, joten kyllä hyvin kykenin ottamaan korun itseeni.

15 vuotiaana otin kielikorun, 16v kulmakorun ja 17v smileyn. No nyt vaan kielikoru jäljellä ammatin valinnan vuoksi. Ei ne korut ole minusta huoraa tehneet. Enkä kyllä korua ottanut muiden iloksi kuin itseni (ei ollut mitään seksiasioita mielessä, enkä kulkenut kieli ulkona tuolla kaduilla).

Tulehtumisriskikin on pieni kun korun hoitaa oikein. Eipä kukaan ole vielä huomautellut että olisi "rumia" arpia jäänyt tai muuten pienen pienet reiät elämistä haitanneet.

Vierailija
89/124 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä jätä mitään pysyviä jälkiä ja traumoja ihmiseen.. näytä tytölle playboylehtiä, että mitä se merkki tarkoittaa, ja anna sitten miettiä uudestaan. Jos vielä haluaa rinnastua pimppeihin ja tisseihin niin siinä sitten perustelee kantansa. Tuollaisesta asiasta ei kannata noin isoa ongelmaa tehdä :)

Vierailija
90/124 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis 14v tyttö, joka vinkuu tatuointia, napakorua, korvista rustoon, hiusten värjäystä...

Taas kerran juteltiin ja tyttö sanoi: äiti älä nyt ota tätä pahalla, mutta ei hän ehkä sittenkään oikeasti halua värjätä hiuksiaan tai ottaa napakorua.

Eli lapsi pyytää ja pyytää, mutta lopulta ei ole itsekään varma siitä mitä haluaa.

Vierailija
91/124 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsitte vaan yhdessä tietoa tulehtuneista navoista ja vastaavista.. mietitte miten näpärää se on talvellakin palelluttaa vatsansa ja mukavaa kesähelteillä hikoilla sen kanssa...

Voit pyytää tytärtäsi perustelemaan miksi hän haluaa napakorun ja listaamaan siitä koituvat ilot ja haitat. Voit myös luvata hänelle tilalle jotain muuta kuten rakennekynnet tai mistä sen ikäiset nyt haaveilevat.

Vierailija
92/124 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen otti 14v ja toinen 15v iässä.

Suurempia sotia ei aiheesta aiemmin käyty.

Kielikorusta ollaan vuosi väännetty nuoremman kanssa. Siihen en anna lupaa.

Netistä kun esittelee kielikoruja niin minä etsin tietoa aivotulehduksista joita tulehtunut kieli voi aiheuttaa.

Olen myös huomannut, että pelottelulla on hyvä vaikutus. Kaivakaa kaikki kauhutarinat esiin ja jankuttakaa niistä. Näyttäkää kuvia.

Kyllähän minunkin tyttäreni selitti, ettei hänelle ei kuitenkaan tulisi tulehdusta.

Vierailija
93/124 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus on identiteetin etsimisen aikaa ja minun mielestä on ok antaa nuoren kokeilla erilaisia tyylejä, jos kuitenkaan muutokset eivät ole niin pysyviä, että kaduttaisivat myöhemmin. Nuorella ei ole vielä työkaluja syvälliseen sisäiseen oman itsen tutkintaan, joten kokeilu tapahtuu ulkoisten keinojen avulla: laitetaan rastat päähän tai meikataan silmät pandakarhuiksi mustalla kajalilla tai laitetaan Playboy-pupu napaan tai ryhdytään kasvissyöjiksi. Itse teininä kävin läpi monia erilaisia vaiheita; joku liittyi aatteisiin, joku ehkä seksuaalisuudenkin heräämiseen ja kehitykseen jne.

Mä aion antaa oman tyttäreni päättää ulkonäköönsä liittyvät asiat myös siksi, etten halua turhaan olla liian tiukkapipoinen ja herättää tytössäni kapinointia. Kapinointia ja riitelyä varten tulee varmasti riittämään muitakin aiheita.

Selittäisin kuitenkin varoen, että tässä yhetiskunnassa ei voi näinä aikoina enää nuori nainen huoletta kulkea pihalla minihameessa, koska se voi olla provosoivaa ja johtaa kauheuksiin. Tämä on mielestäni erittäin väärin ja haluan myös kertoa tytölleni ettei hänen kuuluisi joutua miettimään ulkomuotoaan tuolta kannalta, mutta tilanne on mikä on ja sen mukaan on mentävä.

