tappelu napakorusta 14 veen kanssa!
14 vee tytär mankuu napakorua, ja menimme sellaisia katsomaan...ja hän päätti valita sellaisen playboy-pupun! Kielsin moisen ja tappeluhan siitä tuli! Muutenkin menee koko murkkuikä vaan "pahempaan" suuntaan, pitää koulunkin discoon laittaa korkkarit ja napatoppi koska "korun pitää näkyy!" Ehdotin semmoista kiiltävää tarraa napaan - tai siroteltavaa kiillettä poskille ja / tai vatsalle, mutta ei kelpaa sekään!
Kommentit (124)
Kahdeksantoistavuotiaana eli täysi-ikäisenä voit lävistää vaikka klitoriksesi. Sitä ennen teet niin kuin minä sanon. Piste.
mä oon 13vuotias, ja mulla on neljät reiät korvissa, ja nyt ennen kesää saan napakorun . se on ihan ok ! onko vähän tiukkaa jos ei saa alle 18 v ottaa edes korvakoruja! ja oon varma että ne tehään sit kyllä ite :D joo ja kieli koru ehkä syksyllä tai ens vuonna , omapahan on kieleni . eikä napakoru tarkoita sitä että lapsestas on tulossa huora , että joustakaa vähän , tän nuoruuden ku kokee vaan kerran eikä se kestä kauaa ni antakaa ny sit elää se sillai että olis lapsellaki kiva olla eikä tarvis olla iha masis ku kaverit saa napalävärin mut ite ei saa mitää (:
vanha aihe mut kuiteski... eli oon itekki 14 ja olin miettiny ehkä vuoden napakorua, sitten kerroin vanhemille, sitten tapeltiin puol vuotta ja eilen sitten ilmesty hakaneula napaan. vanhemmmat ei tiedä siitä....vielä
oon 13 ja tohon viestiin että kyllä se tehään sit ite jos ei muuten saa :Dd mä oon tehny jo kahelle kaverille napalävärit :D ja mulla on 5 korvikset ja napakoru ja saan kielikorun ny syksyllä (: ja mä en tajunnu tota että ei saanu ees korviksia ennen rippikoulua :D:D anteeks ny vaan mutta NAUROIN :D tiukkoja ihmisiä täällä , mun äiti on rento tällasissa asioissa ku se oli itekki nuorena aikas villi (: kyllä se antaa mun ottaa lävistyksiä , se sanoo vaa : omapahan on naamas/mahas/korvas/hiukses jne :D
kuinka vaikeaa minulla oli tuon ikäisenä. Rakastin lävistyksiä, mutta niitä en saanut. 12 vuotiaana tein korvanreiät itse. 13 vuotiaana tein toiset reiät itse ja kävin sen ikäisenä myös salaa ottamassa kaksi rustokorua. 14 vuotiaana tein itselleni Vertical Labretin, josta vanhemmat eivät todellakaan pitäneet. 15 vuotiaana tuli otettua salaa napakoru. Kun täytin 16 vuotta, kaikki muuttui. Otin paljon lävistyksiä kasvoihin. Ei tarvinnut vanhemman lupaa siihen. Nyt naamassa on nenäkoru, Vertical Labret, kulmakoru ja medusa. suussa on kielikoru ja frowny. Minulla on lävistäjän koulutus.
Lapsilleni (kaksoistytöt, nyt 16 vuotiaita) halusin olla mukava ja molemmat saivat 4-vuotiaina korvanreiät. :DD
Lapseni saavat seuraavan ikäisinä seuraavat lävistykset:
4 vuotta: Korvanreiät
8 vuotta: Toiset korvanreiät
10 vuotta: Kolmannet korvanreiät
11 vuotta: lävistys ylös rustoon, nenäkoru, neljännet korvanreiät
12 vuotta: huulikoru (labret), kulmakoru
13 vuotta: kielikoru, napakoru, ihan mikä tahansa huulilävistys, kaikennäköisiä rustokoruja, smiley, frowny, poski, horizontal eyebrow, tongueweb
14 vuotta: Septum, Bridge
15 vuotta: Surfacet, kielikorut kielen sivuille, unicorn, anti-eyebrow
16 vuotta: ihan mitä lystää, paitsi nännejä ja genitaaleja
18 vuotta: nännit ja genitaalit.
Kahdeksantoistavuotiaana eli täysi-ikäisenä voit lävistää vaikka klitoriksesi. Sitä ennen teet niin kuin minä sanon. Piste.
ja minulla on napakoru, kielikoru ja useita muita lävistyksiä. Mikäs minä sitten olen?
napakoru on asiallinen silloin, jos tyttö harrastaa vaikka cheerleadingiä tai yleisurheilua, jossa se koru näkyy ilman että pitää sitä kaduilla napapaidan kanssa näytellä. Toki siihen ikään voi kiinnittää huomiota....... eriasia olla 12v kuin 15v.
14 vee tytär mankuu napakorua, ja menimme sellaisia katsomaan...ja hän päätti valita sellaisen playboy-pupun! Kielsin moisen ja tappeluhan siitä tuli! Muutenkin menee koko murkkuikä vaan "pahempaan" suuntaan, pitää koulunkin discoon laittaa korkkarit ja napatoppi koska "korun pitää näkyy!" Ehdotin semmoista kiiltävää tarraa napaan - tai siroteltavaa kiillettä poskille ja / tai vatsalle, mutta ei kelpaa sekään!
12w oon ja on napakoru! eikä kaduta tai mitään. oon mun mielestä ihan normaali ja koulussakin todistuksen keskiarvoon 9. En kännäile, käytä napapaitoja ( jos se jotenkin muotia olis, enkä olis ainoo nii saattaisin) mutta korkokenkiä käytän, ja mitä sitten? kuka on määränny et jos on pieni korko kantapään alla nii sitten yrittää esittää jotain teiniä tai aikuista! Oma äitini on melko suostuvainen kaikkiin "villityksiin" ja sain napakoru piti saada 7 mentyäni, mutta kesän tulehtumisriskin vuoksi sain jo nyt. Ja voin sanoa että jos lupaa en noihin saisi napakoruun, meikkaamiseen tai korkokenkiin niin tekisin kaiken salaa. Kaikki vanhemmat jotka luulevat että oma lapsi on kiltti ja tottelee, niin ei ole oikeessa! Tiedän niiin monta kaveria, mitkä on menny lävistykset k-15 paikkaan ja meikannu vähän ja hiuksia laittanu ja sanonut olevansa 15! eikä ikäraja vaikuta mitenkään paikan tasokkuuteen. Ja muistelkaapas omaa nuoruuttanne ja miettikää jotain omia villityksiänne, sama asia kun tämä playboy juttu. Itelläkin on kännykän taustakuvana. Ja vielä! sana "LAPSI" on aika alentava, jos sitä käytetään tyyliin : Lapselle ei kuulu lävistykset tai mtn. Ja huom, se 18v ei ole mikään että tasan sen ikäisenä osaakin sitten ajatella asiaa! jos 14v haluaa napakorun, on varmaankin sitä ajatellut jo kauan! Veikkaan että jos nuori ehdottaa napakorua, on hän vähintään vuoden siitä haaveillut.
Anna ny sen lapses ottaa läväri. Eihän se oo ees pysyvä eikä sun napa. Mä en ymmärrä miks rajoitat lapses elämää. Itse olen ikuisesti katkera vanhempieni turhista rajoituksista. Itsekin olet varmaan ajatellut omien vanhempien olevan kalkkiksia. Ja jossain asiassa edelleen. Ajat muuttuvat. On muuten hyvin yleistä, että lapsi jää yksin jos ei tee tollasia cooleja juttuja. Elämässä täytyy osata pitää myös hauskaa. YOLO! You Only Live Once! :)
Ymmärtäkää et ne lapset ei pysy kuukauden ikäsinä... ne kasvaa ja se on normaalia.
14 kesänen tekee aika pitkälti kuten tahtoo...naiseksi kasvamiseen kuuluvia juttujahan noi on, ja heräävää härnäävää seksuaalisuutta.
vanha aihe mut kuiteski... eli oon itekki 14 ja olin miettiny ehkä vuoden napakorua, sitten kerroin vanhemille, sitten tapeltiin puol vuotta ja eilen sitten ilmesty hakaneula napaan. vanhemmmat ei tiedä siitä....vielä
Itse täytin hiljattain 16, ja äitini antoi kyllä vänkäämättä luvan napakorun ottaa, kun tietty ikä oli kerran saavutettu että saa ottaa. Maksoin omilla synttärirahoilla ja olen hoitanut hyvin ohjeiden mukaan ja olen tyytyväinen. Kuten äitinikin sanoi, omapahan on kehoni ja lävistykset eivät ole mitenkään ikuisia, aina ne voi ottaa pois kun siltä tuntuu. Näteimpiä napakoruja silti ovat mielestäni yksinkertaiset titaaniset korut, joissa on värikkäät kivet. Eivätkä tarraa ainakaan yhtä helposti vaatteisiin kiinni kuin roikkuvat ja tuo mun koru ei ainakaan ole ollut ollenkaan tiellä. Mummoni oli ensin vähän vastahakoisella päällä tämän hankinnassa, mutta kun näki korun niin mielipide muuttui täysin, piti sitä tosi nättinä. Korvaan rustokoru minulle luvattiin jo 15 vuotiaana.
Itsekin haluaisin napakorun mutta äiti ei anna koska se voi tulehtua tai en osaisi hoitaa sitä ja kasvuni voisi keskeytyä...
Mutta jos tyttäresi on 14wee niin mielummin annat ottaa Playboy pupun napakoruksi kuin se että menee ottamaan sen ilman lupaa
Ps. Korun voi AINA vaihtaa
voi jum*lauta teitä vanhempia..jos tyttö haluaa lävistyksen nii antaa ottaa, muistakaa että se on hänen oma elämänsä. ette siihen loppujen lopuksi paljoa edes vaikuta..
Jos minulta kysytään, kaikki, jopa aikuisetkin ovat lapsia. Ovat, ja ovat olleet. Kyllähän mielestäni voisi, jos hänelle kertoisi kaikki huonot, ja hyvät puolet. Ja kaikki muutkin, ja kysyä että haluaako neiti enään. Ps.Todella vanha keskustelu :D
Vierailija kirjoitti:
Minä en antaisi tuon ikäiselle, jos ja kun se menee vatsan esittelyksi. Ihan sama onko vatsalla hilettä tai helvetinenkeleitä, mutta maha piiloon. Liian seksististä ja seksinkin ikäraja on 16v. Lupaa lahjaksi vasta kun pääsee yläasteelta.
Seksiin ei ole ikärajaa, 16 on suojaikäraja, mikä tarkoittaa sitä että esim 20 vuotias ei saa harrastaa seksiä alle 16-vuotiaan kanssa. Jos 14 v tyttö harrastaa seksiä henkilön kanssa joka on 14 tai 15 v, ei hän tee mitään rikosta.
Millä tavalla se playboy-pupu lävistys vaikuttaa tytön elämään negatiivisesti? Itse halusin nuorena poikana korvakorut mutta äiti käski odottaa kunnes täytän 16, enkä tänäkään päivänä ymmärrä miksi. Saahan ne korutkin pois kun niitä ei enää halua?
Sooo last season!
Onneksi oma tytär ei halua, tekee mallintöitä ja kaikki lävistykset korvakoruja lukuunottamatta vaikeuttavat hyvän työn saantia!