Tatuointia en kuitenkaan antaisi ottaa, ja voin sen syyn selittää omakohtaisilla kokemuksilla. Minulla ei ole enää yhtään korua lävistyksistä jotka hankin teininä, eikä tukkani enää vivahdakaan vihreään niinkuin silloin. Onneksi en ottanut tatuointia! Teininä maailman siisteimmiltä jutuilta tuntuvat tempaukset eivät enää tunnu aikuisena yhtä mielekkäiltä - järki kannattaa pitää kädessä rajoja kokeillessakin :)

Vierailija
94/124 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napahan se vain on. Nykyään yläasteella olevilla rinnatkin pursuvat puseronkauluksista ja persvako vilkkaa. Olisin huolestuneempi siitä.

Napakorusta pääsee aina eroon. Riitele sitten tatuoinista, kun sen aika tulee.

Vierailija
95/124 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lähettää kuvan omastani mitä tapahtui kun laitoin pari kymppisenä napakorun.. Nyt on napa pilalla ja oikeasti tosi ruma vaikka masu on muuten timmi. Napakoru on muutenkin jo pois muodista.

ÄLÄ anna ottaa korua, ihan oikeasti.

Vierailija
96/124 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten uimarannalla olla bikineissä? Ketä navan näkyminen haittaa?

Vierailija
97/124 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lähettää kuvan omastani mitä tapahtui kun laitoin pari kymppisenä napakorun.. Nyt on napa pilalla ja oikeasti tosi ruma vaikka masu on muuten timmi. Napakoru on muutenkin jo pois muodista.

ÄLÄ anna ottaa korua, ihan oikeasti.

mäkin otin parikymppisenä, eikä yhtään ole ruma nyt reilu 10 vuoden jälkeen. miten napa voi mennä "pilalle"? laita ihmeessä kuva, muakin alkoi kiinnostaa tää aihe

Vierailija
98/124 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy lapsianne, jos äideillä kerta on noin hirveät ennakkoluulot siitä että lävistykset ja tatuoinnit tarkoittavat automaattisesti sitä että vetää viinaa, röökiä ja paneksii pitkin kyliä..

Itse otin napakorun 14-vuotiaana, äitini luvalla. Se oli hieno, mutta en silti esitellyt sitä ja kulkenut napapaidoissa. En vetänyt joka vkl kännejä ja olin erittäin hyvä oppilas koulussa...

Niistä lapsista voi tulla halvannäköisiä ilman niitä läväreitäkin ja mitä ahdasmielisempia te olette ja mitä useammin sen kerrotte, niin sitä enemmän lapsenne kapinoi.. eli pahimmillaan seuraa se, että oman ahdasmielisyytenne takia tyttärestänne tulee yleinen jakorasia...

ettekö te muista itse millaista oli olla nuori.??

Vierailija
99/124 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on tatskoijakin. Nyt ikää 34v eikä ole enää läväreitä, pikkuarvet vaan, esim huulessa se näkyy. ei haittaa yhtään. Antaisin kyllä lapseni laittaa napakorun jos vaan halauaisivat. Tosin mulla vaan poikia.

Vierailija
100/124 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Joo oon mäkin 13w mut siis mäkin haluisin napakorun mut mutsi ei anna joten päätin olla vaa sit koko asiast hiljaa. Mut kaikill on jossain helvetti soikoon jokin lävistys joten oli munkin pakko saada tosin mä laitoin sen rustoon eikä mun mutsi oo vielkää huomanut sitä. Ja mun frendeist moni on ottanu napiksen mut ei kenenkää vanhemmat oo tehny siit asiast noi isoo keittoo. Ja mitä välii playboy korus on. on mullkin vaateit jos on sen kuva ja parikorvistakin on. Niin ja vaik joo playboy on sellanen playan maine koru mut ei se siit ites tee playaa joka käyttää sellast. MIELUMMIN KUITENKIN LÄVISTYS KUN JOKU TATUOINTI 15!! HEI HALOO KÄYTÄ PÄÄTÄ. =))))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi